Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Od tamtego czasu minęły już 2 tygodnie a sytuacja zarówno zjazdu jak i całej Lipowej jest ciągle TRAGICZNA !
Przypominam, że ostatnie naprawy Lipowej miały miejsce w MARCU (praktycznie 9 miesięcy temu) a jest to niezwykle ważna ulica, zbiorcza z dużego obszaru północnej części Milanówka.
Dlatego bardzo proszę o udzielenie KONKRETNEJ odpowiedzi kiedy Lipowa zostanie naprawiona?
Proszę również o informację na jakim etapie jest aktualnie wykonywanie projektu utwardzenia Lipowej?
Pozdrawiam
Wiktor B.
Szanowny Panie,
informuję, iż podjęto działania w celu pozyskania niezbędnych gruntów oraz przygotowania procesu projektowania ulicy Lipowej. Planowane prace inwestycyjne na tej ulicy zostaną podjęte po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń i zgód.
Ubytki powstałe w ulicy Lipowej zostaną uzupełnione w ramach bieżącego utrzymanie dróg o nawierzchni gruntowej do końca bieżącego roku kalendarzowego.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Zbigniew Brzeziński - Inspektor w Referacie TOM
Jezdze po wode do hydrantu przy ul Gospodarskiej róg Olszowej,bardzo czesto jest tak ze nie moge podjechac blisko ,poniewaz ludzie korzystajacy z fitnesu parkuja tam swoje samochody i dźwigam
bańki po 20 litrów kilka dziesiat metrów,nie jest lekko. Co Pani zrobi w tym kierunku aby takie sytuacje nie miały miejsca? hydrant jest dla ludzi a nie po to aby go zastawiac i nie miec do niego dojscia. Dodam ze dzwoniac do Stazy Miejskiej uzyskałam informacje ze bardzo czesto podejmowane sa interwencje w tej sprawie bo ludzie dzwonią ,tak wiec jesli takowy problem jest dlaczego nie ma konca? Moze zakaz postoju powyzej 5 minut rozwiązał by problem parkowania przy hydrancie albo załozenie monitoringu ,moze wtedy dotarło by do ludzi ze tam jest dostep do wody z którego inni korzystają .Z gory dziekuję za pozytywne rozwiazanie problemu
z poważaniem
Beata
Szanowna Pani,
informuję, że ustawienie oznakowania, o którym Pani pisze będzie możliwe po uprzednim opracowaniu projektu organizacji ruchu i jego zatwierdzeniu. Opracowanie dokumentacji i wprowadzenie oznakowania będzie możliwe w przyszłym roku budżetowym.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Zbigniew Brzeziński - Inspektor w Referacie TOM
Pytanie jak widać zostało zarejestrowane.
Dlaczego do tej pory nie dostałam odpowiedzi?
Czy uważają Państwo moje pytanie za tak mało ważne i niezasługujące na odpowiedź?
"Witamy
Potwierdzamy zarejestrowanie pytania do Burmistrza przesłanego 27-06-2015 15:07:34 w kategorii Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku
Pytanie:
Pani Burmistrz,
W ostatnich dniach na osiedlu \"Berliny\" odbył się remont nawierzchni i miejsc parkingowych.
Swietnie, dlaczego jednak druga część osiedla została oddzielona od wyjazdu od strony Dembowskiej?
Przejazd został zamknięty przez jakieś metalowe barierki.
Parkując swój pojazd od strony ul.Wysockiego jestem zmuszona wyjeżdżać ul. Łączną i tracić czas stojąc w korkach na skrzyzowaniu przy Tesco.
Skąd taka nietrafiona i krzywdząca decyzja?"
