Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 11-06-2013, Janusz Ostrowski
Dlaczego ogłoszony w dniu dzisiejszym przetarg na sprzedaż zabytkowej nieruchomości w Turczynku, nosi numer 1, choć jest to obiektywnie już trzeci przetarg na sprzedaż tej nieruchomości (w jednym 2012 rok - nie zgłosił się jakikolwiek oferent, a drugi 2013 rok - został odwołany)?
Odpowiedź 12-06-2013

Szanowny Panie,
Zgodnie z art. 39 ust. 1 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 102 poz. 651, z późn. zm.) jeżeli pierwszy przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, w okresie nie krótszym niż 30 dni, ale nie dłuższym niż 6 miesięcy, licząc od dnia jego zamknięcia przeprowadza się drugi przetarg. Jednakże zgodnie z zapisami § 3 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 207 poz. 2108, z późn. zm.) jeżeli w terminach, o których mowa powyżej właściwy organ nie zorganizuje kolejnego przetargu lub nie przeprowadzi rokowań, jest on obowiązany, w celu zbycia nieruchomości, zorganizować ponownie pierwszy przetarg.  Biorąc pod uwagę, że pierwszy przetarg na zbycie nieruchomości „Turczynek” został zamknięty w dniu 05.10.2012 r., a kolejny (planowany na dzień 14.06.2013 r.) został odwołany, to zgodnie z powyższym przepisami prawa przetarg ogłoszony na dzień 22.11.2013 r. jest pierwszym przetargiem na zbycie „Turczynka”.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP

do góry strony
Pytanie 10-06-2013, Frank
Witam Panie Burmistrzu.Pragnę zapytać się ile razy można ubiegać się o dotacje na remont zabytku.Wiem,że jeden mieszkaniec dostaje taką dotacje trzy lata z rzędu a inni dostają odmowy.Uważam,że jest to karygodne. Czekam na odpowiedz.Mieszkaniec Milanówka
Odpowiedź 12-06-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zapytanie informuję, że:
Uchwała Rady Miasta Milanówka nr 393/XXXIV/10 z dnia 5 marca 2010 r. w sprawie : określenia zasad udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku nie określa limitu ilości dotacji, które może otrzymać wnioskodawca. Wszystkie wnioski, spełniające warunki formalne, są rozpatrywane bez względu na rozstrzygnięcia z lat ubiegłych.
Ponadto organem uprawnionym do przydzielania dotacji jest Rada Miasta Milanówka, zgodnie z wyżej powołaną Uchwałą oraz Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz..U. z 2003 r., nr 162, poz. 1568 z późn. zm.). Burmistrz Miasta jest jedynie osobą, do której, należy składać wnioski. Tym samym wnioski o dotacje burmistrz zawsze przekazuje do Rady Miasta, jako organu ustawowo uprawnionego do udzielania dotacji w zakresie zabytków. Zgodnie z powyższym zapytanie powinno być skierowane do Rady Miasta Milanówka.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak -Kierownik Referatu GiGP

do góry strony
Pytanie 08-06-2013, Janusz Ostrowski
Czy w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Milanówka - przy sylwetkach radnych lub w odpowiedniej zakładce, nie mogą być podane adresy mailowe do poszczególnych radnych Miasta Milanówka (niekoniecznie na serwerach Miasta)?

Rozwiązanie takie istnieje w wielu Miastach wobec rozwoju technologii, i może ułatwić kontakt poszczególnych radnych z wyborcami. Jest to tym bardziej uzasadnione, że Mieszkańcy - wyborczy mogą chcieć się skontaktować z konkretnym radnym bez pośrednictwem ze strony Przewodniczącej Rady Miasta Milanówka lub Kierownika Biura Rady Miasta Milanówka (podległej służbowo Burmistrzowi Miasta), do czego prowadzi jedna zbiorcza skrzynka mailowa dla organu kolegialnego, jakim jest Rada Miasta.

Prosimy o informację, czy postulat taki może zostać spełniony, czy też nie, i z jakich przyczyn.
Odpowiedź 13-06-2013

Szanowny Panie,
Dziękuję za przekazaną sugestię. Informuję, że zostanie ona przekazana milanowskim radnym poprzez Biuro Rady Miasta Milanówka.


Z poważaniem
z up. burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta


 

do góry strony
Pytanie 04-06-2013, Maciej Piotrowski
Szanowny Panie,
jesienią ub. roku, firma odbierająca od mieszkańców liście, nie wywiązała się należycie z obowiązku - worki z liśćmi (czasem porozrywane) długo zalegały na ulicach.
Czy w umowie z wykonawcą były określone kary umowne za takie postępowanie? Jeśli tak, czy były naliczone i wyegzekwowane?
Pozdrawiam
Odpowiedź 12-06-2013

Szanowny Panie,
W nawiązaniu do Pana pytania uprzejmie informuję, że umowa oczywiście zawiera zapisy, które  pozwalają na zastosowanie kar jeśli wykonawca  nie wywiązuje  z zakresu umowy.
Wykonawca wystąpił do Urzędu z prośbą o przedłużenie terminu wywozu liści, gdyż nie był w stanie wywieźć tak dużej ilości worków z liśćmi w określonym terminie.  Prośba wykonawcy została uwzględniona, wobec czego nie były zastosowane kary.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   

do góry strony
Pytanie 24-05-2013, Anna Kuczyńska
Witam Panie Burmistrzu,
W związkuz tym, ze w naszym mieście nie ma żłobka, wielu rodziców małych dzieci korzysta z pomocy opiekunek. Czy istnieje szansa na zorganizowanie przez Urząd Miasta kursu pomocy przedmedycznej dla dzieci i niemowląt? Myślę, że wielu rodziców chętnie wysłałoby na takie szkolenia opiekunki swoich dzieci. Jeśli nie jest to możliwe, to czy istnieje szansa na nieodpłatne udostępnienie sali w budynkach UM na zorganizowanie takiego kursu?
Z wyrazami szacunku,
A. Kuczyńska
Odpowiedź 29-05-2013

Szanowna Pani,
Urząd Miasta Milanówka nie może sfinansować rodzicom i opiekunkom kursu „pomocy przedmedycznej dla dzieci i niemowląt”, natomiast chętnie udostępni bezpłatnie na ten cel salę . Wszelką pomoc w tej sprawie uzyska Pani  w Referacie Oświaty, tel. 22 758 30 61, wew. 185. Zapraszam.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Katarzyna Wąsińska-Jano - Kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 15-05-2013, Monika P.
Witam serdecznie
Panie Burmistrzu w naszym mieście OD WIELU WIELU LAT jest ogromny problem z bezdomnymi, zagłodzonymi, nieszczęśliwymi, wałęsającymi się psami. Serce pęka na widok opuszczonych, samotnych, zabiedzonych psów. Proszę coś zrobić w sprawie tych Bożych stworzeń. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego Pan G. Benedykciński potrafił zmierzyć się z tym problemem i dzięki niemu w przypadku gdy bezdomne zwierze potrzebuje pomocy jest możliwość skontaktowania się ze Strażą Zwierząt w Grodzisku Mazowieckim. W Milanówku NIE MA TAKIEJ POMOCY !!!! INTERWENCJE TELEFONICZNE do Straży Miejskiej oraz do Urzędu Miasta w Milanówku w niczym nie pomagają.... a bezdomne psy jak cierpiały tak dalej cierpią. Prosę o konkretną odpowiedź co mamy zrobić gdy taki zwierzak potrzebuje pomocy ? Czy zamierza Pan rozwiązać ten problem?
Odpowiedź 17-05-2013

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila, uprzejmie informuję, że  Urząd  prowadzi akcję pomocy bezdomnym zwierzętom, które po zgłoszeniu telefonicznym do tutejszego Urzędu lub Straży Miejskiej  są wyłapywane i obejmowane opieka lekarską. Jednocześnie chciałabym zauważyć, że na terenie Milanówka istnieje schronisko dla bezdomnych zwierząt z którym to Urząd ma podpisaną umowę w celu uniknięcia sytuacji o jakich Pani wspomina.  Tym samym pragnę poinformować, że  każdorazowe  zgłoszenie mieszkańca  będzie  przekazywane lekarzowi weterynarii.
  


  
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią    
 

do góry strony
Pytanie 09-05-2013, krzysztof
Panie burmistrzu prosze aby odpowiednie służby oczysciły rzeczke przy mosktku na zametchofa isłowackiego na granicy milanówka igrodziska bo zalegające śmieci utrudniają przepływ wody
Odpowiedź 15-05-2013

Szanowny Panie,
Oczyszczenie zatoru na przepuście na rzece Rokitnica Stara w ul. Zamenhofa zostało zgłoszone telefonicznie (nr tel. 22 75550 56) do Wojewódzkiego zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie do Kierownika Inspektoratu w Grodzisku Mazowieckim Pani Krystyny Tarasińskiej.
Zgłosiłem również konieczność oczyszczenia z zatorów odcinka rzeki od ul. 3-go Maja  i Dębowej do ul. Zamenhofa, który został uwzględniony. Wprowadzenie Wykonawcy na roboty odbędzie się 15.05.2013r. a zakończenie robót max do 25.05.2013r.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta
Zbigniew Brzeziński - Inspektor w Referacie TOM

do góry strony
Pytanie 15-04-2013, Kamil
Witam! Panie burmistrzu dlaczego objazd jest wyznaczony przez ulice kwiatową ? Mieszkam na niej i akurat mieszkam po lewej stronie gdzie nie ma chodnika i ciężko jest przejść na drugą stronę z powodu iż jest taki ruch że się po prostu nie da. A druga sprawa gdyby mógł Pan wpłynąć na prace policji w tym rejonie dokładniej na kwiatowej z powodu iż samochody jeżdżą tam z taką prędkością że to tylko chwila czasu i jakiś wypadek z udziałem pieszego się zdarzy. Pozdrawiam Kamil
Odpowiedź 22-04-2013

Szanowny Panie,
Objazd pojazdów lokalnych spowodowany zamknięciem wiaduktu w ciągu DW 579 został zaplanowany po drogach będących w zarządzie Powiatowego Zarządu Dróg w Grodzisku Mazowieckim, ulica Kwiatowa leży w ciągu takiej drogi. Policja została zobowiązana do pełnienia patroli i kontroli prędkości na ulicach znajdujących się w ciągu dróg, na których wzrosło obecnie natężenie ruchu.


 



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM 

do góry strony
Pytanie 14-04-2013, Gosia
Witam - nie wiem do kogo powinna skierować informację - przy basenie od strony ul. Sportowej i wzdłuż Orlika nie świaci się aż 6 latarni !!!
Odpowiedź 17-04-2013

Szanowna Pani,
Wszelkie sprawy związane z oświetleniem ulicznym należy kierować bezpośrednio do Referatu TOM tel. (22) 758 30 61 lub 758 30 62 wew. 244
Powyższe zdarzenie zostało zgłoszone do usunięcia.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 26-03-2013, Robert Wrzesiński
Szanowny Panie Burmitrzu.Mam pytanie,kiedy będzie ta obiecana tablica na rogu Naddawki,a Czubińskiej informacyjna,oraz kosze?Bardzo serdeczne Podziękowania,że Pan dopioł WJAZD NA WÓZKI,ROWERY NA PERON.Jest już podjazd,ale napewno dzięki Panu. Z OKAZIJ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH,SOPKOJU DUCHA,RADOŚNYCH WESOŁYCH ŚWIĄT DLA Pana BURMISTRZA I RODZINY.SKŁADAJĄ Robert z Rodziną WRZESIŃSC
Odpowiedź 27-03-2013

Szanowny Panie
Pamiętamy o tablicy informacyjnej  i koszach. Kosz na ulicy Czubińskiej został w tym roku już zamontowany. Czekamy na bardziej sprzyjające warunki pogodowe, które umożliwią  zamontowanie tablicy.  Zakładam, że do końca kwietnia tablica powinna stanąć na swoim miejscu.


Pozdrawiam
z upoważnienia Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska
Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony