Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
I w jaki sposób zostaniemy poinformowani o tym fakcie?
Jest juz 19 marzec a w zasadzie to nawet nie wiemy czy stawki które były podane do wiadomości pozostana takie czy ulegną zmianie , a duza częśc ludzi ma zobowiazania z innym firmami wywożącymi śmieci i obowiazuje nas termin wypowiedzenia 3 miesiace. Poniewaz kwoty i tak sa rażąco wysokie nie chce aby te opłaty jeszcze na dodatek sie zdublowały.
W oczekiwaniu na odpowiedz.
Szanowna Pani,
W nawiązaniu do Pani maila, uprzejmie informuję, że deklarację każdy mieszkaniec otrzyma wraz z najbliższym numerem Biuletynu Miasta. Termin złożenia do Urzędu, już wypełnionej deklaracji mija 31 maj 2013r.
Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która weszła w życie 5 marca, daje gminie więcej swobody w kwestii gospodarowania odpadami. Dotychczas przepisy przewidywały wybór jednolitej metody wyboru opłaty na całym obszarze gminy. Obecnie opłata może być zróżnicowana.
Wobec powyższego zostały przygotowane stosowne projekty uchwał, w których zastosowaliśmy zróżnicowanie opłaty w zależności od rodzaju zabudowy (jednorodzinna i wielorodzinna), a w zabudowie jednorodzinnej dodatkowo od ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość.
Z projektami uchwał może się Pani zapoznać, są zamieszone na stronie miasta www.milanowek.pl
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak - Referat ochrony środowiska i Gospodarki Zielenią
Ostatnio słyszałam, ze w naszym mieście ma być poszerzona linia punktów hot-spot. Jednak teraz nawet te istniejące często nie działają lub internet jest bardzo wolny. Chciałam się dowiedzieć co jest powodem tych problemow z siecią i cz istnieje szansa ulepszenia istniejących punktów hot-spot?
Gorąco pozdrawiam i dziękuje
Anna
Szanowna Pani,
Urząd Miasta Milanówka, jest w trakcie realizacji projektu „eMilanówek, System publicznych punktów dostępu do Internetu oraz zintegrowany system telefonii VoIP, w ramach budowy Miejskiej Sieci Informatycznej” – realizacja zadania jest planowana do końca 2013 roku. W związku z powyższym do czasu zakończenia projektu mogą występować problemy techniczne w dostępie do usługi hotspot.
Zgodnie z regulacjami Urzędu Komunikacji Elektronicznej odpowiednia przepływność w gminnych punktach hotspot to 256 kbps, z czasowym limitem nie dłuższym niż 60 minut i wieloma ograniczeniami. Szybszy internet w hotspotach zniszczyłby konkurencję na lokalnym rynku. Dlatego UKE równoważy interes jednostek samorządu terytorialnego i działających na rynku przedsiębiorców, narzucając na samorządy ustawowe obostrzenia.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Robert Wojtczak - p.o. Kierownika Referatu Informatyki
Dlaczego stawki za śmieci w Milanówku nie są do zaakceptowania.
Tłumaczenie że stawka 25 zł za miesiąc za osobe jest zachęceniem do segregowania jest grubo przesadzone i ja bym powiedziała że raczej jest to zmuszanie, szantażowanie do segregacji.
Jesli natomiast chcecie zachecic do segregacji to dlaczego wiec stawka za segregowane odpady jest również bardzo wysoka?
Gmina Branów ma cenę 7zł ( segregowane ) i 12 zł ( nie segregowane ) - Prosze nie pisać że Baranów jest ne do porównania - bo to wieś, bo tam jest mniej mieszańców- ba ja sie z tym nie zgodze.
Jesli jest w Milanówku wiecej mieszkańców niz np w Baranowie to przeciez powinno byc u nas jeszcze taniej bo firma ma duzo wiecej zarobku.
1-Co miasto Milanówek zaplanowało zrobić z tak duzymi pieniędzmi które wpłynom dop kasy?
2-Dlaczego inne miasta i gminy potrafią wybrać do odbioru odpadów firmy które sa tańsze? ( przeciez jest przetarg - wiec dlaczego wybraliście najdroższą firmę ?)
3-Miasto stawkami zmusza nas do zmiany miejsca zamieszkania , oraz do posiadania co najwyżej jednego dziecka !!!
Szanowna Pani,
do wyliczenia wysokości opłaty wzięto pod uwagę koszty zagospodarowania odpadów w instalacjach, ilość odpadów powstających na naszym terenie, liczbę mieszkańców oraz wliczono wszystkie elementy, które składają się na prawidłowe funkcjonowanie systemu, który będzie obowiązywał od 1 lipca br.
Nie planujemy uzyskania jakichkolwiek nadwyżek z pobieranej opłaty od mieszkańców. Ponadto wpływy z opłaty nie mogą być przeznaczane na inne cele, jak te związane z gospodarką odpadami.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wprowadzanie opłaty (podatku śmieciowego) będzie budziło wśród mieszkańców różne emocje, ale samorząd musi wywiązywać się z zadań jakie mu powierzono. A proszę mi wierzyć, że my również nie chcieliśmy wprowadzać żadnych zmian w obecnym systemie, który u nas funkcjonował bardzo dobrze.
Jednocześnie informuję, że wysokość opłaty może jeszcze ulec zmianie, gdyż czeka nas jeszcze przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów, a także została znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, które daje więcej możliwości przy wyborze systemu naliczania opłaty.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony
nawiązując do mojego pytania z dnia 16.11.ub.r., oraz odpowiedzi p. A.Cichockiego, p.o. Komendanta Straży Miejskiej, z dnia 20.11. ub.r. i otrzymaniem do mojej wiadomości pisma Wojewody Mazowieckiego, z dnia 10.01.br., adresowanego do Burmistrza Milanówka, w sprawie niezgodnego z prawem nakładania mandatów na niektórych kierowców, powtarzam moje pytania:
1. jakie wnioski zostały wyciągnięte;
2. czy, kto i jakie konsekwencje poniósł, lub poniesie;
3. co dalej z bezprawnie nałożonymi mandatami?
Pozdrawiam
Szanowny Panie,
Odpowiadając na pismo z dnia 14.02.2013 r. informuję co następuje:
W marcu 2009 roku na zlecenie Urzędu Miejskiego w Milanówku jako inwestora opracowany został „Projekt stałej organizacji ruchu ulicy Dworcowej i ulicy Kościuszki na odcinku pomiędzy ul. Krakowską i Piasta w miejscowości Milanówek”. Projekt ten opracował p. Łukasz Wieczorek, a sprawdził projektant mgr inż. Henryk Owczarek posiadający stosowne uprawnienia nr „MA/0392/POOD/05” do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej. Tak opracowany projekt w dniu 20.04.2009 r. zatwierdził do realizacji Starosta określając jako ostateczny termin wprowadzenia tak opracowanej organizacji ruchu z dniem 19.10.2010 r. Nadmieniam, iż sposób oznakowania pionowymi znakami drogowymi skrzyżowania ulic Krakowskiej i Kościuszki w Milanówku został opracowany przez uprawnione podmiot i wprowadzony po spełnieniu wszelkich, wymaganych w tym względzie procedur określonych w Rozporządzeniu Nr 1729 Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. Nr 177, poz. 1729) i tak wprowadzony projekt organizacji ruchu stał się obowiązującym prawem.
Zgodnie z przepisami art. 10 Ustawy z dnia 20.06.1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach – w tym również na drogach gminnych - sprawuje właściwy terytorialnie Wojewoda.
Przepisy Rozporządzenia Nr 1729 Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem określają m.in. działania w zakresie zarządzania ruchem i podmioty uprawnione do ich realizacji. Powyższe akty prawne nie dają strażom gminnym (miejskim) uprawnień do podejmowania działań w zakresie zarządzaniem ruchem (w tym kontrole prawidłowości i funkcjonowania znaków drogowych) ani do sprawowania nadzoru nad tymi czynnościami, określając jednocześnie, iż do organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem należy m.in. ocena organizacji ruchem w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami.
Nadmieniam, iż w okresie od wprowadzenia w lipcu 2009 roku nowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania ulic Krakowskiej i Kościuszki w Milanówku do listopada 2011 roku - do Urzędu Miasta Milanówka ani do Straży Miejskiej w Milanówku nie wpłynęła żadna informacja, kwestionująca sposób oznakowania pionowymi znakami drogowymi powyższego skrzyżowania. W tym samym czasie żaden z organów ustawowo zobowiązanych do sprawowania nadzoru nad zarządzaniem ruchem również nie kwestionował tak wprowadzonego projektu organizacji ruchem.
