Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do Pana zapytania informuję, że kwestia ostatecznego „nowego przebiegu drogi wojewódzkiej 719 (ul. Królewska) nie jest jeszcze przesądzona. Na omawianym terenie nie ma obowiązującego planu miejscowego i w związku z tym, zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.) wszelkie inwestycje wymagające określenia sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następują w drodze (w zależności od rodzaju inwestycji):
- decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- decyzji o warunkach zabudowy.
Zarówno w jednym jak i drugim przypadku, w trakcie postępowania Urząd dokonuje niezbędnych uzgodnień z odpowiednimi Organami (w myśl art. 53 ust. 4 powołanej na wstępie ustawy o planowaniu), m.in. z wojewodą , marszałkiem województwa w zakresie zadań rządowych oraz samorządowych, służących realizacji inwestycji calu publicznego takich jak np. autostrada, droga ekspresowa czy obwodnica. W przypadku otrzymanych uzgodnień pozytywnych (tj. gdy nie występuje rezerwa terenu na obszarze planowanej inwestycji na celne o których mowa wcześniej) nie ma podstawy do odmowy wydania omawianych decyzji, co miało miejsce w tym przypadku.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik referatu GiGP
Szanowny Panie,
Raport z konsultacji społecznych, który przedstawił Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie zawiera istotne błędy takie jak brak uwzględnienia protestu mieszkańców Milanówka podpisanego przez kilkaset osób i złożonego do MZDW. W związku z powyższym nie uznając tego materiału za miarodajny postanowiłem nie brać go pod uwagę, tym bardziej, że powtórzenie tych konsultacji będzie konieczne w ramach obowiązującej procedury na etapie postępowania w sprawie decyzji środowiskowej. Jednakże biorąc pod uwagę Pana zastrzeżenia przedmiotowy raport zostanie zamieszczony na stronie internetowej.
Z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Szanowny Panie,
Konflikt interesów, o którym Pan pisze niewątpliwie będzie występował. Jednakże dopóki lokalizacja drogi nie narusza pasa autostrady, jej zarządca nie ma instrumentów prawnych do zablokowania projektu. W jednej z wypowiedzi Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uspokaja: – „Wzdłuż każdej płatnej autostrady biegnie droga alternatywna, którą przejazd jest darmowy.” Są to zasady szeroko stosowane w Europie-jako przykład mogą posłużyć t.zw. „nacjonalki” we Francji.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowny Panie,
Sporządzjąc koncepcję północnego przebiegu drogi brałem głównie pod uwagę fakt, iż jej trasa nie koliduje z terenami zabudowanymi. Proponuję przebieg drogi wzdłuż autostrady A2, który nie powoduje żadnych dodatkowych niedogodności dla mieszkańców tych terenów.Na terenie południowym większość działek i zabudowań pozostaje od bardzo wielu lat we władaniu tych samych właścicieli. Już w okresie planowania południowej obwodnicy (30lat temu) wnosili oni protesty i zarzuty do jej przebiegu. Dlatego też domagam się aby dokonano analizy obydwu wariantów i wykazano wyższość przyjętego.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowny Panie!
Wyniki I tury wyborów bardzo głęboko analizuję. Odpowiedż na zadane pytania na pewno nie jest tak prosta jak Pan sugeruje. Jeśli chodzi o obwodnicę, to jeśli szerzej zapoznał się Pan z moim stanowiskiem, nigdy nie byłem przeciwny jej budowie. Wszystkie moje działania skierowane były i są na uzyskanie najbardziej przyjaznego miastu i jego Mieszkańców przebiegu. Ułatwienie tylko dla ruchu tranzytowego przez Milanówek nie powinno odbywać się kosztem znacznej części jego Mieszkańców.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowny Panie,
Jako Burmistrz miasta-ogrodu staram się zabezpieczyć mieszkańców przed nieprzemyślanymi inwestycjami. Gdyby Pan zapoznał się z moimi działaniami w tej sprawie, to zrozumiałby Pan, iż nie jestem przeciwny dodatkowej drodze. Pragnę tylko aby przeanalizowane były również inne warianty przebiegu obwodnicy niż proponowany nam przez władze województwa. Dopiero porównanie w jednym opracowaniu zarówno północnego jak i południowego wariantu może pozwolić na dokonanie właściwego wyboru. Takich działań się nie wstydzę i będę je nadal kontynuował.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowna Pani,
Dziękuję bardzo za słowa poparcia dla naszych działań. Niestety, nie jest znany termin rozpatrzenia przez projektantów i MZDW wszystkich opinii złożonych w trakcie konsultacji społecznych, tym bardziej nie znamy terminu podjęcia dalszych decyzji. Również mam nadzieję, że rozsądek zwycięży nad emocjami i rozpatrywany będzie także wariant północny przebiegu drogi.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowna Pani,
Proponuję zapoznać się z projektami przebiegu obwodnicy. Droga planowana 30 lat temu, była drogą o znacznie mniejszym natężeniu ruchu, co zresztą zrozumiałe biorąc pod uwagę gwałtowny rozwój komunikacji w tych latach. W okresie planowania drogi samochody były w Polsce przyznawane w postaci talonów. Z przebiegiem obecnie planowanej drogi związana jest również budowa kilku wiaduktów co powoduje znacznie większy zakres wyburzeń budynków, które wówczas były legalnie budowane. Droga planowana na północy przebiega bezpośrednio przy autostradzie A2, w jej zasięgu uciążliwości, i na terenie Milanówka nie koliduje z żadnym istniejącym ani planowanym zainwestowaniem. Toteż nie ma mowy o podrzucaniu kukułczego jaja. Jest tylko poszukiwanie bezkolizyjnego przebiegu.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
do góry strony
Szanowny Panie,
Jak może Pan zauważył, podejmujemy zakrojone na szeroką skalę działania aby planowana droga przebiegała w miejscu jak najmniej kolidującym z istniejącą zabudową to znaczy w północnej, rolniczej części miasta. Nadal mamy nadzieję, że nasze starania zostaną uwieńczone sukcesem.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
do góry strony
Szanowny Panie,
Zapoznałem się z artykułem o obwodnicy warszawskiej, do którego link dołączył Pan w swoim pytaniu.
Dziękuję za komentarz.
Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka