Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 31-03-2015, anna Terlicka
Pani Burmistrz chciałabym zadać pytanie dotyczące godzin pracy Urzędu. Będąc na niedzielnym spacerze po godz 18.00 (28 marca) zaobserwowalam, że w sekretariacie i gabinecie burmistrza pali się światło. Brama urzędu była zamknięta ale na parkingu stało kilka samochodów. Z budynku wychodzili i wchodzili ludzie z różnymi walizkami. Wyglądało to bardzo dziwnie i podejrzanie. Zwłaszcza, że w całym urzędzie było ciemno. Aż przystanęłam, by na to popatrzeć. Dlaczego po godzinach pracy urzędu i to jeszcze w niedzielę wykonuje się jakieś prace? Chciałabym się dowiedzieć co to za firma, która przebywała w urzędzie i co robiła.
Odpowiedź 02-04-2015

Szanowna Pani,
Dla mieszkańców Urząd Miasta jest otwarty od poniedziałku do piątku. Są jednak prace (remontowe, naprawcze, instalacyjne), które trzeba wykonać w taki sposób, aby nie przeszkadzać ani urzędnikom, ani mieszkańcom. Dlatego w miarę możliwości są one wykonywane po godzinach urzędowania lub w weekendy. Za każdym jednak razem odbywa się to za przyzwoleniem osób zarządzających Urzędem i pod nadzorem osób odpowiedzialnych za wykonanie zleconych prac.


 


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrza Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 31-03-2015, Tadeusz
Chciałem zapytac kiedy informacja o ogłoszeniu dotyczacym naboru do Referatu Komunikacji znajdzie sie w aktualnościach na głównej stronie miasta?
Czy poza tym jest podawana na jakichś portalach dla osób poszukujących pracy? Czy Urzad stosuje takie praktyki zeby zwiekszyc konkurencyjność naboru?
Licze na to ze nabór jest otwarty dla kazdego a nie przygotowany pod konkretną osobe...
http://bip.milanowek.pl/2136,0
Odpowiedź 02-04-2015

Szanowny Panie.
Informacja o naborze do Referatu Komunikacji Społecznej została już dodana do aktualności na stronie miasta. Jej brak był zwykłym przeoczeniem, a nie zamierzonym działaniem.
Ogłoszenia o naborze umieszczane są w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicach ogłoszeniowych Urzędu, sporadycznie na portalach z ofertami pracy, ponieważ są to usługi płatne.
Nabory są otwarte dla wszystkich spełniających wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu, a  wybrany zostanie kandydat, który w największym stopniu będzie spełniał oczekiwania pracodawcy.


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrza Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 25-02-2015, Mieszkaniec
Witam, czy będzie powtórzony konkurs na stanowisko sekretarza miasta Milanówka? Ostatni konkurs nie wyłonił kandydata bo podobno nie spełniali wystarczających wymagań.
Odpowiedź 26-02-2015

Szanowny Panie,
Już niebawem będzie. Proszę śledzić stronę Miasta.


 


 


 


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 24-02-2015, Adam
Dzień dobry . Pytanie swoje kieruję do kierownika referatu informatyki.

Pytania mam następujące:

ilu informatyków jest do dyspozycji urzędu miasta Milanówka i jednostek mu podległych?

Czy zdarza się że informatycy w swojej pracy korzystają z takich narzędzi jak np CMS, HTML, CSS, PHP, SQL ?

Pozdrawiam
Odpowiedź 25-02-2015

Szanowny Panie,
w Referacie Informatyki  Urzędu Miasta Milanówka zatrudnionych jest  trzech informatyków, oraz  jeden do obsługi projektu 8.3 wraz z placówkami Oświatowymi w  Milanówku. Tak zdarza się, że informatycy w swojej pracy korzystają z takich narzędzi jak np. CMS, HTML,SQL.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Maista Milanówka
Jacek Wojdyła - Referat Informatyki


 


 

do góry strony
Pytanie 13-02-2015, Jan
Dzień dobry. Mam takie pytanie bo właśnie się dowiedziałem o czymś takim że w wyniku konkursu na wolne stanowisko w urzędzie został wybrany (nie będę przytaczał nazwiska) . Moje pytanie brzmi, czy sprawdzana jest przeszłość kandydatów którzy są zatrudniani w urzędzie? bo mi jako mieszkańcowi Milanówka i jednocześnie Żołnierzowi Wojska Polskiego osobiście razi to że zatrudniane są osoby które w internecie fotografują się w radzieckiej furażerce. W załączniku link do fotografii do weryfikacji . Proszę o pilną odpowiedź czy ta osoba z fotografii pracuje w urzędzie ? http://kontrowersje.net/sites/default/files/u7/Jan%20Osiecki.jpg
Odpowiedź 19-02-2015

