Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 05-06-2013, Janusz Ostrowski
Szanowny Panie Rzeczniku,
Szanowny Panie Burmistrzu,

Nie podzielamy Państwa argumentacji w odpowiedzi z dnia 5.06.2013 r., że już udzieliliście Państwo odpowiedzi wcześniej na pytania dotyczące co to właściwie jest "w zabudowe wielorodzinnej/jednorodzinnej", prosimy o odpowiedź na dwa konkretne przykłady, jak szeregować na potrzeby tzw. haraczu śmieciowego.

- mały 120 metrowy dom mieszkalnym, w którym nie zostały wyodrębnione żadne lokale, ale mieszkają nr więcej niż 2 rodziny/gospodarstwa domowe, choć obiektywnie niczym obydwa budynki się nie różnią, zakładamy, że będzie traktowany inaczej;

- inną sytuacją może być np. zabudowa nieruchomości dwoma domami jednorodzinnymi (zgodnie z definicją z ustawy Prawo budowlane), w których mieszka np. 4 rodziny/gospodarstwa domowe.

Co więcej odpowiedź należy się Mieszkańcom teraz, bo składają deklaracje, nie zaś w czerwcu.

Z poważaniem,

Janusz Ostrowski - www.milanowek-1901.blog.pl

Odpowiedź 10-06-2013

Szanowny Panie,
w indywidualnych przypadkach, gdy zachodzą jakiekolwiek wątpliwości związane z interpretacją prawną lub skomplikowaną sytuacją rodzinną na terenie nieruchomości, przepisy są każdorazowo interpretowane na korzyść Mieszkańców.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta


 

do góry strony
Pytanie 03-06-2013, Janusz Ostrowski
Panie Burmistrzu,

W nawiązaniu do poniższego odpowiedzi z 29.05.2013 r. – mającej wyjaśniać poruszoną w pytaniu z 26.09.2013 r. sprawę długiego okres wykonywania po raz pierwszy usługi w nowym systemie gospodarowania odpadami, zwracam uwagę, że ww. odpowiedź z Państwa strony niczego nie tłumaczy. Oczekiwaliśmy od Państwa wyjaśnienia przyczyn przy uwzględnieniu realiów Milanówka, nie zaś informacji, że w "sąsiednich gminach" przyjęto podobny, choć krótszy okres wykonywania usługi w nowym systemie gospodarowania odpadami. My zgłaszając to zapytanie chcieliśmy dowiedzieć się, jakie jest uzasadnienie dla przyjęcia tak długiego okresu (2,5 letniego) okres wykonywania usługi (a zatem obiektywnie na blisko 3 lata budżetowe), przez Burmistrza Miasta Milanówka? Dlatego też nie zadawala nam odpowiedź typu, że "sąsiedzi zrobili ponownie".
Ponadto nawet we wskazanych przez Pana przykładach z innych gmin wynika, że przyjmowały one krótszy okres, bo zaledwie 2 lat. Na tym tle mamy pytanie, czy potwierdzacie Państwo, że w Milanówku przyjęto najdłuższy okres wykonywania usługi w nowym systemie gospodarowania odpadami?

Z poważaniem,

Janusz Ostrowski - z obywatelskiej inicjatywy strażniczej www.milanowek-1901.blog.pl
Odpowiedź 05-06-2013

Szanowny Panie,
warunki współpracy z wykonawcą umowy na odbiór i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Milanówek są zbliżone do warunków, jakie przewidziały inne pobliskie gminy. Dla przykładu:
- Grodzisk Mazowiecki – umowa na okres 2,5 roku,
- Brwinów – na 2 lata,
- Michałowice – na 2 lata,
- Piastów – na 3 lata,
- Mszczonów – na 1,5 roku,
- Pruszków – na 2,5 roku,
- Raszyn – na 2,5 roku.
Taka forma umowy zwiększa prawdopodobieństwo stabilizacji cen obsługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminnych nieruchomości. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub znaczących zmian na rynku wspomnianych usług, Gminie Milanówek przysługuje standardowe prawo do wypowiedzenia ww. umowy oraz wybrania na drodze przetargu innego wykonawcy.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 03-06-2013, Janusz Ostrowski
Panie Burmistrzu,

W nawiązaniu do poniższego pytania z dnia 26.05.2013 r. (w sprawie braku odpowiedniej definicji „w zabudowie jednorodzinnej/wielorodzinnej”) oraz próby odpowiedzi w tym zakresie z 29.05.2013 r., uprzejmie wskazuję, że Państwa wyjaśnienie nie odpowiada rzeczywistemu stanowi rzeczy, z kilku względów:

1/ W uchwale nr 266/XXV/13 z 26.03.2013 r. nie została zamieszczona definicja zwrotu "w zabudowie wielorodzinnej" oraz "w zabudowie jednorodzinnej", definicji takiej nie ma także w regulaminie utrzymania czystości z listopada ubiegłego roku, co kłóci się z wynikającą z zasad konstytucyjnych zasadą precyzyjności wszelkich przepisów zawartych w aktach nakładających na obywateli obowiązek świadczeń o charakterze podatkowym i para-podatkowym. Tym bardziej, że żadne z ww. pojęć nie ma także definicji ustawowej. Nie wiadomo, czy chodzi o konkretną nieruchomość, czy obszar zabudowy.

2/ Definicja "budynku mieszkalnego jednorodzinnego" z ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane nie jest bynajmniej tożsama z pojęciem "w zabudowie jednorodzinnej", już z tego powodu próba wyjaśniania uchybienia opisanego w pkt. 1, nie jest przekonywująca.

3/ Zamieszczenie w objaśnieniach do deklaracji, stanowiącej załącznik do uchwały nr 267/XXV/13 z 26.03.2013 r. odesłania do definicji "domu mieszkalnego jednorodzinnego" z ustawy Prawo budowlane, ni jak nie mieści się w zasadach prawidłowej legislacji, zgodnie z pkt. 1 i 2 powyżej, dlatego też niczego nie tłumaczy, i nie sanuje uchybienia.

4/ Państwa wyjaśnienie w odniesieniu do przykładu [mały 120 metrowy dom mieszkalny, w którym wyodrębniona powyżej 2 lokali mieszkalnych (lub jest zamieszkały przez więcej niż 2 rodziny/gospodarstwa domowe, iż jest to "w zabudowie wielorodzinnej"], niczego nie tłumaczy, gdyż wystarczy sięgnąć po inny przykład:

- mały 120 metrowy dom mieszkalnym, w którym nie zostały wyodrębnione żadne lokale, ale mieszkają nr więcej niż 2 rodziny/gospodarstwa domowe, choć obiektywnie niczym obydwa budynki się nie różnią, zakładamy, że będzie traktowany inaczej;

- inną sytuacją może być np. zabudowa nieruchomości dwoma domami jednorodzinnymi (zgodnie z definicją z ustawy Prawo budowlane), w których mieszka np. 4 rodziny/gospodarstwa domowe.

Takich przypadków można by mnożyć, niemniej jednak uprzejmie prosimy o wyjaśnienie/interpretację także w dwóch powyższych hipotecznych przykładach, z uwzględnieniem wcześniejszych zarzutów co do sprzeczności z prawem rozwiązań w zakresie definiowania pojęć, a raczej ich obiektywnego braku.

Z poważaniem,

Janusz Ostrowski - z obywatelskiej inicjatywy strażniczej www.milanowek-1901.blog.pl

Odpowiedź 05-06-2013

Szanowny Panie,
informacja na temat definicji znajdujących się w uchwale nr 266/XXV/13 z 26.03.2013 r. została zawarta w odpowiedzi na Pana poprzednie zgłoszenie z 26 maja br.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z prawidłowym zaszeregowaniem nieruchomości Mieszkańcy mają możliwość skonsultowania indywidualnych przypadków:
- osobiście (Punkty Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Milanówka – ul. Kościuszki 45 / ul. Spacerowa 4),
- drogą telefoniczną (22 758 30 61 w. 102, 103, 212, 221),
- drogą elektroniczną (smieci@milanowek.pl).
Wspomniane dane kontaktowe są zawarte m.in. w „Biuletynie Miasta Milanówka” (numery 1-2-3/2013).
Ponadto Urząd Miasta Milanówka wydaje szczegółową broszurę zawierającą praktyczne wiadomości związane z nowym systemem gospodarowania odpadami, włącznie z harmonogramem wywozów. Wspomniana broszura trafi do Mieszkańców do końca czerwca br. wraz z pierwszym kompletem worków, po ostatecznym zakończeniu procedury wyłonienia wykonawcy obsługującego system.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 03-06-2013, Mieszkaniec TBS
Witam, Pana Burmistrza.
Zwracam się z pytaniem dotyczącym osiedla TBS ŁĘGI, a dokładnie wprowadzonej strefy zamieszkania czyli znaków D-40.
Czy jest to tylko fikcja czy słuzby miejskie Policja lub straż miejska powinni egzekwowac wprowadzone tym znakiem obostrzenia. Czyli parkowanie aut byle gdzie a nie w wyznaczonych miejscach. O pędzących samochodach nie wspomnę bo to trudne do wychwycenia. Ale obawiam sie że żadem mieszkaniec nie ma świadomości jakie konsekwencje wprowadzone są tym znakiem. Zapewniam Pana Burmistrza że za kilka dni będę robił zdjęcia jeśli Pan nie podejmie odpowiednich środków by uświadomić mieszkańców TBS co do powinności prawnej. Opisane zdjeciaa będę przesyłał do Pana co kilka dni, aż wystąpię do Wojewody mazowieckiego w skardze na bezczynnośc administracji. Życie małych dzieci z tego osiedla jest mi bliższe niż pędzące samochody moich sąsiadów, parkujących gdzie popadnie.
Pytanie moje brzmi następujaco czy podejmie Pan środki zaradcze.
Odpowiedź 13-06-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące parkowania na osiedlu TBS Łęgi informuję że, w związku z zaistniałą sytuacją i potrzebą uporządkowania parkowania na tym osiedlu, i dostosowania się do reguł wynikających ze stanu rzeczy, istniejąca organizacja ruchu zostanie poddana korekcie i zatwierdzeniu przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego, po czym nowa organizacja ruchu, będzie bezwzględnie egzekwowana.
Obecnie Straż Miejska, w tym rejonie podejmuje działania wobec kierowców parkujących na zieleni. Już kilku kierowców zostało ukaranych mandatem karnym. Zapewniam Pana, że bezpieczeństwo mieszkańców, jest sprawą bardzo ważną dla mnie, a  funkcjonariusze  przeze mnie kierowani, będą podejmować wszelkie działania dopuszczalne prawem, aby poprawić komfort życia mieszkańcom osiedla TBS. Aby ułatwić kontakt mieszkańców ze Strażą Miejską została uruchomiona interwencyjna skrzynka e-mail dyzurny.sm@milanowek.pl,  zachęcam do korzystania z niej i sygnalizowanie wszelkich nieprawidłowości w naszym mieście.  
 


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku 


 



 

do góry strony
Pytanie 03-06-2013, Dariusz Nerkowski
Panie Burmistrzu?

Milanowek, miasto - ogród zostalo pozbawione istotnej pomocy w prowadzeniu ogrodu jakim był punkt odbioru trawy, prowadzony od lat przez różnych ajentów na placu przy stadionie miejskim. Dlaczego w tym sezonie koszenia trawy miasto odwrócilo się od swoich mieszkanców? To nie przystoi miastu, ktore ma w nazwie "ogród". Podobno ma cos ruszyc od lipca. Ale co? Przede wszystkim jak życ z workami gnijacej trawy do lipca? Zielono mi od tego ogrodowego problemu, nie wspominając o jego zapachu. Czy może Pan spowodować przejsciowe rozwiązanie tego problemu? Np. chocby przez umozliwienie odbioru trawy przez słuzby miejskie albo dzialajace w poblizu kompostownie (indywidulanie lub w sposob zorganizowany)?
Pozdrawiam w oczekiwaniu swiatłych decyzji
Dariusz Nerkowski
Odpowiedź 04-06-2013

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że przed dniem 01 lipca br., skoszoną trawę może Pan oddać wraz z odpadami posegregowanymi oraz pozostałymi odpadami, które do końca czerwca br. odbiera firma Aminex. W tym celu należy wyposażyć się w transparentne worki z logo firmy Aminex, w których można zgromadzić skoszoną trawę. Firma w dniu odbioru, przypisanym dla Pana  rejonu odbierze wszystkie przygotowane worki.
Jednocześnie informuję, że od 01 lipca br.  zacznie funkcjonować nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi i jednocześnie ruszy ogólnodostępny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który będzie znajdował się na terenie Milanówka przy ul. Turczynek (w miejscu dawnego punktu przyjmowania bioodpadów). Do niniejszego punktu każdy Mieszkaniec będzie miał możliwość  oddania również skoszonej trawy.
   



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk- Kierownik Referatu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Zielenią    
 

do góry strony
Pytanie 03-06-2013, SM
Szanowny Panie Burmistrzu,

Przez kilku tygodni po zamknięciu wiaduktu w Grodzisku Mazowieckim i związanymi z tym zmianami w organizacji ruchu na zjeździe i zaraz za zjazdem z wiaduktu w Milanówku (ul. Smoleńskiego/ul. Kościelna i ul. Kościelna/ul. Królowej Jadwigi) dość regularnie pojawiała się policja/straż miejska.

Od wielu dni w tych okolicach słuch jednak po obu służbach zaginął, a kierowcy robią co chcą to znaczy - często nawet blokując ruch - skręcają na nakazach jazdy w prawo/prosto tak jak im wygodnie i ułańska fantazja podpowie.

DLACZEGO ZNIKNĘŁY PATROLE STRAŻY MIEJSKIEJ/POLICJI?

Czy potrzebny jest jakiś spektakularny wypadek - "najlepiej" z rannymi, by znów zaczęto pilnować porządku na tym obszarze?!?

Rozumiem, że nie sposób postawić policjanta/strażnika przy każdym znaku w gminie ale po pierwsze tu sytuacja jest wyjątkowa i krótkotrwała, po drugie, w tym konkretnie miejscu, przepisy łamane są stale, dosłownie rutynowo, w godzinach szczytu kilkadziesiąt razy na godzinę!!!!

Tylko dziś rano, podczas dwóch przejazdów, widziałem trzy (!!!) samochody, które to zrobiły!!!

Poziom bezkarności i ignorowania prawa jest w tym miejscu doprawdy porażający.

Poziom braku zainteresowania tym faktem odpowiednich władz i służb, niestety również!

Bardzo wątpię czy chce Pan być kojarzony jako "pan" takiego "kramu" - totalnego bezhołowia, arogancji i ignorancji.

Szczerze liczę na Pana interwencję w tej sprawie i regularne - w ideale (niemal) stałe - wystawianie patroli w tym miejscu.

Mniej lub bardziej popisowe, krótkotrwałe, akcje służb porządkowych mogą świetnie podnosić poczucie własnej wartości rządzącym, ale nie rozwiązują rzeczywistego problemu skazanej na niego większości.

A, proszę uprzejmie pamiętać, to własnie ta większość, nie rządzący, podejmuje decyzje podczas wyborów.

Z wyrazami szczerego szacunku,


SM.
Odpowiedź 05-06-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pytanie uprzejmie informuję, że bardzo zależy mi na stałym podnoszeniu bezpieczeństwa mieszkańców naszego miasta. Zdaję sobie sprawę, że są  kierowcy którzy  nie przestrzegają wprowadzonej organizacji ruchu. Strażnicy miejscy nie posiadają uprawnień do kontroli ruchu w tym przypadku. Takie uprawnienia posiada Policja i w ramach wspólnych patroli strażników z policjantami od czasu wprowadzenia nowej organizacji ruchu w rejonie wiaduktu prowadzone są kontrole kierowców nie stosujących się do znaków. Zapewniam Pana, że wielu kierowców zostało przez policjanta ukaranych mandatem karnym lub pouczeniem za niestosowanie się do znaków. Z uwagi na realizację innych ustawowych zadań przez Policję i Straż Miejską nie jest możliwe ustawienie tam stałego patrolu. Zapewniam Pana, że działanie służb mundurowych w tym rejonie zostanie nasilone, poleciłem Komendantowi Straży Miejskiej podjęcie ściślejszej współpracy z Policją i prowadzenie kontroli drogowych na zjeździe z wiaduktu w szczególności w godzinach największego natężenia ruchu pojazdów.   


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 27-05-2013, Mojżesz
Zwracam się o poważne zajęcie sie sprawą gromadzenia wód opadowych w ul. Podkowiańskiej na wysokości posesji nr 1. Po średnich opadach deszczu a także po roztopach wiosennych tworzy się tam kałuża na całej szerokości ulicy.Umiemozliwia to przejście ulicą i dojście do przystanku WKD Kazimierówka mieszkańcom okolicy. Problem ten był już zgłaszany burmistrzowi Wysockiemu. Zbywano go stwierdzeniem ,że rozwiązanie może zostać wdrożone po wybudowaniu kanalizacji. Tymczasem okazuje się,że obecne plany gminy nie przewidują kanalizacji ulicy Podkowiańskiej. Zwracam również uwagę,że obecna praktyka przejeżdzania raz na jakiś czas równiarką nie niewłaściwa. W jej efekcie dochodzi bowiem do zasypywania mieszczących się w ulicy zaworów gazowych i wodociągowych. W związku z tym zachodzi konieczność ich odsłonięcia do czego gmina powinna przystąpić niezwłocznie.
Odpowiedź 05-06-2013

Szanowny Panie,
Problem zalegania wód po opadach na ulicy Podkowiańskiej jest nam znany, w związku z opóźnieniem się budowy kanalizacji na wspomnianej ulicy, postaramy się rozwiązać okresowe podtapianie ulicy poprzez zmianę jej niwelety. W najbliższym czasie rozpoznam techniczne możliwości usunięcia problemu.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 27-05-2013, dariusz
Kiedy bedzie robiony chodnik na Królowej Jadwigi Przy kościele
Odpowiedź 03-06-2013

Szanowny Panie,
Chodnik w ulicy Królowej Jadwigi zgodnie z planem będzie wykonywany w 2013 roku.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 26-05-2013, Janusz Ostrowski
Panie Burmistrzu,

Mając na względzie zbliżający się terminem składania przez Mieszkańców Milanówka deklaracji związanych z wysokością opłat za odbiór odpadów komunalnych (tzw. haraczu śmieciowego) zwracamy się z żądaniem o publiczne dokonanie niezwłocznej wykładni i wyjaśnienia postanowień uchwały nr 266/XXV/13 Rady Miasta Milanówka z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty oraz określenia opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli na terenie gminy Milanówek, dalej „Uchwała w sprawie haraczu śmieciowego”, w zakresie pojęć „w zabudowie wielorodzinnej” i „w zabudowie jednorodzinnej”, które nie zostały w sposób naruszający jakiekolwiek standardy nakładania obywateli nigdzie nie zdefiniowane.

Wskazujemy, że w § 2 ww. uchwały posłużono się niejasnymi pojęciami „w zabudowie wielorodzinnej” oraz „w zabudowie jednorodzinnej”, które to pojęcia są wieloznaczne i nie zostały nigdzie zdefiniowane. Osobiście nie znaleźliśmy definicji tego terminu w żadnej z tzw. uchwał śmieciowych podjętych dotychczas przez Radę Miasta Milanówka (np. w uchwale nr 231/XXII/12 z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Milanówka), ani ww. ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Pojęć tych nie zna też ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Jest to poważny i kompromitujący błąd prawny, gdy chodzi o akt prawa miejscowego, nakładający na mieszkańców danej gminy należności o charakterze publicznoprawnym, które powinny być określone w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości (zgodnie z zasadami konstytucyjnymi i standardami typowymi do wszelkich należności publicznoprawnych, takich jak np. podatki), aby wykluczyć arbitralność ze strony organów danej gminy.

Tytułem przykładu praktycznego wskazujemy, że np. mały 120 metrowy dom mieszkalny, w którym wyodrębniona powyżej 2 lokali mieszkalnych (lub jest zamieszkały przez więcej niż 2 rodziny/gospodarstwa domowe) będzie się mieścił już w pojęciu „zabudowy wielorodzinnej”, uprawniającej zgodnie z ww. uchwałą z 26 marca 2013 r. do uiszczania opłat śmieciowych w niższych stawkach.

Będziemy zobowiązani za szybkie publiczne wyjaśnienie zasygnalizowanych powyżej kwestii, gdyż Mieszkańcy Milanówka bezsprzecznie mają w tym zakresie prawo do rzetelnej informacji, tak, aby wykluczyć arbitralność późniejszych decyzji ze strony Pana Burmistrza i podległych Panu służb.

Z poważaniem,
Janusz Ostrowski – z obywatelskiej inicjatywy strażniczej: www.milanowek-1901.blog.pl

*** Jednocześnie w nawiązaniu do wcześniejszego maila uprzejmie informujemy, że na innym komputerze zasygnalizowane powyżej "problemy techniczne" nie występowały.
Odpowiedź 29-05-2013

Szanowny Panie,
częścią składową „Uchwały Nr 267/XXV/13 Rady Miasta Milanówka z dnia 26 marca 2013 r. jest „Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi”. W objaśnieniu zawartym w ww. „Deklaracji” znajduje się następująca definicja:
„Przez budynek mieszkalny jednorodzinny należy rozumieć budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni całkowitej budynku”.
Podany przez Pana hipotetyczny przykład budynku o powierzchni 120 m2 mieści się w pojęciu „zabudowy wielorodzinnej”.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 26-05-2013, Janusz Ostrowski
Panie Burmistrzu,
Dlaczego w warunkach przetargu na wywóz odpadów z Milanówka, jaki będzie realizowany w nowym systemie, okres tej usługi został wyznaczony aż do 31.12.2015 r. (a zatem na 2,5 roku)?
W warunkach nowego systemu gospodarki odpadami, który będzie wymagał korekt i zmian (z czym należy się liczyć), np. bo wywołoniony wykonawca nie sprosta powierzonym zdaniom, jest to zdecydowanie zbyt długi okres. Jest to tym bardziej dziwne, że wykracza nie tylko poza poszczególne lata budżetowe, lecz ponadto nawet obecną kadencję Pana Burmistrza i Rady Miasta.
Odpowiedź 29-05-2013

Szanowny Panie,
warunki przedmiotowego zamówienia publicznego („Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Milanówek”) zostały przygotowane analogicznie do rozwiązań przewidzianych w okolicznych gminach. Dla przykładu w gminach Brwinów, Ożarów Mazowiecki, czy Michałowice umowy z wykonawcami ww. usług zostały/zostaną zawarte na okres 2 lat.
Zgodnie z powszechnymi standardami, w przypadku nie wywiązywania się przez wykonawcę z warunków umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych Gminie Milanówek przysługuje prawo do jej wypowiedzenia oraz wybrania na drodze przetargu innego wykonawcy.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Milanówka

do góry strony