Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
od 09-tego sierpnia na ulicy Kościuszki, w samym centrum miasta zalegają worki ze śmieciami. Według nowego harmonogramu miały być wywiezione właśnie w tym dniu. Jutro święto i nie będzie to miły widok dla osób spacerujących. Mam nadzieję, że uda się jeszcze coś z tym brzydkim fantem zrobić. Samo upominanie firmy, która się tym zajmuje nie pomaga. Jakie podejmie Pan kroki w tej sprawie?
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że terminy odbioru odpadów z Pana rejonu w miesiącu sierpniu są następujące: 10.08., 16.08., 24.08., 30.08.2013 r. Najbliższy termin odbioru to 24.08.2013 r. Jednocześnie pragnę poinformować, że firma odbierająca odpady została upomniana i zobowiązana do odbioru odpadów od Państwa.
Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
jakież było moje zdziwienie, kiedy wczoraj wracając z pracy zobaczyłem w całej okolicy niewywiezione worki z odpadami zmieszanymi i bio (mieszkam w rejonie V). Wielu moim sąsiadom i mi stanęły przed oczyma obrazy sprzed kilku miesięcy, kiedy święta Bożego Narodzenia musieliśmy spędzać w "mieście ogrodzie", które wyglądało jak slumsy z leżącymi wszędzie brzydkimi workami niewywiezionymi w ramach skandalicznie przeprowadzanej akcji jesiennego odbioru liści (wyborcy to pamiętają). W związku z tym postanowiłem ustalić co się stało.
Dopiero po dłuższym poszukiwaniu znalazłem na stronie internetowej informację o zmianie harmonogramu wywozu odpadów w sierpniu. W związku z tym proszę odnieść się do dwóch kwestii.
Po pierwsze sprawa formalna – przekazania informacji. Harmonogram odbioru odpadów był dostarczany do domów na piśmie. Zatem jeśli chciał Pan go zmieniać, to należało poinformować o tym w tym samym trybie. Bo – jak dowodzą worki leżące przed większością domów – informacja na stronie internetowej do większości mieszkańców miasta nie dotarła. A to zupełnie nie zaskakuje, gdyż wielu ludzi ciągle w ogóle nie korzysta z Internetu, a ci którzy mają taką możliwość i umiejętność nie mają czasu na bieżące analizowanie strony miasta, bo z reguły ciężko pracują, by zaspokoić fiskalne zakusy Państwa, w tym z wysokich podatków utrzymywać Pana i Pańskich podwładnych.
A co do meritum. Jak jest sens przeprowadzonej zmiany? Doprowadziła ona do sytuacji, w której w kilku rejonach śmieci odbierane są raz co trzy dni, a potem prawie po dwóch tygodniach (co – jeśli powrócą upały – jest wręcz niebezpiecznie pod względem epidemiologicznym, bo w workach czarnych są odpadki kuchenne). Proszę zwrócić uwagę, że większość ludzi przez cały tydzień pracuje i największe porządki robią z reguły w sobotę, w konsekwencji wówczas wytwarzając najwięcej odpadów. Podobnie w piątki i soboty pielęgnuje się ogrody, przez co wypełniają się worki z trawą itp. Dlatego śmieci powinno odbierać się na początku, a nie końcu tygodnia i regularnie, a nie co trzy dni, a potem po kilkunastu.
Pozdrawiam mieszkaniec Milanówka
Szanowny Mieszkańcu,
Na wstępie przepraszam, za tak długa zwłokę w udzieleniu odpowiedzi na Pana maila w sprawie nowego systemu gospodarki odpadami. Jednocześnie informuję, że wszelkie informacje odnośnie zmian w harmonogramie odbioru odpadów są zamieszczane na stronie internetowej miasta, jak również firma obsługująca system dostarczała taką informację bezpośrednio do mieszkańców. Jeśli taka informacja do Pana nie dotarła najmocniej przepraszamy. Proszę też o wyrozumiałość dla nowo zaistniałej sytuacji. Jednocześnie informuję, że nie planujemy więcej zmian w harmonogramie i poczynając od września br. będzie on zgodny z broszurą, którą wszyscy mieszkańcy otrzymali. Ponadto dołożymy wszelkich starań aby wdrożenie nowego systemu było jak najmniej uciążliwe dla naszych mieszkańców.
Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak - Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani zgłoszenie uprzejmie informuję, że mimo prośby od Straży Miejskiej w Milanówku z dnia 12 sierpnia 2013 r. o udzielenie dodatkowych informacji na temat opisanego incydentu, do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy na nie odpowiedzi. W związku z tym nie jest możliwe wyjaśnienie zgłoszonej sprawy. Podległym mi funkcjonariuszom poleciłem zwracać uwagę na podejrzane osoby w okolicach szkół według przekazanego przez Panią opisu i podejmowanie czynności kontrolnych wobec tych osób.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Cichocki - Zastępca Komendanta Straży Miejskiej w Milanówku
Proszę o krok milowy i zgłosić innterwencję o dodebtranie śmieci z ul P.Skargi 8 B
(te bezworkowe zgłaszane do Referatu Ochrony Środowiska)
ADAM MATUSIAK
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że konieczność odbioru odpadów z posesji, o której Pan pisze została zgłoszona do firmy, odbierającej odpady z terenu Milanówka. W przypadku, gdy sytuacja nie ulegnie poprawie a odpady nadal będą zalegały, będziemy zmuszeni wyciągać konsekwencje wobec firmy.
Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - Podinspektor w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony
piszę do Pana w sprawie tego co dzieje się na terenie Ochotniczej Straży Pożarnej w Milanówku. Mieszkam w sąsiedztwie i niestety Straż Pożarna jest bardzo uciążliwym sąsiadem. Nie mówię tu o działalności zasadniczej straży ani o sygnałach dźwiękowych wspierajacych pracę jednostki. Ogromnym problemem dla wszystkich sąsiednich posesji są osoby przebywające na terenie Straży i które nie przestrzegają zasad współżycia społecznego. Na terenie wiecznie odbywają się głośne imprezy ( nie mówię o zorganizowanych imprezach w sali przy straży, bo to inne okoliczności), grille z głośną muzyką do rana, niekulturalni pijani panowie i pijane panie krzyczące na całą okolicę w godzinach nocnych a nawet rannych. W domach śpią ludzie, małe dzieci albo raczej chcą spać a nie słuchać głośnej muzyki, krzyków i wulgaryzmów oraz odgłosów kąpania się nad ranem w basenie. NIestety imprezy taki odbywają się bardzo często i utrudniają życie mieszkańcom, w okresie letnim, nie jest możliwe nawet otwarcie okna w nocy. Nie wiem czy Pan jest świadomy że na terenie który należy do naszej gminy odbywają się takie libacje. Czy każdy mieszkaniec może wejść tam z grillem i paczką znajomych w piątek lub sobotę albo napełnić sobie ogromny basen conajnmniej dwa razy w miesiącu wodą miejską za którą płaci miasto czy są jakieś osoby mające do tego prawo i z jakiego tytułu??? Niestety sytuacja ta trwa od lat i mam nadzieję że w końcu ktoś wprowadzi tam jakieś zasady...
Szanowna Pani,
z informacji uzyskanej w przedmiotowej sprawie od Prezesa OSP Milanówek, p. Krzysztofa Ciborowskiego wynika, że członkowie Ochotniczej Straży Pożarnej dochowują starań, by dbać o zasady współżycia społecznego, do których należy m.in. obowiązek zachowywania ciszy nocnej. Z obiektywnych powodów wyjątkiem od tej reguły są nocne alarmy do zdarzeń ratowniczo – gaśniczych wymagające pilnej interwencji strażaków – ratowników.
Pan Prezes zapewnił mnie, że z terenu OSP nie mogą korzystać przypadkowe osoby, a jedynie osoby posiadające zgodę władz Stowarzyszenia. W przypadku organizowanych uroczystości jubileuszowych, rocznicowych, czy żałobnych z oczywistych względów dochodzi do wynajęcia sali znajdującej się w budynku OSP na użytek osób trzecich. Z informacji Prezesa OSP wynika, że tego rodzaju uroczystości nie zdarzają się często, a ich przebieg z reguły nie odbiega od ogólnie przyjętych norm. Jeżeli zdarzyły się sytuacje zbyt głośnego zachowania, to nie powinny one mieć więcej miejsca.
Basen nie został zakupiony ze środków Urzędu Miasta w Milanówku, ani też z pieniędzy Ochotniczej Straży Pożarnej. Źródłem jego sfinansowania były prywatne składki strażaków. Z basenu korzystają głównie dzieci i młodzież, w zdecydowanej większości mieszkańców Milanówka, które należą do Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej. Ponadto woda znajdująca się w basenie jest wykorzystywana do celów związanych z bieżącym funkcjonowaniem OSP, w tym m.in. jako zapasowy zbiornik na wypadek nagłego braku dostaw wody z sieci miejskiej. Wówczas woda z basenu może posłużyć do napełnienia zbiornika wozu strażackiego.
Jednocześnie Strażacy pragną Panią przeprosić za wszelkie niedogodności związane z bliskim sąsiedztwem remizy OSP. Otrzymałem zapewnienie władz OSP, że zwrócą szczególną uwagę na poszanowanie ciszy nocnej oraz zasad współżycia sąsiedzkiego, w taki sposób, by zarówno mieszkańcy jak i strażacy mogli cieszyć się dobrosąsiedzkimi relacjami.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Łukasz Ryk - Podinspektor ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego
do góry strony
Jeśli harmonogram jest realny - a jak widać nie - to utoniemy w brudach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na maila, na wstępie przepraszam za długą zwłokę w udzieleniu odpowiedzi.
Cały czas kontrolujemy wywóz odpadów z terenu miasta Milanówka, reklamacje na bieżąco są realizowane przez firmę obsługującą system. Obecnie analizujemy sytuację na osiedlach i na pewno zostaną podjęte decyzje o zwiększeniu częstotliwości opróżniania dzwonów lub zostaną dostawione pojemniki.
Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani pytanie, uprzejmie informuję, że firma odbierająca odpady została upomniana i zobowiązana do regularnego odbioru odpadów od Państwa. Dołożymy wszelkich starań, aby problem, który Pani porusza więcej się nie powtórzył. Jeżeli sytuacja będzie się powtarzać, podejmiemy dalsze kroki.
Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila, uprzejmie informuję, że odpady posegregowane odbierane są zgodnie harmonogramem raz w tygodniu, w każdą środę.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani pytanie, uprzejmie informuję, że firma odbierająca odpady została upomniana i zobowiązana do regularnego odbioru odpadów od Państwa. Dołożymy wszelkich starań, aby problem, który Pani porusza więcej się nie powtórzył. Jeżeli sytuacja będzie się powtarzać, podejmiemy dalsze kroki.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Panie Burmistrzu bardzo proszę o postawienie znaku ograniczającego wjazd pojazdów ciężarowych (b-5) a w szczególności samochodów asenizacyjnych w ulicę zachodnią.Cały ruch do oczyszczalni w grodzisku od 6 rano odbywa się naszą ulicą ,którą utwardzono z pomocą środków finansowych mieszkańców ul.zachdniej.Ulica nie jest przystosowana do takiego obciążenia oraz natężenia ruchu.Proszę o odpowiedź w jakim terminie możliwe byłoby postawienie odpowiednich znaków .
Szanowna Pani,
Stosowny wniosek mieszkańców ulicy Zachodniej o postawienie ograniczenia wjazdu pojazdów powyżej 3,5 t został złożony do Urzędu Miasta, znaki zostaną postawione po ich zakupieniu w wrześniu.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM