Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 23-11-2012, Katarzyna Szumlicka
Witam,
Zwracam się z pytaniem czy jest możliwe podpisanie umowy z gminą Grodzisk Maz., która umożliwiłaby wydawanie "Kart dużej rodziny 3+" mieszkańcom Milanówka. Karty takie umożliwiają rodzinom wielodzietnym (troje dzieci lub więcej), szerszy dostęp (dzięki znacznym zniżkom) do basenu, kina i rozmaitych zajęć oferowanych przez Grodzisk Mazowiecki, a niedostępnych w Milanówku. Poniżej przytaczam odpowiedź na pytanie skierowane w tej sprawie do Burmistrza Grodziska:
"Proponuje aby zgłosiła się Pani z pytaniem do Burmistrza Miasta Milanówka Pana Jerzego Wysockiego.
Gminy z Powiatu grodziskiego tj.:Żabia Wola i Jaktorów wydały już takie karty, a ich mieszkańcy korzystają z oferty Centrum Kultury i basenu w Grodzisku Maz.
Możliwość korzystania z obiektów w Grodzisku Maz. w ramach Karty Dużej Rodziny jest kwestią umowy między gminami.
Pozdrawiam Aneta Caban, Naczelnik Wydziału Promocji"
Dodam, że jest to niezwykle istotna pomoc, nie tylko w dostępie do rozrywki, ale również, a może przede wszystkim, umożliwiająca rodzinom wielodzietnym zadbanie o wszechstronny, zgodny z predyspozycjami, rozwój dzieci.

Będę wdzięczna za pochylenie się nad tą sprawą i odpowiedź.
Pozdrawiam
Katarzyna Szumlicka
Odpowiedź 28-11-2012

Szanowna Pani,
Podpisanie umowy pomiędzy gminami  Milanówek i Grodzisk Maz. w sprawie dopłat do ulgowego korzystania przez mieszkańców Milanówka z grodziskich obiektów kulturalnych i sportowych jest możliwe, jeśli Rada Miasta Milanówka podejmie w tej sprawie stosowną uchwałę i wprowadzi Kartę Dużej Rodziny 3+.  Póki co w Milanówku nie została wprowadzona przez Radę Miasta taka karta i nie mamy podstaw do rozmów z gminą Grodzisk Maz.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 11-11-2012, Dorota
Witam! Od 5 lat wychowywuje się w rodzinie zastępczej, za kilka miesięcy kończę 18 lat. Czy mogę się starać o mieszkanie komunalne i ile bym musiała na nie czekać?
Odpowiedź 14-11-2012

Szanowna Pani,
Odnosząc się do treści e-maila uprzejmie informuję, iż osoby znajdujące się w trudnej sytuacji mieszkaniowej mogą starać się o mieszkanie komunalne, jednakże pragnę dodać, że odzysk mieszkań komunalnych następuje jedynie w wyniku naturalnego ruchu ludności i jest on niewystarczający w stosunku do potrzeb wszystkich oczekujących, które Gmina zaspakaja zgodnie z Uchwałą Nr 34/VI/11 Rady Miasta Milanówka z dnia 7 kwietnia 2011r. 
W myśl tej uchwały pierwszeństwo w otrzymaniu lokalu przysługuje  osobom, które utraciły mieszkania na skutek klęski żywiołowej, katastrofy, pożaru lub innego zdarzenia losowego, zamieszkują w budynkach przeznaczonych do rozbiórki w związku ze stwierdzeniem przez organ nadzoru budowlanego stanu zagrożenia życia i mienia, konieczności wykonania remontu a dopiero w dalszej kolejności z tzw. „warunków społecznych”.
W obecnej chwili trudno jest mi określić czas oczekiwania na ewentualny przydział z powodów wyżej wskazanych. 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM


 

do góry strony
Pytanie 31-10-2012, Jerzy Olczak
Dużo było napisane i powiedziane o założycielu Letniska Milanówek, o historji miasta Milanówka ale nie znalazłem na mapie miasta zaznaczonego miejsca gdzie stał Dworek Lasockich. Myślę że taki znak na mapie należy się Panu Lasockiemu i osobom przeglądającym naszą mapę choćby dla tego że w czasie Komunizmu rodzina Lasockich miała zakaz zbliżania się do swojego miejsca rodzinnego na pewną odległość.

Pozdrawiam
Jerzy Olczak
Odpowiedź 06-11-2012

Szanowny Panie,
Dziękuję za słuszną uwagę. Oczywiście zamieścimy na mapie miasta miejsce, gdzie stał dworek Lasockich.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz  Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 22-10-2012, Andrzej Błaszczak
Witam Panie Burmistrzu

Z przykrościa (i oburzeniem!) chciałbym poskarżyć się na postępowanie i stosunek do mieszkańców ulicy Średniej Milanowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanaloizacji i poinformować o zdarzeniu, które zbulwesroswało mnie i mieszkańców naszej ulicy.
W dniu dzisiejszym w godzinach porannych z kranów na całej ulicy Średniej przestała płynąć woda, co było zupełnym zaskoczeniem, a skutecznie utrudniło nam życie. Szczególnie mnie i moim pracownikom. W chwili wyłaczenia wody w mojej firmie przebywło dwadziescia kilka osób, które przez wiele godzin nie mogły po sobie pospuszczać wody w toaletach, załatwić się czy choćby zrobić herbaty. Jedno z kluczowych urządzeń produkcyjnych jest podgrzewane wodą i przy jej braku wystygło i "skamieniało" w nim kilkadziesiąt kg czekolady, która się zepsuła. W zakladzie zapanowały brzydkie zapachy, chaos i "gęsto leciały panienki".
Nie mam pretensji o to, że M.P.W. i K. prowadzi planowe roboty. Temu akurat przyklaskuję i kibicuję. Pretensję mam o to, że mieszkańcy i przedsiębiorcy długiej i licznie zamieszkałej ulicy Średniej w jakikolwiek sposób nie zostali uprzedzeni o planowanym wyłaczeniu wody na wiele godzin, a pracownicy M.P.W i K nie widzą w tym najmniejszego problemu. Roboty musza być wykonane. O wyłaczeniu powinien uprzedzić wykonawca robót i do niego powinienem mieć pretensje. Dlaczego nie uprzedził? Jedna Pani mówi, że nie wie czy uprzedzili czy nie , a ona nie ma obowiązku tego sprawdzać. Druga pani mówi, że ogłoszenia były powieszone na ulicy Kazimierzowskiej. Sprawdziłem dokładnie: znalazłem jedną mało czytelną kartkę A4 przy rogu ulic Kazimierzowskiej i Wierzbowej . To wszystko. Na kartce był zwrot "przerwy w rejonie prowadzonych robót". Czyli gdzie? Na ulicy Średniej w ostatnich dniach nie były i nie są prowadzone żądne roboty. więc nawet gdyby ktoś przypadkiem takie ogłoesznie zobaczył kilkaset metrów od naszej ulicy skąd moglibyśmy przypuszczać, że będziemy pozbawieni dziś wody? Posesje z ulicy Średniej są oddalone od ul. Wierzbowej od kilkuset metrów do blisko 2 km i idąc tokiem myślenia "Wodociągów" powinniśmy codziennie chodzić po sąsiednich ulicach i poszukiwać ewentualnych ogłoszeń, bo na ulicy Średniej nie pojawiło się ani jedno ogłoszenie i wyłaczenie wody było kompletnym zaskoczeniem, a jak wspomniałem także dużym problemem.

Czy w zakresie obowiązków Zakładu Wodociagów... nie powinnien być obowiązek czytelnego i łatwo dostępnego uprzedzenia mieszkańców o planowanych wyłączeniach i ew. zabezpieczenie na ten czas beczkowozu. Czy to w porządku, że wobec zaistniałej sytuacji Zakład Wodociagów nie ma sobie nic do zarzucenia, a jego pracownice uważąja, że wszystko jest w porządku i nie widza żadnego problemu?

Po przeprowadzonych dziś rozmowach i po tym co usłyszałem nie liczę już na nic, ale chciałbym by Pan o tym wiedział...

Choć mocno poirytowany i zniesmaczony serdecznie Pana pozdrawiam
Andrzej Błaszczak
Właściciel zakładu
B&B Produkt Słodycze Reklamowe z Pomysłem!
Odpowiedź 31-10-2012

Szanowny Panie,
W przedstawionej przez Pana sytuacji obowiązują procedury.  Niestety nie zawsze wystarczają. W imieniu Zarządu oraz  Pracowników Milanowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji   Sp. z o.o. bardzo serdecznie przepraszam Pana za zaistniała sytuację. Obowiązkiem firmy budującej infrastrukturę wodkan  jest zgłoszenie konieczności odcięcia wody . W opisanym przez Pana przypadku wystąpił stan awaryjny . Grodziski Zakład Wodociągów i Kanalizacji zgodnie ze zleceniem, przekazanym kilka dni wcześniej, powinien odciąć wodę w ulicy Wierzbowej (której Mieszkańcy z wyprzedzeniem zostali poinformowani). Niestety na skutek niesprawności zasuw odcięto od wody znacznie większy obszar  - ul. Średnią. Brak tej informacji był przyczyną niekompetencji naszych Pracowników , za co jeszcze raz bardzo przepraszamy . O zaistniałej sytuacji poinformowaliśmy grodziską Spółkę z prośbą o rzetelność w wykonywaniu zleconych prac.
 


 


               Z poważaniem
Maria Chilińska - Prezes MPWiK

do góry strony
Pytanie 18-10-2012, Alina Zielińska
Witam,
przeczytałam właśnie program obrad sesji rady miasta i chciałabym zapytać, bo od pewnego czasu nurtuje mnie pewna kwestia,dlaczego w naszym samorządzie używane są tytuły zawodowe, tj. mgr czy mgr inż. przed nazwiskiem, przy jednoczesnym podaniu funkcji jaką się sprawuje. Co do zasady, w oficjalnej korespondencji, używa się tytułów naukowych czyli dr i prof. zawsze , nie używa się natomiast tytułów zawodowych czyli mgr, mgr inż. Takie są zasady ogólne, jeśli używa się nazwy stanowiska czy funkcji.

Pozdrawiam
Odpowiedź 23-10-2012

Szanowna Pani,
Praktyka używania tytułów zawodowych jest stosowana u nas od lat i nie jest to na tyle duży błąd, żeby ponosić dodatkowe koszty i zmieniać wszystkim pracownikom pieczątki służbowe.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta


 


 

do góry strony
Pytanie 28-09-2012, krzysztof
prosze o zamieszczenie w zakładce media dnia milanówka z września wradiu bogoria gdyż na dzień dzisiejszy 28.09.2012 brak wogóle
Odpowiedź 01-10-2012

Szanowny Panie,
Bardzo dziękuję za informację. Błąd już naprawiony. Zapraszam do odsłuchania audycji wrześniowej. A już 2 października kolejny dzień Milanówka w Radio Bogoria.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 18-09-2012, Maciej Piotrowski
Szanowny Panie,
kilkakrotnie czytałem na tych stronach wyjaśnienia dotyczące podziałów nieruchomości w naszym mieście, gdzie obowiązują pewne ograniczenia powierzchni po podziale, np. 2500 m2. Pan powołuje się na stosowny artykuł ustawy, jednak rzecz w tym, że mówi się tam, że nieruchomość m o ż e być podzielona, a z tego, co chyba jest oczywiste, dla administracji gminnej nie wynika o b o w i ą z e k podziału! Zwłaszcza w ,,mieście ogrodzie", gdzie ,, substancja ogrodowa" została przez wiele powojennych lat mocno zniszczona i niszczy się ją nadal! W pkt. 1 § 95 ustawy, na którą powołuje się Pan, jest mowa o dwóch budynkach zbudowanych legalnie.
Jak sprawdza się legalność i czy w każdym przypadku podziału została sprawdzona?
Ile nieruchomości zostało podzielonych wbrew uchwale rady miasta z 1998r.?
Pozdrawiam
Odpowiedź 25-09-2012


Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję, iż podziały nieruchomości są zatwierdzane przez Burmistrza Miasta Milanówka, ściśle w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity - Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zmianami). Dotyczy to również podziałów w myśl art. 95 ust. 1. Szczegółowe informacje mogą być udzielane w trybie informacji publicznej zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r.  Nr 112, poz. 1198 ze zmianami).


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP

do góry strony
Pytanie 24-08-2012, Anna Czyż
Szanowny Panie Burmistrzu,

Wielu ludzi z małych społeczności walczy o rozwój lokalny i inwestycje na terenie ich gmin. Nie wiem, czy słyszał Pan o projekcie http://stawka8mld.pl/
Ja z własnej inicjatywy zbieram podpisy wśród znajomych, ale skala nie jest taka, jaka może być potrzebna. Jeśli uzna Pan, że to ważna i wartościowa inicjatywa, może dałoby się zorganizować podczas dni Milanówka jakiś stolik, żeby zbierać podpisy osób, które chciałbyb poprzeć tą akcje, która jeśli się powiedzie, przełoży się na bezpośrednie korzyści również dla naszej gminy. Bardzo proszę o informację, czy Milanówek, w imieniu ktorego Pan przemawia zechce wesprzeć wspomnianą idee.

z poważaniem
Anna Czyż
Odpowiedź 24-08-2012

Szanowna Pani,
Ponieważ do Dnia Milanówka pozostało bardzo mało czasu, proszę w tej sprawie skontaktować się z dyrektorem Milanowskiego Centrum Kultury Panią Anną Osiadacz tel. 22 7583960  i ustalić, czy jest jeszcze możliwość zorganizowania takiego miejsca do zbierania podpisów.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - p.o. Sekretarza Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 18-08-2012, Marcin
W nawiązaniu jeszcze do ostatniej mojej wypowiedzi gdzie powiedziałem że "strażnicy miejscy w Milanówku służbowym samochodem podróżują po mieście 25-30 km na godzinę. Zacytuję Pana odpowiedź :
"Kwestionowana przez Pana prędkość poruszania się załogi zmotoryzowanego patrolu prewencyjnego straży miejskiej jest tzw. prędkością patrolową stosowaną również przez patrole policyjne.
Chciałbym aby wskazał mi Pan przepis który definiuje prędkość patrolową służb i ile wynosi ta "prędkość patrolowa" czyli z jaką prędkością powinien poruszać się pojazd aby mógł jechać z prędkością patrolową a jednocześnie nie utrudniając ruchu innym pojazdom o czym mówi Art.19. 2. 1) Kodeksu Drogowego.

Z wyrazami szacunku
Odpowiedź 24-08-2012

Szanowny Panie,
W nawiązaniu do wcześniejszej odpowiedzi i ponownego pytania o przepisy regulujące sposób pełnienia służby patrolowej, w tym służby zmotoryzowanych patroli prewencyjnych pragnę poinformować Pana, iż:
• Patrol prewencyjny Straży Miejskiej w Milanówku przemieszczając się ulicami miasta Milanówka z prędkością 25-30 km/h nie naruszał żadnego z przepisów ustawy prawo  o ruchu drogowym. Pragnę zauważyć, iż zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy prawo o ruchu drogowym na obszarze zabudowanym w godz. 5.00 – 23.00  prędkość dopuszczalna wynosi 50 km/h i jest to maksymalna określona przez ustawodawcę  prędkość - minimalna prędkość poruszania się w takich warunkach nie została w tym akcie prawnym określona.
• Prędkość patrolowa dla patroli prewencyjnych policji została określona w wydanym na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6.04.1990 r. o Policji - Zarządzeniu Nr  768 Komendanta Głównego Policji z dnia 18.08.2007 r. w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym. Zgodnie z § 32 ust. 1 tego Zarządzenia „policjanci w czasie patrolowania przy użyciu samochodu służbowego powinni wykorzystywać pojazd wyłącznie do przemieszczania się pomiędzy rejonami zagrożenia oraz miejscami zagrożonymi zachowując prędkość umożliwiającą obserwacją terenu i osób”. Analogiczne zasady pełnienia służby prewencyjnej stosują strażnicy miejscy.
Pragnę nadmienić, iż cytowany przez Pana art. 19  pkt 2 ppkt. 1 Ustawy prawo o ruchu drogowym nie ma zastosowania wobec funkcjonariuszy policji czy straży miejskiej pełniących służbę patrolową.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Wacławek - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku

do góry strony
Pytanie 13-08-2012, Marcin
Chciałbym się zapytać bo do mnie żadne informacje nie dotarły. Czy w naszej straży miejskiej trwa jakiś strajk.?, ponieważ strażnicy na patrolu podróżują po mieście radiowozem 25-30 km na godzinę. Ostatnio mnie to bardzo podirytowało gdyż śpieszyłem się do przychodni na Piasta z chorym dzieckiem do lekarza. Niestety nie mogłem jechać z normalną przepisową prędkością 50km/h lecz 25.
Odpowiedź 16-08-2012

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pismo przesłane do Burmistrza Miasta Milanówka i przekazane do realizacji Komendantowi Straży Miejskiej w Milanówku pragnę poinformować Pana, iż funkcjonariusze Straży Miejskiej w Milanówku nie uczestniczyli i nie uczestniczą w strajku ani żadnej innej formie protestu. Kwestionowana przez Pana prędkość poruszania się załogi zmotoryzowanego patrolu prewencyjnego straży miejskiej jest tzw. prędkością patrolową stosowaną  również przez patrole policyjne.
Pragnę jednocześnie zauważyć, iż określona przez Pana jako „normalna, przepisowa”  prędkość 50 km/h - zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym oznacza maksymalną, dopuszczalną  prędkość  z jaką można poruszać się samochodami w terenie zabudowanym w godz. 5.00 – 23.00,  a ponadto na niektórych ulicach miasta Milanówka dopuszczalna prędkość została ograniczona do  40 km/h – w takich przypadkach obowiązuje stosowne oznakowanie pionowymi znakami drogowymi.


Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej  Wacławek - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku


         

do góry strony