Szanowny Panie,
informuję, że prace prowadzone w tym zakresie nie były zlecane przez Urząd Miasta Milanówka. Wobec powyższego zasadnym będzie zgłoszenie się do zarządcy nieruchomości na terenie której prowadzono prace.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila, uprzejmie informuję, że Urząd Miasta przygotowywał ankietę samodzielnie, bez pomocy profesjonalnej firmy, która specjalizuje się w takich rzeczach. Jednakże w przyszłości, jeśli będziemy przeprowadzać ankietę wśród mieszkańców na pewno zastosujemy się do Pani uwag.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Szanowny Panie,
dziękuję za zgłoszenie, zostało ono przekazane do realizacji konserwatorowi oświetlenia ulicznego.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM
Mam pytanie odnośnie wycinania gałęzi dotykających linii energetycznych (podobne pytanie zostało zadane przez inną osobę 26 lipca). Skontaktowałem się w tej sprawie z Wydziałem Utrzymania Sieci Rejonu Energetycznego. W odpowiedzi usłyszałem, że sprawa usuwania gałęzi znajdujących się blisko przewodów w Milanówku jest znana. Jednak na razie nie mogą podjąć działań z uwagi na zastrzeżenia ze strony jednostki zajmującej się ochroną środowiska (nie wiem jakiej) dotyczące sposobu wycinania. Podobno trwają w tej sprawie rozmowy, zalecono bym czekał.
Czy ta sprawa zostanie ostatecznie uzgodniona z Rejonem Energetycznym? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana maila, informuję, że zostały przeprowadzone wstępne rozmowy z Zakładem Energetycznym, ale nie zapadły żadne wiążące zobowiązania jeśli chodzi o przycinkę gałęzi pod liniami. Jak Panu wiadomo mamy duże zastrzeżenia co do jakości prac wykonywanych przez zakład i szukamy rozwiązań, które pozwolą na zlikwidowanie istniejącego problemu.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
mam zapytania dotyczące propozycji wprowadzenia zmian w sprawie odbioru odpadów komunalnych. Stanowczo protestuje i nie zgadzam się z takimi propozycjami.
1. W jaki sposób został określony koszt worka na liście w wysokości 5 zł?
2. Czy zdają sobie Państwo sprawę, że mieszkańców nie stać na tak wysoką opłatę? Z mojej działki mam ok 160 worków czyli koszt ok 700 PLN co jest nie do zaakceptowania. Wielu mieszkańców będzie w podobnej sytuacji i nie
nie będą zbierac liści szczególnie z posesji gdzie jest dużo drzew. Masowo będą występować o wycinkę drzew. A także zanieczyszczać środowisko przez pozbywanie się liści w inny sposób np. wyrzucanie liści na ulicę, palenie w piecach w domach lub w komórkach/warsztatach przydomowych, palenie ognisk. Lub nie będą zbierać tych liści wcale. Czy taka powinna być polityka Miasta Ogrodu czym Państwo się chwalą także na swoich stronach. Jak Państwo sobie wtedy poradzą z tego typu problemami bo mieszkańców nie stać na tak wysokie koszty utylizacji liści. Alternatywą jest jeśli dobrze rozumiem (bo w ankiecie wysłanej do mieszkańców nie było tej informacji) dowiezienie liści do specjalnego punku. To ja zapraszam Panią do wywozu swoim samochodem takiej ilości liści. Jak Pani sobie to wyobraża - to jest 160 worków po 120 l każdy. Takie rozwiązania są nierealne i oderwane od rzeczywistości. Stanowczo protestuje przeciwko tego typu nieprzemyślanym propozycjom.
3. Jak ma wyglądać Nasze Miasto Ogród przy tak nierealnych rozwiązaniach? To gmina powinna byc przyjazna dla mieszkańców a nie utrudniać im życie i nakładać dodatkowe tak wysokie opłaty, których nie będziemy ponosić. I tak mamy bardzo dużo pracy ze zbieraniem liści.
4. Na co są przeznaczane podatki od nieruchomości? I dlaczego z tych opłat nie można sfinansować odbioru liści?
5. Co do propozycji opłaty za dodatkowe pojemniki jest tylko informacja o opłacie za dzierżawę a ile ma kosztować zakup? Kto odpowiadał za przygotowanie ankiety i jaki był koszt jej przygotowania i rozesłania?
Dzwoniąc do Referatu nie uzyskałam informacji.
6. Ankieta jest źle przygotowana, nie bazuje na konkretnych wyliczeniach tylko przypuszczeniach i brak kompleksowej informacji. W tym przypadku uważam, ze tego typu akcja jest marnotrawstwem naszych pieniędzy.
Z poważaniem,
Mieszkanka Milanówka
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila, chciałabym na wstępie przeprosić za zwłokę w udzieleniu odpowiedzi. Wracając do Pani uwag, to o ile dobrze pamiętam była Pani na posiedzeniu komisji, podczas której długo dyskutowano na temat systemu gospodarowania odpadami w naszym mieście, więc stanowisko jest Pani znane. Ostateczne decyzje jakie zapadły to przede wszystkim brak wprowadzenia dodatkowej opłaty za odbiór liści od mieszkańców, pozostawienie dwóch akcji odbioru samych liści na wiosnę i na jesieni. Odnośnie finansowania odbioru liści z innych źródeł niż z opłaty śmieciowej informuję, że jest to niemożliwe ze względów przepisów prawnych.
Jeśli chodzi o samą ankietę, została ona przygotowana przez Urząd a nie przez profesjonalną firmę, która jest wyspecjalizowana w tym zakresie. Jeśli w przyszłości będziemy przygotowywać ankietę na pewno zostanie ona lepiej przygotowana.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Chciałbym znać stanowisko p. Burmistrz w sprawie przyjmowania uchodźców w naszej gminie ? Czy planuje pani spotkanie z mieszkańcami ?
Podkowa w tym miesiącu spotyka się z własnymi mieszkańcami.
Ja osobiście nie chcę się z nimi bratać .
Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że w odpowiedzi na pismo Wojewody Mazowieckiego dotyczące możliwości przyjęcia uchodźców przez gminę Milanówek Pani Wiesława Kwiatkowska – Burmistrz Miasta Milanówka poinformowała Wojewodę, że Milanówek nie ma możliwości przyjęcia uchodźców na swoim terenie i nie planuje takiego przyjęcia. Niemniej jednak, w związku z pojawiającymi się pogłoskami o zamiarze przyjęcia uchodźców przez jeden z podmiotów spoza struktury organizacyjnej Miasta Pani Burmistrz wystąpiła z zapytaniem do Wojewody Mazowieckiego, Szefa Urzędu ds. Uchodźców oraz władz tego podmiotu. Aktualnie nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi na zadane w/w podmiotom pytania.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Maista Milanówka
Maciej Jastrzębski - Sekretarz Miasta Milanówka
Dlaczego mieszkańcy bloków mają dopłacać za wywóz liści itp. z domków jednordzinnych? Słyszałem,że planowana jest podwyżka za wywóz smieci od 2016r. Czy to prawda?
Szanowny Panie,
Na wstępie najmocniej przepraszam za tak długą zwłokę w udzieleniu odpowiedzi na Pana zapytanie.
Jednocześnie informuję, że Urząd Miasta przygotowując zmiany w systemie odpadowym chciał aby system był bardziej sprawiedliwy dla mieszkańców, dlatego też zaproponowane były limity w odbiorze odpadów zielonych i wprowadzenie dodatkowej opłaty dla tych mieszkańców, którzy mają duże ilości liści. Jednakże w wyniku przeprowadzonej ankiety oraz biorąc pod uwagę wnioski mieszkańców i radnych zdecydowano, że odbiór liści pozostanie tak jak do tej pory czyli będą dwie akcje w ciągu roku, bez limitów i dodatkowych opłat. Dodam, że osiedla również z tego do tej pory korzystały. Co do podwyżki opłaty za odbiór odpadów to na razie zostaje ona bez zmian, będąc po przetargu dopiero zapadną decyzję w tej sprawie.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Poniżej przesyłam zapytanie na które nie otrzymaliśmy odpowiedźi ?..
Zapewnienie Pana komendata straży miejskiej że w ramach codziennej pracy, problem zostanie rozwiązany, pozostało nadal bez rezultatu.
Przepisy sobie, a lokal i tak funkcjonuje do której uważa za stosowne. Czy naprawdę w mieście Milanówek można łamać prawo z kodeksu wykroczeń jak i wychowania w trzeźwości bez wiekszego problemu?
Potwierdzamy zarejestrowanie pytania do Burmistrza przesłanego 20-09-2015 13:27:17 w kategorii Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku
Pytanie:
Szanowna Pani Burmistrz Szanowny Panie Komendancie SM,
bardzo dziękuję za odpowiedź w sprawie baru na ul.Warszawskiej 21.
Odpowiedź Panstwa jest identyczna do dotychczasowych działań. Lakoniczna!!!!!
Odpowiedź Pana \"ze Straż Miejska podejmie działania\"? Jakie? Proszę o informacje?
Czy zostal nałożony jaki kolwiek mandat? Czy zostało złożone zawiadomienie do Burmistrz o uciążliwośći prowadzonej dzialalnosci?
Straż i policja byla wzywana do interwencji w barze wielokrotnie. Łamanie ciszy nocnej było i jest łamane nadal. Straz miejska podczas interwencji niejednokrotnie nie wysiada z auta. Prosząc właściciela o godz 24 zeby byl ciszej? Po czym odjeżdżają.
Panie komendancie, czy tak wyglada interwencja służb porządkowych? Kpiny z mieszkańców. Nadaje sie do publikacji medialnej. Bar powinien byc zamkniety niezwlocznie, a nie za chwile, ktora trwa jeszcze godz.
Kodeks wykroczeń bardzo jasno okresla sankcje za lamanie &51p.1
Czy Milanówek stał sie tandetnym miastem rozrywkowym?
Dlaczego nikt nie dba o spokój mieszkańców?
Dlaczego jest przyzwolenie na sprzedaz alkocholu po 22, gdzie tego pozwolenia nie ma.
Dlaczego łamany jest zapis o wychowaniu w trzeźwości?
Dlaczego interwencja służb porzadkowych zaczyna się dopiero po zgłoszeniu mieszkańców? W innych miastach , w przypadku kilku interwencji o naruszenia porzadku, automatycznie jest kierowany wniosek o cofnięcie pozwolenia na działalność. Tutaj można łamać prawo baz konsekwencji.
Jestem oburzona Państwa odpowiedzia na ten problem. Proszę tym razem osobista odpowiedź Pani Burmistrz na ten problem.
Straz miejska w mniemaniu sąsiadów w/w baru zawodzi swoją bezstronnościa i profesjonalizmem.
Liczę na merytoryczna odpojjwiedz i jakie konkretne działania byly lub będą wyciagniete wobec tej dzialalnosci.
Pozdrawiam,
Ola.
Odpowiedź zostanie opublikowana w serwisie internetowym Milanowek.pl.
Szanowna Pani,
Na wstępie chciałbym wyjaśnić, że działalność gastronomiczna (bar) prowadzona jest przez podmiot działający na zasadzie swobody działalności gospodarczej, a jego działanie nie jest działalnością koncesjonowaną. Jeśli zostaną spełnione przesłanki do rozpoczęcia takiej działalności, Burmistrz Miasta nie ma ani możliwości prawnych do wydania zgody na jego funkcjonowanie, ani też uprawnień do zablokowania rozpoczęcia jego działania.
Zadaniem Burmistrza jest natomiast zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego. Mając na uwadze treść Pani pytania Burmistrz Miasta zwróciła się do Komendanta Straży Miejskiej w Milanówku o wzmożenie aktywności patrolowej w godzinach wieczornych w okolicach przedmiotowego baru oraz o konsekwentne egzekwowanie przestrzegania porządku publicznego zarówno przez jego właścicieli, jak i klientów, co jak mam nadzieję przyniesie efekt w postaci ograniczenia incydentów z zakłócaniem porządku, a w szczególności ciszy nocnej.
Pani Burmistrz podjęła również inne przewidziane prawem działania w celu ograniczenia uciążliwości spowodowanych funkcjonowaniem przedmiotowego baru.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Maciej Jastrzębski - Sekretarz Miasta Milanówka