Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Szanowny Panie,
Konsultacje społeczne służą zbieraniu opinii, które nie zawsze muszą być zgodne ze zdaniem Rady Miasta i moim. Uprzejmie proszę o sformułowanie swojej opinii na, załączonym do materiałów konsultacyjnych, formularzu i przesłać na adres podany w materiałach.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowny Panie,
Na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich opracowywane jest Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla budowy nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 719 na terenie miast Milanówek i Grodzisk Mazowiecki. Obecnie w I Etapie pow. STEŚ zostały opracowane przez Wykonawcę 4 warianty nowego przebiegu, z których do dalszych prac projektowych Inwestor wybrał 2 warianty. Zostaną one przedstawione w najbliższym czasie na posiedzeniu Rady Technicznej. Nasza opinia do wariantów przedstawionych w I Etapie była zdecydowanie negatywna ze względu na południowy przebieg planowanej drogi bez uwzględnienia preferowanej przez władze miasta Trasy Północnej. Podejmowane przez nas działania zmierzają do uzyskania dla Trasy Północnej poparcia władz wojewódzkich zarówno merytorycznego jak i finansowego. Natomiast obecne stanowisko Marszałka Województwa przyznaje projektowanej trasie północnej status drogi gminnej lub powiatowej i proponuje wybudowanie jej przez lokalne samorządy.
Z poważaniem
zup. Burmistrza Miasta Milanówka
Bogdan Korycki
Zastępca Burmistrza Miasta
Szanowny Panie,
Odpowiadając na Pana pytania informuję, że
Ad.1 Zakładając realizację obwodnicy północnej ruch tranzytowy od strony Żyrardowa w kierunku Warszawy odbywać się powinien: przez obwodnicę zachodnią Grodziska Maz. (przewidzianą w pierwszym etapie do realizacji) odchodzącą od drogi 719 w rejonie Kozerek -planowane rondo z ulicą Żyrardowską, wiadukt nad torami PKP, Kozery , Wólkę Grodziską , Chrzanów i Chlebnię następnie przez grunty wsi Natolin biegnącą niemalże równolegle do obecnej drogi 579 dalej planowaną obwodnicą północną włączającą się do zachodniej obwodnicy Grodziska Maz., w zależności od przyjętego wariantu w Natolinie drogą Natolin-Żuków lub w innym wariancie – również w Natolinie w sąsiedztwie pasa autostrady, dalej równolegle do autostrady do Falęcina i poprzez tereny gminy Brwinów do torów PKP w rejonie ul. Skierniewickiej a po południowej stronie torów ul. Brwinowską w Milanówku do trasy nr 719. Nazw ulic nie mogę podać gdyż są to trasy projektowane. Przebieg trasy przez tereny gminy Brwinów może ulec zmianom na etapie projektowania.
Ad. 2 W sformułowanym i publikowanym stanowisku w sprawie wyboru tras alternatywnych - Rada Miasta Milanówka uznała, iż „należy kontynuować działania zmierzające do budowy Trasy północnej, łączącej drogi wojewódzkie 719 i 579, oraz mającej na celu przejęcie ruchu tranzytowego, a szczególnie pojazdów ciężarowych na kierunku wschód-zachód” a dopiero „podjąć prace koncepcyjne dotyczące przebiegu Trasy południowej w trzech wariantach poza terenem Milanówka, tak aby droga ta była wspólnym, kompleksowym rozwiązaniem komunikacyjnym dla gmin: Grodzisk Maz., Milanówek, Brwinów, Podkowa Leśna, wyprowadzającym ruch tranzytowy, w szczególności ciężarowy, poza tereny tych miast”. Jak wynika z powyższego w pierwszym etapie winna być realizowana trasa północna, której przebieg został wstępnie określony i nie wywołał sprzeciwu mieszkańców.
Ad. 3 Ponieważ jak zapisano w stanowisku Rady Miasta – realizacja obwodnicy południowej rozpatrywana jest poza terenem Milanówka a jej przebieg nie został określony, nie mogę odpowiedzieć czy lokalizacja supermarketu przy tej trasie wzbudzi kontrowersje.
Ad.4 Przy braku precyzyjnego określenia przebiegu tras nie można planować jakichkolwiek inwestycji w ich pobliżu. Określenia przewidzianego przeznaczenia terenów w rejonie trasy północnej należy oczekiwać w projekcie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Milanówka, które będzie tworzone po uzyskaniu zadowalających wyników negocjacji z władzami gminy Grodzisk Maz. w sprawie określenia przebiegu obwodnicy.
Mam nadzieję, iż moje odpowiedzi były wyczerpujące i wyjaśniły nurtujące Pana wątpliwości.
Wprowadzenie komunikacji w Milanówku poprzedzone było rozpoznaniem potrzeb, jednak przyjęte założenia weryfikuje życie. Dlatego wszelkie uwagi i wnioski, w tym i Pani, będą wzięte pod uwagę przy formułowaniu zmian.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowna Pani,
Korytarz rezerwowany pod południową trasę obwodnicy Milanówka istnieje w obowiązującym Planie zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego.
Zgodnie z zapisami art.53 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2003,Nr 80, poz.717) przygotowane projekty decyzji o warunkach zabudowy, które stanowią pierwszy stopień do uzyskania pozwolenia na budowę, są przesyłane do uzgodnień Marszałkowi Województwa Mazowieckiego w zakresie zadań rządowych albo samorządowych, służących realizacji inwestycji celu publicznego. Mając taki zapis w planie zagospodarowania przestrzennego województwa oraz w Miejscowym planie ogólnym miasta Milanówka, który utracił moc na podstawie ustawy, Marszałek na podstawie art. 53 ust.4 pkt 10 w/w ustawy odmawia uzgodnienia decyzji dla inwestycji położonych w korytarzu trasy. Wobec braku uzgodnienia decyzja nie może zostać wydana.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowny Panie,
Rada Miasta Milanówka, po zapoznaniu się z opiniami: mieszkańców, organizacji pozarządowych oraz z wynikami działań Zespołu roboczego ds. obwodnicy, w dniu 29 maja 2008 r. jasno określiła swoje stanowisko w sprawie rozwiązań komunikacyjnych. Sesję, na której zostało sformułowane powyższe stanowisko, poprzedziły liczne spotkania z mieszkańcami. Zdanie radnych, zważywszy na funkcję łącznika jaką pełni radny pomiędzy wyborcami i ich organizacjami a radą, uznaję za wyrażenie zdania mieszkańców i wobec tego nie przewiduję zorganizowania referendum w tej sprawie. Stanowisko Rady Miasta Milanówka w tej sprawie jest zamieszczone na stronie internetowej gminy w zakładce „Obwodnica drogi 719.”
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowny Panie,
Od kilku lat mam świadomość konieczności budowy obwodnicy miasta Milanówka.
Problem polega na uzgodnieniu jej lokalizacji z inwestorem, czyli samorządem województwa mazowieckiego, jak również z sąsiednimi gminami, które tę konieczność dostrzegają.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowna Pani Mariolo,
Dziękuję za Pani przychylność i zrozumienie moich intencji.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
do góry strony
Szanowna Pani,
Cieszę się, że poświęca Pani wiele uwagi sprawom naszego Miasta, a szczególnie tematowi tzw. „Obwodnicy Południowej”. Dała Pani temu wyraz zadając w tym roku 16-cie „pytań do Burmistrza”, zawierających często kilka pytań, na które udzieliłem wyczerpujących odpowiedzi. Przygotowanie takich informacji wymaga dużego zaangażowania pracowników Urzędu. Wiele z podanych w naszej korespondencji informacji można uzyskać na stronie internetowej miasta bądź na spotkaniach Zespołu roboczego ds. obwodnicy drogi 719 jak również na spotkaniach z mieszkańcami.
Ze względu na ilość obowiązków i spraw bieżących oraz mając na uwadze obszerność tematu „obwodnicy”, nie jestem w stanie prowadzić tak częstej korespondencji z jednym tylko mieszkańcem miasta nie zaniedbując przy tym pozostałych spraw.
W związku z powyższym proszę o skomasowanie korespondencji, w której sformułuje Pani listę pytań, na które będę mógł wyczerpująco odpowiedzieć jednym postem. W chwili obecnej zadaje Pani 2,3 pytania dziennie w odstępach kilkudniowych. Pozwoli nam to zaoszczędzić czas, który będę mógł poświęcić innym mieszkańcom.
Natomiast odnośnie ostatniego Pani pytania (nr 766) stwierdzam, że rzeczywiście jest to potencjalny problem, który będzie analizowany na etapie prac projektowych.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowna Pani,
Sformułowanie „trasa obwodowa” w odniesieniu do rozważanej drogi południowej, wynika z przyjętej w założeniach roli jaką ta droga ma m.in. spełniać poza obsługą okolicznych terenów. Droga ta była zaplanowana w celu zmniejszenia natężenia ruchu na ulicy Królewskiej. W „Studium koncepcyjnym podstawowego układu drogowego miast: Grodzisk Maz., Milanówek, Brwinów i Podkowa Leśna” autor opisując Wariant 1 - w pkt 3.3. Wyniki prognoz ruchu - podkreśla „Ważne znaczenie nowej trasy drogowej na południe od Grodziska Maz. i obszaru zurbanizowanego Milanówka (natężenie ok. 804-880 poj./godzinę/przekrój na wschód od drogi nr 579, 112 poj./godzinę/przekrój na odcinku na południe od Milanówka, 1620-1890 poj./godzinę/przekrój na wschód od Milanówka”. Przyjęcie tego wariantu, wg autorów opracowania, spowoduje zmniejszenie natężenia ruchu na ulicy Królewskie o ok. 35% co potwierdza funkcję trasy obwodowej.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowna Pani,
Na Pani pytania nr 1,2 i 3 nie mogę udzielić wyczerpujących odpowiedzi, ponieważ etap projektu technicznego będzie możliwy dopiero po podjęciu decyzji o ogólnym przebiegu trasy odciążającej drogę 719.W zależności od kwalifikacji drogi (wojewódzka, powiatowa, gminna)inny organ będzie sprawował pieczę nad procesem inwestycyjnym.
Ad.4 -Nie twierdzę, że będę poszukiwał rozwiązań alternatywnych dopiero za jakiś czas a jedynie, że rozpatruję wszelkie propozycje rozwiązań jakie są proponowane.
Ad. 5 – Ostatnio prowadzone są negocjacje z Zarządem Województwa Mazowieckiego dotyczące współfinansowania Północnej Trasy Drogowej, która jest rozwiązaniem nie budzących sprzeciwu mieszkańców oraz akceptowanym przez większość organizacji pozarządowych uczestniczących w spotkaniach Zespołu roboczego ds.obwodnicy drogi 719. W tych dniach otrzymałem od Marszałka Województwa Mazowieckiego pozytywną opinię dotyczącą tego rozwiązania wraz z promocją przedsięwzięcia do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013.Opinię tę zamieszczam na naszej stronie internetowej w zakładce „Obwodnica drogi 719”. Poszukiwanie korytarza przebiegu trasy obwodowej w innych gminach – poza uzgodnioną z władzami Brwinowa Trasą Północną – spotyka się z ich kategoryczną odmową, jak to miało miejsce w przypadku koncepcji przedstawionej przez Radnego Miasta Pana Włodzimierza Starościanka.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka