Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Szanowny Panie,
Zgodnie z art. 39 ust. 1 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 102 poz. 651, z późn. zm.) jeżeli pierwszy przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, w okresie nie krótszym niż 30 dni, ale nie dłuższym niż 6 miesięcy, licząc od dnia jego zamknięcia przeprowadza się drugi przetarg. Jednakże zgodnie z zapisami § 3 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 207 poz. 2108, z późn. zm.) jeżeli w terminach, o których mowa powyżej właściwy organ nie zorganizuje kolejnego przetargu lub nie przeprowadzi rokowań, jest on obowiązany, w celu zbycia nieruchomości, zorganizować ponownie pierwszy przetarg. Biorąc pod uwagę, że pierwszy przetarg na zbycie nieruchomości „Turczynek” został zamknięty w dniu 05.10.2012 r., a kolejny (planowany na dzień 14.06.2013 r.) został odwołany, to zgodnie z powyższym przepisami prawa przetarg ogłoszony na dzień 22.11.2013 r. jest pierwszym przetargiem na zbycie „Turczynka”.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zapytanie informuję, że:
Uchwała Rady Miasta Milanówka nr 393/XXXIV/10 z dnia 5 marca 2010 r. w sprawie : określenia zasad udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku nie określa limitu ilości dotacji, które może otrzymać wnioskodawca. Wszystkie wnioski, spełniające warunki formalne, są rozpatrywane bez względu na rozstrzygnięcia z lat ubiegłych.
Ponadto organem uprawnionym do przydzielania dotacji jest Rada Miasta Milanówka, zgodnie z wyżej powołaną Uchwałą oraz Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz..U. z 2003 r., nr 162, poz. 1568 z późn. zm.). Burmistrz Miasta jest jedynie osobą, do której, należy składać wnioski. Tym samym wnioski o dotacje burmistrz zawsze przekazuje do Rady Miasta, jako organu ustawowo uprawnionego do udzielania dotacji w zakresie zabytków. Zgodnie z powyższym zapytanie powinno być skierowane do Rady Miasta Milanówka.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak -Kierownik Referatu GiGP
Rozwiązanie takie istnieje w wielu Miastach wobec rozwoju technologii, i może ułatwić kontakt poszczególnych radnych z wyborcami. Jest to tym bardziej uzasadnione, że Mieszkańcy - wyborczy mogą chcieć się skontaktować z konkretnym radnym bez pośrednictwem ze strony Przewodniczącej Rady Miasta Milanówka lub Kierownika Biura Rady Miasta Milanówka (podległej służbowo Burmistrzowi Miasta), do czego prowadzi jedna zbiorcza skrzynka mailowa dla organu kolegialnego, jakim jest Rada Miasta.
Prosimy o informację, czy postulat taki może zostać spełniony, czy też nie, i z jakich przyczyn.
Szanowny Panie,
Dziękuję za przekazaną sugestię. Informuję, że zostanie ona przekazana milanowskim radnym poprzez Biuro Rady Miasta Milanówka.
Z poważaniem
z up. burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta
do góry strony
jesienią ub. roku, firma odbierająca od mieszkańców liście, nie wywiązała się należycie z obowiązku - worki z liśćmi (czasem porozrywane) długo zalegały na ulicach.
Czy w umowie z wykonawcą były określone kary umowne za takie postępowanie? Jeśli tak, czy były naliczone i wyegzekwowane?
Pozdrawiam
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do Pana pytania uprzejmie informuję, że umowa oczywiście zawiera zapisy, które pozwalają na zastosowanie kar jeśli wykonawca nie wywiązuje z zakresu umowy.
Wykonawca wystąpił do Urzędu z prośbą o przedłużenie terminu wywozu liści, gdyż nie był w stanie wywieźć tak dużej ilości worków z liśćmi w określonym terminie. Prośba wykonawcy została uwzględniona, wobec czego nie były zastosowane kary.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
W związkuz tym, ze w naszym mieście nie ma żłobka, wielu rodziców małych dzieci korzysta z pomocy opiekunek. Czy istnieje szansa na zorganizowanie przez Urząd Miasta kursu pomocy przedmedycznej dla dzieci i niemowląt? Myślę, że wielu rodziców chętnie wysłałoby na takie szkolenia opiekunki swoich dzieci. Jeśli nie jest to możliwe, to czy istnieje szansa na nieodpłatne udostępnienie sali w budynkach UM na zorganizowanie takiego kursu?
Z wyrazami szacunku,
A. Kuczyńska
Szanowna Pani,
Urząd Miasta Milanówka nie może sfinansować rodzicom i opiekunkom kursu „pomocy przedmedycznej dla dzieci i niemowląt”, natomiast chętnie udostępni bezpłatnie na ten cel salę . Wszelką pomoc w tej sprawie uzyska Pani w Referacie Oświaty, tel. 22 758 30 61, wew. 185. Zapraszam.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Katarzyna Wąsińska-Jano - Kierownik Referatu Oświaty
Panie Burmistrzu w naszym mieście OD WIELU WIELU LAT jest ogromny problem z bezdomnymi, zagłodzonymi, nieszczęśliwymi, wałęsającymi się psami. Serce pęka na widok opuszczonych, samotnych, zabiedzonych psów. Proszę coś zrobić w sprawie tych Bożych stworzeń. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego Pan G. Benedykciński potrafił zmierzyć się z tym problemem i dzięki niemu w przypadku gdy bezdomne zwierze potrzebuje pomocy jest możliwość skontaktowania się ze Strażą Zwierząt w Grodzisku Mazowieckim. W Milanówku NIE MA TAKIEJ POMOCY !!!! INTERWENCJE TELEFONICZNE do Straży Miejskiej oraz do Urzędu Miasta w Milanówku w niczym nie pomagają.... a bezdomne psy jak cierpiały tak dalej cierpią. Prosę o konkretną odpowiedź co mamy zrobić gdy taki zwierzak potrzebuje pomocy ? Czy zamierza Pan rozwiązać ten problem?
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila, uprzejmie informuję, że Urząd prowadzi akcję pomocy bezdomnym zwierzętom, które po zgłoszeniu telefonicznym do tutejszego Urzędu lub Straży Miejskiej są wyłapywane i obejmowane opieka lekarską. Jednocześnie chciałabym zauważyć, że na terenie Milanówka istnieje schronisko dla bezdomnych zwierząt z którym to Urząd ma podpisaną umowę w celu uniknięcia sytuacji o jakich Pani wspomina. Tym samym pragnę poinformować, że każdorazowe zgłoszenie mieszkańca będzie przekazywane lekarzowi weterynarii.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowny Panie,
Oczyszczenie zatoru na przepuście na rzece Rokitnica Stara w ul. Zamenhofa zostało zgłoszone telefonicznie (nr tel. 22 75550 56) do Wojewódzkiego zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie do Kierownika Inspektoratu w Grodzisku Mazowieckim Pani Krystyny Tarasińskiej.
Zgłosiłem również konieczność oczyszczenia z zatorów odcinka rzeki od ul. 3-go Maja i Dębowej do ul. Zamenhofa, który został uwzględniony. Wprowadzenie Wykonawcy na roboty odbędzie się 15.05.2013r. a zakończenie robót max do 25.05.2013r.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta
Zbigniew Brzeziński - Inspektor w Referacie TOM
Szanowny Panie,
Objazd pojazdów lokalnych spowodowany zamknięciem wiaduktu w ciągu DW 579 został zaplanowany po drogach będących w zarządzie Powiatowego Zarządu Dróg w Grodzisku Mazowieckim, ulica Kwiatowa leży w ciągu takiej drogi. Policja została zobowiązana do pełnienia patroli i kontroli prędkości na ulicach znajdujących się w ciągu dróg, na których wzrosło obecnie natężenie ruchu.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
Szanowna Pani,
Wszelkie sprawy związane z oświetleniem ulicznym należy kierować bezpośrednio do Referatu TOM tel. (22) 758 30 61 lub 758 30 62 wew. 244
Powyższe zdarzenie zostało zgłoszone do usunięcia.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
Szanowny Panie
Pamiętamy o tablicy informacyjnej i koszach. Kosz na ulicy Czubińskiej został w tym roku już zamontowany. Czekamy na bardziej sprzyjające warunki pogodowe, które umożliwią zamontowanie tablicy. Zakładam, że do końca kwietnia tablica powinna stanąć na swoim miejscu.
Pozdrawiam
z upoważnienia Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska
Sekretarz Miasta Milanówka