Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 17-10-2011, I
szanowny Panie Burmistrzu czy sytuacja finansopwa miasta jest aż tak bardzo zła że nikt do tej pory nie moż udzielić nam informacji kiedy zostaną wypłacone pieniążki za książki klas I co rodzinom z określonym dochodem się należy, oraz pieniążki za stypendium z oświaty za chwile koniec października a nam nikt nie jest w stanie udzieli kompetentnych odpowiedzi tylko odsyłają nas z kwitkiem pozdrawiam licze na szczera odpowiedż
Odpowiedź 17-10-2011

Szanowna Pani,
Środki finansowe na zakup podręczników szkolnych w ramach „Wyprawki szkolnej” zostały przekazane do szkół 11 października, natomiast stypendia szkolne będą wypłacane nie wcześniej, niż w listopadzie, gdyż do tej pory nie otrzymaliśmy środków na ten cel od Wojewody Mazowieckiego. Wszystkie te informacje mogła Pani uzyskać w Referacie Oświaty osobiście lub telefonicznie: 22 758 30 61 wew. 185, gdzie dowiedziałaby się również Pani, że pieniądze na podręczniki i stypendia nie mają nic wspólnego z sytuacją finansową miasta, gdyż pochodzą z budżetu państwa.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 13-10-2011, Katarzyna
Witam,
Chciałam zadać pytanie na temat TBS. Czy aby starać się o takie mieszkanie konieczne jest zameldowanie w Milanówku?

Pozdrawiam
Odpowiedź 14-10-2011

Szanowna Pani,
Odpowiadając na pytanie uprzejmie informuję, iż aktualnie wszystkie mieszkania w zasobie TBS na terenie Milanówka są zasiedlone, natomiast podania osób ubiegających się o najem lokalu w TBS w planowanym IV etapie realizacji tej inwestycji były przyjmowane do dnia 30 kwietnia 2009 r.
Ponadto nadmieniam, że w pierwszej kolejności rozpatrywane są wnioski mieszkańców Milanówka.
Dodatkowe informacje można uzyskać  w sekretariacie ZGKiM w Milanówku (22) 7558189 w.101.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM

do góry strony
Pytanie 13-10-2011, AGNIESZKA CZYŻEWSKA
Dzień dobry. Interesuję się turystyką. Chciałabym się dowiedzieć więcej o waszym mieście/parku/gminie. Czy istnieje możliwość przesłania mi darmowych broszur, przewodników lub gadżetów.

AGNIESZKA CZYŻEWSKA
OPATOWICE 27/2
88-200 RADZIEJÓW

Z góry dziękuję i życzę miłego dnia, pozdrawiam.
Odpowiedź 19-10-2011

Szanowna Pani,
Ponieważ Urząd Miasta Milanówka otrzymuje ogromną ilość maili i listów z prośbą o przesłanie materiałów promocyjnych (folderów, breloczków, gadżetów itp.) informuję, że nie przesyłamy tego typu materiałów. W związku z tym zapraszam do odwiedzenia naszego Miasta oraz strony internetowej www.milanowek.pl, z której dowie się Pani wiele interesujących informacji o naszym Mieście-Ogrodzie.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Kryńska - Referat organizacyjny

do góry strony
Pytanie 11-10-2011, Iwona Pszczolkowska
PANIE Burmistrzu.W DALSZYM CIAGU NIE MAMY ZADNEJ WIADOMOSCI W SPRAWIE OWADOW W BLOKU NA TBS PRZY UL. NA SKRAJU 2. KARALUCHY JUZ ZAJELY KLATKI SCHODOWE I PIWNICE.MIALA BYC INTERWENCJA ZE STRONY GOSPODARKI KOMUNALNEJ .CZY OTRZYMAMY JAKAS WIADOMOSC NA TEN TEMAT.Z powazaniem pszczolkowska
Odpowiedź 14-10-2011

Szanowna Pani,
Odnosząc się do maila uprzejmie informuję, że pracownicy Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Milanówku podjęli interwencję w administracji TBS w poruszanej przez Panią kwestii.
Z otrzymanego pisma z TBS wynika, iż pomimo kilkakrotnych wizji (również w obecności pracownika Ośrodka Pomocy Społecznej) nie udało się potwierdzić źródła rozprzestrzeniania się insektów.
Ponadto nadmieniam, że ZGKiM nadal będzie monitorował tę sprawę.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM

do góry strony
Pytanie 09-10-2011, tomasz tupalski
Czy jest planowane administracyjne włączenie Osady Chrzanów Mały do Milanówka ? Jesli tak to na kiedy jest to planowane ?
Odpowiedź 10-10-2011

Szanowny Panie,
Obecnie nie ma żadnych planów dotyczących zmiany granic administracyjnych Gminy Milanówek.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - p.o. Sekretarza Miasta


 

do góry strony
Pytanie 07-10-2011, J. D.
Szanowny Panie,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie mi informacji w zakresie budowy TBS. Czy na rok 2012 jest przewidziana budowa mieszkań?

Z wyrazami szacunku
J. D.
Odpowiedź 11-10-2011

Szanowna/y Pani, Panie,
Odpowiadając na pytanie dot. budowy mieszkań przez TBS w ramach IV etapu uprzejmie informuję, iż Gmina Milanówek realizuje umowę kupna - sprzedaży nieruchomości gruntowej przy ul. Warszawskiej pod przyszłe budownictwo w tym systemie.
Niestety w roku 2012 nie przewidujemy rozpoczęcia tej inwestycji, z uwagi na brak wypracowanych zasad pomocy rządu dla TBS.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM

do góry strony
Pytanie 30-09-2011, Janusz Skalski
Szanowny Panie. W radiu Bogoria usłyszałem, że na ławników sądowych zgłosiło się za mało kandydatów i będzie konieczny nowy nabór. Pod jaki adres się zwrócić aby dokonać formalności zgłoszenia swojej kandydatury?
Pozdrawiam Serdecznie.
Odpowiedź 03-10-2011

Szanowny Panie,
Zgodnie z art. 162 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070 z późn. zm.) kandydatów na ławników zgłasza się radom gmin w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca ostatniego roku kadencji.
Natomiast art. 162  § 10 mówi o tym, że zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły do rady gminy po tym terminie pozostawia się bez dalszego biegu, a przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne, dlatego też, bez zmiany ustawy nie jest możliwy dodatkowy nabór.
Jesienią bieżącego roku Rada Miasta Milanówka dokona wyboru ławników na lata 2012-2015 zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W przypadku dodatkowych pytań szczegółowych informacji udzieli Panu Kierownik Biura Rady Miasta Milanówka ul. Kościuszki 45 tel. 22 758-34-21, w godz. pn 10.00–18.00, wt-pt 8.00–16.00.


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 26-09-2011, Bartosz
Panie Burmistrzu,
piszę do Pana odnośnie ostatnich dni milanówka. bardzo niespodobało mi się to co tam zobaczyłem, chodzi mi o wydzielenie strefy gastronomicznej, od reszty terenu. biorąc udział w wielu imprezach miejskich także w innych miastach nigdy nie spotkałem się z wydzieleniem strefy dla ludzi spożywających alkochol. Miasto mnie naprawde zaskoczyło tworząc "getto" w takim dniu, dla wielu mieszkańców. Czy jest szansa na zniesienie tego wydzielania terenu na przyszłych dniach milanówka?
pozdrawiam.
Odpowiedź 30-09-2011

Szanowny Panie,
Wszystkie działania podczas Dnia Milanówka są regulowane ustawą z dnia 20 marca 2009 r o bezpieczeństwie imprez masowych (DZ.U. Nr 62 poz. 504  późniejszymi zmianami).
W rozumieniu w/wym ustawy Dzień Milanówka należy rozumieć jako "imprezę masową artystyczno-rozrywkową, która ma się odbyć na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imorezy masowej, na których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz z przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej wynosi nie mniej niż 1000 (rozdz. 1 art 3 punkt 2a).
W myśl ustawy zabrania się wnoszenia na imprezę masową i posiadania przez osoby w niej uczestniczące napojów alkoholowych, a za dopilnowanie tego przepisu odpowiada organizator imprezy. Organizator zmuszony jest wystąpić o zgodę na przeprowadzenia imprezy masowej, co uczyniliśmy. Uzyskaliśmy pozytywną opinię i zezwolenie na zorganizowanie Dnia Milanówka (Zezwolenie z dnia 11 lipca 2011 SO.5310.1.2011) jednakże z wyraźnie zaznaczonymi obowiązkami, w tym pod warunkiem przestrzegania ustawy z dnia 20 marca 2009 r o bezpieczeństwie imprez masowych (DZ.U. Nr 62 poz. 504  późniejszymi zmianami). We wspomnianym zezwoleniu organizator Dnia Milanówka zobowiązany jest do: w punkcie 1 c - niedopuszczenia do wejścia na teren imprezy osób będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, w punkcie 1 d - niedopuszczenia do wnoszenia i posiadania przez osoby obecne na imprezie (...) napojów alkoholowych (...).
W związku ze zmianami w ustawie z ostatnich dni, wprowadzonych przed Euro 2012, istnieje możliwość, że w przyszłym roku przepisy będą mniej restrykcyjne. Nie jest naszym zamiarem wprowadzanie podziałów na imprezie, która ma integrować, jednakże przestrzeganie przepisów prawa jest sprawą bezdyskusyjną.
W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt z Milanowskim Centrum Kultury (tel. 22 758 32 34).



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Osiadacz - Dyrektor MCK

do góry strony
Pytanie 19-09-2011, iwona pszczolkowska
panie burmistrzu.mieszkam w tbs ul na skraju 2m28. nie zalegam z platnosciami chce mieszkac w dobrych warunkach a od miesiaca mamy problemy ze starsza pania ktora zajmuje lokal na 3cim pietrze mojego bloku.kobieta ta ma zaniedbane mieszkanie ,skladuje smieci z pobliskich smietnikow i z powodu tego pojawily sie u niej karaluchy. ja mieszkam na parterze i sa takze u mnie.administracja tbs nie odpowiada na nasza petycje ktora zlozylismy w tutejszej administracji.co mamy w takim wypadku robic.bez usuniecia zrodla owadow biegajacych sami nie jestesmy w stanie sobie poradzic.prosimy o pomoc. z powazaniem iwona pszczolkowska
Odpowiedź 22-09-2011

Szanowna Pani,
Odnosząc się do maila uprzejmie informuję, iż w poruszonej przez Panią sprawie będę interweniowała w administracji TBS.
Mam nadzieję, że podjęte działania przyniosą oczekiwany rezultat.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM


 


 


 


 

do góry strony
Pytanie 19-09-2011, Anna Stankiewicz
Witam, jestem absolwentką Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego , kierunku Zootechnika ( mgr inż.) bardzo zależy mi na zaangażowaniu się w działania związane z ochroną środowiska na terenie gminy ( zwłaszcza pod kątem zwierząt bezdomnych, towarzyszących, dziko żyjących jak i gospodarskich). W tym celu chciałam ubiegać się o staż lub praktykę w Referacie Ochrony Środowiska, jednakże uzyskałam informację, iż staże w ogóle nie są organizowane, zaś warunkiem przyjęcia na praktykę jest skierowanie z uczelni. Rzeczonego skierowania uzyskać nie mogę, bowiem ukończyłam już studia, więc uczelnia odmawia wystawienia tegoż dokumentu. Chciałabym uzyskać informację czy istnieje jakakolwiek inna możliwość odbycia praktyk, czy też stażu? Bardzo chętnie mogę stawić się osobiście, by na ten temat porozmawiać, przede wszystkim okazać CV, list motywacyjny, inne dokumenty. Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź, bowiem zależy mi na pozyskaniu jakże cennych doświadczeń oraz pracy na rzecz gminy.
z wyrazami szacunku ,
Anna Stankiewicz
Odpowiedź 23-09-2011

Szanowna Pani,
Staże są organizowane przez Urzędy Pracy i jeśli jest Pani zgłoszona jako osoba bezrobotna proszę wystąpić do PUP z prośbą o możliwość odbycia takiego stażu. Z tego co wiem, nie jest łatwo go uzyskać ze względu na ograniczone środki finansowe PUP. Jeśli chodzi o praktyki, faktycznie organizowanie są one przez uczelnie więc nie ma  innej możliwości odbycia praktyk. W chwili obecnej nie ma również wolnych stanowisk pracy w Referacie Ochrony Środowiska. Zatrudnianie pracowników w Urzędzie odbywa się na podstawie otwartego konkurencyjnego naboru, zamieszczanego na stronie miasta, a więc proszę śledzić nasze oferty pracy.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz Miasta Milanówka


 

do góry strony