Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Są ulice na których nie ma chodnika i nic się nie dzieje. Na naszej ulicy / Naddawki/ położona została kostka w pasie jezdni ale tylko na krótkim odcinku Czy nie lepiej pokończyć rozpoczęte inwestycje ? Ciągnie się to już parę lat, a nasze pieniądze wpłacone do kasy UM rozeszły się na inne cele . Oczekuję w miarę konkretnej odpowiedzi, dlaczego tak się dzieje i kiedy można liczyć na dokończenie pasa jezdni na ul. Naddawki
Szanowna Pani,
Na ulicy Naddawki jest wykonany chodnik na całej długości ulicy, docelowa nawierzchnia w kostce brukowej planowana jest w budżecie miasta na rok 2017.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta
Kierownik Referatu TOM
Po ostatnim nawiezieniu gruzu powstała tam "bezludna wyspa".
Proszę o interwencję, może taniej i lepiej jest zrobić raz, a dobrze, a nie po raz kolejny "udawać" naprawę.
Szanowny Panie,
Do czasu wykonania całej infrastruktury podziemnej nie są wykonywane docelowe ulice, są jedynie utrzymywane na bieżąco. Miejsca , o których Pan wspomina zostały rozmyte po intensywnych opadach, zostały zasypane grubym tłuczniem i zostaną wyrównane drobnym materiałem.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
Dziękuję Panu Komendantowi Straży Miejskiej za odpowiedzi na moje pytania.
Niestety, nadal nie jestem usatysfakcjonowana, bowiem uważam, iż Straż Miejska została powołana do innych celów niż przyjmowianie zgłoszeń dotyczących róznych awarii w mieście. Jakiś czas temu pracownik referatu technicznej obsługi miasta poinformował mnie, iż awaria latarni także powinna być zgłaszana do Straży Miejskiej. Zgodnie z treścią tabliczki umieszczonej na automatycznych dzrwiach przy wejściu do budynku PKP, awaria tych drzwi także winna być zgłaszana Straży Miejskiej. Myślę, że sprawa zakresu obowiązków SM powinna być rozwiązana kompleksowo przez władze Miasta. Fakt, iż urzędnicy pracują do godz. 16.00 nie jest żadnym wytłumaczeniem. Jeszcze do niedawna, tj. do czasu, gdy w wodę zaopartrywały nas wodociągi w Grodzisku, istniało pogotowie wodociągowe a awarie latarni można było zgłosić do pogotowia energetycznego. Czy Milanowskie Przedsiębiorstwo.. oraz Referat Technicznej Obsługi Miasta nie powinny przejąć wraz z całą infrastrukturą także świadczenia wszystkich usług, z których mogli wcześniej korzystać mieszkańcy Milanówka?
Przepraszam, ale nie jestem w stanie tego pojąć i mam nadzieję, że władze Miasta w sposób logiczny będą mogły tę całą sytuację wytłumaczyć.
Z poważaniem
Małgorzata
Szanowna Pani,
W godzinach pracy Urzędu Miasta i jednostek podległych wszystkie awarie powinny być zgłaszane do odpowiednich referatów bądź MPWiK. Sytuacja , o której Pani wspomina, czyli zgłaszanie awarii do Straży Miejskiej dotyczą sytuacji po godzinach pracy Urzędu Miasta. Straż Miejska posiada telefony do odpowiednich służb i po zgłoszeniu uruchomi usunięcie awarii. Celem takiego zgłaszania jest rejestracja zgłoszeń i możliwość weryfikacji ich usunięcia przez odpowiednie referaty.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
mam pytanie-co zrobić ze śmieciami z ostatniego tygodnia czerwca?-firma z którą miałam umowę ostatni raz zabrała nieczystości 25.06.-wg harmonogramu wywozu.
Co mam więc zrobić teraz ze śmieciami?
Witam,
Proszę wystawić odpady zgodnie z nowym harmonogramem odbioru odpadów, który został Państwu dostarczony.
Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk
Kierownik referatu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na dotychczasowe emaile pragnę poinformować, że zostały podjęte następujące działania:
1.Ulica Macierzanki zostanie w terminie do 05.07.2013 roku podniesiona z nadaniem spadku poprzecznego w kierunku niezabudowanego terenu. Prace zostały już rozpoczęte od końca ulicy.
2.Dodatkowo wykonawca próbuje udrożnić drenaż zbierający wodę z ulic położonych wzdłuż ulicy Kwiatowej.
Wykonane obydwa zabiegi powinny przynieść pozytywny efekt.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
W związku z tym, iż wczoraj /20.06.13/ wieczorem było bardzo słabe ciśnienie wody chciałam dowiedzieć się, czy jest awaria, czy też jest to tylko sytacja krótkotrwała.
Z ogromnym zdziwieniem znalazłam na stronie Miasta, pod zakładką Miejskie Przedssiebiorstwo Wodne i Kanalizacyjne, informację, iż zgłoszenia przyjmowane są w godz. 08.00 - 16.00. Póżniej należy kontaktować się ze Strażą Miejską /??!!!/.
Telefonowałam o godz. 21.49 pod numer 22 7248045 /numer strazy miejskiej/ i w związku z tym, że dzwoniłam z telefonu komórkowego, dokładnie wiem, ile czasu czekałam na połączenie - 03.03 minuty. Nikt nie odebrał telefonu.
Jest to oburzające! Telefonowałam do służb, których zadaniem jest pomoc mieszkańcom i czuwanie nad ich bezpieczeństwem.
Ja telefonowałam w sprawie wody, co by było gdybym chciała zgłosić jakiś wypadek, informację o jakimś nieszczęściu lub niebezpieczeństwie?
Swoją drogą zastanawaiam się, czy straż miejska ma chronić mieszkańców, czy przyjmować zgłoszenia dotyczące uszkodzonej latarni lub braku wody w kranie.
Oczekuję wyjaśnień w tej sprawie, ponieważ dotyczy ona wszystkich mieszkańców Milanówka. Jest to służba utrzymywana z naszych pieniędzy i jej zadaniem jest czuwanie nad naszym bezpieczeństwem.
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani e-mail uprzejmie informuję, co następuje:
Milanowskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. pracuje do godziny 16.00. Zatem kontakt telefoniczny ograniczony jest ramami czasowymi. Wyznaczanie całodobowych dyżurów to zwiększenie kosztów działalności. Awarie występują jednak w czasie nieokreślonym, również po godzinach pracy i Przedsiębiorstwo zabezpiecza ich usuwanie. W takich przypadkach informacja przekazywana jest zarządowi spółki niezwłocznie przez Straż Miejską. Dotychczasowa współpraca MPWiK i Straży Miejskiej jest bardzo dobra, a opisany przez Panią przypadek incydentalny i bezpośrednio związany z sytuacją kryzysową, która miała miejsce w dniu 20.06.2013 r. - zalanie miasta Milanówka w wyniku obfitych opadów deszczu. Ilość zgłoszeń dot. powyższej sytuacji, przyjętych przez operatora Straży Miejskiej od godz. 18.02 do godz. 23.57 zamknął się sumą 147 połączeń telefonicznych. Z tego też powodu kontakt telefoniczny ze Strażą Miejską był utrudniony. Centrala zainstalowana w jednostce umożliwia jednoczesne prowadzenie trzech rozmów, a kolejna dzwoniąca osoba słyszy sygnał oczekujący na odebranie połączenia. Dziękuję za zasygnalizowanie problemu i przyznaję, że takie rozwiązanie może być odebrane w niewłaściwy sposób. Dlatego też w najbliższych dniach konfiguracja sytemu telefonicznego zostanie zmieniona poprzez wprowadzenie komunikatu o oczekiwaniu na połączenie. Mam nadzieję, że powyższe utrudnienia potraktuje Pani jako incydentalne. Ze swej strony zapewniam, że dołożę wszelkich starań, aby sytuacja się nie powtarzała.
Jednocześnie informuję, iż w celu ułatwienia kontaktów mieszkańców ze Strażą Miejską została uruchomiona interwencyjna skrzynka e-mail dyzurny.sm@milanowek.pl. Zachęcam do korzystania z powyższej formy kontaktu i sygnalizowania wszelkich nieprawidłowości w naszym mieście.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku
13 czerwca firma Aminex odebrała od nas segregowane śmieci i dostaliśmy 4 worki na segregowane śmieci. Czy wyjątkowo w lipcu worki te również będą odbierane wraz z workami z nowego systemu ?
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na maila, uprzejmie informuję, że odpady zgromadzone w workach z logo firmy Aminex będą odbierane w nowym systemem.
Z poważanim
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony
Panie Burmistrzu,
W nawiązaniu do pytania z 5.06.2013 r. i poniżej odpowiedzi z 10.06.2013 r. - "o indywidualnym rozpoznawaniu spraw", bez ustosunkowania się do sensu pytania.
Ponownie prosimy o udzielenie odpowiedzi na postawione konkretne pytanie, bo Państwa oświadczenie z pewnością nią nie jest. Jednocześnie przypominamy, że pytamy się o wykładnię konkretnego aktu prawnego, który w świetle Państwa oświadczeń nie budzi wątpliwości. Jeśli tak, to proszę udzielić odpowiedzi.
Bo oświadczenie o "indywidualnym rozpoznawaniu spraw" niczego nie tłumaczy, co więcej może świadczyć o istnieniu praktyki administracyjnej mającej cechy arbitralnych i uznaniowych rozstrzygnięć w poszczególnych sprawach.
Szanowny Panie,
Odpowiedź na poprzednie pytanie wyczerpuje jego merytoryczny zakres. Proszę o nie traktowanie formuły zapytań do Burmistrza Miasta Milanówka jako przestrzeni do prowadzenia polemiki.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta
No i co dalej ? Problem jest prawda ? Co miasto jako gospodarz chyba dbający o dobro swoich mieszkańców może zrobić ?
Czy wszystko w tym kraju musi tak fatalnie wyglądać ja przynamniej traktuję to jako arogancję władzy i na razie zdania nie zmienię .
Szanowny Rodzicu,
Sprawa zasygnalizowana przez Pana została poddana dyskusji. Po przeanalizowaniu zainteresowania rodziców podejmiemy próby rozwiązania problemu w sposób najbardziej dogodny. Dyrektor Przedszkola wraz z Przedstawicielem organu prowadzącego przeprowadzi indywidualne rozmowy z rodzicami zainteresowanymi. Treść ogłoszenia, które zostało wywieszone w przedszkolu poniżej:
Drodzy Rodzice Sześciolatków,
Dyrektor Przedszkola nr 1 w porozumieniu z organem prowadzącym powiadamia, że w związku z licznymi zapytaniami o pobyt całodzienny sześciolatków informacje na powyższy temat będą zbierane w dniach 17 – 21.06.2013 r.
W tych dniach przyjmować będzie rodziców Dyrektor Przedszkola i Kierownik Referatu Oświaty w gabinecie dyrektora w godzinach 8.30 – 10.00 oraz 14.00 – 16.00. Zapisy na spotkanie w sekretariacie Przedszkola Nr 1, ul. Fiderkiewicza 43.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Katarzyna Wąsińska-Jano - Kierownik Referatu Oświaty
Pozdrawiam , Sebastian
Szanowny Panie,
Każdorazowe zasypanie zbiornika wodnego bądź cieku wymaga stosownych pozwoleń. Władnym w ich wydawaniu jest Starostwo Powiatowe właściwe dla danego terenu. Jeśli takie zdarzenia mają miejsce, proszę informować Urząd Miasta, podejmiemy stosowne kroki w celu sprawdzenia, czy właściciel posesji posiada stosowne zezwolenia.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM