Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do Pana maila, na wstępie dziękuję za zainteresowanie się sprawami gospodarki odpadowej na terenie naszego miasta.
Milanówek wprowadził system segregacji odpadów w 1993 r., czyli w tym roku obchodzimy jego
20 –sto lecie. Od samego początku był to system workowy i jak do tej pory nie stanowiło to problemu zarówno dla mieszkańców jak i firm, które ten system obsługiwały.
Jednocześnie informuję, że procedura przetargowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta Milanówka została uruchomiona w dniu 13 kwietnia , natomiast w dniu dzisiejszym upływa termin składania ofert. Na dzień dzisiejszy, żadna firma, która zapoznała się z SIWZ nie zarzuciła nam, że ograniczamy konkurencję wprowadzając takie zapisy.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że na terenie Gminy Milanówek będzie obowiązywał wyłącznie system workowy. Także odpady zmieszane czy pozostałości po segregacji będą gromadzone i wystawiane w czarnych workach. Odbiór tego rodzaju odpadów odbywać się będzie z częstotliwością nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, zaś w okresie od czerwca do sierpnia raz w tygodniu.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
dlaczego w naszym mieście nie można złożyć "deklaracji śmieciowej" przez ePUAP?
Czy w takim razie deklarację można wysłać mailem na adres urzędu?
Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani maila, uprzejmie informuję, że gmina Milanówek nie podjęła jeszcze stosownej uchwały, która reguluje kwestie składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jednakże wychodząc naprzeciw naszym mieszkańcom deklaracje składane drogą mailową będą jak najbardziej honorowane.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt pod numerem telefonu: (22) 758 30 61 wew. 212 i 221 lub na maila: smieci@milanowek.pl
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony
Zadałem pytanie o ilość i odpłatność worków ponad przyznany limit - dostałem odpowiedź wymijającą - że niby mi wystarczy. Wymijająca odpowiedź oznacza, że planuje Pan iż dodatkowe worki będę musiał kupić - to będzie złamanie prawa wynikającego z ustawy, która wprowadza podatek od wywozu śmieci. Na razie to nieważne.
Mam następujące pytania i prośby związane z samym przetargiem na wywóz śmieci i warunki tego przetargu.
1. moja posesja znajduje się na końcu ślepej, wąskiej (4 metry szerokości) drogi. Jak szukałem firmy do wywozu śmieci to 2 firmy z 3 zażądały ode mnie wystawienia pojemników przed tą drogą (droga ma 110m długości) - twierdziły że ich kierowcy oraz ich duże samochody nie są wstanie wjechać w tą drogę. Oczekuję że Miasto stworzy SIWZ który uwzględni taki drobiazg jak konieczność i umiejętność dojazdu do każdej posesji na terenie gminy. Dodam że zbudowałem niedawno dom i do posesji podjeżdżały pełno wymiarowe TIRy
2. Jak wyżej wspomniałem zbudowałem niedawno dom, uzyskując wcześniej warunki zabudowy (wydane przez Pana, Panie Burmistrzu), gdzie między innymi wymagane było ode mnie zbudowanie na terenie posesji miejsca do segregacji odpadów - jak coś takiego wygląda opisane jest nawet w prawie budowlanym - to jest altanka śmietnikowa. Spełnienie wymagania warunków zabudowy naraziło mnie na koszty - oczekuję zatem że nowa firma która będzie wywozić śmieci będzie posiadała procedurę dojazdu do posesji, otworzenia drzwi altanki (drzwi nie są zamykane na klucz) zabrania pojemnika/worków na śmieci etc. tak jak to robi do tej pory grodziskie ZGK z którym mam umowę. Innymi słowy oczekuję i mam nadzieję że to zostanie zawarte w SIWZ że firma wywożąca śmieci nie będzie wymagać wynoszenia worków ze śmieciami przed posesję (o 110 metrowej drodze nawet nie wspominając)
Pozdrawiam
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że firma, która będzie odbierała odpady komunalne od Mieszkańców Milanówka, będzie docierała do każdej posesji na terenie Miasta. W związku z czym, będzie również dojeżdżała do Pana posesji, celem odbioru odpadów. Jeżeli ma Pan altankę śmietnikową – pracownicy firmy będą odbierali odpady z tej altanki.
Jednocześnie informuję, że nowy system gospodarowania odpadami przewiduje następujące ilości worków na miesiąc na osobę:
•1 worek 120 l w kolorze niebieskim na makulaturę,
•1 worek 60 l w kolorze białym na szkło,
•2 worki 120 l w kolorze żółtym na metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,
•2 worki 60 l w kolorze czarnym na odpady zmieszane oraz pozostałe po selektywnej zbiórce wraz z pozostałymi bioodpadami.
Natomiast przed dniem 1 lipca zostaniecie Państwo wyposażeni w zapas worków na 3 miesiące, czyli:
•3 worki 120 l w kolorze niebieskim na makulaturę,
•3 worki 60 l w kolorze białym na szkło,
•6 worków 120 l w kolorze żółtym na metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,
•6 worków 60 l w kolorze czarnym na odpady zmieszane oraz pozostałe po selektywnej zbiórce wraz z pozostałymi bioodpadami.
Przy każdym kolejnym odbiorze firma będzie przerzucała na posesję tyle worków, ile Mieszkaniec wystawi w danym kolorze. Za dodatkowe worki – ponad limitem – Mieszkańcy nie będą ponosili kosztów. W przypadku, gdy zabraknie Państwu worków, Gmina będzie dostarczała niezbędną ilość.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Pozdrawiam Dariusz Sosnowski
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny będzie odbierany bezpośrednio z posesji Mieszkańca, jak również będzie można go oddać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który będzie znajdował się na terenie Milanówka przy ul. Turczynek (w miejscu dawnego punktu przyjmowania bioodpadów) .
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
1.W Milanówku zamieszkuje wiele osób nie zameldowanych, mieszkających w wynajętych pokojach lub mieszkaniach i mogących unikać opłaty za wywóz śmieci ,twierdząc ze wnoszą opłaty w miejscu swojego stałego zameldowania.
.Właściciele mieszkań nie będą ich zgłaszać w deklaracji jako mieszkańców obniżając tym samym swoje rachunki .
Jak gmina zamierza rozwiązać ten problem?
2. Czy znikną kosze na śmieci z ulic w sytuacji gdy mieszkańcy będą podrzucać do nich swoje smieci aby obniżyc własne koszty-co jest wielce prawdopodobne?
Uważam ,że jest w poważnym stopniu zaniedbana ze strony miasta akcja uświadamiania mieszkańców o konieczności segregacji i wnoszenia opłaty za śmieci.Nie wystarczą sporadyczne komunikaty w biuletynie o kosztach na osobę i ilości przysługujących worków, ale powinna być szeroko zakrojona ,długofalowa akcja /ulotki ,plakaty,spotkania/ uswiadamiająca i apelująca m.in. o zaprzestanie palenia smieci w piecach , sprzątanie psich odchodów ,o szkodliwości dla zdrowia i przyrody itd.
Tylko takie działanie pozwoli zmienić swiadomość ludzi . Świadomość i konsekwencja działania w egzekwowaniu zarządzeń Burmistrza przez Straż miejską ,której nota bene w Milanówku kompletnie ne widać przyniesie zadawalający efekt..Proszę tylko nie mówić że brak na to funduszy, bo myslę że to bardziej brak koncepcji , lub tez kompletny brak inicjatywy w gminnym wydzialeochrony środowiska.Może trzeba sie otrząsnąc z letargu i nie poprzestać tylko na przychodzeniu do pracy ,lecz opracować konretny plan i zacząć go realizować
Albo ....niech będzie tak jak jest .
pozdrawiam
Wacław
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję:
Ad. 1. - opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie naliczana od osób zamieszkałych w danej nieruchomości. Właściciel nieruchomości ma obowiązek podać w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej do Urzędu Miasta ilość osób, które faktycznie zamieszkują jego nieruchomość. Zadeklarowana przez Właściciela ilość osób będzie podstawą do naliczenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami. Dane te będą również weryfikowane i kontrolowane przez pracowników Urzędu Miasta oraz przez Straż Miejską. W przypadku, gdy liczba osób wpisana w deklaracji będzie inna niż liczba osób faktycznie zamieszkałych, wówczas będzie wydana decyzja naliczająca wyższą opłatę dla wszystkich mieszkańców.
Ad. 2. – kosze na odpady nie znikną z ulic, będą one nadal funkcjonować. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie stała niezależnie od ilości oddawanych przez Mieszkańca odpadów, w związku z czym nie będzie zasadne podrzucanie odpadów pod kosz uliczny.
Jednocześnie informuję, że w najbliższym czasie każdy Mieszkaniec otrzyma broszurę, zawierającą kompleksowe i wyczerpujące informacje, dotyczące nowego systemu gospodarowania odpadami.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony
Ponieważ chciałbym poznać ostateczną cenę wywozu odpadów zanim wypełnię i złożę deklarację "śmieciową".
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że stawka opłaty została ustalona uchwałą Nr 266/XXV/13 Rady Miasta Milanówka z dnia 26 marca 2013 r. Także proszę o złożenie deklaracji w terminie do dnia 31 maja z obowiązującą stawką. Jednocześnie informuję, że rozstrzygnięcie przetargu nastąpi nie wcześniej niż w czerwcu br., także nie ma możliwości wprowadzenia zmiany stawki przed dniem 1 lipca, kiedy to zaczyna obowiązywać nowy system.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Otrzymałem od Państwa deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zastanawiam się jak dobrze ją wypełnić oczywiście jest opis i wszystko niby jasne jednak chciałbym uzyskać kilka dodatkowych informacji.
Mieszkam na osiedlu w Milanówku i chciałbym zadeklarować selektywną zbiórkę odpadów, czyli złom, papier, szkło i plastik to oczywiste. Jednak, co mam zrobić z takimi odpadami jak np. obierki po ziemniakach, ogryzek jabłka, torebka po herbacie, gliniana doniczka po kwiatku, zrobiony z drewna patyczek po lodach, zużyte spodnie, bluzka, buty i wiele innych rzeczy codziennego użytku. Jak to będzie rozwiązane przecież na osiedlu nie ma kompostownika ani pojemników na te pozostałości? Drugie moje pytanie. Co z będzie, jeżeli właściciel domu czy posesji zadeklaruje selektywną zbiórkę odpadów zgłosi cztery osoby, a jedna z tych osób nie będzie segregować odpadów? Kto będzie za to odpowiadał? Przecież nie mogę zmuszać człowieka do tego, czego nie chce. Eksmitować go też nie mogę, bo nie mam dla niego lokalu zastępczego. A za śmieci chce płacić mniej. Pewnie z większością tych problemów osoby mieszkające w domach jednorodzinnych sobie jakoś poradzą. Ale co z osobami, które mieszkają w blokach?
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że odpady zmieszane oraz pozostałe po selektywnej zbiórce, o których Pan pisze będą gromadzone w odrębnych pojemnikach przeznaczonych do tego typu odpadów. Osiedla, w tego typu pojemniki, będzie wyposażał Zarządca bądź Administrator osiedla.
Jednocześnie informuję, że deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w imieniu wszystkich mieszkańców osiedla składa Zarządca / Administrator osiedla. W deklaracji musi być wskazany jeden wspólny sposób gromadzenia odpadów dla wszystkich lokatorów (selektywny bądź nieselektywny).
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Z góry dziękuję za informacje
Piotr Ścisłowski
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że Urząd Miasta przejął na siebie obowiązek wyposażenia bądź dofinansowania zakupu pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej (osiedla), gdzie został powołany Zarząd. W pozostałe pojemniki Zarządcy /Administratorzy wyposażają swoje nieruchomości we własnym zakresie.
W przypadku kamienic, obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki, spoczywa na właścicielach lokali. Jednocześnie informuję, że w tego rodzaju zabudowie nie zasadne jest stawianie gniazd do selektywnej zbiórki odpadów, ze względu na małą ilość osób zamieszkujących.
Wobec powyższego słusznym rozwiązaniem w tego rodzaju zabudowie będzie pojemnik na pozostałości z selektywnej zbiórki odpadów bądź na odpady zmieszane, natomiast na segregację worki, w które wyposaży firma obsługująca system.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
Chciałbym prosić o uzasadnienie ceny pokrywanej przez mieszkańca za wywóz smieci z posesji.Do tej pory gmina odbierała od mieszkańców smieci /rozumiane w szerokim pojęciu / nie pobierając od mieszkańców zadnych opłat i pokrywała koszty z kasy gminy.
Moje pytanie jest nastepujące:
dlaczego teraz te koszty tak bardzo maja wzrosnąć
że aż trzeba będzie zasilić dodatkowo budzet gminy kwotą, w przypadku Milanówka ,około 2 milionów złotych rocznie którą to kwotę pozyska gmina od mieszkańców w formie opłaty śmieciowej /przy zakładanej cenie od osoby około 12 zł./
Czy firmy, które teraz wygrają przetarg na odbiór śmieci będą droższe o 2 miliony zł/rok niż te ,które dotychczas świadczyły nam usługi?
.Jeżeli Radni ustalili kwotę około 12 zł/osobę to w oparciu o jakie wyliczenia.
Pozdrawiam
wacek
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że do wyliczenia wysokości opłaty wzięto pod uwagę koszty zagospodarowania odpadów w instalacjach, ilość odpadów powstających na naszym terenie, liczbę mieszkańców oraz wliczono wszystkie elementy, które składają się na prawidłowe funkcjonowanie systemu, który będzie obowiązywał od 1 lipca br.
Opłata została przyjęta przez Radę Miasta uchwałą Nr 266/XXV/13 z dnia 26 marca 2013 r., gdzie kalkulacja stanowi załącznik do uzasadnienia.
Jednocześnie informuję, że nie planujemy uzyskania jakichkolwiek nadwyżek z pobieranej opłaty od mieszkańców. Ponadto wpływy z opłaty nie mogą być przeznaczane na inne cele, jak te związane z gospodarką odpadami.
Jednocześnie informuję, że wysokość opłaty może ulec zmianie, po rozstrzygnięciu przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią
do góry strony