Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Dostałem odpowiedź od Państwa na temat pomocy finansowej w organizacji przedstawienia "MAŁY KSIĄŻE". W odpowiedzi otrzymałem informację, iż powinienem wystąpić o dotację w ramach tzw. Małych Grantów, albo poczekać do konkursu ofert w przyszłym roku. Mam w związku z tym pytanie: W jaki sposób ubiegać się o małe granty w gminie? Czyli w jaki sposób powinienem o nie wystąpić?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Prezes Fundacji
Robert Jarząbek
Szanowny Panie,
o dofinansowanie w ramach Małego Grantu może się Pan ubiegać przez cały rok. Składa Pan ofertę na wzorze, który znajdzie Pan pod adresem: http://www.milanowek.pl/121,369.
Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2004 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz Programu współpracy Miasta Milanówka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2013:
• wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie może przekroczyć kwoty 10 000 zł;
• zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni;
• łączna kwota środków finansowych przekazana w tej formie, tej samej organizacji, w danym roku kalendarzowym, nie przekracza kwoty 20 000 zł.
• W celu zebrania uwag dotyczących oferty złożonej z pominięciem konkursu ofert, Burmistrz zamieszcza daną ofertę na okres 7 dni w BIP, na stronie internetowej Miasta oraz na tablicach ogłoszeń w siedzibie Urzędu.
Dotacje z budżetu Miasta nie mogą być przeznaczane na:
• przedsięwzięcia dofinansowane z budżetu Miasta na podstawie odrębnych przepisów;
• pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć;
• budowę, zakup budynków, lokali lub gruntów;
• działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;
• udzielenie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym;
• działalność polityczną lub religijną;
Możliwość i celowość realizacji zadania publicznego przez organizacje rozpatruje Burmistrz Miasta Milanówka.
Z poważaniem,
Z upoważnienia Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz
Kierownik Referatu Komunikacji Społecznej
Szanowny Panie,
wywiady z październikowego "Dnia Milanówka w Radio Bogoria" zostały opublikowane na stronie www.milanowek.pl zaraz po otrzymaniu ze stacji radiowej odpowiednich plików audio.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Kierownik Referatu Komunikacji Społecznej
Zwracam się do Pana z prośbą o udzielenie mi informacji czy na terenie gminy i miasta Milanówek istnieją w chwili obecnej budynki bądź inne nieruchomości należące do rodziny Narzymskich oraz czy takowe istniały w przeszłości. Informacja ta będzie mi pomocna do opracowania mojej broszury pt. "Migracja rodziny Narzymskich od XV wieku do lat współczesnych".
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
. Z poważaniem Marek Narzymski
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie udzielenia informacji o nieruchomościach rodziny Narzymskich, które znajdowały się lub istnieją obecnie na terenie Miasta Milanówka (Gminy Milanówek), informuję, iż dane dotyczące własności nieruchomości, w tym także dane o charakterze archiwalnym, gromadzone są w ewidencji gruntów i budynków, prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Grodzisku Mazowieckim – Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Żyrardowska 48, 05-825 Grodzisk Mazowiecki (Budynek A).
W związku z powyższym bardzo proszę o zwrócenie się do ww. Urzędu, który jest właściwy do rozpatrzenia Pana wniosku.
Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Teresa Matuszewska-Gajewska - p.o. Kierownika Referatu Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Szanowny Panie,
W imieniu pracowników USC dziękuję bardzo za tak ciepłe słowa. Staramy się, aby obsługa interesantów byłą zawsze profesjonalna i uprzejma, jednak częściej niż pozytywne mieszkańcy opisują te negatywne incydenty. Stąd Pana pochwała jest podwójnie cenna, bo pokazuje, że ktoś dostrzega i docenia miłą obsługę mieszkańców oraz dodaje optymizmu i chęci do dalszych starań, aby ta obsługa była jak najlepsza.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka
Szanowny Panie
Termin przekazania do eksploatacji kanalizacji sanitarnej w ul. Wojska Polskiego i Małej, a także w pozostałych ulicach zlewni „Mała” tj. Grodeckiego, Górnoleśnej, Chrzanowskiej, Żwirki, Podgórnej i Północnej planowany jest na przełomie marca i kwietnia 2014 r.
Kanalizacja sanitarna w ul. Chopina będzie przekazana do eksploatacji po wybudowaniu kanału sanitarnego i przepompowni ścieków w ulicy Kochanowskiego, co jest planowane na II-III kw. 2014 r.
======================================================================================
z poważaniem
z upoważnienia Burmistrza Miasta Milanówka
Zbigniew Skłodowski
Urząd Miasta Milanówka
Jednostka Realizacji Projektu
e-mail: sklodowski@milanowek.pl
czy istnieje możliwość zmiany godzin urzędowania Agencji Poczty Polskiej przy ulicy Kościuszki? Agencja jest otwarta od poniedziałku do piątku między 9:00 a 18:00. Proszę uwierzyć, że pracując poza Milanówkiem w godzinach 8:30 - 18:00 nie mam możliwości odbioru przesyłek poleconych lub paczek pocztowych. Niestety, nie ma możliwości "zmiany przypisania" do Urzędu Pocztowego.
Myślę, że nie jestem odosobniona w tym problemie.
Jeśli nie ma możliwości funkcjonowania Agencji PP w soboty, może przynajmniej w wybrane dni tygodnia mogłaby być otwarta w innych godzinach, np. 11:00 - 20:00? To dałoby wielu mieszkańcom mozliwość korzystania z tego punktu.
Z pozdrowieniami,
Mieszkanka Milanówka
Szanowna Pani,
Otrzymywaliśmy już wcześniej sygnały od mieszkańców z prośbą o wydłużenie godzin pracy Agencji Pocztowej i podjęliśmy na ten temat rozmowy z osobami prowadzącymi Agencję. Nie udało się przekonać właścicieli, aby Agencja działała w soboty. Udało się natomiast wydłużyć czas pracy Agencji w tygodniu w ten sposób, że od października - od poniedziałku do piątku - Agencja będzie otwarta wcześniej – od godziny 8:00 do godz. 18:00. Mam nadzieję, że to chociaż trochę ułatwi mieszkańcom korzystanie z usług Agencji. Proszę nie zapominać, że Agencję prowadzi niezależny podmiot, na którego, jako Miasto, nie mamy bezpośredniego wpływu, możemy jedynie prosić. I obiecuję, że nie poddajemy się w rozmowach i będziemy negocjować nadal.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska- Sekretarz Miasta Milanówka
do góry strony
2.Jakie koszty ponosi co roku miasto Milanówek z tytułu opłat za uzytkowanie wieczyste działki przy ul. Spacerowej 4?
Szanowni Państwo
Zadane pytanie dotyczy kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w trybie dostępu do informacji publicznej. Proszę zwrócić się do Urzędu Miasta Milanówka ze stosownym wnioskiem.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Stanisław Borkowski
Referat Technicznej Obsługi Miasta
2. Jakie korzysci przynosi Miastu istnienie Milanowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o i realizowanie przez nie celów, które do tej pory były w kompetencjach Urzędu Miasta.
3. Jaki cel miało włączenie w zakres działalności spółki będacej własnoscia Miasta takich dziedzin jak 1) produkcja metalowych elementów konstrukcyjnych, 2).produkcja zbiorników, cystern i pojemników metalowych ,3).produkcja pozostałych gotowych wyrobów metalowych (25.9);
Szanowni Państwo,
zadane pytania dotyczą kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w trybie dostępu do informacji publicznej. Proszę zwrócić się do Urzędu Miasta Milanówka ze stosownym wnioskiem.
Z poważaniem
Maria Chilińska
Prezes Milanowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
jeśli tak to w jaki sposób je pozyskał?
Szanowni Państwo,
zadane pytanie dotyczy kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w trybie dostępu do informacji publicznej. Proszę zwrócić się do Urzędu Miasta Milanówka ze stosownym wnioskiem.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jakub Karpowicz - Kierownik Referatu Komunikacji Społecznej
do góry strony
Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka
Szanowna Pani,
W nawiązaniu do Pani maila w sprawie reklam, z przykrością stwierdzam, że niestety nie ma przepisów, które pozwoliłyby ten problem rozwiązać. Częściowo zapisy odnośnie sytuowania reklam znajdują się w planach zagospodarowania przestrzennego miasta i wtedy możemy jako miasto ten temat monitorować.
Jeśli tylko przepisy prawa dadzą gminie możliwość podejmowania skutecznych działań w zakresie umieszczania reklam, na pewno gmina podejmie stosowne działania w tej sprawie.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony