Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 06-11-2012, Małgorzata Janiszewska
Szanowny Panie Burmistrzu
W dniu dzisiejszym słuchałam Pana wypowiedzi w radiu Bogoria dot. Parkingu dla dojezdżających i sklepów wielkopowierzchniowych. Podzielam Pana opinie i trzymam kciuki za powodzenie tych planów. Przy okazji rowerzystów - jestem jak najbardziej za rowerami w mieście, także lubię z nich korzystać - ale przydałoby się umieściś w widocznych i najbardziej wykorzystywanych przez nich mniejscach - tablic z najważniejszymi znakami drogowymi i zasadami korzystanie z chodników i dróg.
Życzę wytrwałości i bardzo dużo cieprliwości dla swoich przeciwników.
Odpowiedź 12-11-2012

Szanowna Pani,
Serdecznie dziękuję za mile słowa.  Sprawę umieszczenia tablic informacyjnych dla rowerzystów przeanalizuję w szczegółach, tak by wybrać najlepiej przemawiającą formę i treść. Gdyby miała Pani jakieś konkretne propozycje w tej, czy w innej sprawie, proszę o kontakt z kierownikiem referatu Technicznej Obsługi Miasta, panem Wiesławem Krendzelakiem tel. 22 758 30 61 w. 225.


Z poważaniem
Jerzy Wysocki - Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 05-11-2012, Piotr
Szanowny Panie, bardzo prosze o informacje o kosztach ostatniej wizyty w Welzheim delegacji Milanowka. Z powazaniem, Piotr
Odpowiedź 06-11-2012

Szanowny Panie,
Proszę w tej sprawie złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - Sekretarz  Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 05-04-2012, Mieszkanka Rzecznej
Witam
Chciałabym zapytać z czego wynika tak nieziemsko wysoka cena za metr3 wody? Wynosi ona 11,51! W tym 1,43 to koszty manipulacyjne miasta. Wygląda to rzeczywiśnie na niezłą manipulcję portfelami mieszkańców.
Ponadto prosze o informację gdzie należy telefonowac w przypadku braku wody? Czy Milanówek udostępni całodobową pomoc na wypadek pęknięcia rury?
Odpowiedź 13-04-2012


Szanowna Pani, 
W dniu 13 marca została podjęta Uchwała Nr 154/XV/12 przez Radę Miasta Milanówka zatwierdzająca cenę  1m3 wody i  1m3 ścieków dla naszej Gminy. Zgodnie z powyższą uchwałą opłaty dla gospodarstw domowych wynoszą :
dostawa 1 m3  wody     -  3,24zł/m3
odbiór    1 m3 ścieków  -  5,43zł/m3
Cena ścieków dla gospodarstw domowych zawiera dopłatę w wysokości 1, 42zł brutto do 1m3 ścieków ( 6,85 -1,42= 5,43 ).
Podane przez Panią dane są niezgodne z obowiązujący taryfą.
W sprawie awarii wodociągowo- kanalizacyjnych mieszkańcy mogą dzwonić całodobowo pod nr 986 , także w godzinach  8-16 na numer 22 724 30 61 wew.218



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Maria Chilińska - Prezes Milanowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

do góry strony
Pytanie 29-11-2011, jolanta
dlaczego nie ma aktualnych protokołow z sesji rady miasta, czyżby ostatnia była w czerwcu?
Odpowiedź 01-12-2011

Szanowna Pani,
Dziękuję za zwrócenie uwagi na brak 2 protokółów z Sesji. Natychmiast upomniałem pracownika i poleciłem umieścić protokoły na stronie internetowej miasta. Przepraszam za zaistniałą sytuację.


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 13-09-2011, Kazimierz K.
Witam,

Panie Burmistrzu, list o podobnej treści wysłałem również do ostatniego numeru „Wspólnego powiatu”, niemniej chciałbym również na Pana ręce złożyć podziękowania strażakom z Ochotniczych Straży Pożarnych w Milanówku, którzy po ostatnich wielkich ulewach wspomagali nas przy podtopieniach. Gdyby nie ich pomoc, sami nie dalibyśmy rady. Przy podziękowaniach nie mogę też pominąć pracowników urzędu miasta, którzy zatroszczyli się o beczkowóz do wywożenia wody. W Milanówku mieszkam od dawna i wiem, że podtopienia to problem tego terenu. Ostatnio w jednej z lokalnych gazet przeczytałem artykuł o mieszkańcach, którzy mają pretensje do władz miasta o nikłe działania w zapobieganiu podtopieniom. Nie zgadzam się, bo na własne oczy widziałem, że coś się z tym robi. A poza tym – coś za coś. Mamy piękne ogrody, zieleń, itd. Inni mogą nam pozazdrościć. W tym wszystkim optymizmem napawa mnie fakt, że nie dotykają nas powodzie - tak jak ma to miejsce w innych regionach kraju. Drodzy tubylcy, głowy do góry, więcej optymizmu i wiary, więcej uśmiechu. Ponoć narzekanie sprowadza nieszczęścia a pozytywne nastawienie – same dobre efekty. Nasze uśmiechy mogą następnym razem zapobiec takim ulewom. Tego gorąco sobie i wszystkim życzę – choć i ja zalaną miałem piwnicę.

Z serdecznymi pozdrowieniami

Kazimierz K.


Odpowiedź 13-09-2011

Panie Kazimierzu,
Dziękuję za miłe słowo, z optymistycznym przesłaniem…


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 08-08-2011, Marek Zdrzyłowski
Panie Burmistrzu,
od mieszkańców południowej części Milanówka napływają do nas informacje oraz w sprawie licznych podtopień piwnic. W wielu miejscach spływ wody jest tak duży, że wypełniająca piwnice woda, poprzez strop, wdzierać się zaczyna do mieszkań.
W związku z powyższą sytuacją mam do Pana następujące pytania:
1.Czy i jakie działania planuje Pan podjąć w celu zminimalizowania uciążliwości spowodowanych podtopieniami?
2.Czy i jakie są planowane są w tej części miasta inwestycje, które spowodują, unormowanie stosunków wodnych?
3.Jeżeli powyższe problemy są rozważane przez samorząd Milanówka, to czy może Pan podać jakieś konkretne terminy unormowania tej sytuacji?

z wyrazami szacunku,
Marek Zdrzyłowski - redaktor naczelny "Co? Gdzie? Kiedy? na Mazowszu"
Odpowiedź 16-08-2011

Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że lokalne podtopienia wystąpiły zarówno w południowej jak i północnej części miasta. Sytuacja taka spowodowana jest brakiem kanalizacji deszczowej oraz wieloletnimi zaniedbaniami w utrzymaniu rowów melioracyjnych, które przejęły na siebie rolę odwadniania terenów miasta. Zgodnie z ustawą Prawo Wodne, obowiązek utrzymania rowów spoczywa na właścicielach gruntów na których się one znajdują. Tylko ich niewielka część znajduje się na gruntach miejskich, głównie w pasach drogowych.
W bieżącym roku, w południowej części miasta dokonano m.in. remontu przepustu rowu R-1 pod ulicą Szkolną. Pogłębiono również jego wlot do rowu Grudowskiego, co razem z pogłębieniem rowu przez właściciela terenu pozwoliło na  poprawę odwodnienia terenów położonych pomiędzy ulicami Cichą i Jasną.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Wiesław Krendzelak - kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 06-07-2011, Marcin
Witam serdecznieChciałbym wiedzieć kiedy Mieszkańcy Milanówka będą mieli możliwość komunikowania się z urzędem w formie elektronicznej. Z tego co się orientuję Urząd ma obowiązek udostępniać taką formę komunikacji od roku 2006, a od 9 czerwca 2011 obowiązują przepisy o nieodpłatnym "Profilu Zaufanym platformy ePUAP" z którego nie można skorzystać jeśli urząd nie udostępni tak zwanej "Skrzynki Podawczej".Jestem nowym mieszkańcem tego terenu i nie chciałbym brać urlopu w pracy za każdym razem kiedy potrzebuję złożyć pismo w urzędzie i potem kolejnego aby je odebrać.Z tego co ni wiadomo systemu ePUAP (www.epuap.gov.pl) urząd może korzystać nieodpłatnie.
Odpowiedź 08-07-2011

Szanowny Panie,
Odpowiadając na pytanie uprzejmie informuję, iż obecnie nie obowiązuje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych, stanowiące akt prawny regulujący w/w tematykę. Pozostałe przepisy w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej oraz w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej zostały ogłoszone w Dz. U. z dnia 9 maja br.
W związku z powyższym w chwili obecnej trwają prace wdrożeniowe Skrzynki Podawczej platformy ePUAP, polegające na integracji w/w platformy z elektronicznym obiegiem dokumentów wykorzystywanym w Urzędzie Miasta oraz z przebudowywaną stroną internetową miasta.
Jednocześnie informuję, iż Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta Milanówka została utworzona na platformie ePUAP, jednak cały czas jest ona modernizowana i dostosowywana, tak aby spełniała wszystkie wymagania.

Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Michał Piwek - p.o. kierownika Referatu Organizacyjnego

do góry strony
Pytanie 09-05-2011, Weronika
Witam Szanownego Pana Burmistrza,nie myślałam, że kiedyś przyjdzie mi ponarzekać na Pana pracowników w Urzędzie Miasta, ale pewne okoliczności zmuszają mnie do tego.Sprawa nr 1 to starsza i bardzo NIEMIŁA Pani w kasie Urzędu Miejskiego. Czy nie ma na prawdę młodych ludzi, którzy z chęcią zajęliby jej miejsce? Myślę, że jest i to wielu. Pani jest bardzo nieuprzejma w stosunku do klientów. Byłam zapłacić opłaty skarbowe za usługi w naszym USC i Pani chyba się to nie spodobało. Byla bardzo arogancka, krzyknęła na mnie,odzywała się jak za czasów dawnego PRLUu, a o dzień dobry nawet tu nie wspomnę. Ja rozumiem, że Pan Burmistrz trzyma tę Panią, ze względu na emeryturę i ubezpieczenie, ale jakość obsługi klientów jest poniżej poziomu kultury. Te odzywki np. "nie masz drobnych?" kiedy widać po mnie, że nie jestem już 15latką (mam 29lat), albo "w USC nie dały kartki?". Cały czas Pani prosi o drobne,bo nie ma wydać - musiałam iść do kiosku kupić coś, bo inaczej nie chciała mnie przyjąć bez drobnych...Na prawdę odechciewa się robić opłat czy nawet przychodzić do Urzędu po czymś takim. Jest XXI wiek, jesteśmy w UE, a tutaj mroki PRLu...Sprawa druga, mianowicie pewna Pani w USC..Pani Burmistrzu ja Pana pytam, dlaczego w USC pracownicy nie znają podstaw języka angielskiego? Przyszłam z wielojęzykowym aktem małżeństwa, aby wpisać go do Polskich Ksią USC, a Pani pytała mnie o wszystko co to jest słowo "date", co to jest za słowo "name"? Byłam około południa i Pani dyrektor USC nie było już w pracy?! Pani mi tego aktu nie przyjęła mimo, że był opatrzony klauzulą o konwencji weneckiej z 1976 roku, na mocy której Polska akceptuje wielojęzykowe akty małżeństwa - nie trzeba ich już tłumaczyć na polski. Niestety ja musiałam pojechać do Warszawy i wydać ponad 300zł na tłumacza przysięgłego, tylko dlatego, że Pani NIE ZNAŁA podstaw języka angielskiego!!! Jesteśmy w UE, Pani w ogóle gdzieś wydzwaniała, bo nie wiedziała czy może taki akt przyjąć, mimo, że mój akt był wydany przez konsulat z odpowiednią pieczęcią. Dodatkowo przy wydawaniu już polskiego aktu małżeństwa owa Pani pomyliła się i źle napisała imię mojej mamy...Musiałam czekać na wydrukowanie od nowa aktów skróconych. Dobrze, że tym razem była Pani kierownik to osobiście zajęła się tą sprawą i w ciągu 10 min miałam te akty poprawione.Panie Burmistrzu zamiast inwestować w coś innego, niech Pan zainwestuje w doszkolenie swoich pracowników w zakresie znajomości podstaw języka angielskiego, albo chociaż kupi Pan słowniki polsko-angielsko-polskie, to wstyd, żeby nie znać podstawowych słów w tym języku, dlaczego ja muszę bawić się w tłumacza i Pani wszystko tłumaczyć? To ma być UE? Przecież jakby przyszedł obcokrajowiec to by się tam z nikim nie dogadał i jak by to wyglądało?Mieszkam od jakiegoś czasu już za granicą Polski, do Milanówka zawsze wracam, głosowałam na Pana zawsze w wyborach, teraz przyjeżdżam załatwić sprawy i widzę, że tu się nic nie zmieniło. Bardzo mi jest przykro z tego powodu. Bardzo proszę o zajęcie jakiegoś stanowiska w tej sprawie. Jest tyle młodych , wykształconych ludzi, którzy znają więcej niż jeden język obcy, szukają pracy. Dlaczego trzyma się Pani, które albo nie potrafią się zachować, albo nie znają języków obcych??Z szacunkiem,Weronika, 29 lat.
Odpowiedź 10-05-2011

Szanowna Pani,
Bardzo mi przykro, że nie jest Pani zadowolona z jakości obsługi w naszym Urzędzie. Pracownicy Urzędu wiedzą, że do ich obowiązków należy zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z interesantami, że powinni wykazywać dobrą wolę, pomoc i zaangażowanie w szybkie i sprawne załatwienie sprawy i zazwyczaj zasady te są przestrzegane.
Nieprzyjemne zachowanie Pani z kasy zostało wyjaśnione. Pracownica dostała upomnienie i pouczenie-przypomnienie, na czym polega właściwa obsługa interesanta.
Obowiązkiem każdego urzędnika jest również stale podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych, co staramy się zapewniać kierując, w miarę możliwości, pracowników na odpowiednie szkolenia. Sytuacja zaistniała w USC nie była kwestią braku znajomości języka obcego, tylko najprawdopodobniej stosowaniem się do wytycznych odnośnie przyjmowania wielojęzycznych odpisów aktów stanu cywilnego. Zgodnie z Konwencją Nr 16 dotyczącą wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego sporządzoną w Wiedniu dnia 8 września 1976 roku (Dz.U. z 2004 roku Nr 166, poz. 1735) odpisy tzw. wielojęzyczne nie wymagają tłumaczenia na język polski. Jeżeli jednak druki, na których wydawane są odpisy aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu zawierają dodatkowe wpisy, które nie są przewidziane prawem, druki te podlegają tłumaczeniu. Wzory druków są przedstawione na formularzach A,B,C które stanowią załącznik do ww. Konwencji. Napisałem najprawdopodobniej, ponieważ pracownik USC nie kojarzy tej sytuacji i trudno mi pytać o wyjaśnienia, nie opierając się na konkretnym przypadku, stąd rozmowa miała charakter ogólny. Jeśli zależy Pani na dokładnym wyjaśnieniu tej sprawy proszę o kontakt  z panią Anna Zajączkowską - p.o. Sekretarza Miasta Milanówka : tel. (22) 7583061(2) w. 211, e-mail : sekretarz@milanowek.pl .

Z poważaniem
Jerzy Wysocki - Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 28-04-2011, Krzysztof Bukowski
Panie Burmistrzu Właśnie przeczytałem na stronie www miasta, że 2 maja urząd będzie nieczynny. Czy oznacza to, że wszyscy pracownicy (łącznie z Panem Burmistrzem) tego dnia wzięli urlop przysługujący zgodnie z KP (jeżeli tak, to zcy jest to urlop płatny czy bezpłatny), czy też otrzymali w prezencie od Pana Burmistrza nadliczbowy dzień wolny? Jako podatnik chciałbym wiedzieć czy przypadkiem nie przyczyniam do przedłużonej majówki pracowników Urzędu. Rozumiem, że pracownikom Urzędu też się może należeć odpoczynek w czasie majówki, jednak chciałbym wiedzieć jak technicznie ten temat został rozwiązany... Z poważaniemKrzysztof Bukowski
Odpowiedź 29-04-2011

Szanowny Panie,
Zarządzeniem Burmistrza Urząd Miasta Milanówka jest nieczynny w dniu 2 maja br., a pracownicy w tym dniu przebywają na urlopie wypoczynkowym.

Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska p.o. Sekretarza Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 22-02-2011, Adam
Witam, kiedy będzie można zapoznać się z budżetem miasta na rok 2011?
Odpowiedź 25-02-2011

Szanowny Panie,
Uchwała budżetowa Miasta Milanówka   została umieszczona na stronie: www.bip.um.milanowek.pl w zakładce Prawo lokalne, Uchwały Rady Miasta Milanówka 2011, Uchwały Rady Miasta Milanówka z IV sesji VI kadencji Rady Miasta Milanówka.

Z poważniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bożena Sehn Skarbnik Miasta

do góry strony