Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
chciałam poruszyć zagadnienie dotyczące utrzymania czystości w Milanówku w okresie zimowym 2013/2014. Wiadomo kto wygrał przetarg i jaka kwota miesięczna jest przeznaczana w tym zakresie. Jak wynika z zamówienia okres obejmuje listopad 2013 do kwietnia 2014. Również wiadomo co należy do zakresu usług jakie firma powinna wykonywać w tym zakresie.
Zakres prac obejmuje:
- zimowe utrzymanie ulic i dróg wraz z chodnikami i zatokami parkingowymi
w mieście, oraz ogólnodostępnych terenów publicznych;
- codzienna obsługa koszy ulicznych i utrzymania w należytej czystości i
porządku terenu wokół nich;
- utrzymanie w czystości i porządku wokół pojemników na odzież używaną,
zlokalizowanych na terenie miasta Milanówka;
- usuwanie odpadów z terenów ogólnodostępnych w granicach miasta
Milanówka;
- usuwanie podrzuconych odpadów z terenów ogólnodostępnych w granicach
miasta (tzw. dzikie wysypiska);
- usuwanie ogłoszeń i reklam z miejsc do tego nie przystosowanych;
- utrzymanie w czystości i drożności wpustów ulicznych.
Pytanie moje jest następujące czy firma która wygrała przetarg w Milanówku powinna sprzątać ulice Milanówka z zalegających odpadów. Idąc na spacer w różne części Milanówka ciągle napotykam śmieci na ulicach. Nie mówię o porzuconych workach z odpadami z nieruchomości tylko o śmieciach które są pozostawiane w rożnych miejscach. Czy firma "P" powinna zbierać takie śmieci w mieście? Jeśli tak to jak ich Państwo rozliczają z tego zadania. Jeszcze nie zapanowała prawdziwa zima, wiec firma nie wykonuje zakresu odśnieżania ulic i chodników, a śmieci nie są przykryte śniegiem wiec je widać jak na dłoni. Wiem , że w przetargu wygrywa najniższa cena aczkolwiek jakoś świadczonych usług musi byc jakoś spełniana. Sama skonczyłam Ochrone Środowiska i wiem ze jest to trudny temat. I musi byc w to zaangażowanych mnóstwo społeczeństwa: edukacja ekologiczna, firma która wygrała przetarg (powinna mieć w zakresie usług systematyczne oczyszczanie ulic itp) oraz straż miejska nakładać grzywny za zaśmiecanie (może z ulic zniknęły by "piersiówki" które leżą wszędzie na Milanówku) Jaka jest edukacja ekologiczna w mieście? W trakcie "Sprzatania Świata" zorganizowane przez Wydział Ochrony Środowiska mieszkańcy nie chętnie brali worki, żeby posprzątać jakaś część ulicy. A drzewka brali. Proszę o odpowiedz
Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że miasto zgodnie z zawartą umową sprzątane jest sukcesywnie przez firmę, która wygrała przetarg na utrzymania czystości i porządku w okresie zimowym. Wykonawca otrzymuje polecenie sprzątnięcia wskazanych ulic, co następnie podlega kontroli w terenie przez pracowników Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią.
Pomimo, że miasto wyposażone jest w kosze uliczne, apelujemy do mieszkańców na łamach Biuletynu oraz organizujemy różnego rodzaju akcje mające na celu zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania ulic i terenów ogólnodostępnych w mieście.
W zakresie zwalczania tego problemu współpracujemy również ze Strażą Miejską.
Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony
Szanowny Panie,
Naprawa oświetlenia w ulicy Dembowskiej zostanie dokonana do końca stycznia ze względu na trwałe uszkodzenie linii. Naprawa oświetlenia kładki została zgłoszona do konserwatora .
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że powodem zmiany stawki opłaty za odbiór odpadów jest wynik przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu miasta Milanówka, jak również analiza danych ze złożonych przez mieszkańców deklaracji. Przyjęto za stawkę wyjściową opłatę za odbiór odpadów w zabudowie jednorodzinnej, na nieruchomości do 4 osób, przy zbieraniu odpadów w sposób selektywny. Pozostałe stawki zostały wyliczone proporcjonalnie na podstawie dotychczas obowiązujących stawek przyjętych przez Radę Miasta w czerwcu br.
Treść uchwały nr 383/XXXII/13 Rady Miasta Milanówka z dn. 29 listopada 2013 r. zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty oraz określenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości na terenie gminy Milanówek dostępna jest na stronie Miasta Milanówka pod linkiem: http://bip.milanowek.pl/infoplik/7937/1718,0
Szczegółową kalkulację przedstawia załącznik do niniejszej uchwały: http://bip.milanowek.pl/infoplik/7938/1718,0
Jednocześnie informuję, że nowe stawki zostały ustalone na takim poziomie, aby w całości pokryły koszty funkcjonowania systemu gospodarowania, gdyż przepisy nie zezwalają na finansowanie systemu z innych źródeł.
Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
Przebudowa ulicy Gospodarskiej jest zaplanowana na 2014 rok. Zadanie zostało umieszczone w Budżecie i po wyłonieniu wykonawcy w sprzyjających warunkach pogodowych będą rozpoczęte prace budowlane.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
do góry strony
Szanowna Pani,
Podjęcie rozmów w sprawie stworzenia nocnej linii autobusowej musiałoby być poparte zrobieniem rozpoznania w sprawie zainteresowania tego typu komunikacją. Jak dotychczas jest to pierwszy sygnał w sprawie stworzenia takiego rozwiązania. Poza tym jak wnioskuję z Pani emaila linia taka musiałaby kursować na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, więc rozmowy musiałyby toczyć wszystkie zainteresowane takim rozwiązaniem Gminy będące na trasie przejazdu z Wojewodą Mazowieckim i ZTM Warszawa.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta
Kierownik Referatu TOM
Mam też pytanie czy w naszym mieście jest obowiązek wypełnienia takich deklaracji, wiem że jest dużo osób, które ich nie wypełniły, czy ktoś kontroluje co takie osoby przez ubiegłe pół roku robiły ze śmieciami?
Reguluję opłaty za odbiór śmieci regularnie i jest to sporym obciążeniem mojego budżetu, a są osoby, które za to nie płacą i wyrzucają śmiecie "gdzie popadnie" - np. często widuję obwieszone torbami z odpadami kosze na ulicach, albo wywożą śmiecie do rodzin lub znajomych mieszkających w sąsiednich miastach gdzie opłaty są niższe.
Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani zapytania uprzejmie informuję, że w oparciu o przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każda zmiana stawek opłaty wymaga złożenia przez właścicieli nieruchomości nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Osobom, które dotychczas nie złożyły deklaracji były wysyłane wezwania do jej złożenia (do dnia dzisiejszego, tj. 30.12.2013 r. na wezwania zareagowało ok. 50% wezwanych). Wobec pozostałych osób będą wszczęte postępowania administracyjne mające na celu określenie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze decyzji administracyjnej.
Jednocześnie informuję, że - aby uczynić procedurę składania nowych deklaracji jak najmniej uciążliwą - z Urzędu Miasta do mieszkańców Milanówka (począwszy od lutego 2014 roku), będą wysyłane wypełnione deklaracje wraz z pismem informującym o terminach płatności i nr rachunku na który należy uiszczać opłatę.
Deklarację uzupełnioną Państwa podpisem należy zwrócić do Urzędu Miasta.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bożena Sehn - Skarbnik Miasta
do góry strony
Szanowna Pani,
W nawiązaniu do Pani zapytania, uprzejmie informuję, że termometry rtęciowe możemy oddawać w milanowskich aptekach oraz na PSZOK-u przy ulicy Turczynek.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowny Panie,
Awaria lampy oświetlenia ulicznego w ul. Miłej 1A została naprawiona w dniu 23 .12. 2013 roku.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że powodem zmiany stawki opłaty za odbiór odpadów jest wynik przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu miasta Milanówka, jak również analiza danych ze złożonych przez mieszkańców deklaracji. Przyjęto za stawkę wyjściową opłatę za odbiór odpadów w zabudowie jednorodzinnej, na nieruchomości do 4 osób, przy zbieraniu odpadów w sposób selektywny. Pozostałe stawki zostały wyliczone proporcjonalnie na podstawie dotychczas obowiązujących stawek przyjętych przez Radę Miasta w czerwcu br.
Jednocześnie informuję, że nowe stawki zostały ustalone na takim poziomie, aby w całości pokryły koszty funkcjonowania systemu gospodarowania, gdyż przepisy nie zezwalają na finansowanie systemu z innych źródeł.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na pytanie informuje że sterowanie oświetleniem ulicznym odbywa się za pomocą zegarów astronomicznych i czas załączenia jak i wyłączenia oświetlenia ulicznego jest ściśle określony przez program sterujący zapisany w pamięci zegara, jest to czas środkowo europejski różnice jakie występują pomiędzy następującymi po sobie dniami wynoszą około 1 minuty. W obecnym czasie firma konserwująca oświetlenie jest w trakcie korekty wysterowania zegarów.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM