Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 27-04-2011, Anna
Witam.Chciałabym się dowiedzieć, jakie dokumenty należy dołączyć do podania o przydział mieszkania komunalnego i gdzie należy to podanie złożyć. Wiem, że na chwilę teraźniejszą nie dysponują Państwo wolnymi lokalami, ale- jak mówią- papier cierpliwy i w związku z tym chciałabym, aby moje podanie poczekało na swoją kolej w Państwa biurku.Mam także pytanie odnośnie lokali w budynkach TBS.Czy są w nich wolne mieszkania? Na jakich zasadach wchodzi się w posiadanie takiego mieszkania? Czy trwają już zapisy na mieszkania IV. budynku TBS. Z góry dziękuje za udzielnie odpowiedzi na moje pytania. Pozdrawiam. Anna z Milanówka.
Odpowiedź 04-05-2011

Szanowna Pani,
Odpowiadając na Pani pytanie uprzejmie informuję, że w chwili obecnej wszystkie mieszkania w TBS na terenie Miasta Milanówka są zasiedlone, natomiast lista wstępna osób ubiegających się o najem mieszkania w tym zasobie w planowanym IV etapie realizacji tego zadania została zamknięta 30 kwietnia 2009 r.
Osoby, które złożyły deklaracje po tym terminie wpisywane są na wykaz rezerwowy.
Odnosząc się do kwestii przydziału mieszkania komunalnego pragnę poinformować, iż podanie w tej sprawie należy złożyć w siedzibie Urzędu Miasta przy ul. Kościuszki 45.
W podaniu należy wskazać powody ubiegania się o najem mieszkania z puli Gminy oraz dołączyć zaświadczenia o dochodach w rodzinie objętej wystąpieniem za okres sześciu miesięcy.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM

do góry strony
Pytanie 20-04-2011, Wioleta Turska
Witam,Mam na imię Wiola i jestem kolekcjonerką materiałów, broszur igadżetów, które wiążą się z ciekawymi miejscami w Polsce. Uczęsię nadal i niestety narazie nie mam możliwości odwiedzenia każdegozakątku w Polsce - ale mam zamiar to zrobić jeśli tylko będę miałataką możliwość. Póki co, zbieram wszystkie przedmioty związane zmiastami, gminami, powiatami, województwami. Powoli powiększam swoją kolekcję gadżetów, które zajmują kolejnepółki w moim pokoju, oraz kolekcjępocztówek/broszur/map/informatorów turystycznych, z których tworzęalfabetyczny album.W związku z tym zwracam się do Państwa z gorącą prośbą oprzesłanie mi materiałów oraz gadżetów - o ile to jest możliwe -związanych z Państwa regionem. Będę bardzo wdzięczna i z górydziękuję za każdy, choćby najmniejszy drobiazg.Oto mój adres:Wioleta Turskaul. Okólna 26/930-669 Kraków
Odpowiedź 22-04-2011

Szanowna Pani,
Ponieważ Urząd Miasta Milanówka otrzymuje ogromną ilość maili i listów z prośbą o przesłanie materiałów promocyjnych (folderów, breloczków, gadżetów itp.) informuję, że nie przesyłamy tego typu materiałów. W związku z tym zapraszam do odwiedzenia naszego Miasta oraz strony internetowej www.milanowek.pl, z której dowie się Pani wiele interesujących informacji o naszym Mieście-Ogrodzie.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - p.o. Sekretarza Miasta

do góry strony
Pytanie 14-04-2011, Ewa
Proszę o podanie informacji, czy prawdą jest, że mieszkając w bardzo bliskiej odległości od cmentarza przysługują mi znaczne ulgi w opłatach za dokonanie przyłączenia do sieci wodociągowej. Jeżeli tak, to gdzie należy załatwiać formalności z tym związane.Dziękuję za odpowiedź.
Odpowiedź 19-04-2011

Szanowna Pani,
Uprzejmie informuję, że zamieszkiwanie w pobliżu cmentarza nie upoważnia do udzielania jakichkolwiek ulg czy też preferencji przy przyłączeniu się do sieci wodociągowej czy też kanalizacji sanitarnej.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Wiesław Krendzelak - kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 11-04-2011, Bozena
Szanowny Panie,mieszkam od 1975 r. w Milanówku w bardzo starym i wymagajacym niezwłocznego remontu domu. Niestety nie jestem jego właścicielem i nie wiem do kogo on należy. Chciałabym wnieść sprawę do sądu i nabyć dom poprzez zasiedzenie. Wiem, że w latach 60-tych był przeprowadzony w tym domu remont przez władze miasta i kosztem tego remontu została obciążona hipoteka. Gdzie mogę uzyskać informacje o stanie zadłużenia nieruchomości? Od czasu zamieszkania płacę podatek od gruntu i nieruchomości.Czy będę mogła uzyskać stosowne zaświadczenie, które jest wymagane przez sąd w tego rodzaju sprawie?Będę wdzięczna za odpowiedźSerdecznie pozdrawiam
Odpowiedź 13-04-2011

Szanowna Pani,
Ustalenie wielkości zadłużenia w zakresie obciążonej hipoteki nieruchomości możliwe jest poprzez zbadanie zapisów działu czwartego księgi wieczystej. 
Istnieje możliwość uzyskania zaświadczenia w zakresie podatku od nieruchomości,  jednak w tej sprawie, przy tak szczątkowych danych, nie sposób się odnieść w szczegółach, tym bardziej, że mamy do czynienia z informacjami objętymi ochroną.
Wobec powyższego zapraszam bezpośrednio wraz z posiadanymi dokumentami (pokwitowaniami, decyzjami etc. ) do Referatu Budżetowo - Finansowego  ( http://www.milanowek.pl/index.php?cmd=samorzad&action=artykul&id=249  )

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - kierownik Referatu GiGP

do góry strony
Pytanie 11-04-2011, Katarzyna
Szanowny Panie!Czy w Milanówku fukcjonuje Karta Rodzin Wielodzietnych (na wzór Grodziska)? Jeżeli tak to czy można dzięki niej korzystać (z ulgami) z basenu i kina w Grodzisku a jeżeli nie to czy Milanówek zamierza założyć taką Kartę Rodzin Wielodzietnych? pozdrawiam i dziękuję za odpowieć
Odpowiedź 13-04-2011

Szanowna Pani,
W chwili obecnej nie planujemy wdrożenia Karty Rodzin Wielodzietnych. Na terenie Miasta Milanówka rodziny wielodzietne mogą liczyć na wsparcie finansowe ze strony Ośrodka Pomocy Społecznej zgodnie z ustawą o pomocy społecznej. Jednocześnie informujemy, iż jednostką podległą Ośrodkowi jest Środowiskowy Klub Wsparcia dla Dzieci i ich Rodzin przy ul. Turczynek 3a i ul. Na Skraju 2, gdzie uczestnictwo dzieci w zajęciach jest bezpłatne. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej placówki.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Elżbieta Ciesielska - kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej W Milanówku

do góry strony
Pytanie 10-04-2011, Jarosław
Szanowny Panie Burmistrzu, Chciałbym zapytać o kwestię systemu przywoływania druhów z obu milanowskich Ochotniczych Straży Pożarnych do jednostek, w razie pożarów czy innych zdarzeń wymagających ich interwencji. W Grodzisku Mazowieckim od dłuższego już czasu funkcjonuje system oparty na wiadomościach SMS wysyłanych do strażaków jednym kliknięciem w komputerze przez dyżurnego. Wiem od jednego z tamtejszych druhów, że koszt działania takiego systemu (abonamentu w firmie telekomunikacyjnej itd.) nie przekracza 4 tysięcy złotych rocznie. Tymczasem w Milanówku wciąż wyją za każdym razem bardzo głośne syreny. Moim zdaniem nie powinno tak być z dwóch powodów. Po pierwsze, syreny te wielokrotnie rażąco naruszają ciszę nocną, mieszkam dość blisko i kilkakrotnie zostałem obudzony nawet w środku weekendowej nocy. Rozumiem, że np. pożar to sytuacja wyższej konieczności, ale jak widać po przykładzie Grodziska, można to rozwiązać w sposób mniej uciążliwy dla mieszkańców. Po drugie, jak wiadomo syreny należą do najważniejszych sposobów powiadamiania mieszkańców o zagrożeniach, w ramach systemu obrony cywilnej. Jestem przekonany, że przy obecnym stanie rzeczy takie powiadomienie zostałoby zupełnie zignorowane przez znakomitą większość mieszkańców, którzy sądziliby, że to kolejne wezwanie tylko dla strażaków. Reasumując, uważam że obecny system negatywnie wpływa zarówno na komfort życia (zwłaszcza snu) mieszkańców, jak i na realną zdolność naszej społeczności do odpowiedniej reakcji w razie poważnego zagrożenia. Mam nadzieję, że tak jak Urząd Miasta współfinansował wielokrotnie zakup sprzętu do OSP, tak samo będzie w stanie rozwiązać ten nie wymagający aż tak dużych nakładów problem. Łączę wyrazy szacunku,Jarosław
Odpowiedź 12-04-2011

Szanowny Panie,
Powiadamianie strażaków syreną o konieczności przybycia do strażnicy jest jedynym skutecznym sposobem powiadamiania. Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że strażakami są ochotnicy, którzy na sygnał przybywają z terenu całego miasta do strażnicy i wyjeżdżają do akcji. Strażacy OSP Warszawska posiadają od kilku już lat pagery, ale nie są one tak skuteczne jak syrena i są traktowane  jako wspomaganie systemu podstawowego. Jesteśmy w trakcie  testowania systemu sms. System sms  jest uruchomiony w OSP Mifam  jednak też jest on  traktowany jako   wspomaganie  systemu powiadamiania. W tej sytuacji, sposób powiadamiania nie ulegnie zmianie. Syreny alarmowe w jednostkach OSP są jedną z wielu metod ostrzegania mieszkańców.  

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Łukasz Ryk - podinspektor ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego

do góry strony
Pytanie 05-04-2011, Mieszkańcy Na Skraju
Panie Burmistrzu - od wyborów minęło już trochę czasu, a ze sprawą lokatora z pod numeru 2 przy ulicy Na skraju, u którego miał Pan przyjemność być osobiście nic się nie dzieje.Bardzo prosimy o informację, jakie zostały podjęte kroki w celu rozwiązania problemu. Chcielibyśmy tylko przypomnieć o złożonej przez Pana obietnicy. Bardzo prosimy Pana o zajęcie konkretnego stanowiska w tej sprawie i dopowiedź osobistą z Pana strony a nie osób, które z reguły odpowiadają na tego typu wiadomości.Z poważaniem Mieszkańcy Na Skraju
Odpowiedź 06-04-2011

Szanowni Mieszkańcy Na Skraju,
Rodzina, która obecnie mieszka pod numerem 2 przy ul. Na Skraju 4 jest umieszczona na wykazie osób oczekujących na zamianę i z chwilą odzyskania przez Gminę odpowiedniego lokalu komunalnego - zostanie tej rodzinie przedstawiona propozycja przydziału.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 05-04-2011, Paulina
Szanowny Panie Burmistrzu!Piszę do Pana z zapytaniem o skład komisji wyborczych w nadchodzących wyborach parlamentarnych. Chciałabym podjąć się pracy w takiej komisji i nie bardzo wiem do kogo mam się w tym celu zgłosić. Liczę na pomoc z Pana strony.
Odpowiedź 06-04-2011

Szanowna Pani,
Uprzejmie informuję, że  według przepisów ordynacji wyborczej, kandydatów do Obwodowych Komisji Wyborczych zgłaszają pełnomocnicy komitetów wyborczych lub upoważnione przez nich osoby.

Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - p.o. Sekretarza Miasta

do góry strony
Pytanie 02-04-2011, Wojciech
Witam i mam prośbę :)Po przejrzeniu Waszej strony prosiłbym jeśli to możliwe o przesłanie mi darmowych materiałów informacyjnych i marketingowych o Waszym mieście i powiecie bo chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej :)Wojciech Banaszekul. Księcia Janusza 7 / 3418-400 Łomża Z góry dziękuję i pozdrawiam Wojciech :)
Odpowiedź 06-04-2011

Szanowny Panie,
W związku z tym, że otrzymujemy w ostatnim czasie ogromną ilość maili i listów z prośbą o przesłanie różnego typu materiałów promocyjnych informuję, że Urząd nie przesyła tego typu materiałów. W związku z tym zapraszam do odwiedzenia naszego Miasta oraz śledzenia nowości na naszej stronie internetowej www.milanowek.pl, z której uzyska Pan wiele ciekawych informacji o naszym Mieście-Ogrodzie.

Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - p.o. Sekretarza Miasta

do góry strony
Pytanie 22-03-2011, Paweł
Witam Panie Burmistrzu,Proszę o informację czy w tym roku będą roznoszone rachunki za opłaty użytkowania wieczystego. Mieszkam przy ul. Inżynierskiej 11 i do tej pory nic do mnie nie dotarło.Jeżeli potrzebne są dodatkowe informacje proszę o kontakt 609831987Z poważaniem,Paweł Wróblewski
Odpowiedź 23-03-2011

Szanowny Panie,
Podstawą wnoszenia opłaty za wieczyste użytkowanie jest decyzja wydana w tej sprawie. Z jej treści wynika coroczny obowiązek wnoszenia opłaty w terminie do końca I kwartału,  tj. do 31 marca każdego roku. Wydanie decyzji nie rodzi obowiązku wystawiania rachunków ( podobnie jak w przypadku wydawania decyzji, np. w podatku od nieruchomości). Wynika z tego, że wieczysty użytkownik  po otrzymaniu jednorazowo decyzji  corocznie  bez dodatkowych dokumentów ze strony Gminy wnosi opłatę. Niestety musi sam o tym pamiętać.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bożena Sehn - Skarbnik Miasta

do góry strony