Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
1Pyt.Czy można w kącu uruchomić pszedłużyć. Trase Autobusu Milanowskiego pszez ul. Wylot,Naddawki.Czubińska.Już jest zrobiona ul Wylot i Naddawki.By się bardzo pszydał.Pyt.2 Kiedy będzie pszejeżdział koło szkoły 2.ul.Literackiej?Pyt.3 Kiedy będą ławki na pszystankach wszystkich,by się pszydały Wiaty,jakie są w Grodzisku Mazowieckm.Mam nadzieje że to wkońcu będzie zrobione.Pozdrawiam
Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że:
Ad 1. Urząd Miasta nie planuje poprowadzenia trasy komunikacji miejskiej ulicami Wylot, Naddawki i Czubińską. Decyzja ta podyktowana jest niską frekwencją pasażerów w sytuacji, kiedy w poprzednich latach taka trasa funkcjonowała.
Ad 2. Wg aktualnego rozkładu autobus przejeżdża w obok ulicy Literackiej, zatrzymując się przy przystanku „Zaciszna”.
Ad 3. Ze względu na to, że trasa komunikacji miejskiej poddawana jest zmianom (na prośby Mieszkańców), mającym na celu jak najlepsze dostosowanie linii do potrzeb Mieszkańców naszego miasta, do momentu ustalenia stałej trasy (która funkcjonowałaby nieprzerwanie przez kilka kolejnych lat) nie ma możliwości zamontowania wiat przy przystankach.
Sugestia odnośnie umieszczenia ławek przy przystankach, które będą realizowane wg nowej trasy na 2016 rok zostanie wzięta pod uwagę i wdrażana w miarę dostępności środków finansowych.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Zbigniew Brzeziński - p.o. Kierownika Refeartu TOM
Szanowny Panie,
wprowadzone rozwiązania w zakresie komunikacji miejskiej były odpowiedzią na potrzeby zgłaszane przez Mieszkańców. Pana uwagi zostaną wzięte pod uwagę przy wprowadzaniu zmian do kursowania komunikacji miejskiej.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM
WKD komunikuje że po zakupieniu nowych składów od 01.2016r. w godzianch szczytu WKD do Pruszkowa będzie kursowało nawet co 5 minut.
Aktulanie do stacji Podkowa Lesna w tygodniu można dojechać skałdami kursującymi 4 razy w ciągu godziny. Do Milanówka/ z Milanówka 1x na godzine.
Aktualny pomiar ruchu prowadzony przez PMO, może nie oddać aktualnych potrzeb mieszkańców oraz natężęnia ruchu, ponieważ mając do dyspozycji jedną 1 kolejkę na godzinę mieszkańcy muszą decydować się na inne środki transportu.
Bardzo proszę o informację czy misto podejmuje starania, aby zwiększyć częstotliwośc kursowania kolejki WKD z/ do Milanówek Grudów.
pozdrawaim
Justyna
Szanowna Pani,
serdecznie dziękuję za zasygnalizowanie problemu, Burmistrz Miasta Milanówka wystąpi do WKD z prośbą o zwiększenie ilości kursów kolejki.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM
Rozpoczął sie rok szkolny. Dzieci z krańca Milanówka np. przystanek Modrzewiowa muszą pieszo pokonywać drogę do szkoły nr 3 , co zajmuje im minimum 35 minut. Może ruch by im sie przydał , ale nie koniecznie z tak ciężlimi plecakami.
Na godzinę 8.00 w miarę dojeżdzają ale na drugą godzinę lekcyjną 8.50 brakuje im 5 minut. Podobnie jest z powrotem nieraz chodzi o 15 minut lub 30 minut róźnicy w dotychczasowym rozkładzie jazdy. Wiem, że autobusy tak częśto nie uczęszczają , ale w tych godzinach w których chodzą mogłoby być to skorelowane z godzinami lekcyjnymi w szkole.
dziękuję
Szanowna Pani/Szanowny Panie,
rozkład jazdy był dostosowany i opracowany w oparciu o potrzeby zgłaszane przez podróżnych. Planuje się ponowne dostosowanie rozkładu jazdy autobusu. Uwagi zgłoszone w pytaniu będą rozpatrywane na etapie układania nowego rozkładu jazdy.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM
Mam prośbę o wyjaśnienie kwestii jazdy rowerem po spożyciu alkoholu. Dawniej groziło za to utrata Prawa Jazdy a nawet wyrok więzienia. Ostatnio wielu znajomych tłumaczy mi, że przepisy się zmieniły i można jeździć rowerem po przysłowiowym piwku. Mam wątpliwości, czy taka interpretacja jest prawidłowa, stąd prośba o jasną interpretację aktualnych przepisów, i postawy milanowskiej Straży Miejskiej oraz Policji w tej kwestii. Mam także prośbę o jednoznaczne określenie, czy można prowadzić rower obok siebie po chodniku będąc w stanie po spożyciu.
Pozdrawiam serdecznie,
Rowerzysta
Szanowny Panie.
Odpowiadając na Pana pytanie dotyczące kwestii jazdy rowerem po spożyciu alkoholu, pragnę przedstawić obowiązujący zapis prawny.
W 2013 roku zmieniono przepisy prawa karnego i prawa wykroczeń. Od tej pory jazda rowerem pod wpływem alkoholu nie jest już traktowana jak przestępstwo, ale jako wykroczenie.
Warto rozgraniczyć w tym miejscu stan nietrzeźwości i stan po użyciu alkoholu. Stan nietrzeźwości zachodzi, gdy zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila, natomiast stan po użyciu alkoholu – od 0,2 do 0,5 promila we krwi.
Ustawa uchwalona przez Sejm 27 września 2013 r., a podpisana 17 października 2013 r. przez prezydenta to przede wszystkim odejście od wcześniejszej, surowej polityki karania nietrzeźwych rowerzystów.
• Uchylony został art. 178a §2 Kodeksu karnego, zatem kierowanie rowerem w stanie nietrzeźwości nie jest już przestępstwem. Nie oznacza to jednak, że sprawcy tego rodzaju czynów są bezkarni. Pozostają one bowiem czynami zabronionymi przez prawo.
• Przestępstwo zostało przekształcone w wykroczenie, czyli kierowanie rowerem w stanie nietrzeźwości
(powyżej 0,5 promila) jest wykroczeniem z art. 87 §1a kodeksu wykroczeń. Nietrzeźwym rowerzystom grozi zatem kara aresztu (od 5 do 30 dni) albo kara grzywny (od 50 do 5000 zł)
• Poza karą aresztu albo grzywny sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów innych niż pojazdy mechaniczne na okres od 6 miesięcy do 3 lat. Zakaz nie jest jednak (jak wcześniej w przypadku przestępstwa) obowiązkowy. Decydując czy go orzec sąd może brać pod uwagę np. zawartość alkoholu w organizmie sprawcy oraz to czy sprawca był już dotąd karany za podobne czyny.
• Obowiązkowe przestało być orzekanie zakazu prowadzenia pojazdów wobec ukaranych za wykroczenie z art. 87 §2 kw (tj. kierowanie rowerem w stanie po użyciu alkoholu).
Postępowanie wobec nietrzeźwych rowerzystów toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. W tego typu sprawach to policja prowadzi czynności wyjaśniające ( np. bada zawartość alkoholu w organizmie, sporządza notatkę urzędową, przesłuchuje obwinionego) i kieruje wniosek o ukaranie do sądu, który rozstrzyga sprawę. Często policja zamiast prowadzić czynności wyjaśniające i kierować wniosek o ukaranie do sądu, decyduje się ukarać nietrzeźwego rowerzystę mandatem. Jest to możliwe jeśli policjant uzna, że w konkretnym przypadku nie jest potrzebne orzeczenie zakazu prowadzenia pojazdów. Zgodnie z rozporządzeniem nietrzeźwy rowerzysta może zostać ukarany mandatem w wysokości 500 zł, natomiast za stan po użyciu alkoholu grozi od 300 do 500 zł mandatu.
Natomiast odpowiadając na pytanie: czy można będąc po spożyciu alkoholu prowadzić po chodniku, obok siebie rower informuję, że nie jest to zabronione przez prawo, jeśli zwraca Pan szczególną uwagę na innych pieszych poruszających się po chodniku.
Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński
Komendant Straży Miejskiej
w Milanówku
W dniu 24.06 byłam świadkiem jak kierowca miejskiego busa(białego) zaparkował się przed sklepem na Słowackiego róg Wojska Polskiego po czym zadowolony poszedł nabyć piwko( godz. ok 16 więc do końca pracy jeszcze trochę) Dziś dla odmiany ten sam bus około 10 wyjeżdżając z Piłsudskiego (od PKP na wiadukt) bezczelnie wymusił przejazd na samochodach,które miały pierwszeństwo a stanęły na skrzyżowaniu żeby przepuścić pieszych( wymuszenie i wyprzedzanie na pasach). Strach jeździć z takim kierowcą więc proszę o jakąś reakcję.
Szanowna Pani,
dziękuję za zgłoszone uwagi, zostaną one przekazane wykonawcy usługi przewozu osób. Nadmieniam jednocześnie, że organem właściwym do nadzoru i kontroli prawidłowości ruchu drogowego jest Policja ewentualnie Straż Miejska.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM
dotarł do mnie w piątek biuletyn miasta. Chciałam się zapytać dlaczego prowadzi Pani kampanię za pieniądze nasze - czyli mieszkańców miasta? Pani Artykuły to nic innego jak kampania wybrocza tej Pani, która startuje w wyborach uzupełniających. Jeśli chce ją Pani wspierać - proszę bardzo. Prosiłabym jednak nie robić tego za pośrednictwem tej gazety, bo chyba nie do tego została stworzona. Poza tym artkuł odnoszący się do Pani poprzednika był moim zdaniem nie na miejscu. To taki chwyt poniżej pasa. Jako burmistrz powinna Pani nie zniżać się do retoryki tak niskich lotów.
Pozdrawiam
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na pytanie z dnia 11 maja 2015 r., dotyczące opublikowania artykułów w Biuletynie Miasta Milanówka, uznanych przez Panią za kampanię wyborczą jednego z kandydatów w uzupełniających wyborach do Rady Miasta Milanówka uprzejmie wyjaśniam, że Biuletyn jest jedną z form komunikacji Burmistrza Miasta Milanówka z mieszkańcami. Wraz z autorami artykułów i osobami redagującymi staram się w nim zamieszczać wszystkie istotne informacje dotyczące Naszego miasta, w tym również takie, które przedstawiają negatywne aspekty działania organów administracji publicznej, mające wpływ na bieżące funkcjonowanie życia Milanówka. Uważna lektura treści artykułu „Błędy poprzednika do naprawy” pozwala na wyczytanie z niego przede wszystkim informacji o konieczności ograniczenia wydatków inwestycyjnych miasta, a jedynie uzasadnieniem dla tej konieczności jest opisanie nieprawidłowościami w działaniu mojego poprzednika. Dlatego też apeluję o nie postrzeganie tego artykuł w kategoriach walki politycznej, lecz jako rzetelne informowanie mieszkańców o przyczynach ograniczonych działań inwestycyjnych.
Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka
Szanowny Panie,
informuję, że z uwagi na fakt, że na trasie powrotu linii B z przystanku przy Szpitalu Zachodnim nie odnotowano zainteresowania mieszkańców powrotem do Milanówka trasą wyznaczoną w rozkładzie jazdy, kierowca powraca do początku trasy tj. do przystanku PKP Milanówek najkrótszą trasą przejazdu. Istnieje możliwość skorzystania z powrotu z przystanku przy Szpitalu Zachodnim z zatrzymaniem się na jednym z przystanków trasy powrotnej „na żądanie”. Ponadto informuję, że komunikacja miejska jest obecnie na etapie rozwoju i dostosowywania do potrzeb mieszkańców , dlatego Pana uwagi są dla nas bardzo cenne i zostaną uwzględnione. Informuję również, że ceny biletów można sprawdzić w uchwale Rady Miasta nr 292/XXVII/09 z dnia 16 czerwca 2009r. oraz w autobusie.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - p.o. Kierownika Referatu TOM
RADY MIASTA MILANÓWKA zostały przejęte (teoretycznie) udziały w drodze na rzecz gminy. Dlaczego właściciele działek nie zostali poinformowani o decyzji gminy, oraz dlaczego pomimo tego iż upłynęło już ponad pół roku nic w tym kierunku nie zostało zrobione. Po co była ta uchwała skoro nic z niej praktycznie nie wynika. Jak słusznie zostało zauważone w uzasadnieniu uchwały jest to najkrótsza i jedyna (od ul. Średniej) droga do WKD Brzózki, wszyscy z niej korzystają a jedynie na właścicielach ciążą koszty utrzymania drogi (i nie chodzi tu o podatek za drogę). Jeżeli ze strony właścicieli coś zostało niedopełnione, aby droga została przejęta przez gminę bardzo proszę o informację co jeszcze mamy zrobić.
Szanowna Pani,
Na wstępie chciałabym poinformować, że przywołana przez Panią uchwała Rady Miasta Milanówka została podjęta w związku z inicjatywą części współwłaścicieli przedmiotowych działek. Do pozostałych współwłaścicieli, między innymi do Pani, zostało wystosowane pismo z prośbą o wyrażanie zgody na przekazanie swoich udziałów w drodze Gminie Milanówek. Pisemna deklaracja właścicieli nieruchomości o nieodpłatnym przekazaniu działek drogowych oraz podjęcie przez Gminę Milanówek ww. uchwały są niezbędnymi elementami poprzedzającymi formalne przejęcie gruntu, które musi mieć formę aktu notarialnego. Do chwili obecnej Gmina nie uzyskała deklaracji nieodpłatnego przekazania działek drogowych od wszystkich współwłaścicieli. W związku z powyższym nie było możliwości przystąpienia do aktu notarialnego na podstawie którego Gmina stałaby się jedynym właścicielem przedmiotowego gruntu, a jedynie pozyskanie 100 % udziałów zapewni Gminie możliwość dysponowania gruntem na cele budowlane, co pozwoli na wykonywanie na ww. gruncie inwestycji.
Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka
Pzdr, Piotr
http://www.grodzisk.pl/aktualnosci/pokaz/3042.html
Szanowny Panie,
Gmina obecnie jest na etapie poszukiwania terenów pod budowę P+R. Rozważamy kilka lokalizacji, które spełniałyby potrzeby miasta. Po zabezpieczeniu środków na ten cel w budżecie miasta będzie możliwe przystąpienie do realizacji tej inwestycji.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - p.o. Kierownika Referatu TOM