Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 18-07-2013, Milanowianin
Kiedy powstaną obiecane słupy telefoniczne na dalszej części ulicy Wojska Polskiego i ulic od niej odchodzących?
Odpowiedź 22-07-2013

Szanowny Panie,


inwestycje związane z podłączeniem linii telekomunikacyjnych są zadaniami wykonywanymi przez dostawców tych mediów i do nich proszę kierować zapytania.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta
Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 17-07-2013, Maciej Piotrowski
Szanowny Panie,
1. na spotkaniach z mieszkańcami prezentował Pan wizualizację planowanej modernizacji przystanku kolejowego - jakie są losy tego przedsięwzięcia i czy mógłby Pan zamieści na str. internetowej miasta projekty (budynki, peron), a nawet baner przy stacji;
2. od czego zależy decyzja o pokryciu jednego chodnika kostką brukową (bardzo brzydką i mniej praktyczną), innego zaś tradycyjnymi płytami chodnikowymi - jak nazwa wskazuje bruk powinien być na jezdni, płyty (o wiele ładniejsze i praktyczniejsze - to mój i wielu moich przyjaciół pogląd), na chodniku;
3. czy znowu będziemy czekać półtora roku na spotkanie z Panem?
Pozdrawiam
Odpowiedź 22-07-2013

Szanowny Panie,


1. Prezentowany na spotkaniach z mieszkańcami slajd z wizualizacją przebudowanego budynku dworca PKP był tylko poglądowy; do czasu opracowania projektu i uzyskania wszystkich wymaganych prawem pozwoleń nie jesteśmy w posiadaniu żadnej dokumentacji. Opracowywany projekt dotyczy jedynie przebudowy budynku. Termin wykonania projektu upływa w IV kwartale 2013 roku. Po zatwierdzeniu projektu, zostanie ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy przebudowy. Prace budowlane planowane są na 2014 rok.
2. Bardziej praktyczniejszą technologią wykonywania chodników jest układanie kostki betonowej, jej żywotność jest dużo większa, ulega też mniejszym odkształceniom z upływem lat. W chwili obecnej większość chodników będzie wykonywana z kostki. Kontynuując chodnik na danej ulicy, przy wyborze materiału brany jest pod uwagę dotychczasowe pokrycie powierzchni chodnika.
3. O terminach nowych spotkań z mieszkańcami zostaną Państwo powiadomieni. W celu załatwienia spraw można skorzystać z cyklicznych spotkań z Burmistrzem, na które zapraszamy.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta
Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 16-07-2013, milanleaks.pl
Dlaczego Miasto Milanówek nie podaje nieruchomości przy ul. Wojska Polskiego 24 jako swojej własności, mimo zapisów księgi wieczystej nieruchomości?
Odpowiedź 19-07-2013

Szanowni Państwo,


Zadane pytanie dotyczy kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w trybie dostępu do informacji publicznej. Proszę zwrócić się do Urzędu Miasta Milanówka ze stosownym wnioskiem.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Teresa Matuszewska-Gajewska
p.o. Kierownika Referatu Geodezji
i Gospodarki Przestrzennej

do góry strony
Pytanie 15-07-2013, Joanna Kapelańska
Mam pytanie o place zabaw (konstrukcje drewniane), które niewykorzystane stoją na posesji przy ulicy Warszawskiej 18 A (dawne przedszkole. Czy i kiedy będą przeniesione w miejsce, w którym dzieci będą mogły z nich korzystać? Szkoda ich a miejsc przyjaznych dzieciom jest wciąż w Milanówku za mało. Jest teren koło poczty (czemu nie?), teren przy ul. Starodęby i pewnie jeszcze kilka innych lokalizacji. Mały płotek dookoła, 3 ławeczki, kosze na śmieci i super plac zabaw. Pozdrawiam
Odpowiedź 17-07-2013

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani pytanie, dotyczące utworzenia placu zabaw, uprzejmie dziękujemy za wszelkie sugestie, zostaną one wzięte pod uwagę.
Mając na uwadze Pani propozycję, rozważymy utworzenie nowego placu zabaw dla najmłodszych Mieszkańców Miasta.


Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Zielenią 

do góry strony
Pytanie 12-07-2013, Andrzej Suchecki
Witam
Jestem pierwszym w Polsce a może i w Europie niepełnosprawnym, który jeżdżąc na wózku inwalidzkim uzyskał uprawnienia pilota ppgg, wykonuję loty nad miejscowościami kręcąc film i umieszczając go w Internecie , propagując uroki polskiej krainy, w ten sposób zbieram środki na realizowanie swej lotniczej pasji, głównym celem jest stworzenie strony WWW na której każdy będzie mógł obejrzeć z lotu ptaka, panoramę regionu, możliwości inwestycyjnych infrastruktury, interesującej go części Polski.
Za naprawdę niewielkie pieniądze zyskacie Państwo świetny materiał, który zaciekawi prócz mieszkańców również potencjalnych inwestorów, turystów, chętnych do osiedlenia.
O mnie http://lotniczapolska.pl/Dzien--ktory-zmienil-moje-zycie,9785
http://www.feniks.org.pl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=34&Itemid=79
W razie zainteresowania proszę o kontakt
509478044
Pozdrawiam
Odpowiedź 18-07-2013

Szanowny Panie,


dziękuję za przesłaną wiadomość. Rozpatrzymy Pana ofertę i w razie zainteresowania skontaktujemy się w sprawie ewentualnej współpracy.


Jednocześnie informuję, że tryb „Pytań do burmistrza” służy zadawaniu pytań związanych z bieżącym funkcjonowaniem miasta. Wspomniane pytania nie powinny zawierać treści reklamowych lub promocyjnych. Dlatego w przyszłości proszę o przesyłanie podobnych ofert na adres: promocja@milanowek.pl


Pozdrawiam,
Jakub Karpowicz
Kierownik Referatu Komunikacji Społecznej
kom. 668 139 307
e-mail: jakub.karpowicz@milanowek.pl

do góry strony
Pytanie 12-07-2013, W.R.
Szanowny Panie Burmistrzu.Na wstępie chcę podziękować za uruchomienie autobusu na ul.FALĘCKIEJ.Mam nadzieje,że jusz zostanie na stałe.Mam 2 pyt. 1 PYT.Czy można przesunoć przystanek na ul.FALĘCIEJ,do PRZODU W strone ul.CZUBIŃSKIEJ,i zrobienie jakieś ŁAWECZK,oraz WIATĘ,ŚMIETNIK.Czy można zrobić Przystanek koło Szkoły Podstawowej nr.2 ul.Literackiej,w dwie strony.Pyt.2.W tym roku w Marcu OBIECAŁ Pan TABLICE INFORMACYJNĄ NA ROGU UL.CZUBIŃSKIEJ A UL.NADDAWKI.I NIEMA,oraz ŚMIETNIK NA ROGU UL.CZUBIŃSKIEJ.A UL.FALĘCKIEJ.Pozdrawiam
Odpowiedź 23-07-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zadane pytania informuję:
1. Przystanek został umiejscowiony w najlepszym miejscu ulicy Falęckiej, nie zagrażającym użytkownikom ruchu drogowego i podróżnym, zostały zamówione ławki na wszystkie przystanki komunikacji miejskiej i stopniowo będą montowane. W kwestii umiejscowienia przystanku na ulicy Literackiej, rozważymy Pańską sugestię, jeśli będzie możliwość, to postaramy się wykonać.
2. Na skrzyżowaniu ulic Czubińskiej oraz Naddawki nie ma możliwości postawienia tablicy informacyjnej Urzędu z uwagi na fakt, iż teren ten stanowi prywatną własność. Jednocześnie informuję, że pierwotnie tablica informacyjna została ustawiona na skrzyżowaniu ulicy Czubińskiej oraz Wiejskiej, jednak po protestach właściciela została zdemontowana. Po dokonaniu rozpoznania terenu
w okolicach ulicy Czubińskiej z przykrością stwierdzam, iż Gmina Milanówek nie posiada żadnego terenu będącego jej własnością, co uniemożliwia zamontowanie tablicy na danym obszarze.
Informuję jednak, że została zamontowana nowa tablica informacyjna na ul. Podleśnej pomiędzy ulicami Niską oraz Owocową, z której mogą korzystać mieszkańcy.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM
Michał Piwek - Kierownik Referatu Organizacyjnego


 


 


 



 

do góry strony
Pytanie 10-07-2013, Adam Popielarski
Szanowna Pani/Szanowany Panie,

Czy w Milanówku obowiązują konkretne wytyczne co do wyglądu tabliczki z numerem domu (poza tymi, o których mowa w ustawie)? Z góry dziekuję za odpowiedź.
Odpowiedź 15-07-2013

Szanowny Panie,
w  odpowiedzi na Pana zapytanie, informuję, że uregulowania prawne dotyczące wyglądu tabliczek z numerem porządkowym zawiera art. 47b ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 17 maja 1989 Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 z późn. zm.). Zgodnie z art. 47 b ust. 3 cytowanej ustawy organy jednostek samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, mogą wprowadzić obowiązek umieszczenia na tabliczce z numerem porządkowym nazwy miejscowości, jednakże do dnia dzisiejszego taka uchwała nie została podjęta przez Radę Miasta Milanówka. 
Jak wynika z powyższego jedyną podstawę prawną dotyczącą wyglądu tabliczek z numerem porządkowym  na terenie miasta Milanówka stanowi Ustawa z dnia 17 maja 1989 Prawo geodezyjne i kartograficzne.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Teresa Matuszewska-Gajewsja
p.o.kierownika Referatu GGiP

do góry strony
Pytanie 08-07-2013, Dariusz
Dlaczego zakładce Media z 2 lipca niema Rozmowy z burmistrzem Milanówka
Odpowiedź 18-07-2013

Szanowny Panie,


każdorazowo po emisji audycji „Dzień Milanówka w Radio Bogoria” Urząd Miasta Milanówka otrzymuje od grodziskiej stacji materiał nagraniowy. Jak poinformowała nas redakcja Radia Bogoria, w związku z problemami technicznymi jakie miały miejsce w dniu 2 lipca br., przez ok. godzinę urządzenia rejestrujące nie zapisywały nagrań. W związku z powyższym nie dysponujemy materiałem z udziałem Burmistrza Milanówka.


 Z poważaniem,


z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz
Kierownik Referatu Komunikacji Społecznej

do góry strony
Pytanie 20-06-2013, Albert Kania
Witam
Jestem tegorocznym maturzystą z ZS1 przy ulicy Piasta 14 , łatwo się więc domyśleć że dla mnie nastał już okres wakacyjny i tu pojawai się moje pytanie. Czy dla tegorocznych licaalistów (młodzieży) jest jakaś praca wakacyjna w Mialnówku ? . Oczywiście przeglądałęm oferty pracy ale nie znalazłem żadnej dla młodieży dlatego kieruje właśnie pytanie tutaj, mam nadzieje że nie pomyliłem się pisząc tu a jeżeli tak to bardzo przepraszam i prosze podanie kantaktu gdzie powinienem sie skierować z moim problemem .

Pozdrawiam
Albert Kania
Odpowiedź 21-06-2013

Szanowny Panie,
Zatrudnienie w Urzędzie Miasta odbywa się na podstawie ogłoszonych naborów i nie chodzi tu o pracę wakacyjną. Proponuję zgłosić się do Urzędu Pracy  w Grodzisku Mazowieckim, zapewne posiadają oferty pracy wakacyjnej dla młodzieży.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 13-06-2013, Adam Nerdowski
Szanowny Panie Burmistrzu, Chciałbym zorganizować pokaz prac fotograficznych w miesiącu sierpniu 2013 w Milanówku. Idealnym do tego miejsce jest park przy ulicy StaroDęby (skrzyżowanie Mickiewicz/Starodęby). Proszę o informację gdzie mam wystąpić z wnioskiem by móc legalnie zorganizować tam taki kilkugodzinny plener? Jaka komórka w urzędzie zajmuje się wydawaniem pozwoleń na organizowanie tam jakichkolwiek uroczystości? (m.in. pikniku 3maja, stacji na uroczystości Boże Ciało, lub startu rajdu rowerowego ulicami Milanówka).

Proszę o informację.
Odpowiedź 18-06-2013

Szanowny Panie,
Mam świadomość, że polana przy skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Starodęby stanowi świetny plener do zorganizowania tego typu pokazu. Niestety nie mogę wskazać Panu komórki Urzędu odpowiedzialnej za wydawanie pozwoleń na organizowanie tam prywatnych imprez, ponieważ takowe pozwolenia nie są wydawane.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta

do góry strony