Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie z dn. 11.12.2017 r. uprzejmie informuję, że organizacja ruchu na ul. Prostej została w ostatnich dniach przywrócona do stanu pierwotnego, czyli do stanu z sierpnia 2017 r.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Dorota Niedzielska
Inspektor ds. transportu i utrzymania infrastruktury drogowej
Referat Technicznej Obsługi Miasta
zapraszamy Panią Burmistrz i Państwa z Referatu Technicznej Obsługi Państwa na przejażdżkę lub dla lepszego efektu przechadzkę po ulicach Polesia.
Po wczorajszym porannym wypadku na ul. Królewskiej i puszczeniu ruchu objazdem przez ulice Brwinowską, Owczarska i Turczynek, stan zniszczenia wspomnianych ulic osiągnął chyba tegoroczne apogeum. Dziury, błoto, ogromna wyrwa w asfalcie (w której niedługo będzie można zaparkować) w porównaniu do stanu ulic okolicznych gmin niezbyt dobrze świadczy o naszym mieście.
Zróbcie Państwo porządek z ulicami. Okoliczne gminy potrafią, a nasza nie? Tyle było obietnic przed wyborami... Na co Państwo czekacie? Na kolejne wybory?
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na zapytanie z dn. 03.12.2017 r. uprzejmie informuję, że Urząd Miasta Milanówka nie ma wpływu na decyzje Policji w sprawie ustalenia ulic, którymi kierowany jest objazd. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że drogi, o których mowa w zapytaniu, są poddawane cyklicznym zabiegom konserwacyjnym. Niestety, w sytuacji potężnych potrzeb w zakresie drogownictwa, brak jest możliwości wyjścia naprzeciw oczekiwaniom wszystkich mieszkańców Milanówka. Niemniej jednak przewidujemy, że wyrównanie ww. dróg nastąpi do końca br.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Maista Milanówka
Aleksander Osiadacz
Inspektor w Referacie Technicznej Obsługi Miasta
Taka informacja powinna być dostępna na stronach ale jej nie znalazłam.
Nie wydaje mi się aby w ogóle nie było przystanków w mieście. Oznaczałoby to że z końca Ludnej miałabym iść na stację aby komunikacją potem przejeżdżać koło punktu wyjścia.
Czekam na informację.
Pozdrawiam
Joanna Kamińska
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie z dn. 28.11.2017 r. uprzejmie informuję, że linia „D” w swoim założeniu jest linią przyspieszoną i posiada tylko dwa przystanki przy dworcach PKP w Milanówku i Grodzisku Maz. Stworzenie dodatkowych przystanków znacznie wydłużyłoby przejazd autobusu, a rozkład jazdy dostosowany jest do godzin przyjazdu pociągów.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Maista Milanówka
Aleksander Osiadacz
Inspektor w Referacie Technicznej Obsługi Miasta
nawiązując do informacji w ost. Biuletynie nt remontów dróg zastanawiam się co tak naprawdę decyduje o wyborze i kolejności planowanych remontów. Podane uzasadnienie nie jest przekonywujące. Wśród ulic do remontu są klasyczne "lokalne" tzn. korzystają z nich tylko mieszkańcy i to zaledwie 4-5 posesji. Chciałabym zgłosić do remontu ul. Perłową. Z niej korzystają również mieszkańcy ul. Bocianiej, Jabłonowej i Jaśminowej. Odbywa się też ruch pojazdów większych niż osobowe. Czy jest szansa, żeby ul. Perłową uwzględnić w najbliższych planach?
Niezależnie od powyższego prosimy o bieżące wyrównanie i podsypkę zjazdu z ul. Nadarzyńskiej (ostatnio zrobiono prowizorkę). Kierowcy będą wdzięczni.
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na pytanie z dn. 26.11.2017 r. uprzejmie informuję, że miasto zarządza drogami o łącznej długości ponad 100 km, z czego ponad 53 km to drogi o powierzchni nieutwardzonej. Chciałbym zaznaczyć, że w okresie najbliższych lat zaplanowaliśmy modernizację szeregu dróg, wybierając w pierwszej kolejności te ulice, które są najistotniejsze pod względem komunikacyjnym, które odznaczają się najwyższym poziomem wykorzystania oraz największym stopniem degradacji. Jednocześnie wszystkie drogi, których nie uda się przebudować, będą na bieżąco poddawane zabiegom utrzymaniowym poprzez profilowanie, uzupełnianie ubytków i zagęszczanie walcem drogowym.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Maista Milanówka
Aleksander Osiadacz
Inspektor w Referacie Technicznej Obsługi Miasta
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie z dnia 30.10.2017 r. uprzejmie informuję, że przyczyną awarii oświetlenia w rejonie ulic Wojska Polskiego, Spacerowej, Zachodniej, Ludnej było uszkodzenie pobliskiego węzła energetycznego, stanowiącego własność zakładu PGE Dystrybucja. Pragnę zaznaczyć, że Urząd Miasta Milanówka informował zakład energetyczny o zaistniałym problemie niejednokrotnie. Dodam, że awaria została usunięta i oświetlenie działa na powyższych ulicach prawidłowo.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Aleksander Osiadacz - Inspektor w Referacie TOM
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczące „wejścia w posiadanie placu przy ul. Literackiej 15 pod budowę Komisariatu Policji”, pragnę poinformować, iż Gmina Milanówek nie jest właścicielem nieruchomości na której znajduje się Komisariat Policji w Milanówku (dz. nr ew. 71 obr. 05-18), zaś sam komisariat znajduje się pod adresem Literacka 13 (nie zaś Literacka 15).
Mając na uwadze powyższe, nie jest możliwe ustosunkowanie się do przekazanych przez Pana informacji.
Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Piotr Obrębski p.o. Kierownika Referatu Gospodarki Nieruchomościami
Chciałbym zwrócić uwagę na notoryczne dewastacje występujące na posesji Okrzei 23 - opusczony budynek dawnej hurtowni/szkoły operatorów cyfrowych - zamaskowane grupy nastolatków (w kominiarkach lub chustach zakrywających twarz) wkraczają na ten teren wywlekając z teranu posesji śmieci - dawne kasety VHS, skutkiem czego ul Okrzei jest notorycznie zaśmiecona walającymi się setkami metrów taśm magnetowidowych i opakowań po kasetach. W ostatnim czasie dostęp do budynku został znacznie ułatwiony poprzez zniszczenie/zerwanie bramy na teren tej opuszczonej posesji. Bardzo proszę o objęcie tej posesji większą kontrolą ze strony służb - Straż Miejska, Policja. Straż Miejska - reaguje na zgłoszenia, jednakże przeważnie wandale zdążą się ewakuować przed przyjazdem patrolu.
Pozdrawiam
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pytanie, informuję, że funkcjonariusze Straży Miejskiej zostaną zadysponowani do dodatkowych prewencyjnych kontroli w rejonie omawianego terenu. Ponadto nadmieniam, że w ramach swoich ustawowych kompetencji strażnicy podejmą działania mające na celu eliminację wskazanych nieprawidłowości. Informuję również, że wszelkie nieprawidłowości i wykroczenia może Pan zgłaszać bezpośrednio do dyżurnego Straży Miejskiej pod całodobowym nr tel. 986 lub 22 724 80 45.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Izabela Koźbiał
Z-ca Komendanta
Straży Miejskiej w Milanówku
chciała bym się dowiedzieć , co trzeba zrobić aby na przeciwko mojego wyjazdu z posesji ustawiono lustro.
Wyjazd na ulicę Średnią z mojej drogi wewnętrznej jest tak zarośnięty przez sąsiadów, że nic nie widać i jest to przyczyną niebezpiecznych sytuacji.
Czy istnieje możliwość ustawienia tam lustra?
Pozdrawiam
Sławomira Samoraj
Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że ustawienie lustra wymaga wykonania projektu organizacji ruchu i zatwierdzenia w Starostwie Powiatowym. Niemniej jednak proszę o podanie dokładnej lokalizacji Pana posesji a pracownik odpowiedzialny za organizację ruchu pojedzie w teren i dokona wizji lokalnej.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Dorota Niedzielska
Inspektor ds. transportu i utrzymania infrastruktury drogowej
Referat Technicznej Obsługi Miasta
Czy jest jakiś sposób na wyeliminowanie popisów kierowców na nowym rondzie przy ulicy Kazimierzowskiej?
Często, zwykle wieczorem, a także w każdy weekend, kiedy ruch na rondzie jest mniejszy, znajdują się "mistrzowie kierownicy", którzy driftują z wielkim rykiem i piskiem swoich maszyn. Stwarza to duże niebezpieczeństwo dla przechodniów. Moja żona wielokrotnie nie mogła przejść w takim momencie przez to rondo, gdyż nigdy nie wiadomo czy i kiedy ów "rajdowiec" się nie pomyli.
Szanowny Panie
W odpowiedzi na Pana pytanie, informuję, że funkcjonariusze Straży Miejskiej zostaną zadysponowani do dodatkowych prewencyjnych kontroli w rejonie omawianego ronda. Nadmieniam również, że wszelkie nieprawidłowości i wykroczenia może Pan zgłaszać bezpośrednio do dyżurnego Straży Miejskiej pod całodobowym nr tel. 986 lub 22 724 80 45.
Z poważaniem Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka
Chciałbym się odnieść do wątku remontu ul. Brwinowskiej.
1) dobrą praktyką w naszej gminie są konsultacje społeczne w sprawie modernizacji ulic. Czy takie miały miejsce w sprawie tej modernizacji, jeśli nie to kiedy się odbędą ?
2) jeśli zmiany na skrzyżowaniu DW 719 są niemożliwe to zwiększenie ruchu na ul. Brwinowskiej doprowadzi do większej ilości niebezpiecznych sytuacji. Czy zatem rozważany jest wariant remontu Brwinowskiej, ale również remont ul. Turczynek. i takie poprowadzenie ruchu w kierunku DW719 ( mniej niebezpieczne skrzyżowanie z DW719 bo bez łuku, DW 719 jest tez szersze w tym miejscu )
3) czy w projekcie remontu ul. Brwinowskiej są przewidziane progi zwalniające ?
4) kiedy zapadnie decyzja o finansowaniu tej inwestycji ?
Z poważaniem,
Paweł Chadryś
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pismo uprzejmie informuję, że:
1) Z uwagi na fakt, iż opracowanie dokumentacji technicznej modernizacji ul. Brwinowskiej było jednym z zadań partnerskiego projektu „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów…” nie zdecydowano się na wdrożenie procedury konsultacji społecznych.
2) Zakres opracowań obejmujących projekty techniczne modernizacji ul. Brwinowskiej dotyczy także ul. Iwaszkiewicza oraz ul. Owczarskiej (na odc. od ul. Brwinowskiej do torów WKD) – modernizacja ul. Turczynek nie jest przedmiotem opracowania. Niemniej jednak należy wskazać, że Miasto planuje wdrożyć w roku 2018 do realizacji inwestycję w zakresie przebudowy ul. Wiatracznej na odc od ul. Turczynek do ul. Nadarzyńskiej, ponadto, przewiduje się remont ul. Wiatracznej od ul. Nadarzyńskiej do ul. Brwinowskiej – co powinno zmniejszyć natężenie ruchu na ul. Brwinowskiej.
3) W ramach opracowania modernizacji ul. Brwinowskiej oprócz progów spowalniających przewiduje się także inne elementy uspokojenia ruchu (także skrzyżowania wyniesione oraz lokalne zwężenia jezdni, a także oznakowanie pionowe wprowadzające ograniczenia prędkości).
4) Decyzja o sposobie finansowania jest uzależniona od terminu pozyskania ostatecznych zezwoleń na realizację przedsięwzięć – na chwilę obecną trudno jest ustalić dokładny termin zakończenia prac projektowych.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - Kierownik Referatu TOM