Dodaję też, iż w okresie od lipca 2009 r. do października 2011 r. Straż Miejska w Milanówku sporządzała również i kierowała do Sądu Rejonowego w Grodzisku Maz. Wnioski o ukaranie wobec kierujących niestosujących się do pionowego znaku drogowego B-36 z tabliczką T-25c i Wnioski te były akceptowane przez ten Sąd, który wydawał wyroki skazujące. Ponadto postępowanie mandatowe wobec kierujących niestosujących się do znaków drogowych w obrębie powyższego skrzyżowania stosowali nie tylko strażnicy miejscy, ale również funkcjonariusze policji.
Uwzględniając powyższe uwarunkowania – szczególnie, gdy organy zobowiązane do zarządzania ruchem i sprawowania nad nim nadzoru oraz sąd - czyli organ przygotowany zawodowo do rozstrzygania o tym, czy obowiązujące normy prawne zostały naruszone czy też nie - nie dostrzegły uchybień w sposobie oznakowania znakami drogowymi powyższego skrzyżowania, trudno w takim przypadku wymagać czegoś więcej w tym względzie od strażników miejskich.
Biorąc pod uwagę przytoczone powyżej argumenty uważam, że skoro żaden z podmiotów opracowujących i zatwierdzających projekt organizacji ruchu zawierający kwestionowany sposób oznakowania pionowymi znakami drogowymi ww. skrzyżowania czy odpowiedzialnych za nadzór nad zarządzaniem ruchem nie ponosi żadnej odpowiedzialności trudno w tej sytuacji uznać, iż odpowiedzialność mają ponosić jedynie strażnicy miejscy, którym przypadła rola wymogu egzekwowania prawa wyrażonego pionowymi znakami drogowymi.
Zastanawiającym jest przy tym fakt, iż organ odpowiedzialny za sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem próbuje przerzucać odpowiedzialność na instytucję nie posiadającą w tym względzie żadnych uprawnień, zaś na argumenty Komendanta Straży Miejskiej w Milanówku zawarte w pisemnym odniesieniu do treści Wystąpienia pokontrolnego - Wojewoda Mazowiecki wycofał się z kierowanego pierwotnie wobec milanowskich strażników miejskich zarzutu, iż stosując postępowanie mandatowe popełniali oni przestępstwo. W związku z powyższym nie widzę podstaw do wyciągania jakichkolwiek konsekwencji wobec strażników miejskich, którzy wykonywali jedynie obowiązki służbowe.
Ponadto informuję, że na podstawie art. 101 Ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, uprawnionym do uchylenia prawomocnego mandatu karnego jest sąd właściwy do rozpoznania sprawy, na którego obszarze działania grzywna została nałożona. Wniosek u uchylenie powinien zostać złożony przez ukaranego w zawitym terminie 7 dni od daty uprawomocnienia się mandatu. Biorąc pod uwagę dotychczasowe rozstrzygnięcia sądowe Wniosków o ukaranie kierowanych przez Straż Miejską, nie przewiduję możliwości występowania „z urzędu” o uchylenie nałożonych mandatów.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki - Burmistrz Miasta Milanówka
Nawiązując do odpowiedzi pracownika urządu odnośnie śmieci:
Uwzględniając wszystkie koszty związane z systemem gospodarowania odpadami, Rada Miasta przyjęła następujące stawki opłat:
- 12,50 zł/miesiąc od osoby – jeśli prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów na danej nieruchomości;
- 25,00 zł/miesiąc od osoby – jeśli odpady zbierane są w sposób zmieszany.
Jest to rozbój w biały dzień pod przykrywką UM. Nigdzie nie ma takich stawek. Najwyższe jakie znalazłem to Opole, Piastów, Żabia Wola, czy Działdowo. Po 20 PLN za niesegregowane. Co takiego złego robią mieszkańcy - poza złymi wyborami przy urnie - żeby ich tak karać?
Może system inwestycyjny jest za bardzo rozbudowany i nie macie czym go domknąć? Tylko, że system ów dotyczy mieszkańców w centrum, płacących tyle samo za cokolwiek jak zwykły "plebs" z pogranicza miasta, który nie ma nic - ani utwardzonych dróg, ani kanalizacji.
Rozumiem, że co roku będzie bilans tej części działalności i jeśli będą nadwyżki urząd zmniejszy stawki? Bo jak rozumiem, ta działalność jest działalnością publiczną i nie ma nic wspólnego z zyskami kierowanymi do kasy UM? A jeśli nie, to czy planuje się powołać specjalną komórkę organizującą ten "trudny" temat zbiórki śmieci? Czyli dyrektor, zastępca, kierownik, 2 szeregowych i sekretarka, biuro, "premie" itp.?
Proponuję zejść na ziemię drodzy urzędnicy.
Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że Rada Miasta, przyjmując stawkę za odbiór odpadów zmieszanych w wysokości 25 zł, chciała zachęcić w ten sposób Mieszkańców naszego miasta do segregacji odpadów. Podobne stawki przyjęły także gminy takie, jak Brwinów czy Michałowice (23 zł).
Wpływy z opłat będą przeznaczane wyłącznie na działania związane z gospodarowaniem odpadami., nie zaś na inne cele.
Jednocześnie informuję, że obniżenie opłaty za odbiór odpadów nie jest wykluczone. Może to mieć miejsce po rozstrzygnięciu przetargu na wybór firmy odbierającej odpady od mieszkańców Milanówka.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
Szkoda, że nie podała Pani o które konkretnie miejsce przyległe do ulicy Pani chodzi, co znacznie ułatwiłoby jego lokalizację. W okresach intensywnego topnienia śniegu i rozmarzania gruntu wszystkie drogi gruntowe podlegają szybkiej degradacji i stan ich znacznie się pogarsza co wywołuje duże utrudnienia w ich eksploatacji. W wyniku przeprowadzonej wizji lokalnej w dniu 05.02.2013 można stwierdzić, że ulica jest w pełni przejezdna i nie odbiega stanem od innych ulic gruntowych.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Stanisław Borkowski - Główny Specjalista ds. Drogowych
Chciałam tylko zapytać dlaczego Milanówek (mój ukochany - tu sie urodziłam i tu mieszkam) jest tak nedznie odsnieżany. Ul.Brzozowa - niby ciąg komunikacyjny - jeżdżdą busiki - ul.P.Skargi - poprostu śnieżna pustynia - trudno wejść w zakręt. Ale na głównych też nie lepiej np.Piłsudskiego koło targu a nawet wiadukt ! Poprostu dno szamba !!! Sama macham łopatą mimo 65 lat i co mam się cieszyc, że jeszcze mogę tą łopatą popracować ?
Wstyd dla mojego Miasta !
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że dokładamy wszelkich starań, aby mieszkańcy Milanówka mogli poruszać się po mieście bezpiecznie. Niestety trudno jest osiągnąć zadowalający efekt tj. ulice wolne od śniegu przy tak obfitym i długotrwałym opadzie, z jakim mieliśmy doczynienia w ostatnim czasie.
Ponadto drogi gminne ze względu na charakter miasta, sypane są jedynie mieszanką piachu z solą w proporcjach 3 : 1, co również ma duży wpływ na efekt odśnieżania.
Uwagi Pani odnośnie ul. Piłsudskiego i wiaduktu przekazaliśmy do zarządcy tych dróg tj. do Powiatowego Zarządu Dróg.
Z poważaniem
z up. Burmistrz Miasta Milanówka
Emilia Misiak - p.o. kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
kiedy wreszcie zostanie calkowicie i prawidlowo odsniezony chodnik od wkd do stacji orlen bo to co sie obecnie tam dzieje jest niedopuszczalne. Jezeli sytuacja sie nie zmieni bede nadal tutaj pisac i dzwonic.
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że chodnik przy ul. Królewskiej na odcinku od WKD do Orlenu został zlecony firmie do niezwłocznego odśnieżenia. Dołożymy wszelkich starań, aby sytuacja z zalegającym śniegiem na chodniku nie powtórzyła się.
Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
Zgadzam się z Panią, że wyliczenie opłaty na podstawie faktycznej ilości odebranych odpadów z posesji jest metodą najlepszą i najbardziej sprawiedliwą. Jednakże ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach takiego sposobu wyliczenia opłaty nie przewiduje.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Miasiak - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana zgłoszenie z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie nieprawidłowo zaparkowanego samochodu na ulicy Klonowej uprzejmie informuję, że opisany samochód po interwencji Straży Miejskiej został usunięty z ulicy. Według ustaleń powodem pozostawienia auta była jego awaria. W przypadku stwierdzenia innych nieprawidłowości proszę sygnalizować takie sytuacje bezpośrednio do Straży Miejskiej w Milanówku na e-mail: straz_miejska@milanowek.pl lub telefonicznie na numer: 724 80 45 lub 986.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Cichocki - p.o. Komendanta Straży Miejskiej w Milanówku