Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 24-09-2012, Bernardyna Piliszek
Panie Burmistrzu,

Dlaczego dzieci ze szkoły podstawowej nr 1 w MIlanówku zostały pozbawione możliwości uczęszczania na basen? Nikt nie przedstawił nam rodzicom kosztorysu i mozliwości partycypowania w podwyższonych kosztach bo jak rozumiem sprawa rozbiła się o finanse. Czy nie uważa Pan, że tak ważna sprawa powinna zostać przedyskutowania z rodzicami zainteresowanych dzieci? Co zamierza Pan z tym zrobić ?
Odpowiedź 25-09-2012

Szanowna Pani,
Od września 2012 roku w żadnej z milanowskich szkół (1,2,3) nie organizuje się dowozu uczniów na basen w ramach budżetu organu prowadzącego. Firma przewozowa, która obsługiwała milanowskie szkoły przestała istnieć, a inne firmy proponują zbyt wysokie koszty dowozu (nieuwzględnione w budżecie). Dyrektor ZSG nr 1 poinformowała prezydium Rady Rodziców o zaistniałej sytuacji. Po przeliczeniu kosztów, Rada Rodziców wraz z dyrektorem zadecydowała o nieorganizowaniu dowozu uczniów na basen. Z roku na rok ilość uczniów zainteresowanych basenem w ZSG nr 1 maleje, więc wzrastają koszty dowozu. Dyrektor za zgodą organu prowadzącego dysponuje środkami finansowymi na opiekę nad uczniami w czasie dowozu na basen i zajęć na basenie (nauczyciele wf).


Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Katarzyna Wąsińska-Jano - p.o. Kierownika Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 12-06-2012, Maria Morus
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Być może źle sformułowałam swoje pytanie, ale tak naprawdę nie interesują mnie 6-latki, tylko LOS NASZYCH DZIECI - czyli uczniów szkoły podstawowej.

Oddając na potrzeby przedszkola sale szkolne - wszystko jedno które - dzieci z klas I - III zostaną skazane na :
- ciasnotę w świetlicy - która nie będzie funkcjonowała tak jak powinna,
- naukę w szkole do godziny 17 - a mam nadzieję, że nie 18.
Tak było w roku szkolnym 2010/2011 - kiedy dzieci z klas I - III kończyły lekcje 3 razy w tygodniu o godz. 17, a na świetlicy mogły tylko przesiedzieć czas oczekiwania - na nic innego fizycznie miejsca w świetlicy nie było.
Odpowiedź 18-06-2012

Szanowna Pani,
Okazuje się, że prawie wszystkich interesuje „LOS NASZYCH DZIECI”, rzadko cudzych, ale dla Burmistrza wszystkie dzieci są ważne. Na Pani obawy odpowiedź padła w ostatnim akapicie – przytoczę ją jeszcze raz: „Oddziały te będą funkcjonować w strukturze przedszkola, z opieką jaką miałyby w innych budynkach przedszkolnych. Zatem nie istnieje dla nich żadna świetlica, która przeznaczona jest dla uczniów szkół. Dzieci z oddziałów przedszkolnych będą cały czas przebywać w swoich salach.”  Nie potrafię inaczej odpowiedzieć na sugerowaną przez Panią „ciasnotę w świetlicy” skoro nie mają na to wpływu dzieci przedszkolne. Co do funkcjonowania szkoły w obszarach, o których Pani wspomina, proszę zwrócić się do dyrektora, który jest właściwym adresatem Pani trosk. Sześciolatki, które nie poszły do szkoły, do końca wprowadzania reformy edukacji będą odbywać obowiązek przedszkolny (powtórnie, gdyż już go raz spełniły jako 5-latki) w budynkach szkół.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty


 

do góry strony
Pytanie 05-06-2012, Maria Morus
Witam serdecznie, czy prwdą jest, że dzieci 6-letnie znowu trafią do szkół podstawowych?
Wielkie przedszkole, za duże pieniądze - a nasze dzieci w szkole bedą miały 20 m świetlicę. Bywają momenty, że tych dzieci równocześnie jest 80 - co na to przepisy o bezpieczeństwie? Co Pan na To?
Pozdrawiam serdecznie
Odpowiedź 11-06-2012

Szanowna Pani,
O tym, że chcemy wszystkich sześciolatków umieścić w szkołach  informowaliśmy już w odpowiedzi na pytanie Pani Kingi – 20.02 2012 r. (Kontakt z burmistrzem/Zobacz odpowiedzi na dotychczas zadane pytania/Inne). Ponieważ rząd przesunął termin obowiązku szkolnego dla sześciolatków
o dwa lata,  wszystkie 6-latki oraz wszystkie zgłoszone przez rodziców 5-latki muszą być przyjęte do przedszkola, a to ogranicza możliwość przyjęcia dzieci młodszych. W tej sytuacji, by zapewnić opiekę trzy i czterolatkom, podjęliśmy decyzję  o utworzeniu oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych dla tych dzieci sześcioletnich, których rodzice nie zdecydują się na wysłanie  do szkoły.
9 kwietnia 2012 roku odbyło się Forum Oświatowe z udziałem dyrektorów szkół gminnych
i przedszkola, przedstawicieli Rady Miasta oraz Referatu Oświaty Urzędu Miasta, podczas którego rodzice zostali poinformowani o naszych planach.
W chwili obecnej, po zakończonej rekrutacji do oddziałów przedszkolnych dla dzieci sześcioletnich  Komisja rekrutacyjna, mając na uwadze bezpieczeństwo dzieci, przydzieliła je do następujących grup:
– w Szkole Podstawowej Nr 1przyjęto: 16 dzieci do oddziału 5-godzinnego i 20 do oddziału
9-godzinnego
– w Szkole Podstawowej Nr 2 przyjęto:26 do oddziału 5-godzinnego (dwie zmiany),
– w Szkole Podstawowej Nr 3przyjęto: 25 dzieci do oddziału 9-godzinnego.
Oddziały te będą funkcjonować w strukturze przedszkola, z opieką jaką miałyby w innych budynkach przedszkolnych. Zatem nie istnieje dla nich żadna świetlica, która przeznaczona jest dla uczniów szkół. Dzieci z oddziałów przedszkolnych będą cały czas przebywać w swoich salach.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 10-04-2012, milanowianka
witam, jest juz kwiecien czy wiadomo cos na temat wyplat drugiej czesci stypendium dla dzieci
Odpowiedź 16-04-2012

Szanowna Mieszkanko Milanówka,
Na dzień dzisiejszy wiadomo, że  będzie druga transza stypendiów i zasiłków szkolnych. Czekamy na decyzję Wojewody Mazowieckiego, kiedy zostaną przekazane środki do gminy.
Z doświadczenia lat poprzednich  wiemy, że dzieje się to na przełomie maja i czerwca. Wszelkie informacje na ten temat można otrzymać w Referacie Oświaty, tel. 22 758 30 61, wew. 185.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 25-03-2012, Mama Przedszkolaka
Panie Burmistrzu chciałabym zasygnalizować znaczący problem dla rodziców przedszkolaków.Chodzi o dwa miesiące wakacji.Dyżur organizowany jest zaledwie na dwa tygodnie sierpnia. Proszę zrozumieć że nikt z nas rodziców nie ma tak długiego urlopu.Dlaczego nie można pracy przedszkola zorganizować tak by dyżurowały jedno po drugim jak w innych gminach( a są w trzech miejscach).Tak organizuje się pracę wszędzie, w UM też chyba wszyscy nie idą na urlopy w jednym czasie. Dlaczego tak jest?Przedszkole jest dla rodziców pracujących.
Odpowiedź 05-04-2012

Szanowna Pani,
Dyżur w przedszkolu publicznym w czasie wakacji nigdy nie trwał dwa tygodnie. W tym roku dyrekcja przedszkola planuje dyżur tak jak zawsze: co najmniej cztery tygodnie sierpnia. Trudno będzie go wydłużyć z kilku powodów:
- pracownicy pedagogiczni mają prawo do 7 tygodni urlopu i to tylko w czasie wakacji;
- budynek przy ulicy Warszawskiej będzie funkcjonował tylko do końca czerwca;
- kuchnia jest tylko w nowym budynku przedszkola, więc organizowanie dyżuru przy Podgórnej jest niemożliwe bez budynku przy Fiderkiewicza, a więc bez pracy tej kuchni.
W innych gminach może mają więcej niż jedno przedszkole publiczne – wtedy łatwiej jest zorganizować opiekę w okresie dłuższym niż cztery tygodnie.
W czasie wakacji dyżury będą pełnić (w różnym czasie) także przedszkola niepubliczne. W maju będziemy znać harmonogram dyżurów.
Po szczegółowe informacje o warunkach korzystania z dyżuru w przedszkolu publicznym proszę zwrócić się do dyrektora przedszkola.



Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 05-03-2012, ROBERT ŻELAZOWSKI
Szanowny Panie Burmistrzu.

Uprzejmie proszę o informacje jak wygląda sprawa "zerówek" dla dzieci ?.

W zwiąkzu z tym, że temat jest bardzo ważny dla wielu mieszkańców Milanówka, a krążą już różne informacje na ten temat, uprzejmie proszę o konkretną odpowiedź w możliwie krótkim terminie.

Z poważaniem
Robert Żelazowski
Odpowiedź 07-03-2012

Szanowny Panie,
W roku szkolnym 2012/2013 zamierzamy otworzyć oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych dla tych dzieci, których rodzice nie zdecydują się na wysłanie dzieci do szkoły. Czy powstaną w każdej szkole, to będzie zależeć od liczby dzieci pozostawionych w przedszkolu.
Więcej informacji na ten temat znajdzie Pan w odpowiedziach udzielonych innym mieszkańcom Milanówka i zawartych na stronie internetowej miasta (Kontakt z burmistrzem/Zobacz odpowiedzi na dotychczas zadane pytania) w kategoriach odpowiedzi: Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku, Inne, Oświata.


Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty


 

do góry strony
Pytanie 29-02-2012, anna
Witam, mam dwa pytania:
1. gdzie w roku szkolnym 2012/2013 będą zorganizowane oddziały przedszkolne tzw. roczne przygotowanie przedszkolne dla sześciolatków (dawniej zwane "zerówką")? Szkoła twierdzi, że będą działać w przedszkolu, a tam dowiedziałam się, że nie jest to pewne.
2. dlaczego w szkołach sześciolatki są losowo mieszane z siedmiolatkami? Nawet jeśli jest sześciolatków za mało na osobną klasę, to można przecież stworzyć klasę, gdzie dzieci sześcioletnie byłyby połączone z siedmioletnimi urodzonymi pod koniec roku. Nie rozumiem, czemu np w obecnych klasach drugich w każdej klasie jest po kilkoro sześciolatków w klasach zdominowanych przez dzieci siedmioletnie.
Odpowiedź 05-03-2012

Szanowna Pani,
Oddziały przedszkolne będą tworzone przy szkołach podstawowych. Czy przy wszystkich? To zależy od decyzji rodziców – ile dzieci sześcioletnich pójdzie do szkoły, a więc ile dzieci będzie powtarzać przygotowanie przedszkolne.
Dyrektorzy naszych szkół publicznych prowadzą placówki oświatowe zgodnie ze swoją koncepcją dydaktyczno-wychowawczą oraz wyborem najlepszej organizacji nauczania, wychowania i opieki. To do nich, we współpracy z Radą Pedagogiczną i rodzicami, należy podejmowanie decyzji o pracy szkoły, składzie klas i zatrudnianiu nauczycieli. W szczegółach realizacji tych zadań szkoły mogą się różnić. O to, dlaczego dokonano takiego a nie innego wyboru funkcjonowania klas pierwszych, proszę pytać dyrektorów placówek oświatowych.
O sprawach organizacji nauczania i wychowania sześciolatków proszę również czytać odpowiedzi na pytania Pani Kingi – 20.02 2012 r. (Kontakt z burmistrzem/Zobacz odpowiedzi na dotychczas zadane pytania/Inne) oraz Pani Ewy – 01.03 2012 r. (Kontakt z burmistrzem/Zobacz odpowiedzi na dotychczas zadane pytania/Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku).
 


Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 10-01-2012, mieszkanka milanowka
Witam Panie burmistrzu chcialam zapytac kiedy bedzie wyplacana druga czesc swiadczen stypendium i czy takowa bedzie
Odpowiedź 11-01-2012

Szanowna Mieszkanko Milanówka,
W tej chwili nie wiadomo czy będzie druga transza stypendiów i zasiłków szkolnych. Czekamy na decyzję Wojewody Mazowieckiego. Wszelkie informacje na ten temat można otrzymać w Referacie Oświaty, tel. 22 758 30 61, wew. 185.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 16-09-2011, Magda
Witam,chciałabym się dowiedzieć o odliczenia za nieobecność dziecka w przedszkolu bo w statucie jest tylko informacja o odliczeniu stawki za wyżywienie, a co ze stawkami za płatne godziny? Mam nadzieję że również zostaną odliczone tak jak w innych przedszkolach.
Odpowiedź 19-09-2011

Szanowna Pani,
W umowie, którą podpisuje dyrektor przedszkola z rodzicem  znajduje się  zapis o odliczeniach za każdy dzień nieobecności  dziecka w przedszkolu. Odpisu dokonuje się na podstawie dokumentacji przedszkolnej.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 08-09-2011, Komitet ws.opłat przedszkolnych
Szanowny Panie Burmistrzu, piszę do Pana w sprawie publicznego przedszkola, a konkretniej w sprawie opłat jakie nałożone zostały na rodziców za pobyt dziecka w przedszkolu.
Nowa uchwała mówi o tym, że dziecko ma przebywać w przedszkolu bezpłatnie 5 godzin dziennie, w trakcie których zostanie zrealizowany program edukacyjny. I na tym etapie my jako rodzice nie mamy nic do powiedzenia, uchwała rzecz święta... Jednak to co Pan, Panie Burmistrzu zrobił dalej jest już karygodne! Dzieci program edukacyjny mają realizować w godz. 7-12? Proszę mi wskazać przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie a nawet uczelnie wyższe gdzie zajęcia są prowadzone od godziny 7:00. Jako rodzice dowiadywaliśmy się w wielu przedszkolach w okolicy, jak również i w Warszawie i żadne przedszkole nie dokonało takiego absurdu! Dodatkowo proszę odpowiedzieć na pytanie jak pomiędzy godz. 7:00 a 8:00 może być realizowany program edukacyjny skoro dzieci są na tzw.”dyżurze”, dzieci ze wszystkich grup są w jednej sali a dopiero na godz. 8:00 przychodzi wychowawca-nauczyciel grupy, który dopiero od tego momentu może zacząć realizować program edukacyjny. Proszę o wyjaśnienie tego absurdu, który ma miejsce TYLKO w Milanówku. We wszystkich pozostałych placówkach publicznych godz. 7:00 do 8:00 są godzinami dodatkowo płatnymi, zaś 8:00 – 13:00 bezpłatne godziny podczas których realizowany jest program edukacyjny. Panie Burmistrzu, rozumiemy że niegospodarność naszych władz doprowadziła nasze miasto do niesamowitych długów i one muszą z czegoś by pokryte, jednak nie rozumiemy czemu za Państwa błędy mają płacić najmłodsi. Jednocześnie Drogi Burmistrzu informujemy jako komitet, który został zwołany w przedszkolu, tej sprawy nie pozostawi w taki sposób. Żądamy zmiany absurdu jaki został wprowadzony w przeciwnym razie sprawa zostanie w pierwszym etapie skierowana do kuratorium oraz do Ministerstwa Oświaty. Proszę o odpowiedź na forum strony Milanówka.
Odpowiedź 09-09-2011

Szanowni Państwo!
Proszę o zapoznanie się z treścią odpowiedzi rodzicom przedszkolaków, którzy wcześniej wystąpili z podobnym postulatem.
A przy okazji wyrażam nadzieję, że kiedyś w Milanówku wymiany poglądów, dyskusje, postulaty i propozycje osiągną wyższy poziom (bez gróźb i inwektyw ukrytych za anonimowością) niż obecny spór o debaty polityczne, z którego śmieje się już cała Europa.


 


Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - kierownik Referatu Oświaty

do góry strony