Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Co dzieje się z Uchwałą RM Milanówka dotyczącą Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla terenu "Turczynek - A" w Milanówku? Jaka jest decyzja Wojewody Mazowieckiego w sperawie tej uchwały?
Z jakich powodów odwołał Pan przetarg na zbycie zabytkowej nieruchomości "Turczynek"
Szanowna Pani,
Uchwała z dnia 25 kwietnia 2013 r. Rady Miasta Milanówka Nr 276/XXVI/13 w sprawie uchwalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego terenu Turczynek A” została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego Rocznik 2013 poz.8170 w dniu 17.07.2013r.
Wojewoda Mazowiecki, w ustawowo wyznaczonym terminie, nie wydał orzeczenia nadzorczego o nieważności uchwały, w związku z czym uchwała została przekazana do publikacji.
Ogłoszenie o przetargu, po wejściu w życie miejscowego planu j.w., musi zostać zweryfikowane, tak więc przetarg został chwilowo odwołany
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Teresa Matuszewska-Gajewska - p.o. Kierownika Referatu Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Szanowni Państwo,
zadane pytanie dotyczy kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w trybie dostępu do informacji publicznej. Proszę zwrócić się do Urzędu Miasta Milanówka ze stosownym wnioskiem.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Teresa Matuszewska-Gajewska - p.o. Kierownika Referatu Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Szanowni Państwo,
zadane pytanie dotyczy kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w trybie dostępu do informacji publicznej. Proszę zwrócić się do Urzędu Miasta Milanówka ze stosownym wnioskiem.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Teresa Matuszewska-Gajewska
p.o. Kierownika Referatu Geodezji
i Gospodarki Przestrzennej
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani zapytanie informuję, że na chwilę obecną brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego ul. Szkolną i nie przewiduje się w najbliższym czasie opracowywania takiego dokumentu dla przedmiotowego terenu.
Realizacja jakichkolwiek inwestycji na omawianym terenie możliwa jest na podstawie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu bądź ustalenia lokalizacji i inwestycji celu publicznego, w myśl art. 4 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.).
Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP
W nawiązaniu poniższego pytania Stowarzyszenia Razem dla Milanówka i mało zrozumiałej odpowiedzi kierownika Referatu Geodezji, uprzejmie proszę o podanie jednoznacznej odpowiedzi co do stanu procedury planistycznej nad miejscowym planem zagospodarowaniu przestrzennego dla terenu Śródmieścia w Milanówku.
Proszę o jednoznaczne stanowisko w sprawie tzw. „notatki Krysiaka”, która już obrosła w Milanówku niemalże legendą, bo kierowany przez Pana Urząd Miasta nie zdecydował się przez okres niemalże miesiąca na wydanie jakiekolwiek komunikatu w sprawie niedojścia w dniu 16.01.2013 r. do skutku publicznej dyskusji nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu Śródmieścia w Milanówku, z powodu zaniedbań urzędników i nieobecności Pana Burmistrza.
--------------------------
Przypominam, że tzw. „notatka Krysiaka” krążąca po Milanówku w kilku egzemplarzach miała treść:
„Milanówek dnia 16 stycznia 2013 r. godz. 16.00
Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu "Śródmieście" w Milanówku zorganizowana w dniu 16 stycznia 2013 r. nie została przeprowadzona, gdyż uznano warunki lokalowe, w których zorganizowano spotkanie za nieodpowiednie (sala konferencyjna była niedostępna).
W związku z powyższym ustalono, iż ZOSTANIE POWTÓRZONA PROCEDURA SPORZĄDZANIA PLANU zgodnie z art. 17 pkt 10 i 11 (ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym), tj. OGŁOSZENIE O WYŁOŻENIU PROJEKTU PLANU DO PONOWNEGO WGLĄDU oraz o organizowanej dyskusji w okresie powtórnego wyłożenia.”
-----------------------
W świetle powyższego przede wszystkim – proszę o jednoznaczną odpowiedź na pytanie:
Czy Urząd Miasta Milanówka dotrzyma deklaracji zawartej w przytoczonej „notatce Krysiaka”, powtarzając wskazane tam czynności, a także organizując spełniającą cywilizowane standardy dyskusję publiczną nad projektem planu do terenu Śródmieścia w Milanówku?
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana zapytanie informuję, że do dnia 21.02.2013 r. trwa zbieranie uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu "Śródmieście" wyłożonego do publicznego wglądu w dniach od 27.12.2012 r. do 31.01.2013 r.
Ponowne wyłożenie ww. projektu planu miejscowego do publicznego wglądu wyznaczono w dniach od 18.02.2013 r. do 19.03.2013 , z terminem składania uwag do dnia 10 kwietnia 2013 r. Stosowne obwieszczenia w tej sprawie zostały podane do publicznej wiadomości na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, w Biuletynie Miasta Milanówka oraz na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta.
Jednocześnie informuję, że moja obecność na spotkaniu nie jest konieczna. Podczas dyskusji nie są podejmowane decyzje, przy których niezbędna byłaby obecność Burmistrza Miasta, a obecność autorów projektu planu oraz pracowników zajmujących się procedowaniem planu jest wystarczająca dla w/w czynności, co potwierdza dotychczasowa praktyka.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP
w związku z notatka sporządzoną w dniu 16 stycznia br. przez p. kierownika Tomasza Krysiaka
a dotycząca nieskuteczności omówienia projektu MPZP dla terenu "Śródmieście" w Milanówku
prosimy o stwierdzenie:
1. czy do tej pory wszczęta procedura wyłożenia w/w projektu planu zostanie unieważniona;
2.czy procedura wyłożenia w/w projektu planu zostanie powtórzona;
3. kiedy zostaną podane do publicznej wiadomości stosowne ogłoszenia?
Obecnie dostępna informacja znajdująca się na stronach internetowych Miasta może utwierdzać w przekonaniu, że ogłoszenie o wyłożeniu w/w projektu planu we wskazanych w nim terminach jest aktualne.
z poważaniem
Ewa Januszewska
Stowarzyszenie RDM
Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani zapytanie informuję:
ad 1) procedura wyłożenia do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu "Śródmieście" w Milanówku trwająca w dniach od 27.12.2012 r. do 31.01.2013 r., z terminem składania uwag do dnia 21.02.2013 r. nie zostanie unieważniona;
ad 2) nawiązując do notatki z dnia 16 stycznia 2013 r, na którą się Pani powołuje ponownie informuję, że procedura wyłożenia ww. projektu planu miejscowego zostanie powtórzona;
ad 3) ogłoszenie w sprawie ponownego wyłożenia do publicznego wglądu omawianego projektu planu miejscowego zostanie podane do publicznej wiadomości w ciągu najbliższego tygodnia, ze względu na konieczność dostosowania się do możliwości wydawniczych prasy lokalnej.
Ponadto podkreślam, że obecnie dostępna informacja znajdująca się na stronach internetowych podaje, że wyłożenie projektu planu zakończyło sie z dniem 31.01.2013 r., a nadal aktualny jest termin składania uwag, tj. do dnia 21.02.2013 r.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP
Chciałabym się zapytać czy w naszym miescie będą przewidziane inwestycje takie jak parki których nie posiadamy mimo że jestesmy "Miastem Ogrodem" , miejsca w których młodzież mogłaby by spędzić wolny czas. Bo jak na razie straż miejska spisuje nas za siedzienie przy ulicy ... a gdzie mamy siedzieć?
Szanowna Zuziu,
W odpowiedzi na Twoje zapytanie odnośnie stworzenia miejsc, gdzie ludzie młodzi i nie tylko mogli by spędzać wolny czas, to uprzejmie informuję, że mamy zamiar urządzić takie miejsca w naszym mieście.
Powstały wstępne koncepcje na zagospodarowanie dwóch miejsc: Amfiteatru położonego u zbiegu ulic Fiderkiewicza i Krótkiej oraz Parku Lasockiego przy ulicy Kościuszki. Jeśli koncepcje zaakceptuje Rada Miasta to przystąpimy do opracowania projektów zagospodarowania tych miejsc.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak - Inspektor w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony
Szanowna Pani,
W okolicach ul. Rososzańskiej istnieją 3 obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Są to: Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu „Królewska-2”, Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego terenu „Wschód-1” w Milanówku, Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego terenu „Wschód-2” w Milanówku. Dokładne informacje znajdzie Pani na na stronie internetowej miasta BIP w zakładce zagospodarowanie przestrzenne http://bip.milanowek.pl/ Wykaz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Teresa Matuszewska - Gajewska - Inspektor Referatu Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Szanowna Pani,
W nawiązaniu do ponownego zapytania dotyczącego problemów z oszacowaniem granicy strefy konserwatorskiej w Milanówku w okolicach ulic Skromnej i Dalekiej, pragnę poinformować, że strefa ochrony konserwatorskiej w Milanówku, wpisana do rejestru zabytków decyzją z dnia 08.01.1988r., znak L. Dz. KLVIII/1319/47/88 Konserwatora Zabytków miasta stołecznego Warszawy pod nr 1319-A, jako zespół urbanistyczno-krajobrazowy Miasta Milanówka, przebiega za ul. Daleką (obejmuje ulicę) na obszarze objętym rozpatrywanym zapytaniem. Podstawę niniejszego stwierdzenia stanowi załącznik graficzny do ww. decyzji, będącej dokumentem wyjściowym przy sporządzaniu innych dokumentów planistycznych w tym m.in. Studium Uwarunkowań, przytoczonych w odpowiedzi na wcześniejsze, bardziej ogólne pytanie, dotyczące przebiegu strefy konserwatorskiej w Milanówku.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP
granicami strefy ochrony konserwatorskiej ?
Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani zapytanie uprzejmie informuję, że granice strefy ochrony konserwatorskiej zespołu urbanistyczno - krajobrazowego miasta Milanówka wpisanego do rejestru zabytków pod nr 1319-A dnia 08.01.1988 r. są oznaczone na załącznikach graficznych do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Milanówka, m.in. na rys. pt. "Kompleksowa ocena uwarunkowań rozwoju wynikających ze stanu istniejącego i funkcjonowania środowiska miasta". W/w Studium wraz z załącznikami zamieszczone jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej miasta Milanówka w zakładce "zagospodarowanie przestrzenne". W załączeniu przesyłam link do strony: http://bip.milanowek.pl/pliki/1200/studium_uwarunkowan.pdf.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP