Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 16-03-2016, Jolanta Lissowska
Proszę o informację gdzie można oddać zużyte świetlówka, żarówki?
Odpowiedź 25-03-2016

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na maila, uprzejmie informuję, że pojemniki na świetlówki są ustawione w budynku B i C Urzędu Miasta przy ul. Kościuszki 45 oraz Spacerowej 4.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 03-03-2016, antoni
Proszę o informację, gdzie można przekazać przeterminowane leki? Kiedyś przyjmowały je dwie milanowskie apteki; jedna została zlikwidowana, druga zmieniła właściciela.

Z poważaniem antoni
Odpowiedź 08-03-2016

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na  Pana maila, poniżej wykaz miejsc,  gdzie można oddać przeterminowane leki:
1.AWEMED, ul. Piasta 30
2.BIOVEWNA, ul. Mickiewicza 1
3.Apteka IZMAR II, ul. Piasta 30
4.Apteka, ul. Piłsudskiego 19
5.Apteka GOLDENFARM, ul. Krakowska 11b
6.Apteka, ul. Grudowska 3
7.Apteka, ul. Piłsudskiego 28b
8.Apteka, ul. Nowowiejska 2a 
 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią 

do góry strony
Pytanie 03-03-2016, gość
W miesiącu marcu w wielu okolicznych gminach ruszył program dofinansowanej sterylizacji psów i kotów. Czy Milanówek przyłączył się do akcji ? Jeśli TAK to do której lecznicy należy się udać ? Jeśli NIE to proszę wyjaśnić dlaczego ?
Odpowiedź 07-03-2016

Szanowny Gościu,
Uprzejmie informuję, że realizując Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt, gmina Milanówek od wielu lat prowadzi takie akcje. Mieszkaniec Milanówka może z takiego dofinansowania skorzystać, wystarczy złożyć podanie do Urzędu.
Po więcej informacji zapraszam do referatu ochrony środowiska i gospodarki zielenią.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 



 

do góry strony
Pytanie 03-03-2016, mirek
Witam. Pani Burmistrz bardzo dobrze się stało że będzie pojemnik na odpady wreszcie skończy się problem porozrywanych worków przez zwierzątka( to im wybaczamy) na naszych ulicach.
Natomiast jak ktoś nie ma kasy na zakup pojemnika to niech sobie weżmie kredyt np.banki lub inne firmy udzielające kredytu.

Pozdrawiam Pani Burmistrz i życzę wiele dalszych sukcesów
Odpowiedź 07-03-2016

Szanowny Panie,
Bardzo dziękuję za Pana maila, bo temat wyposażenia nieruchomości w pojemniki wywołał burzę wśród mieszkańców, szkoda że nie wszyscy podeszli do tematu tak jak Pan.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Łukasz Stępień
Zastępca Burmistrza Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 26-02-2016, Michal
Chciałbym sie zapytać w jaki sposób Straz Miejska dba o środowisko i przestrzeganie prawa?w dniu dzisiejszym czekając na pociąg ,panowie strażnicy w raz z kilkoma cywilami palili sobie przed budynkiem Straży.Jeden z samochodów cywilnych marki Ford fiesta Wgm 6e76,który stał na parkingów przed siedzibą miał wlaczony silnik ponad 10min.Panowie skończyli palić i weszli do środka a samochodów dalej pracował w dodatku bez nadzoru właściciela,ktory także wszedł do budynku.Popełniono jednocześnie dwa wykroczenia a wszystko w obecności strażników.czyżby kolegom nie można zwracać uwagi?
Odpowiedź 07-03-2016

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie pragnę poinformować, że ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych wyraźnie określa, gdzie obowiązuje zakaz palenia tytoniu.
Zgodnie z art. 5 ustawy antynikotynowej zabronione  jest palenie:
•na terenie zakładów opieki zdrowotnej i w pomieszczeniach innych obiektów, w których są udzielane świadczenia zdrowotne
•na terenie jednostek organizacyjnych systemu oświaty
•na terenie uczelni
•w pomieszczeniach zakładów pracy
•w pomieszczeniach obiektów kultury i wypoczynku do użytku publicznego
•w lokalach gastronomiczno- rozrywkowych
•w środkach pasażerskiego transportu publicznego oraz w obiektach służących obsłudze podróżnych
•na przystankach komunikacji publicznej
•w pomieszczeniach obiektów sportowych
•w ogólnodostępnych miejscach przeznaczonych do zabaw dzieci
•w innych pomieszczeniach dostępnych do użytku publicznego
Zatem strażnicy palący papierosy przed siedzibą Straży Miejskiej nie popełnili wykroczenia.
Odnosząc się do kwestii pojazdu zaparkowanego przed siedzibą Straży Miejskiej, który we wskazanym przez Pana dniu został pozostawiony z pracującym silnikiem  pragnę poinformować, że rzeczywiście zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r Prawo o ruchu drogowym zabronione jest m.in. używanie pojazdu w sposób powodujący uciążliwości związane z nadmierną emisją spalin do środowiska, jak również  pozostawianie pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym- o czym mówi art. 60 ust 2 pkt 2 i 3 ustawy)  Jednak w związku z tym, że Straż Miejska nie posiada uprawnień do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego z art. 60 ust 2 pkt 2 i 3, zasadne byłoby, aby zgłosił Pan popełnienie tego wykroczenia w najbliższym komisariacie Policji.
Informuję również, że na odprawach służbowych zwróciłem uwagę  funkcjonariuszom i pracownikom na właściwe zachowanie i przestrzeganie norm prawnych.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku

do góry strony
Pytanie 24-02-2016, Paweł
Witam

Jestem oburzony zmianami w odbiorze śmieci zmuszacie nas na ZAKUP jakiś nikomu nie potrzebnych pojemników jak informujecie na waszej stronie - zmiany te wynikają z Uchwały nr 87/XIII/15 Rady Miasta Milanówka z dnia 22 października 2015 r.

Pytam dlaczego to firma Hetman nie wypożycza na czas trwania umowy takich pojemników ?? Po co nam one ?? Zmieni się firma i znowu podejmiecie nową dla nas niekorzystną uchwałę , że teraz mają być inne pojemniki .

Ja dostosowałem swoje ogrodzenie i mam pojemniki estetyczne drewniane na worki a teraz mam mieć jakiegoś brzydkiego grzmota , który będzie śmierdział bo trzeba będzie to dodatkowo czyścić .
Czy wy działacie w interesie mieszkańców ? Czy raczej w interesie firmy HETMAN ??!!
Odpowiedź 25-02-2016

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że wyposażenie nieruchomości w pojemnik, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie jest obowiązkiem właściciela posesji.
Gmina może oczywiście przejąć ten obowiązek, ale koszty wyposażenia będą wliczone i tak w opłatę śmieciową. Jednocześnie informuję, że system pojemnikowy obowiązuje niemal w każdej gminie i w większości z nich, wyposażenie w pojemnik leży po stronie mieszkańca a nie gminy. Ponadto informuję, że podejmując decyzję o odbiorze odpadów pozostałych w pojemnikach zależało nam na tym, aby nasze miasto nie było obstawiane workami, które bardzo często są rozrywane przez zwierzęta, jak również informuję, że nie planujemy w kolejnych przetargach powrotu do systemu workowego czy też wymiany pojemników na inne.
Nie mogę się zgodzić, że podejmując takie decyzje działamy na rzecz firmy, bo to firma podejmując decyzję o startowaniu w przetargu akceptuje warunki jakie zostały w nim określone przez Zamawiającego.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 23-02-2016, anna
Pani burmistrz dlaczego w sprawie wywozu śmieci poszła pani na rękę firmie wywożącej śmieci a nie wstawiła się pani za mieszkańcami. Nie wszystkich stać na zakup nowych pojemników . czy to oznacza że będą oni płacić za wywóz śmieci a fizycznie śmieci będą u tych osób pozostawać na posesji bo firma ich nie odbierze. Jak mogła się Pani na to zgodzić .Mieszkańcy wybrali Panią na burmistrza a Pani tak się nam odwdzięczyła - to ja dziękuję za taką burmistrz co dba o interesy innych tylko nie mieszkańców.
Odpowiedź 25-02-2016

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na maila, uprzejmie informuję, że zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie obowiązkiem właściciela posesji jest wyposażenie nieruchomości w pojemnik,  gmina może oczywiście przejąć ten obowiązek, ale koszty wyposażenia będą wliczone i tak w opłatę śmieciową. Jednocześnie informuję, że system pojemnikowy obowiązuje niemal w każdej gminie i w większości z nich, wyposażenie w pojemnik leży po stronie mieszkańca a nie gminy. Ponadto zbieranie w pojemnikach jest  wygodniejsze i na pewno bardziej higieniczne.
 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony
Pytanie 17-02-2016, Robert Karczewski
Ponawiam moje pytania na które nie uzyskałem odpowiedzi, bo chyba za taką nie uznają Państwo tego co odpisaliście.

1. W harmonogramie mamy odbiór co tydzień w marcu i kwietniu, a w gorące miesiące, kiedy wszystko w koszach gnije i najbardziej śmierdzi, co 2 tygodnie? Wyczytałem w innych odpowiedziach UM, że pozytywnie zaopiniował to sanepid. Ok. Ale czy sanepid zajmuje się deratyzacją na terenie posesji prywatnych i okolicznych łąkach. Nie. Więc proszę o opinię kogoś kompetentnego w tym zakresie. Dla sanepidu szczury i myszy wokół naszych posesji nie są problemem, bo nie łożą na to żadnych środków.
Dlatego ponawiam pytanie i zadaję kolejne dlaczego wraz ze zmniejszeniem częstotliwości wywozu śmieci nie idzie w dół opłata za "śmieci"?
2. Ok. Zrozumiałem intencje nierobów z EkoHetman, ma być w tej samej kasie szybciej, a więc i taniej dla nich, a drożej dla nas, bo ten kubeł trzeba kupić. Zrozumiałem sens finansowy dla EkoHetman, ale nie rozumiem postępowania UM, które dla o finanse EkoHetman a nie o wywóz śmieci.
3. Odpady ulegające biodegradacji. Max. 4 worki. Słucham? Ile? To do czego zobowiązana jest gmina określa ustawa "śmieciowa" i narzucanie limitów jest wbrew tej ustawie. Po to powstała, żeby śmieci nie lądowały w lesie, a na wysypisku. Jak rozumiem mieszkańcy mają sobie swoimi osobówkami wozić liście do wysypisko? To po co UM wynajmuje "tanią" firmę EkoHetman? Do objazdu na pusto po ulicach miasta?
Ponawiam pytanie - ja generuję 6 worków tygodniowo trawy z koszenia posesji. Jak rozumiem 2 worki mam wywieźć osobówką na składzik przy Wiatracznej? No i czy muszę mieć na to kolejny kubeł?
4. Gruz, odpady budowlane i rozbiórkowe. Max. 4 worki. Proszę o podstawę prawną. Obecnie miałem wykonany własnoręcznie remont i mam worków ze styropianem ok. 10. I co? Mam sobie sam to wozić? Rozumiem, że to sposób na nadużycia, ale nie wiem dlaczego ja jako mieszkaniec nie prowadzący działalności firmy budowlanej mam cierpieć z tytułu ochrony interesów firmy EkoHetman. Gmina powinna ustalić stawki za wywóz śmieci np. remonotowych i nawet wynająć do tego inną firmę niż ta, która wygrała w przetargu. Dlatego pytam w czym problem?
Na to pytanie nie uzyskałem odpowiedzi. Właśnie przerabiałem ocieplenie w garażu i co mam zrobić z tymi śmieciami? UM ma obowiązek wywozu czy nie?

I proszę o odpowiedź na moje pytanie a nie lakoniczne dyrdymały w 2 zdaniach. Pytania są konkretne, proszę odpowiedzieć tak/nie/nie wiem i wszyscy zainteresowani będą wiedzieli o co chodzi. A jeśli Państwo zmieniacie warunki gry w trakcie gry to podajcie podstawę prawną. Nie jest nią odniesienie do całej ustawy, bo za jej interpretację płacę w podatkach do UM. Od tego jesteście przypominam co poniektórym, bo widzę, że pamięć mają zawodną.

Pzdr
Robert Karczewski
Odpowiedź 25-02-2016

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila, informuję co następuję:
Ad.1  Opłata za śmieci, która wpływa do Urzędu Miasta nie będzie zmniejszona. Po dokonaniu bilansu rocznego wpływy z opłaty są znacznie mniejsze od kosztów jakie gmina ponosi na system.
Jednocześnie informuję, że ze względu na dużą ilość próśb wpływających do Urzędu w sprawie częstotliwości odbioru odpadów, prowadzone są rozmowy z firmą w tej kwestii.
Ad.2 Gmina postępuje zgodnie z przepisami. Nawet jeśli przejęlibyśmy obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemnik, to koszty tej operacji mieszkańcy musieli by ponieść w opłacie za śmieci.
Ad.3. i 4. Zgodnie z art. 6r ust.3 pkt. 3a dopuszcza się ograniczenie ilości odpadów zielonych, zużytych opon, odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne.
Odpady zielone, będą odbierane w workach brązowych, w które w marcu, firma będzie wyposażać nieruchomość. Za każdy wystawiony worek firma w dniu odbioru uzupełni w stosunku 1:1.
Jednocześnie informuję, że Gmina odbiera w określonych ilościach odpady budowlane i rozbiórkowe - pochodzące z remontów wykonanych we własnym zakresie (na wykonanie, których nie wymagane jest pozwolenie na budowę lub na wykonanie, których nie jest wymagane zgłoszenie do organu administracji architektoniczno-budowlanej), nie zawierające odpadów niebezpiecznych. Jeżeli remont wykonywany jest przez przedsiębiorcę odpady powstałe w wyniku jego działalności nie są odpadami komunalnymi, w związku z czym to przedsiębiorca staje się właścicielem odpadu i jest zobowiązany do odbioru i zagospodarowania tych odpadów we własnym zakresie.
Ponadto informuję, że rozważamy wprowadzenie dodatkowej opłaty za odbiór odpadów budowlanych wytwarzanych w większych ilościach, niż  te przewidziane w ramach opłaty za śmieci.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony
Pytanie 16-02-2016, Aneta
Moje pytanie dotyczy obowiązku zakupu pojemnika. Czy ta kwestia pozostaje jeszcze do zmiany?. Mieszkańcy narażeni są na kolejny wydatek i w przypadku zmiany firmy odbierającej śmieci w wyniku nowego przetargu np. od 2017 okaże się, że trzeba nabyć inny pojemnik. Może większy, może biały lub błękitny i kolejny koszt. Pragnę jeszcze raz spytać skąd ta zmiana? Dlaczego Firma odbierająca śmieci nie wydała w lutym czarnych worków skoro zasady zmieniono od 01.04.2016 ?
Odpowiedź 17-02-2016

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani maila, uprzejmie informuję, że obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemnik przez właściciela, wynika z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z regulaminu utrzymania czystości i porządku w naszym mieście, przyjętego uchwałą Rady Miasta.
Jeśli chodzi o obecną umowę została zawarta na okres 3 lat, i nie przewidujemy aby w kolejnych przetargach zmieniać pojemniki na worki. Odnośnie zmian, obowiązują one od momentu zawarcia umowy tj. od lutego br. Ze względu na krótki czas jaki mieszkaniec by miał od momentu otrzymania informacji o konieczności wyposażenia nieruchomości w pojemnik, przedłużyliśmy ten okres do końca marca.  Jednakże firma nie pozostawia czarnych worków na wymianę, można korzystać z zapasowych worków jeśli się je posiada bądź wystawiać w dowolnych, nieopisanych czarnych workach.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 09-02-2016, zatroskany
Dzień dobry. Zaniepokoił mnie trochę HARMONOGRAM ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH
Z TERENU MIASTA MILANÓWKA
W OKRESIE OD 1 lutego 2016 DO 31 grudnia 2016 R. zamieszczony na stronie miasta.
Wg w/w odpady zmieszane mają być wystawiane w pojemnikach spełniających normę PN-EN 13071 a takowa brzmi :Unoszone pojemniki na odpady o pojemności do 5 000 l, opróżniane od dołu
Są to typowe miejskie "balony" do selekcji odpadów(kiedyś takie stały vis a vis Urzędu przed Bioweną-czyli nie są to pojemniki" detaliczne"
Mam nadzieję ,że ta norma w harmonogramie to pomyłka.
pytanie drugie co mam zrobić jak posiadam na posesji pojemnik 1100L (do tej pory uzywany) bedzie oprożniany czy trzeba się go pozbyć?
Odpowiedź 11-02-2016

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że chodzi o zwykłe pojemniki dostępne praktycznie we wszystkich sklepach, ważne jest żeby były na kółkach i miały tzw. zaczep, który umożliwia jego podniesienie przez mechanizm zamontowany w pojazdach. Jeśli pojemnik, który Pan posiada o pojemności 1100l, był do tej pory opróżniany przez firmę to jak najbardziej może Pan nadal w nim gromadzić odpady.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony