Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 24-09-2010, Lilianna
Panie burmistrzu, dziękuję za połowiczne odpowiedzi, jednak rozumiem, że zgodnie z Pańskimi deklaracjami sprzed 1,5 roku oraz powtórzonych ok. 2 m-ce temu płotek zabezpieczający plac zabaw przy Amfiteatrze zostanie tej (już rozpoczętej) jesieni wykonany?Jednocześnie bardzo proszę o odpowiedź na moje pytania dotyczące Urzędu Miasta (4 siedzib UM), ten temat nie tylko mnie ale również wszystkich znanych mi mieszkańców Milanówka bardzo interesuje. Informuję jednocześnie, że nie tylko ja, ale również wiele zainteresowanych osób śledzi tą stronę w oczekiwaniu na Pana odpowiedź dot. rozpostarcia UM.
Odpowiedź 28-09-2010

Szanowna Pani,
Powracając do wątku amfiteatru informuję, iż do końca listopada zostanie zamontowany płotek oddzielający plac zabaw od pozostałej części amfiteatru. Docelowo będzie zamykany na noc, aby zminimalizować zaśmiecanie terenu placu zabaw.
Co do drugiego wątku, jak to Pani ujęła „rozpostarcia Urzędu Miasta”. Przeprowadzenie części referatów UM do nowego budynku (zaadaptowanego na funkcje biurowe obiektu poprzemysłowego przy ul. Spacerowej 4) było częścią większej operacji, której poszczególne elementy są ze sobą połączone. Operacja miała trzy cele. Po pierwsze: zapewnienie interesantom większego komfortu obsługi przez urzędników. Po drugie: polepszenie warunków pracy części personelu UM, najbardziej tego potrzebującej. Po trzecie: wygenerowanie oszczędności dla Miasta, ze względu na zwolnienie lokalu najmowanego przez Miasto, za który płaciliśmy czynsz. Sama przeprowadzka części referatów UM do budynku przy ul. Spacerowej po pierwsza była konieczna, po drugie jest dla Miasta korzystna. Konieczność wynikała ze złych warunków pracy części personelu UM w budynku A przy ul. Kościuszki (zaadoptowana na funkcje biurowe willa Wandzin), co przekładało się na nie tak dobre, jak tego oczekują od nas interesanci, warunki ich obsługi. Natomiast korzyści są takie, że dziś cały pion urzędników zajmujących się sprawami przestrzenno-infrastrukturalnymi jest zlokalizowany w jednym miejscu. Dzięki temu interesanci mogą załatwiać swoje sprawy w lepszych warunkach, a pracownicy mają większy komfort pracy, więc oczekuję, że polepszy się także jakość usług świadczonych mieszkańcom przez UM.

Z poważaniem 
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka 

do góry strony
Pytanie 20-09-2010, Lilianna
Witam Panie burmistrzu, Nawiązując do stanu placu zabaw przy Amfiteatrze bardzo proszę o informację kiedy wreszcie ten plac zbaw będzie sprzątnięty i zmodernizowany? W dniu dzisiejszym będąc z dzieckiem na placu zabaw zastałam: butelki, puszki, szkła, żyletkę - te wszystkie elementy znajdowały się w piaskownicy. Z informacji jakie już zdobyłam miasto zatrudnia dwie firmy: 1 do sprzątania placu zabaw, 2 do utrzymania tegoż placu zabaw. Panie burmistrzu proszę o odpowiedź ile miasto płaci tym firmom miesięcznie za nadzór placu zabaw przy Amfiteatrze? Dane te nie są tajne i powinny być umieszczone na stronie UM ponieważ pieniądze są z naszych podatków, a miasto tylko nimi obraca.Po dzisiejszej rozmowie z panią zastępcą kierownika ochrony środowiska Martą Okoń jestem niezwykle zniesmaczona, ta Pani powiedziała, cytuję: "Ja doskonale sobie zdaję sprawę z tego jak plac zabaw wygląda po weekendzie". Dlatego też proszę powiedzieć, czemu wszyscy wiedzą o tym jak ten plac wygląda a nic nie robią?Czy Pan i Pańscy ludzie musicie patrzeć tylko na swoje wygody? Uruchomienie 4 (CZWARTEGO) budynku UM pochłania ogromne pieniądze (na marginesie żadne ze znanych mi urzędów miast nie posiada takiego rozpostarcia jak nasz urząd) a później nie ma pieniędzy na place zabaw, studzienki kanalizacyjne-każdorazowo po ulewie miasto "pływa". Czy oby miasto na pewno stać na takie burżujstwo - 4 budynek UM?Ile m2 teraz przypada na 1 urzędnika (łatwo to przecież wyliczyć)?Skąd miasto weźmie pieniądze na utrzymanie ogromnego 4 urzędu (prąd, ogrzewanie i inne media)?Może miasto zaoszczędzi na placu zabaw i zrezygnuje z firmy porządkującej plac zabaw (która i tak nic nie robi tylko bierze comiesięczną opłatę)?Reasumując proszę o odpowiedź na pytania zawarte w moim poście.
Odpowiedź 23-09-2010

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani pytania, uprzejmie informuje, że w najbliższym czasie nie planuję modernizacji placu zabaw znajdującego się na terenie Amfiteatru.
Wspomniany plac zabaw podlega przeglądom 2 razy w tygodniu wraz z usunięciem technicznych nieprawidłowości. Prace konserwacyjne oraz usuwanie usterek  przeprowadza firma ZGKiM, potwierdzając przegląd protokołem. Konserwacja  5-ciu placów zabaw w obecnym roku kosztuje Miasto miesięcznie 1800 zł brutto.
Pani uwagi dotyczące sprzątania zostały niezwłocznie przekazane firmie sprzątającej i do obowiązków dodane zostały nakazy, by w każdy poniedziałek sprzątnąć tereny placów zabaw z ewentualnych nieczystości. Jednakże pragnę przypomnieć, że mamy niestety ograniczony wpływ na zachowanie niektórych Mieszkańców, którzy użytkują place zabaw w celach do tego nieprzeznaczonych.

Z  poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 09-09-2010, Sebastian
Szanowny Panie Burmistrzu,Czy Milanówek będzie brał udział wpozyskaniu dofinansowania dla instalacji kolektorów słonecznych dla swoich mieszkańców ze środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013, Priorytet IV – „Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka”, Działanie 4.3 – „Ochrona powietrza, energetyka’.?Gminy Brwinów i Grodzisk to czynią czy Milanówek do tego dołączy również?
Odpowiedź 13-09-2010

Szanowny Panie,
Długo rozważaliśmy tę kwestię. Początkowa byłem zdecydowany opracować stosowany wniosek. Wydawało się, że to dla naszego Miasta bardzo wdzięczny temat i teoretycznie pieniądze, które pomogłyby naszym mieszkańcom. Analizowaliśmy tę kwestię także wspólnie z kolegami burmistrzami Brwinowa i Podkowy. Braliśmy pod uwagę nawet połączenie sił i korzystając z doświadczeń Brwinowa wspólne opracowanie wniosku.
Jednak po dłuższej analizie doszedłem do przekonania, że zbyt wiele jest niejasności, zbyt wiele pytań, na które nie ma odpowiedzi, w konsekwencji te pozorne korzyści wydają się bardzo mgliste. Głównym magnesem, na który w pierwszym momencie wszyscy zwrócili tu uwagę, była potencjalna możliwość pozyskania przez samorząd dofinansowania do instalacji kolektorów słonecznych na prywatnych domach mieszkańcow. I niektóre samorządy zdecydowały się podjąć wysiłek przygotowania dokumentacji. Jednak zgodnie z oficjalnym stanowiskiem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych „(…) w ramach działania 4.3 RPO beneficjentami nie mogą być osoby prywatne. Z punktu widzenia finansów publicznych i zasad kwalifikowalności wydatków udział w projekcie osób prywatnych jest nieczytelny i może budzić poważne zastrzeżenia na etapie finansowego rozliczania inwestycji. Samorządy zainteresowane aplikowaniem o dofinansowanie inwestycji tego typu powinny mieć świadomość, że nie jest ona dostosowana do zapisów RPO Województwa Mazowieckiego. W świetle obowiązujących przepisów argument, iż podobne inwestycje mogły być realizowane na terenie innych województw jest całkowicie bez znaczenia. Firmy prowadzące spotkania z mieszkańcami mające na celu zachęcenie do uczestnictwa w projekcie rozbudzają oczekiwania społeczne, za które w przyszłości odpowiedzialność poniosą władze samorządowe.” Dlatego biorąc powyższe pod uwagę, po wnikliwym przeanalizowaniu uwarunkowań przygotowania stosowanego wniosku podjąłem decyzję, że nie będziemy obecnie tego wniosku składać i poczekamy na opracowanie bardziej czytelnych i wiarygodnych zasad współfinansowania tego rodzaju przedsięwzięć w przyszłości.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 21-08-2010, Justyna
witam serdeczniepisałam do Pana jakieś dwa lata temu w sprawie braku śmietników.no cóż nadal ich nie ma.ulica Długa,Sosnowa,Graniczna,Polna,Podwiejska,Inżynierska,Wiatraczna i wiele wiele innych nie mają śmietników.chodzę z psem na spacery i powiem Panu że jak widzę na horyzoncie śmietnik to sprzątam po psie.jak jestem na innych wyżej wymienionych ulicach nie sprzątam.gdzie te śmietniki?gdzie ja mam wyrzucać psie kupki?z tego co widzę to nikt nie sprząta po psach więc czemu ja mam paradować z kupą w torebce przez całe miasto bo być może znajdę jakiś zapełniony zresztą już śmietnik?!nie sprzątam po psie i jeśli SM mnie spisze podam sprawę do sądu że nie ma zapewnionych warunków do wyrzucania nie czystości na terenie miasta.druga sprawa:czy ulice Sosnowa,Graniczna i Długa będą kiedyś wyłożone kostką albo będzie asfalt?panowie z SM nawet nie wjeżdżają w nasze ulice w zimę lub wiosną kiedy pada deszcz bo można się utopić!błoto jest od jednej siatki do drugiej.samochody się zakopują w błocie.kiedy dostaniemy normalną cywilizowaną ulicę?z śmietnikami oczywiście też.z poważaniem.pozdrawiamJustyna
Odpowiedź 26-08-2010

Szanowna Pani,
Kosze uliczne na ulicach wspomnianych przez Panią, zamontowane będą po ich modernizacji, lecz nie w ilościach w których występują przy głównych ciągach.
Problematyka sprzątania psich odchodów jest stosunkowo nowym zagadnieniem w Polsce i niestety zbyt rzadko praktykowanym. Referat Ochrony Środowiska od kilku lat propaguje akcję „Posprzątaj po swoim pupilku” rozdając komplety do sprzątania psich nieczystości. Prawo miejscowe tj: Uchwała Rady Miasta Milanówka Nr 353/XXX/06 z dnia 28.02.2006r. w sprawie uchwalenia regulaminu czystości i porządku na terenie Miasta Milanówka, zobowiązuje właściciela do sprzątania nieczystości po swoim psie.
Ponadto w odpowiedzi na drugie Pani pytanie, uprzejmie informuję, że ulice: Sosnowa, Graniczna  i Długa będą przebudowywane po wykonaniu kanalizacji sanitarnej. Inwestycje te są ujęte w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na lata 2010 – 2017. I tak ulica Sosnowa na odcinku Polna – Inżynierska przebudowywana będzie w tym roku. Dokończenie zaplanowano na rok 2015. Przebudowę ulicy Granicznej zaplanowano na lata 2012 – 2013, a ulicy Długiej na lata 2013 – 2014.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 04-06-2010, Ola
Panie Burmistrzu! Czy ktoś mógłby ulżyć iglakom, które wegetują przed BIEDRONKĄ? Skąd one mają czerpać wodę skoro zostały maksymalnie okostkowane a kawałeczki ziemi wokół nich obsypane żwirkiem. Czy do tej pory nikt tego nie zauważył? Bardzo proszę o umożliwienie im życia bo już nie mogę patrzeć na ich powolną śmierć.
Odpowiedź 08-06-2010

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani emaila z dnia 04.06.2010r., uprzejmie informuję, że w/w sprawie zwrócę się do Grodziskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, która jest właścicielem i zarządcą terenu na którym rosną wspomniane przez Panią świerki, przed supermarketem Biedronka. Poproszę o zwiększenie „mis” drzew oraz zastosowanie specjalnego drenażu, który ułatwi absorpcję wody i składników pokarmowych. Żwirek, którym podsypane są świerki, jest jedną z metod, które powodują zatrzymanie się wody w misach nie powodując szkód dla roślin.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 03-05-2010, Andrzej
Witam, - chciłabym zapytć Pana Burmistrza czy i ew. kiedy na osiedlu TBS przy uliicy Jedwabnej pojawią się pojemniki do segregacji śmieci ?- czy w ogóle Miasto ma wpływ na administrację tego osiedla w tej i podobnych kwestiach ? pozdrawiam Andrzej
Odpowiedź 04-05-2010

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana e-maila uprzejmie informuję, że  Zarządca TBS do tej pory nie wyrażał zgody na ustawienie pojemników na odpady posegregowane na terenie swojego osiedla.
Jednocześnie informuję, że wystąpimy do Zarządcy TBS i  jeśli tylko wyrazi chęć, firma MZO Pruszków ustawi na terenie osiedla komplet pojemników do selektywnej zbiórki odpadów.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 02-05-2010, Łukasz
Witam serdecznie,Szukałem na stronach Milanówka ale nie znalazłem odpowiedzi...Czy i kiedy rusza punkt odbioru liści i trawy na Turczynku? Rozpoczął się już sezon koszenia, trawa kiśnie w workach, a nie wiadomo zupełnie kiedy i na jakich warunkach można ją odstawić.Serdecznie pozdrawiam,Łukasz
Odpowiedź 04-05-2010

Szanowny Panie,
Odpowiadając na Pana pytanie uprzejmie informuję, iż tymczasowy odpłatny punkt przyjmowania bioodpadu (trawa, liście) zlokalizowany przy ul. Turczynek począwszy od dnia dzisiejszego został ponownie uruchomiony w stałych terminach, tj. od wtorku do soboty  w godzinach 16.00 – 20.00.
Ceny dla Mieszkańców Miasta Milanówka nie uległy zmianie. Odpłatność kształtuje się następująco:
- za worek 60 l - 2,- zł
- za worek 120 l - 4,- zł
- za worek 240 l - 8,- zł
Stosowna informacja zostanie umieszczona na stronie internetowej miasta i w najbliższym Biuletynie Miasta Milanówka.


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 01-05-2010, jacek
Witam ,Inne miasta typu Brwinów oferują swoim mieszkańcom dofinansowanie na założenie ogrzewania wody ze żródeł solarnych . Czy w naszym mieście również kiedyś do tego dojdzie ?Projekty prawdopodobnie dofinansowane są przez Unię ale występuje do nich miasto pozdrawiam Jacek
Odpowiedź 06-05-2010

Szanowny Panie,
Wiedząc, że wśród naszych mieszkańców może być zainteresowanie instalowaniem domowych solarów, zainteresowałem się tą tematyką jakiś czas temu, chcąc sprawdzić, czy jest możliwość zorganizowania takiego systemu, jaki działa na bazie naszego miejskiego programu ochrony zabytków, czyli dotacji z budżetu miasta na remonty prywatnych zabytkowych domów.
Jak słusznie podejrzewa Pan w drugim zdaniu, pieniądze na dofinansowanie instalacji domowych solarów raczej nie będą pochodziły z budżetów samorządowych, tylko samorządy będą chciały pozyskać je z funduszy europejskich i w jakiś sposób przekazać je właścicielom domów. Bowiem osoby fizyczne bezpośrednio mogą starać się o dofinansowanie, bo nie są wymienione jako potencjalni beneficjenci tych pieniędzy. Zatem teoretycznie samorząd mógłby pełnić tu rolę pośrednika: administracja miasta wzięłaby na siebie ciężar przygotowania wniosku i po pozyskaniu pieniędzy ze źródła (fundusze europejskie w gestii marszałka województwa) przekazałaby je osobom fizycznym.
Konsultowaliśmy się z ekspertem Mazowieckiej Agencji Energetycznej, do które Milanówek przystąpił. Niestety, nie wiadomo, czy samorząd może pełnić wspomnianą rolę pośrednika w przekazywaniu pieniędzy osobom fizycznym. Wyjaśniono nam, że najlepszym rozwiązaniem byłoby powstanie stowarzyszenia (bo organizacje pozarządowe mogą być beneficjentami) zrzeszającego zainteresowane osoby prywatne, które wniosłyby swoją część nakładu finansowego na pokrycie tzw. wkładu własnego beneficjenta (byłoby nim właśnie to stowarzyszenie). Jeśli takie stowarzyszenie powstałoby w Milanówku moglibyśmy pomóc w przygotowaniu wniosku lub poszukać wyspecjalizowanej firmy, która by się tym zajęła. Choć należy podkreślić, że nie wiadomo czy będzie to możliwe. Jednostka samorządu województwa mazowieckiego odpowiadająca za nabór wniosków o dofinansowanie poinformowała, że nabór wniosków w tym zakresie (tzw. działanie 4.3 Regionalnego Programu Operacyjnego) planowane jest na wrzesień.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 15-04-2010, jan
Szanowny Panie Burmistrzu, chciałbym zapytać o rolę, zadania Ogrodnika Miejskiego. Złożyłem w UM wniosek o usunięcie drzew z mojej posesji. Drzewa chore, a nawet martwe wygladające jak stary słup telefoniczny. 2 drzewa zagrażaja bezpieczeństwu (jedno przechylone niebezpiecznie nad drogą do szkoły, drugie zagraża zabytkowej willi po sąsiedzku). W podaniu jest informacja, iż jedno przewróciło się przy zeszłorocznych wiatrach. Odebrałem dziś korespondencje poleconą od Ogrodnika Miejskiego, która mówi o skiertowaniu mojego podania do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Rozumiem, że tak jak to jest opisane w podaniu, chodzi o konsultacje (bo chyba nie decyzję) ze względu na strefę zabytkową miasta. Tylko przypomnę chodzi o wycięcie chorych, zagrażających bezpieczeństwu drzew. Z pisma od Ogrodnika wnioskuję, że w materiałach przesłanych do Konserwatora nie ma, zdania, opinii Ogrodnika. Wszystko zajmie 30 dni w UM kolejne 30 dni. Może by tak rozważyć w procedurze wyrażania zgody rolę Ogrodnika, który w ewidetnych przypadkach mógł podejmować decyzję? Bo jak Pan myśli, jaka będzie decyzja Konserwatora Zabytków jak zobaczy zdjęcia i opis drzew bez gałęzi lub też ewidetnie chorych lub też zagrażających przechodniom?Pozdrawiam,
Odpowiedź 19-04-2010

Szanowny Panie Janie,
Aby wyciąć drzewo żywe lub martwe, należy uzyskać decyzję zezwalającą od kompetentnego organu w zależności od miejsca, na którym rośnie wnioskowane drzewo. Warunkuje to Ustawa o Ochronie Przyrody z dnia 16.04.2004r. art. 83, której przestrzeganie należy do głównych obowiązków Ogrodnika Miejskiego w Mieście Ogrodzie Milanówku. Ponadto uprzejmie informuję, że wniosek na wycięcie drzewa trafiający do naszego Urzędu, a którego rozpatrzenie należy do innych, kompetentnych organów, jest wysyłany niezwłocznie następnego dnia do właściwego Urzędu. Jednocześnie informuję, że obowiązkiem właścicieli posesji w Milanówku jest należyta dbałość o drzewostan, w tym zapobieganie zagrożeniom powodowanym przez spróchniałe drzewa, poprzez regularną, wcześniejszą kontrolę i pielęgnację drzewostanu.

 Z poważaniem 
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 25-03-2010, Piotr
Szanowni Państwo. Od stycznia 2010 firma odbierająca posegregowane śmieci nie odbiera ich z posesji na ul Wiatracznej 45, 43, 41, 39 ,38. Wg mapki jestesmy w rejonie nrVII i wystawiamy śmieci w czwarty czwartek miesiąca. Proszę o interwencję. W każdym miesiącu jesteś zmuszeni do telefonowania do dyżurnego ww firmie w celu przypomnienia o pozostawionych śmieciach. Śmieci są odbierane nastepnego dnia lub później.Z poprzednia firmą nie było tego problemu.Z wyrazami szacunkuPiotr
Odpowiedź 26-03-2010

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila, na wstępie chciałbym przeprosić za zaistniałą sytuację i poinformować, że została zwrócona uwaga firmie MZO, która obsługuje system selektywnej zbiórki odpadów, aby realizowała swoje usługi w sposób rzetelny i w przyszłości nie doprowadzała do podobnych sytuacji.
Jednocześnie prosiłbym o wyrozumiałość dla przedmiotowej firmy, która na naszym terenie działa dopiero od stycznia 2010 r. zaś poprzednia firma działała przez kilkanaście lat.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki 
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony