Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 24-05-2013, Krzysztof Lenczewski
Panie Burmistrzu, może warto zastanowić się nad zmianą nowych znaków nakazu w ulicy Kościelnej na znaki zakazu skrętu i rozpocząć egzekwowanie ich przestrzegania przez kierowców - szczególnie miejscowych.
Pozdrawiam
K. Lenczewski
Odpowiedź 28-05-2013

Szanowny Panie,
Oznakowanie na ulicy Kościelnej zgodne jest z obowiązującym zatwierdzonym przez organ Starostwa Powiatowego i zarządcę drogi projektem organizacji ruchu. Znak zakazu byłby zasadny przy ulicy jednokierunkowej od Starodębów do Kościelnej. Znak nakazu jazdy na wprost przez skrzyżowanie jest egzekwowany przez Policję i Straż Miejską, która w rejonie pełni dyżury i dyscyplinuje kierowców łamiących zasady ruchu drogowego.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 10-05-2013, Joanna
Dwa zasadnicze pytania
1-kiedy ulica Wierzbowa będzie wyrównana , wysypana obiecanym kruszywem , proszę nie mówić , że w sprawie tej ulicy nie ma interwencji od mieszkańców , już nawet poduszki powietrzne wybuchły samoistnie na tych dolach na Wierzbowej czego sama byłam naocznym świadkiem .
2- jakie konkretnie śmieci można będzie wkładać do czarnych worków , proszę o dokładny wykaz bo nie chcę aby pracownicy firmy która będzie zabierała worki robili przegląd śmieci przed posesją tak jak ma to miejsce obecnie przez firmę ANIMEX
Odpowiedź 15-05-2013

Szanowna Pani,
1.Ulica Wierzbowa zostanie utwardzona w okresie lipiec – sierpień.
2.W workach w kolorze czarnym będzie można gromadzić odpady zmieszane oraz odpady pozostałe po selektywnej zbiórce wraz z pozostałymi bioodpadami.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 03-05-2013, andrzej w.
Na ul. Ludnej postawiono znaki ograniczające prędkość do 30 km/godz. i oczywiście wybudowano spowalniacze ruchu / chyba trochę za dużo /, które są zbyt wysokie, żeby przez nie przejechać bez szkody dla kręgosłupa trzeba zwolnić do 10km/godz. a to już drobna przesada. Pieniądze wydane pożytek chyba żaden. Na ulicy tej nie ma szkoły, sklepów, skrzyżowań ani innych instytucji publicznych a więc to ograniczenie prędkości to już nie drobna a gruba przesada. Jeżeli już mowa o bezpieczeństwie ruchu to proponuje zainteresować się banerem reklamowym na płocie w Chrzanowie Małym w pobliżu ul. F. Chopina / skrzyżowanie z pierszeństwem/ . Jadąc od autostrady do Ludnej baner zasłania ulicę z pierszeństwem, która jesty dość ruchliwa. Skrzyżowanie to jest niebezpieczne i dlatego trzeba coś szybko z tym zrobić
Odpowiedź 08-05-2013

Szanowny Panie,
Wykonane progi spowalniające są zgodne z projektem zatwierdzonym przez służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo ruchu drogowego, ich wymiary odpowiadają obowiązującym normom. Ilość progów odpowiada obowiązującym rozporządzeniom, określającym odległość pomiędzy poszczególnymi progami. Wykonanie progów spowodowane było zwiększonym natężeniem ruchu i pogorszeniem bezpieczeństwa mieszkańców spowodowane zmianą organizacji ruchu po zamknięciu wiaduktu w ciągu DW 579 w Grodzisku Mazowieckim.
Zarządcą drogi i terenu w Chrzanowie Małym jest Gmina Grodzisk Mazowiecki, Pańskie spostrzeżenie odnośnie banneru zasłaniającego widoczność zostaną poinformowani.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta- Kierownik Referatu TOM


 

do góry strony
Pytanie 29-04-2013, Krzysztof
Szanowni Państwo,
Proszę o informację czy wiadomy jest termin pomiarów akustycznych od autostrady A2 na odcinku braku zabudowanych osłon akustycznych od pół-zachodniej części Milanówka. Przy wietrze z kierunku pół-zach, a takich jest w Polsce bardzo dużo, hałas jest bardzo uciążliwy. Proszę o informację czy w przypadku nie wykazania przekroczeń (z uwagi na inaczej wiejący wiatr w dniu pomiaru) macie Państwo jakiś plan działań, które ograniczą tą uciążliwość dla okolicznych mieszańców.

Pozdrawiam
Krzysztof
Odpowiedź 08-05-2013


Szanowny Panie,
z wcześniejszych informacji jakie uzyskaliśmy od Generalnej Dyrekcji  Dróg Krajowych i Autostrad, przeprowadzenie analizy porealizacyjnej w zakresie pomiarów hałasu nastąpi po roku od oddania inwestycji do użytkowania. Planowany termin wykonania opracowania to III kwartał 2013 r. Na dzień dzisiejszy nie mogę wskazać konkretnych działań jakie będziemy podejmować z urzędu, aby ograniczyć oddziaływanie autostrady. Podstawą do dalszych czynności będzie opracowanie, o którym piszę powyżej.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu ochrony środowiska i Gospodarki Zielenią   

do góry strony
Pytanie 27-04-2013, katarzyna adamczyk
witam, Panie Burmistrzu,

Czytałam wnikliwie informacje o nowych zasadach odbiórki śmieci. Mam istotne pytanie,
ile worków przypada na 1 gospodarstwo domowe. W tej chwili 1 worek na plastik przepełnia się w 5-osobowej rodzinie w 4 dni. Według moich obliczeń miesiecznie oddajemy min. 6 worków z plastikiem. Kto bedzie nam dostarczał odpowiednią ilość?
Odpowiedź 30-04-2013

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani pytanie, uprzejmie informuję, że nowy system gospodarowania odpadami przewiduje następujące ilości worków na miesiąc na osobę:
•1 worek 120 l w kolorze niebieskim na makulaturę,
•1 worek 60 l w kolorze białym na szkło,
•2 worki 120 l w kolorze żółtym na metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,
•2 worki 60 l w kolorze czarnym na odpady zmieszane oraz pozostałe po selektywnej zbiórce wraz z pozostałymi bioodpadami.
Natomiast przed dniem 1 lipca zostaniecie Państwo wyposażeni w zapas worków na 3 miesiące, czyli:
•3 worki 120 l w kolorze niebieskim na makulaturę,
•3 worki 60 l w kolorze białym na szkło,
•6 worków 120 l w kolorze żółtym na metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,
•6 worków 60 l w kolorze czarnym na odpady zmieszane oraz pozostałe po selektywnej zbiórce wraz z pozostałymi bioodpadami.
Jednocześnie informuję, że przy każdym kolejnym odbiorze firma będzie przerzucała na posesję tyle worków, ile Mieszkaniec wystawi w danym kolorze. W przypadku, gdy zabraknie Państwu worków, Gmina będzie dostarczała niezbędną ilość.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   

do góry strony
Pytanie 26-04-2013, Joanna
Od wprowadzenia nowej organizacji ruchu bardzo wielu kierowców łamie nakaz jazdy prosto po zjeździe z wiaduktu i skręca w lewo w ul. Królowej Jadwigi. Powoduje to zatory. Część kierowców skręca z wiaduktu w lewo (mimo szykany). Czy straż miejska i policja może temu zapobiegać?
Odpowiedź 29-04-2013

Szanowna Pani,
Patrole Policji i Straży Miejskiej kontrolują obydwa miejsca codziennie, wszyscy łamiący przepisy byli w pierszym tygodniu pouczani, a w chwili obecnej będą karani.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta  - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 26-04-2013, Ewa
W jakim celu ustawiono światła przy wjeżdzie na wiadukt od strony ul.Dębowej ? Cały czas są pulsujące. To co dzieje się około godziny 8 i 16 na ul. Kościuszki - Piasta można nazwać horrorem . Z żadnej strony nie można włączyć się do ruchu z ulicu podporządkowanej. Czy te światła , ktore miały rozwiązać problemy komunikacyjne postawione zostały do dekoracji? Uważam i nie tylko ja , że nie zdobią naszego miasta ,a tym bardziej nie ułatwiają kierowcom przejazdu , a powinny.
Odpowiedź 07-05-2013

Szanowna Pani,
Zmiana organizacji ruchu w Milanówku spowodowana zamknięciem wiaduktu w ciągu DW 579 w Grodzisku Mazowieckim zakładała ustawienie świateł na skrzyżowaniu ulic Dębowej i Smoleńskiego. Obserwacje natężenia ruchu po uruchomienie sygnalizacji świetlnej w okresie 15-22 kwietnia 2013 roku, przyczyniły się do  podjęcia decyzji o uruchomieniu świateł żółtych pulsacyjnych ostrzegających kierowców o miejscu niebezpiecznym, w którym należy zachować szczególną ostrożność. Działająca sygnalizacja powodowała spowolnienie płynności ruchu w mieście.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 25-04-2013, Joanna
Panie Burmistrzu
W ostatnim Biuletynie była informacja o planowanym umieszczeniu progów spowalniających na ulicy Ludnej. Po zamknięciu wiaduktu w Grodzisku wyjazd z posesji położonych przy Ludnej jest bardzo utrudniony. Ograniczenia prędkości niewiele daje. Proszę o informację kiedy zostaną położone muldy.
Odpowiedź 26-04-2013

Szanowna Pani,
Progi spowalniające na ulicy Ludnej będą wykonane w okresie pomiędzy 29.04.13 a 05.05.13.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta -Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 25-04-2013, Grzegorz
Szanowna Pani / Szanowny Panie Burmistrzu

Napisała Pani w odpowiedzi na moje pytanie:

Ad. 1. – odbiór gruzu oraz pozostałości po remontach nie będzie dodatkowo płatny.
Ad. 2. - gruz oraz pozostałości po remontach będą odbierane na zgłoszenie do Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią. Po zgłoszeniu będzie podstawiony na Państwa posesję pojemnik lub kontener, w którym będzie można zgromadzić w/w odpady."

Mam jeszcze 2 pytania:

1. Czy niepotrzebną ziemię też można wrzucać do tego kontenera ?
2. Czy taki kontener mogę zamówić dopiero w lipcu czy mogę już teraz ?
Odpowiedź 06-05-2013

Sanowny Panie,
W odpowiedzi na maila, uprzejmie informuję, że nadwyżki ziemi nie przewidujemy do odbioru w nowym systemie, należy zagospodarować ją we własnym zakresie. Odnośnie zamówienia kontenera, taka możliwość będzie dopiero po wejściu nowego systemu w życie czyli od 1 lipca br. Na dzień dzisiejszy może Pan taką usługę zamówić prywatnie.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   


 

do góry strony
Pytanie 23-04-2013, Jadwiga Wysocka
Witam! Jestem spowinowacona z A.F.Ossendowskim,pragniemy utworzyc izbe pamieci tego slynnego literata i podroznika.Pan w. Michalowski i ja posiadamy ciekawe eksponaty do tego celu.W zwiazku z tym poszukuje odpowiedniego lokalu takze na zamieszkanie.Potrzebny jest rowniez lokal na zmagazynowanie mebli rodzinnych.Sprawa jest b.pilna.Prosze o kontakt iserdecznie pozdrawiam -Jadwiga Wysocka.
Odpowiedź 24-04-2013

Szanowna Pani,
Z przykrością muszę odpowiedzieć, że nie mamy żadnego wolnego lokalu, który moglibyśmy przeznaczyć na ten cel. W chwili obecnej czynimy starania, aby utworzyć Muzeum Miasta Milanówka i tam zgromadzić uzyskane od mieszkańców dokumenty i pamiątki o znanych Milanowianinach i ludziach związanych z miastem. Jest to jednak sprawa dość złożona i kosztowana, a przez to również odległa w czasie.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony