Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 16-08-2014, Mieszkanika
Witam Panie Burmistrzu,
Ostatnio parokrokrotnie słyszałam o likwidacji posterunku policji w Milanówku. Czy mógłby się Pan do tego odnieśc ?
Odpowiedź 19-08-2014

Szanowna Pani,
informuję, że od dnia 17 lipca 2014 r. nastąpiła jedynie czasowa zmiana organizacji pracy Komisariatu Policji w Milanówku, polegająca na  zmianie godzin przyjęć  interesantów które odbywają się w godzinach  8.00-20.00.
W razie pilnego zgłoszenia prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 997, 112 lub 22 755 60 11.
Przypominam o możliwości kontaktu z dzielnicowymi: mł. asp. Kamil Wojtaś tel. 600 997 530, asp. Marek Wojenko 600 997 527.
Patrole Policji pozostają całodobowo do dyspozycji Mieszkańców.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Łukasz Ryk - Podinspektor ds. Obronnych Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego


 

do góry strony
Pytanie 12-08-2014, wacek-w
Panie Burmistrzu
Nawiązuję do odpowiedzi udzielonej mi w dn. 29.07.br.przez Kierownika ReferatuTOM w sprawie uporządkowania ruchu na ul Inzynierskiej na odcinku ul. Sosnowa do ul. Podwiejskiej. Podejrzewam ,że udzielający mi odpowiedzi pan kierownik nie zapoznany jest chyba ze stanem faktycznym i udziela absurdalnych i kompromitujących informacji twierdząc ,że oznakowanie tego odcinka ulicy odpowiada przepisom o ruchu drogowym i powołuje się na stosowną Ustawę i Rozporządzenie R. M. chcąc zapewne nadać wiarygodności swojej odpowiedzi. Tymczasem świadczy to o braku rozeznania jak wcześniej napisałem w kwestii ustawionego tam znaku drogowego absurdalnie tylko od jednej strony wjazdu na ulicę Inżynierską tzn od ul. Podwiejskiej
natomiast brak podobnego znaku od ulicy Sosnowej. Wobec tego jadąc od ul. Podwiejskiej należy jechać max 20 km /h natomiast od ul Sosnowej można pruć 50 km/h co jest powszechnie praktykowane przez wielu kierowców .
Jeżeli pan kierownik twierdzi, nota bene z Pana upoważnienia ,że to jest zgodne z wymienioną przez niego Ustawą to przykro mi ,że Pan Burmistrz autoryzuje takie nonsensy wypisywane przez Jego pracownika. W piątek ,o mało nie doszło do nieszczęścia gdyż pędzący od strony Sosnowej samochód mało nie wpadł na wychodzącą z z ul. Projektowanej na Inżynierską dziewczynę z pieskiem ..Może więc pan kierownik, zamiast udzielać nic nie mówiących informacji , powinien interweniować w sprawie mylnie ustawionych znaków. Powtarzana informacja o będącej w opracowaniu dokumentacja odnośnie potrzeb wprowadzenia nowej organizacji ruchu na tym odcinku, w dodatku bez podania jakiegokolwiek terminu świadczy o spychologii i lekceważeniu mieszkańców .
Pozdrawiam Wacław
Odpowiedź 08-09-2014

Szanowny Panie,


Jak już wspomniałem we wcześniejszej korespondencji opracowywana jest dokumentacja na organizację ruchu w rejonie ulic Inżynierska, Sosnowa, Polna. Projektant ma dostarczyć gotowe opracowanie do Gminy do dnia 12.09.2014. Po akceptacji Gminy, złoży projekty celem zatwierdzenia w Wydziale Komunikacji Starostwa Grodziskiego. Po zaopiniowaniu zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu w całym wspomnianym rejonie.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta
Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 06-08-2014, Bogdan
Witam

Dziękuje za odpowiedź, ale uparcie twierdzę, że stawianie ławek w takim miejscu służy tylko celom jak wcześniej pisałem.Mieszkam tuż obok ‘’ławeczki’’ i od początku jej postawienia nie widziałem nikogo zaznaczam nikogo by ktoś w dzień z niej korzystał a jestem cały dzień w domu w ostatnim okresie .Kto chciał tu ławeczkę!! za plecami baaaardzo zaniedbana posesja i wiecznie ujadające psy przed oczami budowa trwająca od trzech lat-wymarzone miejsce na podziwianie piękna Milanówka  Ławki powinny być stawiane w miejscach atrakcyjnych a nie gdzie popadnie aby kolejna sztuka ‘’weszła’’ na fakturę tak jak i kosze!! Wróciłem z Sopotu i twierdze, że na deptaku tamtejszym nie ma tak zagęszczonej ilości koszy jak w naszym mieście w nie których miejscach
Zaznazczam, że nie motywują mną żadne preferencje polityczne nie należę do tych co tylko narzekają tylko marzę o tym, gdy wyjrzę przez okno to już nigdy nie zobaczę obskurnych obwieszonych koszy reklamówkami lub te reklamówki porwane przez psy i koty i odpadki rozniesione po okolicy jak jest wielokrotnie

ZLIKWIDYJCIE PAŃSTWO TE KOSZE Z NICH W 90 % KORZYSTAJĄ TYLKO CI CO WIESZAJĄ ŚMIECI W REKLAMÓWKACH STWIERDZAM TO WIDZĄC KAŻDEGO DNIA TAKIE SYTUACJE -- PRZYNAJMNIEJ NA ODCINKU GDZIE JA MIESZKAM

Pozdrawiam

Odpowiedź 20-08-2014

Szanowny Panie,
tak jak informowałem w poprzednim mailu, kosz z rejonu skrzyżowania ulicy Piasta i Krasińskiego zostanie zlikwidowany, co może wyeliminuje podrzucanie śmieci w tym rejonie.
Natomiast ławka została ustawiona, aby mieszkańcy, zwłaszcza osoby starsze mogły mieć miejsce do odpoczynku.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 04-08-2014, Bogdan Sikorski
chciałem zaprotestować i proszę o interwencję na rogu ulicy Piasta Zacisznej Krasinskiego dostawiono kolejny kosz trzeci w odległości 20 m jeden od drugiego i ławeczka wszystko umieszczono(kosz i ławeczka) w zaciszu krzaków stworzono kolejne SUUUPER miejsce dla osób pozostawiających śmieci i nocnego picia piwa

w tej chwili jest jeden wielki śmietnik" Miasto Park''
dokładając ławeczki, kosze w takich miejscach sami Państwo prowokujecie do niestosownych zachowań- czy Wam jest to obojetne, czy ktoś zastanawia się nad tym zanim coś zrobi czy liczy się tylko zysk dla producenta ławeczek i koszy i .........!!!!
nowo dostawiony kosz w żaden sposób nie komponuje się z obrzydliwymi koszami, które są teraz
UWAŻAM, ŻE POWINNO SIĘ MINIMALIZOWAĆ ILOŚĆ KOSZY-ŚMITNIKÓW PRZYNAJMNIEJ NA TEN CZAS ZMIANY WARUNKÓW ODBIORU ODPADÓW
Odpowiedź 06-08-2014

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że ławki i kosze ustawiane są  na terenie miasta  na liczne wnioski mieszkańców Milanówka. Ławki  stawiane są na trasach najczęściej uczęszczanych przez naszych mieszkańców.  Jednocześnie informuję, że kosz z ulicy Piasta zostanie zlikwidowany, jak również zostaną wzmożone patrole Straży Miejskiej w rejonie, o którym Pan pisze, aby nie dochodziło do zakłóceń  ciszy nocnej.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony
Pytanie 25-07-2014, wacek-w
Dzień dobry
Kiedy bedzie uporządkowany ruch na ul Inżynierskiej na odcinku ul.Sosnowa -Podwiejska.Obecnie pas jezdni służy bardzo często dla niektórych kierowców jako tor wyścigowy chociarz obowiązuje tu 20 km/h o czym nie wszyscy wiedzą bo znak drogowy mówiący o tym ,że to droga osiedlowa / bez chodnika / stoi tylko od ulicy Podwiejskiej, natomiast od ul. Sosnowej już takiego znaku nie ma więc łatwo o nieszczęsliwy wypadek . Jaki jest więc sens ustawienia tego znaku z jednej strony.
Pozdrawiam Wacław
Odpowiedź 29-07-2014

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie w formie elektronicznej z dnia 25.07.2014 r. w sprawie uporządkowania ruchu na ul. Inżynierskiej na odcinku od ulicy Sosnowej do ul. Podwiejskiej uprzejmie informuję, że działania związane ze wprowadzeniem nowej organizacji ruchu i sposób oznakowania drogowego regulują przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2013 r.    poz. 260 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. 2003 r. Nr 170 poz.1393). Obecnie jest opracowywana dokumentacja dla potrzeb wprowadzenia nowej organizacji ruchu.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM



 

do góry strony
Pytanie 22-07-2014, Jacek Szeliga
21 maja br. zadałem pytania:
Kiedy skończy się horror mieszkańców ulic Wojska Polskiego, Podgórnej? Czy są plany odbudowy zniszczonych nawierzchni ulic i chodników? Kto nadzoruje z ramienia urzędu tą fatalnie realizowaną i nadzorowaną inwestycję (kanalizację)?
Otrzymałem poniższą odpowiedź:
Szanowny Panie,
Zgodnie z przyjętym harmonogramem robót. Wykonawca pod koniec czerwca bieżącego roku powinien przystąpić do odtwarzania nawierzchni jezdni po robotach budowlanych budowy kanalizacji sanitarnej w ulicy Wojska Polskiego.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Zbigniew Skłodowski - Jednostka Realizacji Projektu

Dzisiaj jest 22 lipca i nie widać kogokolwiek by naprawiał zniszczona nawierzchnię ulicy Wojska Polskiego. W związku z powyższym jeszcze raz ponawiam moje pytania. Proszę by tym razem potraktowano mnie poważnie i udzielono mi rzeczowej odpowiedzi. Upoważniony przez Pana Z. Skłodowski do udzielania odpowiedzi jest niedoinformowany. Proszę by osobiście udzielił mi Pan odpowiedzi.
Odpowiedź 23-07-2014

Szanowny Panie
Prace odtworzeniowe na ulicy Podgórnej zostały rozpoczęte 21.07.2014 roku i są obecnie kontynuowane. Rozpoczną się również w bieżącym tygodniu prace odtworzeniowe w ulicy Wojska Polskiego od strony ulicy Krasińskiego. Zakres przewidzianych prac obejmuje odtworzenie nawierzchni ulic po śladzie kanału sanitarnego. Prace są  nadzorowane przez inspektorów z referatu Technicznej Obsługi Miasta i Jednostki Realizacji Projektu.


Z poważaniem
Michał Stępień
Z-ca Burmistrza Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 21-07-2014, Anna
Witam,
Od dłuższego czasu(tak myślę że 3 miesiące) z osiedla Berliny nie są wywozone gabaryty nie wspomnę już o śmieciach segregowanych gdzie smród,owady oraz klejące się kontenery w te ciepłe dni są bardzo uporczywe dla mieszkańców mieszkań parteru ale i dla sąsiadów z ostatnich pięter.Altana śmietnikowa oraz owe kontenery stoją w samym "sercu" osiedla i ich wyląd szpeci.Każdy przejezdzający przez teren może sobie spokojnie pomyśleć "no tak,Berliny!Hołota"z resztą słyszałam już takie stwierdzenie a to nieprawda!Proszę w imieniu swoim oraz sąsiadów o pomoc,bo poki co raczej tylko na Państwa możemy liczyć.
Odpowiedź 21-07-2014

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani maila, uprzejmie informuję, że interweniowaliśmy u firmy, odbierającej odpady, aby regularnie opróżniali pojemniki z odpadami na Państwa osiedlu. W dniu dzisiejszym, tj. 21.07.2014 r. odpady zostaną odebrane.
Jednocześnie informuję, że odpady wielkogabarytowe są odbierane raz w miesiącu, po uprzednim zgłoszeniu do Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią. Najbliższy odbiór odbędzie się w czwartek (24.07.2014 r.). Otrzymaliśmy już zgłoszenie, dotyczące konieczności odbioru odpadów wielkogabarytowych, wobec czego będą one odebrane.
Pracownicy Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią oraz funkcjonariusze Straży Miejskiej kontrolują Miasto zarówno pod względem czystości, jak i odbioru odpadów z posesji. Jednakże w przypadku zauważenia nieprawidłowości, związanych z nieterminowym odbiorem odpadów proszę o kontakt z Referatem Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią lub ze Strażą Miejską.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią 

do góry strony
Pytanie 18-07-2014, Justyna
Szanowny Panie Burmistrzu,

od kilku tygodni na ulicy Orzeszkowej (nieopodal skrzyżowania z Podgórną) znajduje się coś na kształt miejscowego składowiska odpadów różnych. Początkowo wyglądało to jak miejsce składowania odpadów po wymianie nawierzchni chodników na Podgórnej, jednak wymiana w pobliżu się skończyła, a odpady nie zniknęły. Co więcej, przybyło ich (szkło, papa, etc.).

Czy to celowe działanie i nieporządek zostanie uprzątnięty w określonym czasie, czy może to "dzikie wysypisko", które należy zgłosić odpowiednim służbom?

Z poważaniem,
Justyna
Odpowiedź 25-07-2014

Szanowna Pani,
W nadchodzącym tygodniu dzikie wysypisko zostanie uprzątnięte.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM


 

do góry strony
Pytanie 07-07-2014, Ola
W jakim celu miasto od lat odpłatnie dzierżawi budynek poczekalni na peronie PKP? Dlaczego mieszkańcy Milanówka ponoszą koszty tej dzierżawy, skoro budynek im nie słuzy?
Odpowiedź 22-07-2014

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani zapytanie informuję, że budynek na peronie stacji PKP został wydzierżawiony z przeznaczeniem na cele związane z zaspokajaniem potrzeb mieszkańców Miasta Milanówka, w tym utworzenie Miejskiego Punktu Informacji Turystyczno-Kulturalnej. Ze względu na fakt, iż przedmiotowy budynek wymaga gruntownego remontu, a w chwili obecnej trwa prowadzona przez PKP przebudowa linii kolejowej nr 447, która zakłada m.in. wykonanie kompleksowego remontu omawianego obiektu (poczekalni na peronie), nie jest zasadne ponoszenie dodatkowych nakładów przez Gminę. Do czasu zakończenia przez PKP przebudowy linii kolejowej nr 447 omawiany obiekt nie może zostać  udostępniony do użytkowania. Ponadto informuję, że budżet Gminy nie jest w żaden sposób obciążony kosztami ww. dzierżawy, gdyż jednocześnie Gmina poddzierżawia lokale usługowe znajdujące się od strony ul. Warszawskiej, a uzyskany z poddzierżawy dochód pozwala na pokrycie całkowitych kosztów dzierżawy na rzecz PKP.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Fabisiak - p.o. Kierownika Referatu GNiPP

do góry strony
Pytanie 06-07-2014, Piotr
Szanowny Panie

Od wielu lat w Milanówku wzorcowo działała selektywna zbiórka odpadów. Niestety z chwilą, gdy zbiórką zajęła się firm Eko Hetman nie mogę już tego nazwać „wzorcowym” działaniem.
Mój mail wynika z faktu, iż nie po raz pierwszy nie jest dotrzymywany ustalony termin odbioru śmieci. Piszę to w imieniu swoim jak i trzech sąsiadów z naszej ulicy (adres podam w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem gminy).
Odbiór w ustalonym terminie (czwartek - 3.07.14) nie został w pełni zrealizowany tzn. odebrano worki czarne, ale pozostawiono kolorowe i to tylko w czterech sąsiadujących domach – w pozostałych miejscach na ulicy zostały odebrane. Po mojej czwartkowej interwencji w Wydziale Środowiska naszego Urzędu otrzymałem zapewnienie, że na 100% firma Hetman odbierze je w piątek. Po kolejnych interwencjach w piątek i takich samych zapewnieniach – niestety śmieci nadal leżą przed bramą w czasie weekendu. Wprawdzie pracownik Urzędu w dobrej wierze znalazł rozwiązanie – abym sam zawiózł odpady na Turczynek. Jedyny komentarz, jaki się nasunął – za co zatem płacimy za wywóz śmieci? Czy za to abyśmy swoimi samochodami wywozili worki ze śmieciami???
Zgodnie z „ustawą śmieciową” odbiór śmieci jest po stronie gminy. Obowiązkiem mieszkańców jest za to uiszczanie opłat. Po pierwsze – nie powinny mieszkańców obchodzić ewentualne problemy firmy Eko Hetman gdyż jest to podwykonawca dla Urzędu Gminy i nie jest stroną do rozmów dla mieszkańców. Po drugie – jakie konsekwencje poniesie firma/Urząd za nie wywiązywanie się z obowiązku? Czy możemy liczyć na upusty? Moim zdaniem w tym wypadku firma naraża na straty i nadszarpuje dobre imię Urzędu Gminy, więc nie należy się jej wynagrodzenie za prace wykonywane nieterminowo. A może po prostu wszyscy mieszkańcy powinni również opóźniać wnoszenie płat za wywóz?
Jeśli nic Państwo nie zamierzają z tym zrobić rozumiem, że mieszkańcy nie są traktowani poważnie przez Burmistrza i Urząd – wymaga się od nas działań (opłata za śmieci) a z drugiej strony odbiór realizowany jest na zasadzie dobrej woli i łaski Urzędu. Czy zatem pozostaje nam czekać na najbliższe wybory a do tego czasu oglądać stosy worków pod bramami? Ile jeszcze poniosę kosztów rozmów telefonicznych i straconego czasu pracy na załatwienie sprawy?
Odpowiedź 08-07-2014

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, że niezwłocznie po zgłoszeniu przez Pana braku odbioru odpadów w ustalonym terminie, interweniowaliśmy u firmy EKO-HETMAN, w celu spowodowania jak najszybszego wykonania usługi. Po interwencji reklamacja została zrealizowana a odpady zostały odebrane zarówno sprzed Pana posesji, jak i posesji sąsiednich, co potwierdzone zostało wizją w terenie. Za czas oczekiwania na odbiór odpadów przepraszamy.
Jednocześnie informuję, że możliwość wywozu odpadów do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na ul. Turczynek jest tylko opcją, nie jest to rozwiązanie problemu. Mieszkaniec nie ma obowiązku oddawania tam odpadów. PSZOK jest stworzony z myślą o tym, aby Mieszkaniec miał możliwość pozbycia się odpadów w dowolnym dniu, poza ustalonymi terminami odbioru odpadów sprzed posesji. Mimo to, firma ma obowiązek wywiązywania się ze swoich zobowiązań poprzez odbiór odpadów bezpośrednio sprzed posesji od Mieszkańców Milanówka.
Za wszelkie niedogodności i utrudnienia przepraszamy, dołożymy wszelkich starań aby opisana przez Pana sytuacja była jednorazową i nie powtórzyła się w przyszłości.


Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony