Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 21-03-2013, Emilia Otto
Dzień Dobry.
Na ostatnim spotkaniu z mieszkańcami, a dokładnie na tym, które odbyło się w Szkole przy ul. Żabie Oczko pan Burmistrz zasugerował, że może dojść do spotkania mieszkańców z Wojewodą Mazowieckim w sprawie ekranów akustycznych. Czy wiadomo już czy takowe spotkanie się odbędzie, a jeśli tak to czy jest już znana data potencjalnego spotkania?
I dodam jeszcze że bardzo kibicuję pomysłowi przebudowy budynku z kasami biletowymi. Wizualizacja była super. Tylko po co inwestować w ten budynek jeżeli zostanie on zasłonięty przez 5 metrowe ekrany akustyczne???
Pozdrawiam
Emilia Otto
Odpowiedź 29-03-2013

Szanowna Pani Emilio,


faktycznie Mazowiecki Urząd Wojewódzki bierze pod uwagę zorganizowanie rozprawy administracyjnej z udziałem Milanowian. Obecnie nie znamy dokładnego jej terminu. Jak tylko poznamy dokładny termin przewidywanej rozprawy, niezwłocznie przekażemy tą informację Mieszkańcom.
Cieszę się, że przypadł Pani do gustu projekt przebudowy budynku milanowskiego dworca. Zdaję sobie sprawę, że jest to inwestycja oczekiwana przez wielu Mieszkańców. Jeśli chodzi o braną pod uwagę możliwość budowy ekranów akustycznych, uczestniczymy w rozmowach pomiędzy przedstawicielami firm i instytucji zaangażowanych w modernizację linii kolejowej Warszawa-Łódź. Kompromisowe nastawienie stron powoduje, że w moim przekonaniu możemy być dobrej myśli. Z przebiegu ww. rozmów wynika, że instalacja ekranów na obszarze Milanówka może mieć bardzo ograniczony charakter, a na niektórych odcinkach być może nie będzie w ogóle konieczna. W obu przypadkach będziemy przekazywali Mieszkańcom najbardziej aktualne informacje.


Z wyrazami szacunku,
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 14-02-2013, Sylwia
Szanowny Panie Burmistrze
Zwracam się z pytaniem do Pana w sprawie mieszkania.Jestem 25letnią mieszkanką Milanówka,mam2.5letniego synka. Moja sytuacja mieszkaniowa jest bardzo kiepska ponieważ mieszkam z mama i 3rodzeństwa w mieszkaniu komunalnym które mama dostała od Pana.Chciałabym zapytać czy istnieje jakakolwiek szansa na dostanie od Pana mieszkania komunalnego czy chociażby mieszkania na blokach tbs??Bardzo mi na tym zależy ponieważ jest nam ciasno, mój synek potrzebuje swojego kąta.Za odp z góry serdecznie dziękuję.Z wyrazami szacunku.
Sylwia W.
Odpowiedź 19-02-2013

Szanowna Pani,
Odpowiadając na Pani e-maila w sprawie otrzymania lokalu mieszkalnego uprzejmie informuję, że z uwagi na trudną sytuację lokalową występującą na rynku mieszkań komunalnych w chwili obecnej nie jest możliwe pozytywne rozpatrzenie Pani wystąpienia. Ponadto pragnę wyjaśnić, iż odzysk mieszkań komunalnych następuje jedynie w wyniku naturalnego ruchu ludności i jest on niewystarczający w stosunku do potrzeb, które są zaspokajane zgodnie z Uchwałą Nr 34/VI/11Rady Miasta Milanówka z dnia 7 kwietnia 2011r. 
W myśl tej uchwały pierwszeństwo w otrzymaniu lokalu przysługuje  osobom, które utraciły mieszkania na skutek klęski żywiołowej, katastrofy, pożaru lub innego zdarzenia losowego, zamieszkują w budynkach przeznaczonych do rozbiórki w związku ze stwierdzeniem przez organ nadzoru budowlanego stanu zagrożenia życia i mienia, konieczności wykonania remontu a dopiero w dalszej kolejności z tzw. „warunków społecznych”.
W kwestii najmu lokalu z zasobu TBS pragnę wyjaśnić, iż wszystkie mieszkania są już zasiedlone a w przypadku ich odzyskania do zawarcia umowy są kierowane osoby z listy ubiegających się o lokal w tym zasobie. Jeżeli jest Pani nadal zainteresowana tą formą budownictwa proszę o złożenie w tut. Urzędzie stosownego pisma.



Z poważaniem
z up. Burmistrz Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM


 

do góry strony
Pytanie 07-02-2013, Ewa
Witam. Dlaczego zlikwidowano oddział poczty przy ul.Kościuszki-Krakowskiej? Znowu czekają nas
kolejki w głównym Urzędzie Pocztowym. Jaka jest szansa na jej przywrócenie ?
Odpowiedź 12-02-2013

Szanowna Pani,
Faktem jest, że dotychczasowy agent z końcem stycznia zrezygnował z prowadzenia Agencji Pocztowej w Milanówku przy ul. Kościuszki 24a, ale nie oznacza to, że agencja pocztowa w tym miejscu nie będzie funkcjonować nadal. Po uzyskaniu informacji o zamknięciu punktu, Burmistrz Miasta natychmiast podjął rozmowy z przedstawicielami Poczty Polskiej w celu przyśpieszenia procedur  związanych z wyłonieniem nowego agenta. W Biuletynie Miasta Milanówka i na stronie internetowej pojawiły się informacje o poszukiwaniu przez Pocztę Polską chętnych, którzy w ramach własnej działalności gospodarczej poprowadzą agencję pocztową w Milanówku, z możliwością uruchomienia tego punktu w dotychczasowym miejscu przy ul. Kościuszki 24a. Przeprowadzenie przez Pocztę Polską procedury wyłonienia kandydata na prowadzenie agencji potrwać może co najmniej miesiąc, w związku z tym liczymy, że już pod koniec marca br. uda się przywrócić działalność agencji pocztowej.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta

do góry strony
Pytanie 03-02-2013, mieszkaniec Milanówka
Jako Burmistrz jest Pan członkiem Towarzystwa Budownictwa Społecznego "Zieleń Miejska" Sp.z o.o. gdzie reprezentuje Pan interesy mieszkańców Milanówka. Z pewnością jest Panu znana sytuacja materialna i kłopoty z terminowymi płatnościami sporej liczby lokatorów TBS. Dlatego też proszę o odpowiedź na pytania:
1) Ilu mieszkańców Milanówka jest obecnie lokatorami TBS "Zieleń Miejska" Sp.z o.o.
2) Jakie jest na dzień 31.12.2012r. ich zadłużenie w związku z nieterminowymi płatnościami za:
- czynsze,
- media,
- pozostałe
3) Jakie Pan jako burmistrz naszego miasta podjął działania i jakie zamierza Pan podjąć w 2013r. aby pomóc tym mieszkańcom w ich trudnej obecnie sytuacji finansowej i rodzinnej.
M.Z.
Odpowiedź 05-02-2013

Szanowny Panie,
Odpowiadając na e-maila uprzejmie informuję, że wnioski o udzielenie informacji publicznej należy składać w trybie przypisanym do tej czynności, nie zaś w formie „pytań do burmistrza”.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM

do góry strony
Pytanie 19-01-2013, Marek Zarakowski
W związku z informacjami uzyskanymi w Urzędzie Miasta zadłuzenie całkowitemieszkańców naszego miasta w lokalach komunalnych i socjalnych na dzień 31.12.2012r. wynosi prawie 500000 zł wobec MZGKiM w Milanówku.
Budżetna rok 2013 przewiduje dalszy wzrost opłat i czynszów mieszkaniowych, co pogłębi biedę zamieszkujących tam osób. Dlatego występuję do Pana Burmistrza z propozycją o oddłużenie tych mieszkańców, znajdujących się w tak trudnej sytuacji.
W tej sytuacji wnoszę po pierwsze o:
- ustalenie kryteriów oddłużania, w tym:
ilości osób w danym gospodarstwie domowym,
średnich dochodów miesięcznych na osobę,
ilości osób pozostających bez pracy,
ilości osób niepełnoletnich uczęszczających do
przedszkoli lub żłobków.
po drugie
- określenie realnych dochodów danej rodziny,
Moje propozycje dotyczą możliwości umożenia całości lub części zobowiązań z powyższego tytułu w oparciu o zindywidualizowane środki Ośrodka Pomocy Społecznej w Milanówku..
Dopłaty i umożenia zaległych płatności poprzez dofinansowanie z:
- budżetu Miasta w ramach rezerwy budżetoej na 2013r,
-środków własnych pochodzących z budżetu ZGKiM,
-mozliwości odpracowania zaległości przez zatrudnienie do prac społecznie użytecznych,
- pomoc finansowa z organizacji pozarządowych np Caritas.
Proszę Pana Burmistrza o odpowiedź w tej tak ważnej dla wielu mieszkańców Milanówka sprawie społecznej.
M.Z.
Odpowiedź 24-01-2013

Szanowny Panie,
Odnosząc się do treści Pana e-maila uprzejmie informuję, że pomoc wspierająca osoby i rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej i mieszkające w zasobie komunalnym Gminy Milanówek w uiszczaniu zobowiązań czynszowych realizowana jest w formie:
1.dodatków mieszkaniowych,
2.udzielania w spłacie należności ulg - rozumianych jako umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty.
Jednocześnie pragnę dodać, iż zasady i tryb przyznawania, ustalania wysokości i wypłacania dodatków mieszkaniowych reguluje ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych, zaś zasady, sposób i tryb udzielania ulg zawarte są w uchwale Nr 452/XXXIX/10 Rady Miasta Milanówka z dnia 28 października 2010 r. w sprawie:  szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu Milanówek lub jego jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu lub osób uprawnionych do udzielania tych ulg.
Ponadto informuję, że pisma składane drogą mailową w formule „pytania do burmistrza” nie powinny nosić znamion wniosków. Droga korespondencji, którą Pan w tym przypadku wybrał – ma na celu udzielanie odpowiedzi na bieżące indywidualne sprawy mieszkańców.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM


 


 

do góry strony
Pytanie 11-01-2013, magda
Witam serdecznie.P.Burmistrzu mam pytanie co do budowy IV etapu tbs.Obiecywał pan mieszkania 2012r a tu nic..Kiedy ma się wkońcu zacząć budowa bo co roku jest inna wersja .Pozdrawiam
Odpowiedź 17-01-2013

Szanowna Pani,
Odpowiadając na Pani e-maila uprzejmie informuję, że Gmina Milanówek zabezpieczyła pod przyszłe budownictwo mieszkaniowe w ramach TBS nieruchomość gruntową przy ul. Warszawskiej w Milanówku.
Ponadto informuję, iż z uwagi na brak wypracowanych zasad pomocy rządu dla TBS trudno jest mi w chwili obecnej określić termin rozpoczęcia przedmiotowej inwestycji.
  


 
Z poważaniem
z up. Burmistrza  Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM


 

do góry strony
Pytanie 25-12-2012, Mieszkaniec Milanówka
Witam, mam pytanie kiedy bedą zakładane linie przepływu internetu szerokopasmowego na obrzeżach miasta? Mam tutaj na myśli ulice prostopadłe do ul. Wojska Polskiego za rondem
Odpowiedź 03-01-2013

Szanowny Panie,
Z informacji ogólnych jakie uzyskano telefonicznie z TP SA wynika, że projekt w tym terenie będzie realizowany w I kwartale 2013r. Przypomnę tylko, że rozbudowa sieci telekomunikacyjnej pod kątem szerokopasmowego Internetu jest w Milanówku realizowana  na zlecenie TP SA od około dwóch lat. Są to działania komercyjne, nie mniej przyglądamy się sprawie z zainteresowaniem.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP


 

do góry strony
Pytanie 14-12-2012, Ewelina Tepe
Szanowny Panie Burmistrzu,

Czy w Milanówku będa ustawione paczkomaty?
Grodzisk Maz. ma, ale nie ukrywam, że wartoby pomyslec o tej formie doręczania przesyłek także w Milanówku, np moznaby ustawic gdzies przy stacji PKP, albo pod TESCO/Biedronką. Co Pan o tym sądzi?
Odpowiedź 21-12-2012

Szanowna Pani,
Pomysł ustawienia w mieście paczkomatów jest całkiem ciekawy. Porozmawiam na ten z Pocztą Polską.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta

do góry strony
Pytanie 06-12-2012, Anna Kopacz
Witam, ponownie. Przepraszam, ze tak drążę temat Karty Dużej Rodziny. Napisała Pani że w Milanówku inicjatywa musi wyjść od radnych. Może mi Pani podać na jakiej podstawie prawnej Pani to powiedziała, bo chciałabym zwrócić się do radnych z prośbą. Nie jestem fachowcem z prawa, ale znalazłam że Ustawa samorządowa nie posiada w tym zakresie jednoznacznej regulacji. Ustawa o samorządzie gminnym w art. 30 ust. 2 pkt 1 zobowiązuje jedynie organy wykonawcze j.s.t. do przygotowywania projektów uchwał rady.
Dziękuję za odpowiedź.
Odpowiedź 07-12-2012

Szanowna Pani,
Napisałam, że inicjatywa może/powinna wyjść od radnych. Nie ma sztywnego, zapisanego podziału na dziedziny, w których inicjatywa należy tylko do burmistrza lub  tylko do radnych.  Regulacje na temat inicjatywy uchwałodawczej zawarte są w Statucie Miasta Milanówka – Uchwała Nr 411/XXXV/10 Rady Miasta Milanówka z dnia 27 kwietnia 2010 r. w sprawie: nadania Statutu Miasta Milanówka. W Regulaminie Rady Miasta Milanówka, stanowiącym załącznik do Statutu, w §13 ust. 1 zapisane jest, że z inicjatywą podjęcia uchwały mogą wystąpić: Burmistrz, komisja Rady, klub radnych, grupa co najmniej ¼ członków Rady, przewodniczący lub wiceprzewodniczący Rady. Wynika z tego wyraźnie, że nie tylko Burmistrz ma możliwość składania projektów uchwał, ale jak najbardziej również radni. I jeśli w danym temacie odczuwają potrzebę wprowadzenia pewnych zmian, mają ku temu możliwości.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 03-12-2012, Anna Kopacz
dotyczy maila Pani Katarzyny Szumlickiej
Szanowna Pani Sekretarz, ja również jestem zainteresowana Kartą Dużej Rodziny 3+, i myślę, że takich osób w naszym mieście jest więcej. Pisze Pani, że to Rada Miasta nie podjęła takiej uchwały, ale to trochę żenujące odepchnięcie tematu. Czy była tak uchwała przygotowana i Rada ją odrzuciła?Wydaje mi się, że np. m.in. Pani mogłaby przygotować projekt takiej uchwały, a rada miałaby szansę ją uchwalić. Bez inicjatywy ze strony burmistrza jest mała szansa, żeby taka uchwała się pojawiła. Dlaczego inne gminy dbają o swoich mieszkańców m.in. prowadząc politykę prorodzinną, a w Milanówku jedynie wskazuje się winnych braku wszelkich rozwiązań? Skoro Milanówek nie ma za wiele propozycji, to mógłby chociaż zadbać o to, żeby można było skorzystać z oferty "sąsiedzkiej". Ciężko korzystać z naszego basenu poza okresem wakacyjnym - a i to nie zawsze się da.
Odpowiedź 06-12-2012

Szanowna Pani,
W swojej odpowiedzi napisałam, że Rada Miasta nie podjęła stosownej uchwały, ponieważ w Milanówku, inicjatywa w sprawach takich jak polityka prorodzinna i ulgi dla rodzin wielodzietnych należy właśnie do Rady Miasta.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony