Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Zwracam się z pytaniem czy jest możliwe podpisanie umowy z gminą Grodzisk Maz., która umożliwiłaby wydawanie "Kart dużej rodziny 3+" mieszkańcom Milanówka. Karty takie umożliwiają rodzinom wielodzietnym (troje dzieci lub więcej), szerszy dostęp (dzięki znacznym zniżkom) do basenu, kina i rozmaitych zajęć oferowanych przez Grodzisk Mazowiecki, a niedostępnych w Milanówku. Poniżej przytaczam odpowiedź na pytanie skierowane w tej sprawie do Burmistrza Grodziska:
"Proponuje aby zgłosiła się Pani z pytaniem do Burmistrza Miasta Milanówka Pana Jerzego Wysockiego.
Gminy z Powiatu grodziskiego tj.:Żabia Wola i Jaktorów wydały już takie karty, a ich mieszkańcy korzystają z oferty Centrum Kultury i basenu w Grodzisku Maz.
Możliwość korzystania z obiektów w Grodzisku Maz. w ramach Karty Dużej Rodziny jest kwestią umowy między gminami.
Pozdrawiam Aneta Caban, Naczelnik Wydziału Promocji"
Dodam, że jest to niezwykle istotna pomoc, nie tylko w dostępie do rozrywki, ale również, a może przede wszystkim, umożliwiająca rodzinom wielodzietnym zadbanie o wszechstronny, zgodny z predyspozycjami, rozwój dzieci.
Będę wdzięczna za pochylenie się nad tą sprawą i odpowiedź.
Pozdrawiam
Katarzyna Szumlicka
Szanowna Pani,
Podpisanie umowy pomiędzy gminami Milanówek i Grodzisk Maz. w sprawie dopłat do ulgowego korzystania przez mieszkańców Milanówka z grodziskich obiektów kulturalnych i sportowych jest możliwe, jeśli Rada Miasta Milanówka podejmie w tej sprawie stosowną uchwałę i wprowadzi Kartę Dużej Rodziny 3+. Póki co w Milanówku nie została wprowadzona przez Radę Miasta taka karta i nie mamy podstaw do rozmów z gminą Grodzisk Maz.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka
Szanowna Pani,
Odnosząc się do treści e-maila uprzejmie informuję, iż osoby znajdujące się w trudnej sytuacji mieszkaniowej mogą starać się o mieszkanie komunalne, jednakże pragnę dodać, że odzysk mieszkań komunalnych następuje jedynie w wyniku naturalnego ruchu ludności i jest on niewystarczający w stosunku do potrzeb wszystkich oczekujących, które Gmina zaspakaja zgodnie z Uchwałą Nr 34/VI/11 Rady Miasta Milanówka z dnia 7 kwietnia 2011r.
W myśl tej uchwały pierwszeństwo w otrzymaniu lokalu przysługuje osobom, które utraciły mieszkania na skutek klęski żywiołowej, katastrofy, pożaru lub innego zdarzenia losowego, zamieszkują w budynkach przeznaczonych do rozbiórki w związku ze stwierdzeniem przez organ nadzoru budowlanego stanu zagrożenia życia i mienia, konieczności wykonania remontu a dopiero w dalszej kolejności z tzw. „warunków społecznych”.
W obecnej chwili trudno jest mi określić czas oczekiwania na ewentualny przydział z powodów wyżej wskazanych.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM
do góry strony
Pozdrawiam
Jerzy Olczak
Szanowny Panie,
Dziękuję za słuszną uwagę. Oczywiście zamieścimy na mapie miasta miejsce, gdzie stał dworek Lasockich.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka
Z przykrościa (i oburzeniem!) chciałbym poskarżyć się na postępowanie i stosunek do mieszkańców ulicy Średniej Milanowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanaloizacji i poinformować o zdarzeniu, które zbulwesroswało mnie i mieszkańców naszej ulicy.
W dniu dzisiejszym w godzinach porannych z kranów na całej ulicy Średniej przestała płynąć woda, co było zupełnym zaskoczeniem, a skutecznie utrudniło nam życie. Szczególnie mnie i moim pracownikom. W chwili wyłaczenia wody w mojej firmie przebywło dwadziescia kilka osób, które przez wiele godzin nie mogły po sobie pospuszczać wody w toaletach, załatwić się czy choćby zrobić herbaty. Jedno z kluczowych urządzeń produkcyjnych jest podgrzewane wodą i przy jej braku wystygło i "skamieniało" w nim kilkadziesiąt kg czekolady, która się zepsuła. W zakladzie zapanowały brzydkie zapachy, chaos i "gęsto leciały panienki".
Nie mam pretensji o to, że M.P.W. i K. prowadzi planowe roboty. Temu akurat przyklaskuję i kibicuję. Pretensję mam o to, że mieszkańcy i przedsiębiorcy długiej i licznie zamieszkałej ulicy Średniej w jakikolwiek sposób nie zostali uprzedzeni o planowanym wyłaczeniu wody na wiele godzin, a pracownicy M.P.W i K nie widzą w tym najmniejszego problemu. Roboty musza być wykonane. O wyłaczeniu powinien uprzedzić wykonawca robót i do niego powinienem mieć pretensje. Dlaczego nie uprzedził? Jedna Pani mówi, że nie wie czy uprzedzili czy nie , a ona nie ma obowiązku tego sprawdzać. Druga pani mówi, że ogłoszenia były powieszone na ulicy Kazimierzowskiej. Sprawdziłem dokładnie: znalazłem jedną mało czytelną kartkę A4 przy rogu ulic Kazimierzowskiej i Wierzbowej . To wszystko. Na kartce był zwrot "przerwy w rejonie prowadzonych robót". Czyli gdzie? Na ulicy Średniej w ostatnich dniach nie były i nie są prowadzone żądne roboty. więc nawet gdyby ktoś przypadkiem takie ogłoesznie zobaczył kilkaset metrów od naszej ulicy skąd moglibyśmy przypuszczać, że będziemy pozbawieni dziś wody? Posesje z ulicy Średniej są oddalone od ul. Wierzbowej od kilkuset metrów do blisko 2 km i idąc tokiem myślenia "Wodociągów" powinniśmy codziennie chodzić po sąsiednich ulicach i poszukiwać ewentualnych ogłoszeń, bo na ulicy Średniej nie pojawiło się ani jedno ogłoszenie i wyłaczenie wody było kompletnym zaskoczeniem, a jak wspomniałem także dużym problemem.
Czy w zakresie obowiązków Zakładu Wodociagów... nie powinnien być obowiązek czytelnego i łatwo dostępnego uprzedzenia mieszkańców o planowanych wyłączeniach i ew. zabezpieczenie na ten czas beczkowozu. Czy to w porządku, że wobec zaistniałej sytuacji Zakład Wodociagów nie ma sobie nic do zarzucenia, a jego pracownice uważąja, że wszystko jest w porządku i nie widza żadnego problemu?
Po przeprowadzonych dziś rozmowach i po tym co usłyszałem nie liczę już na nic, ale chciałbym by Pan o tym wiedział...
Choć mocno poirytowany i zniesmaczony serdecznie Pana pozdrawiam
Andrzej Błaszczak
Właściciel zakładu
B&B Produkt Słodycze Reklamowe z Pomysłem!
Szanowny Panie,
W przedstawionej przez Pana sytuacji obowiązują procedury. Niestety nie zawsze wystarczają. W imieniu Zarządu oraz Pracowników Milanowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. bardzo serdecznie przepraszam Pana za zaistniała sytuację. Obowiązkiem firmy budującej infrastrukturę wodkan jest zgłoszenie konieczności odcięcia wody . W opisanym przez Pana przypadku wystąpił stan awaryjny . Grodziski Zakład Wodociągów i Kanalizacji zgodnie ze zleceniem, przekazanym kilka dni wcześniej, powinien odciąć wodę w ulicy Wierzbowej (której Mieszkańcy z wyprzedzeniem zostali poinformowani). Niestety na skutek niesprawności zasuw odcięto od wody znacznie większy obszar - ul. Średnią. Brak tej informacji był przyczyną niekompetencji naszych Pracowników , za co jeszcze raz bardzo przepraszamy . O zaistniałej sytuacji poinformowaliśmy grodziską Spółkę z prośbą o rzetelność w wykonywaniu zleconych prac.
Z poważaniem
Maria Chilińska - Prezes MPWiK
przeczytałam właśnie program obrad sesji rady miasta i chciałabym zapytać, bo od pewnego czasu nurtuje mnie pewna kwestia,dlaczego w naszym samorządzie używane są tytuły zawodowe, tj. mgr czy mgr inż. przed nazwiskiem, przy jednoczesnym podaniu funkcji jaką się sprawuje. Co do zasady, w oficjalnej korespondencji, używa się tytułów naukowych czyli dr i prof. zawsze , nie używa się natomiast tytułów zawodowych czyli mgr, mgr inż. Takie są zasady ogólne, jeśli używa się nazwy stanowiska czy funkcji.
Pozdrawiam
Szanowna Pani,
Praktyka używania tytułów zawodowych jest stosowana u nas od lat i nie jest to na tyle duży błąd, żeby ponosić dodatkowe koszty i zmieniać wszystkim pracownikom pieczątki służbowe.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta
do góry strony
Szanowny Panie,
Bardzo dziękuję za informację. Błąd już naprawiony. Zapraszam do odsłuchania audycji wrześniowej. A już 2 października kolejny dzień Milanówka w Radio Bogoria.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka
kilkakrotnie czytałem na tych stronach wyjaśnienia dotyczące podziałów nieruchomości w naszym mieście, gdzie obowiązują pewne ograniczenia powierzchni po podziale, np. 2500 m2. Pan powołuje się na stosowny artykuł ustawy, jednak rzecz w tym, że mówi się tam, że nieruchomość m o ż e być podzielona, a z tego, co chyba jest oczywiste, dla administracji gminnej nie wynika o b o w i ą z e k podziału! Zwłaszcza w ,,mieście ogrodzie", gdzie ,, substancja ogrodowa" została przez wiele powojennych lat mocno zniszczona i niszczy się ją nadal! W pkt. 1 § 95 ustawy, na którą powołuje się Pan, jest mowa o dwóch budynkach zbudowanych legalnie.
Jak sprawdza się legalność i czy w każdym przypadku podziału została sprawdzona?
Ile nieruchomości zostało podzielonych wbrew uchwale rady miasta z 1998r.?
Pozdrawiam
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję, iż podziały nieruchomości są zatwierdzane przez Burmistrza Miasta Milanówka, ściśle w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity - Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zmianami). Dotyczy to również podziałów w myśl art. 95 ust. 1. Szczegółowe informacje mogą być udzielane w trybie informacji publicznej zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198 ze zmianami).
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP
Wielu ludzi z małych społeczności walczy o rozwój lokalny i inwestycje na terenie ich gmin. Nie wiem, czy słyszał Pan o projekcie http://stawka8mld.pl/
Ja z własnej inicjatywy zbieram podpisy wśród znajomych, ale skala nie jest taka, jaka może być potrzebna. Jeśli uzna Pan, że to ważna i wartościowa inicjatywa, może dałoby się zorganizować podczas dni Milanówka jakiś stolik, żeby zbierać podpisy osób, które chciałbyb poprzeć tą akcje, która jeśli się powiedzie, przełoży się na bezpośrednie korzyści również dla naszej gminy. Bardzo proszę o informację, czy Milanówek, w imieniu ktorego Pan przemawia zechce wesprzeć wspomnianą idee.
z poważaniem
Anna Czyż
Szanowna Pani,
Ponieważ do Dnia Milanówka pozostało bardzo mało czasu, proszę w tej sprawie skontaktować się z dyrektorem Milanowskiego Centrum Kultury Panią Anną Osiadacz tel. 22 7583960 i ustalić, czy jest jeszcze możliwość zorganizowania takiego miejsca do zbierania podpisów.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - p.o. Sekretarza Miasta Milanówka
"Kwestionowana przez Pana prędkość poruszania się załogi zmotoryzowanego patrolu prewencyjnego straży miejskiej jest tzw. prędkością patrolową stosowaną również przez patrole policyjne.
Chciałbym aby wskazał mi Pan przepis który definiuje prędkość patrolową służb i ile wynosi ta "prędkość patrolowa" czyli z jaką prędkością powinien poruszać się pojazd aby mógł jechać z prędkością patrolową a jednocześnie nie utrudniając ruchu innym pojazdom o czym mówi Art.19. 2. 1) Kodeksu Drogowego.
Z wyrazami szacunku
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do wcześniejszej odpowiedzi i ponownego pytania o przepisy regulujące sposób pełnienia służby patrolowej, w tym służby zmotoryzowanych patroli prewencyjnych pragnę poinformować Pana, iż:
• Patrol prewencyjny Straży Miejskiej w Milanówku przemieszczając się ulicami miasta Milanówka z prędkością 25-30 km/h nie naruszał żadnego z przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym. Pragnę zauważyć, iż zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy prawo o ruchu drogowym na obszarze zabudowanym w godz. 5.00 – 23.00 prędkość dopuszczalna wynosi 50 km/h i jest to maksymalna określona przez ustawodawcę prędkość - minimalna prędkość poruszania się w takich warunkach nie została w tym akcie prawnym określona.
• Prędkość patrolowa dla patroli prewencyjnych policji została określona w wydanym na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6.04.1990 r. o Policji - Zarządzeniu Nr 768 Komendanta Głównego Policji z dnia 18.08.2007 r. w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym. Zgodnie z § 32 ust. 1 tego Zarządzenia „policjanci w czasie patrolowania przy użyciu samochodu służbowego powinni wykorzystywać pojazd wyłącznie do przemieszczania się pomiędzy rejonami zagrożenia oraz miejscami zagrożonymi zachowując prędkość umożliwiającą obserwacją terenu i osób”. Analogiczne zasady pełnienia służby prewencyjnej stosują strażnicy miejscy.
Pragnę nadmienić, iż cytowany przez Pana art. 19 pkt 2 ppkt. 1 Ustawy prawo o ruchu drogowym nie ma zastosowania wobec funkcjonariuszy policji czy straży miejskiej pełniących służbę patrolową.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Wacławek - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pismo przesłane do Burmistrza Miasta Milanówka i przekazane do realizacji Komendantowi Straży Miejskiej w Milanówku pragnę poinformować Pana, iż funkcjonariusze Straży Miejskiej w Milanówku nie uczestniczyli i nie uczestniczą w strajku ani żadnej innej formie protestu. Kwestionowana przez Pana prędkość poruszania się załogi zmotoryzowanego patrolu prewencyjnego straży miejskiej jest tzw. prędkością patrolową stosowaną również przez patrole policyjne.
Pragnę jednocześnie zauważyć, iż określona przez Pana jako „normalna, przepisowa” prędkość 50 km/h - zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym oznacza maksymalną, dopuszczalną prędkość z jaką można poruszać się samochodami w terenie zabudowanym w godz. 5.00 – 23.00, a ponadto na niektórych ulicach miasta Milanówka dopuszczalna prędkość została ograniczona do 40 km/h – w takich przypadkach obowiązuje stosowne oznakowanie pionowymi znakami drogowymi.
Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Wacławek - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku
do góry strony