Szanowny Panie,
Osoba przedstawiona na fotografii rzeczywiście pracuje w Urzędzie Miasta.
Natomiast informuję Pana, że wskazane przez pana zdjęcie jest fotomontażem wykonanym przez anonimowego twórcę. To, że jest to fotomontaż widać choćby po sposobie przedstawienia tła oraz elementach grafiki na pierwszym planie. W sieci można również bez większego problemu znaleźć oryginał tego zdjęcia: http://www.fakt.pl/osiecki-nie-ma-mowy-o-usterce-lub-dzilaniu-osob-trzecich,artykuly,143642,1,1,1.html


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 05-02-2015, Ewa Januszewska- Stowarzyszenie "RDM"
Szanowna Pani,
za chwilę minie miesiąc od styczniowej Sesji RM i poprzedzających ją Komisji Branżowych. Do tej pory na stronie internetowej Miasta nie ukazały się wideorelacje z tych posiedzeń. Kto w UM odpowiada za publikację wideorelacji: p. Przewodnicząca Rady Miasta, czy pracownicy podlegający bezpośrednio Pani? Jaka jest przyczyna tak dużego opóźnienia w publikacji wideorelacji?
W sytuacji, gdy Sesje RM zwoływane są na godz. 12 w południe, a relacje z ich przebiegu nie są publikowane, możemy powziąść przekonanie, że opóźnienie takie jest celowym działaniem na szkodę mieszkańców.
Prosimy o wyciągnięcie konsekwencji wobec winnego zaniedbania.
Równocześnie oświadczamy, że wznowimy rejestrację Sesji RM i publikację ich na naszym kanale na You Tube.
z poważaniem Ewa Januszewska
Stowarzyszenie Razem dla Milanówka.
Odpowiedź 16-02-2015

Szanowna Pani,
nagrań audio oraz audio-wideo posiedzeń Sesji Rady Miasta oraz Komisji Rady Miasta – dokonuje firma wynajęta przez Urząd Miasta. W styczniu 2015 roku wykonawca przygotował pliki w zbyt dużej rozdzielczości, w związku z tym ich up load na portal YouTube był praktycznie niemożliwy. Z tego powodu materiał musiał być przekazany wykonawcy do przekonwertowania i ponownie dostarczony do Urzędu Miasta.
W tej chwili wszystkie styczniowe posiedzenia Sesji Rady Miasta oraz Komisji Rady Miasta są już dostępne na naszym kanale YouTube.
W związku z opóźnieniami w dostarczaniu filmów Urząd Miasta zdecydował się zmienić firmę wykonującą wyżej wspomnianych usług. Od osoby wykonującej tego rodzaju nagrań mamy zapewnie, że od przygotuje materiał do umieszczenia w ciągu 48 godzin (z wyłączeniem weekendów) od momentu nagrania.


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 04-02-2015, Bożena Utrata
Szanowna Pani Burmistrz. Zgodnie z Pani deklaracjami w kampanii wyborczej wyborcy oczekiwali od Pani pełnej jawności działań. Dlaczego do dnia dzisiejszego ( 04.02.2015) na stronie miasta nie ma wideorelacji ze styczniowych posiedzeń komisji Rady Miasta i ostatniej sesji z dnia 15.01.2015 ? Uważam, że skoro dla lepszej pracy radnych, oraz wygody i komfortu urzędników ustalono godziny sesji na niedostępne dla większości mieszkanców, wideorelacje powinny być zamieszczane w internecie już następnego dnia, podobnie jak to miało miejsce w poprzedniej kadencji Samorządu dzięki uprzejmości jednego ze stowarzyszeń. Proszę o wyjaśnienie powodów takiej zwłoki i o dopilnowanie aby taka sytuacja się więcej nie powtórzyła, gdyż godzi to w jawność pracy JST.
Odpowiedź 16-02-2015

Szanowna Pani,
nagrań audio oraz audio-wideo posiedzeń Sesji Rady Miasta oraz Komisji Rady Miasta – dokonuje firma wynajęta przez Urząd Miasta. W styczniu 2015 roku wykonawca przygotował pliki w zbyt dużej rozdzielczości, w związku z tym ich up load na portal YouTube był praktycznie niemożliwy. Z tego powodu materiał musiał być przekazany wykonawcy do przekonwertowania i ponownie dostarczony do Urzędu Miasta.
W tej chwili wszystkie styczniowe posiedzenia Sesji Rady Miasta oraz Komisji Rady Miasta są już dostępne na naszym kanale YouTube.
W związku z opóźnieniami w dostarczaniu filmów Urząd Miasta zdecydował się zmienić firmę wykonującą wyżej wspomnianych usług. Od osoby wykonującej tego rodzaju nagrań mamy zapewnie, że od przygotuje materiał do umieszczenia w ciągu 48 godzin (z wyłączeniem weekendów) od momentu nagrania.


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 02-02-2015, Krzysztof Szumacher
Pani Burmistrz.
Nie mogę znaleźć videorelacji ze styczniowych komisji i sesji Rady Miasta. Kiedy będą zamieszczone?
Odpowiedź 16-02-2015

Szanowny Panie,
nagrań audio oraz audio-wideo posiedzeń Sesji Rady Miasta oraz Komisji Rady Miasta – dokonuje firma wynajęta przez Urząd Miasta. W styczniu 2015 roku wykonawca przygotował pliki w zbyt dużej rozdzielczości, w związku z tym ich up load na portal YouTube był praktycznie niemożliwy. Z tego powodu materiał musiał być przekazany wykonawcy do przekonwertowania i ponownie dostarczony do Urzędu Miasta.
W tej chwili wszystkie styczniowe posiedzenia Sesji Rady Miasta oraz Komisji Rady Miasta są już dostępne na naszym kanale YouTube.
W związku z opóźnieniami w dostarczaniu filmów Urząd Miasta zdecydował się zmienić firmę wykonującą wyżej wspomnianych usług. Od osoby wykonującej tego rodzaju nagrań mamy zapewnie, że od przygotuje materiał do umieszczenia w ciągu 48 godzin (z wyłączeniem weekendów) od momentu nagrania.


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 26-01-2015, Tadeusz
Pani Burmistrz - dlaczego konkursy na nowe stanowiska w urzędzie miasta są publikowane tylko w BIP. Nie byłoby lepiej, gdyby znalazły się również na normalnej stronie milanowek.pl oraz na facebooku urzędu miasta? Myślę że wiecej osob by je zobaczyło a stanowiska zostałyby obsadzone w bardziej konkurencyjnych warunkach z potencjalnie lepszym efektem czyli LEPSZYMI URZĘDNIKAMI. Co Pani o tym myśli? Pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedź 27-01-2015

Szanowny Panie,
Bardzo dziękuje za interesująca propozycję do rozważenia i zastosowania.


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 14-01-2015, Eleonora
Nowy regulamin naboru na stanowiska kierownicze narzuca obowiązkowy udział organizacji pozarządowej w komisji rekrutacyjnej. Co Pani Burmistrz zrobi gdy nikt się nie zgłosi z takiej organizacji? przecież organizacje nie mają takiego obowiązku.
Niedawno odbyła się wizja lokalna z udziałem przedstawicieli PKP w sprawie kolektoru burzowego, czy urząd może podać do publicznej informamcji jakich dokonano ustaleń?
Odpowiedź 20-01-2015

Szanowna Pani,
punkt 3 rozdziału V regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w urzędzie miasta Milanówka (http://bip.milanowek.pl/viewfile/9558/zbm7_2015.pdf) określa, że podczas procesu rekrutacyjnego: „w skład komisji mogą wchodzić:
1)Zastępca Burmistrza, Skarbnik lub Sekretarz – jako przewodniczący Komisji,
2)kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie,
3)inspektor ds. kadrowych – jako sekretarz Komisji,
4)inna osoba wskazana przez Burmistrza.
Natomiast punkt 4 rozdziału piątego mówi iż „w skład komisji rekrutacyjnej do przeprowadzenia naboru na wolne stanowiska kierownicze urzędnicze Burmistrz Miasta powołuje obligatoryjnie przedstawicieli organizacji pozarządowych.”- oznacza, to że jeśli się zgłoszą przedstawiciele organizacji pozarządowych, to muszą się znaleźć w komisji jako „inne osoby wskazane przez Burmistrza”. A zatem jeśli się nie zgłoszą  przedstawiciele żadnego NGO, wówczas komisja konkursowa i tak będzie pracowała, ale będzie składała się wyłącznie z trzech pierwszych osób wymienionych w punkcie trzecim rozdziału piątego.
Mam jednak nadzieje, że NGO wykorzystają daną im możliwość i będą w ten sposób aktywnie działać na rzecz naszego wspólnego dobra.
Rozmowy z PKP o inwestycjach w Milanówku
W sprawie weryfikacji trasy przebiegu kolektora burzowego mającego powstać w pobliżu torów po południowej stronie miasta, spotkałam się wraz  z pracownikami Urzędu Miasta i  osobami reprezentującymi lokalne organizacje ekologiczne - z  przedstawicielami firmy PKP Polskie Linie Kolejowe. Instalacja zbierającą wodę z torów i przy okazji z ulicy Warszawskiej ma być jedną z inwestycji związanych z planowanym na lata 2016 – 2018 remontem linii podmiejskiej Grodzisk Mazowiecki – Warszawa. Efektem rozmów są m.in. cztery propozycje przesunięcia trasy przebiegu kolektora.
W wizji lokalnej, która odbyła się 2 stycznia, wzięli udział przedstawiciele Urzędu Miasta: Burmistrz Miasta - Wiesława Kwiatkowska,  ówczesny zastępca Burmistrza Michał Stępień, a także kierownicy referatów Ochrony Środowiska i Gospodarowania Zielenią oraz Gospodarowania Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego. Firmę PKP PLK reprezentowali Mirosław Hundert – kierownik kontraktu, Kazimierz Peryt – dyrektor projektu ds. konsultacji społecznych oraz Judyta Kurowska-Ciechańska - główny specjalista ds. ochrony środowiska. W rozmowach uczestniczyli także przedstawiciele lokalnych organizacji ekologicznych oraz mieszkańcy Milanówka. Grupa przeszła wzdłuż trasy planowanej inwestycji. Oględziny dotyczyły drzew, które zdaniem projektantów mogą kolidować z przebiegiem odwodnienia torów oraz trasą kolektora burzowego.
W trakcie wizji lokalnej zauważono m.in., że na planie inwestycji przygotowanym przez PKP PLK nie zaznaczono drzewa rosnącego tuż obok budynku straży miejskiej, mimo że w pobliżu niego ma przebiegać kolektor. Wyszło również na jaw, że część drzew zaznaczonych we wnioskach nie rośnie w miejscach zaznaczonych na planie. Pojawiły się również wnioski o przesuniecie trasy kolektora na czterech odcinkach, tak aby nie wycinać lub nie uszkodzić systemu korzeniowego drzew pomników przyrody w centrum miasta.
Rozmowy z inwestorem w sprawie planowanej wycinki drzew nieco utrudniał fakt, że przedstawiciele PKP nie dysponowali mapami, na których byłyby zaznaczone wszystkie planowane instalacje mające powstać w związku z modernizacją linii podmiejskiej. Dlatego jednym z głównych wniosków jest ponowne przeprowadzenie wizji lokalnej, tym razem z udziałem projektantów posiadających zaktualizowane mapy.
Oto pełna lista wniosków i propozycji przekazanych PKP PLK po wizji lokalnej:
1)Ze względu na wiele wątpliwości i pytań, na które nie uzyskaliśmy odpowiedzi  podczas spotkania w dniu 2 stycznia br., spotkanie to powinno zostać powtórzone w obecności projektantów z aktualnymi mapami, które zawierać będą pełne dane odnośnie modernizacji linii kolejowej. Mapy, które otrzymaliśmy podczas spotkania, nie posiadają wszystkich elementów oraz pełnej legendy, więc nie możemy się w pełni odnieść do Państwa wniosków.
2)Jednocześnie prosimy o wyjaśnienia dotyczące następujących kwestii:
a)na odcinku od Smi 2.30 do 2.26 kolektor biegnie w bliskiej odległości od drzewa rosnącego przy budynku straży miejskiej, na mapie ani we wniosku nie jest zaznaczone, prosimy o stanowisko. Chodzi o pozycję nr 1531,
b)w kilku punktach mapa nie koresponduje z wnioskiem, np. drzewa nr 1361, 1363 czy 1366,
c)przeznaczone do wycinki krzewy, np. nr 1475, 1533, mogą zostać łatwo przesadzone bez konieczności ich wycinki,
d)na końcówce kolektora, przy rzece Rokitnicy, wnioskowana jest wycinka 2 drzew – olchy nr 2033 i 2034. Usytuowanie drzew, jak i opis żywotności, wydaje się nie korespondować
z rzeczywistymi odległościami i stanem rzeczy w terenie;  wnioskujemy o zachowanie tych drzew. Należą one do obszaru ścisłej ochrony ekologicznej rzeki Rokitnicy. Poza tym prosimy o szczegółowe parametry projektowanej skarpy wraz z informacją, w jaki sposób zostanie ona utwardzona,
e)postulujemy przesunięcie odpływu z peronu, tak by uniknąć wycinki drzewa nr 1471,
f)odpływy powodujące kolizję z zielenią mogą, być przesunięte lub prowadzone metodą przeciskową, by ocalić nr 1952-1959 oraz 1964-184, które stanowią naturalny ekran akustyczny.
3)Biorąc pod uwagę, że trasa kolektora koliduje z drzewami, które w większości posiadają bardzo dużą wartość przyrodniczą i krajobrazową, stanowią naturalny ekran akustyczny
a Milanówek  jako miasto-ogród ma chronić istniejącą przyrodę, zgłaszamy wniosek
o przeprojektowanie trasy kolektora na 3  odcinkach.  
Zmiana trasy dotyczy następujących odcinków:
1.Od studni Smi 2.32 – Smi 2.30 w szczególności dotyczy działki nr 104.
Proponujemy poprowadzenie kolektora nie po działce prywatnej, co wiązałoby się z wycinką drzew (szpaleru robinii), lecz w ciągu pieszo –jezdnym. Porozumienie między Gminą a PKP PLK S.A nie dotyczy działek prywatnych. Przesunięcie trasy kolektora uchroni także drzewa nr 1478-1500, 1501, 1501,1505 i 1506.
Wchodzenie na teren prywatny zagraża całemu projektowi.
Na wysokości km 25+ 9, gdzie zaznaczono do wycinki drzewo nr 1471, postulujemy przesunięcie linii odwodnienia peronu (spust Smi 2.32) tak, by uniknąć kolizji z drzewem.
2.Od studni Smi 2.26 – Smi 2.19 – proponujemy poprowadzenie kolektora
po północnej skrajni ulicy Warszawskiej.
Obecnie zaprojektowana trasa na tym odcinku biegnie pomiędzy drzewami i z nimi koliduje. Jest to cenny zielony trakt spacerowy miasta. Poza tym na tym odcinku występują pomniki przyrody.
Propozycja puszczenia trasy w skrajni ulicy wiąże się z wydłużeniem trasy kolektora o ok. 30 bm., jednak zmniejsza się jednocześnie ilość studzienek z 6 do 3. Do naszych pełnych analiz potrzebne są dane, których nie posiadamy, tj. rzędne kanału burzowego. 
3.Od studni Smi 2.10 – poprowadzenie kolektora w północnej skrajni ulicy Warszawskiej.
Na odcinku od studni 2.10 jest tam teren gruntowy i pokryty trylinką .
Będzie można zrezygnować ze studni Smi 2.10., zostanie studnia Smi 2.9.
4.Od studni Smi 2.11 – do istniejącego już kolektora – wchodzimy w pas jezdni, puszczenie kolektora w północnej skrajni jezdni ulicy Warszawskiej.
Zmiana trasy wpłynie na ochronę drzewostanu, ponadto będzie można zrezygnować ze studzienek na odcinku od Smi 2.10, co zmniejszy ilość studzienek z 10 do 6 sztuk. Przy lipach, (na wysokości z ulicą Brzozową), które rosną blisko ulicy, należy zastosować metodę przeciskową.
W związku z posiadaną informacją o zbliżającym się terminie przeprowadzenia przetargu na wykonanie robót na odcinku Pruszków – Grodzisk Mazowiecki, deklarujemy ścisłą współpracę, tak aby wszystkie konieczne do uzupełnienia dokumenty wchodzące w zakres SIWZ nie opóźniały Państwa terminów.


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony