Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Szanowny Panie,
informuję, że inwestycja związana z przebudową budynku dworca została przewidziana w Wieloletniej Prognozie Finansowej na rok 2019. Informuję ponadto, iż wydłużenie trasy komunikacji miejskiej oraz ewentualna zmiana lokalizacji przystanków będą możliwe przy zawarciu nowej umowy tj. w przyszłym roku kalendarzowym.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM
Od jakiegos czasu obserwuje budowe ekranow akustycznych na terenie Milanowka wzdluz linii kolejowej PKP.
Po pierwsze ciesze sie ze powstaja, natomiast martwi mnie jeden aspekt.
Przy koncu ulicy Warszawskiej (przy figurce Chrystusa) biegna duzo dalej az do konca zabudowac w kierunku Brwinowa. Natomiast po drugiej stronie (wzdluz ulicy Krakowskiej) konczy sie juz na pare metrow za kladka.
Znajac choc troche akustyke oznacza to, ze dzwiek bedzie odbijal sie od ekranow i uderzal w przeciwlegla strone miasta (caly obszar ulic Czubinskiej, Wiosennej czy Wylot), ktore beda wystawione na halas. Tuz za plytka sciana lasku sa liczne zabudowania i domy, ktore znajda sie w gorszej sytuacji niz przed ekranami.
Dlaczego zatem ekrany nie zostaly doprowadzone do konca na tej samej wysokosci? Czy istnieje mozliwosc uzupelnienia tych brakow na etapie wykonywania?
Bede wdzieczny za odpowiedz.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof
Szanowny Panie,
budowa paneli akustycznych jest inwestycją prowadzoną na zlecenie Polskich Kolei Państwowych. Projekt ich budowy był konsultowany, toteż wszelkie uwagi i zastrzeżenia w zakresie wykonywanych prac należy kierować bezpośrednio do inwestora.
Z poważaniem
Z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska
Kierownik Referatu Technicznej Obsługi Miasta
Szanowny Panie,
budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Podkowiańskiej nie została ujęta w tegorocznym budżecie. Informuję ponadto, że podłączenie ulicy Podkowiańskiej do ulicy Kazimierzowskiej jest technicznie nieuzasadnione z powodu różnic wysokościowych terenu. Inwestycja ta będzie rozważana do realizacji w kolejnych latach budżetowych.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na Państwa zapytanie dotyczące „blokowania” sprzedaży terenów po byłej firmie Mifam informuję, iż przedmiotowy teren nie stanowi własności Gminy Milanówek, a zatem Burmistrz nie może podejmować decyzji dotyczących jego sprzedaży ani też nie ma podstaw do jej „blokowania”.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Łukasz Stępień - Zastępca Burmistrza Miasta Milanówka
Mam pytanie czy wiadomo juz co dokładnie będzie na terenie amfiteatru?
Ja raczej chciałbym coś zaproponować. Bylem kilka dni temu w parku w Błoniach i bylem tym miejscem oczarowany i chciałbym aby podobny park był w Milanowku. W jednym miejscu fontanny, plac zabaw dla dzieci z prawdziwego zdarzenia jak w Grodzisku, miejsce odpoczynku dla starszych, miejsce do ćwiczeń dla młodzieży, jakaś ścianka wspinaczkowa. Z takich miejsc jak Błonie i Grodzisk powinniśmy brać przykład. I niech coś w Milanowku zacznie się dziać. Bo jak na razie to stwierdzam, że zrobiła się z mojego miasta straszna dziura, gdzie są same apteki i banki.
A tak na marginesie życzył bym sobie zęby w pobliżu Milanówka powstała sztuczna plaza (wyspa) jak w Niemczech ;-) ale to już tylko takie moje marzenie
Powodzenia
Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że teren Amfiteatru został przeznaczony na cele rekreacyjno-sportowe. Na terenie Amfiteatru powstaną strefy tematyczne m.in. sportowo-rekreacyjna, tenisa stołowego, wspinaczkowa, botaniczna, zabaw terenowych, zjeżdżalni, zabaw dla małych dzieci oraz rozproszona. Szczegółowo z planami dotyczącymi zagospodarowania przedmiotowego terenu można zapoznać się na stronie Miasta Milanówka w zakładce dotyczącej przetargów.
Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka
Czy zamiast wydawać miliony na nowy budynek nie lepiej byłoby ODRESTAUROWAĆ obecny (np. usunąć zbędne stojaki z rozkładami jazdy-dać je na ścianę?)
Czy realizacja tego megalomańskiego pomysłu jest to faktycznie najpilniejsza potrzeba dla mieszkańców?
Przykład Społem pokazał, że galerii handlowych w Milanówku-już więcej nie chcemy-czy pani Burmistrz to rozumie?
I ostatnie pytanie:
czy pani Burmistrz przewiduje w tej sprawie konsultacje z mieszkańcami?????
Szanowny Panie,
Widziałam wizualizację przygotowaną przez mojego poprzednika. W dokumentach budżetowych, tj. Wieloletniej Prognozie Finansowej zostały zabezpieczone środki w wysokości 600.000 zł w 2019 roku na ten cel.
Mamy przed sobą remont torów PKP po stronie południowej (od ul. Warszawskiej ), który spowoduje spore zmiany - będzie przebudowane m.in. przejście podziemne, wydłużony peron, budowa odwodnienia. Elementy te ujęte są w kosztch PKP. Ani budynek dworca, ani budynek na peronie nie zostal ujęty w kosztorysie PKP, ewentualne prace modernizacyjne są po stronie miasta. Roboty PKP rozpoczną się najwcześniej w 2016 roku a skończą w 2017 przy korzystnej realizacji.
Biorąc te wszystkie aspekty pod uwagę zamierzam skupić się na restauracji dworca jako przestrzeni publicznej, wizytówce Milanówka - pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Wg mnie rewitalizacja całej przestrzeni wokół dworca, a nie zmiana bryły jest potrzebna. Dlatego zamierzam ogłosić konkurs na zaprojektowanie właśnie tej przestrzeni i wybrać przez jury i w drodze publicznego głosowania (forma konsultacji) taki projekt, który nam mieszkańcom najbardziej będzie odpowiadał. Wiem że przedmiotowy projekt nie był konsultowany. Bardzo liczę na aktywność naszych mieszkańców i wiem że wspólnie uda się osiągnąć porządany przez większość efekt.
Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka
do góry strony
Czy będzie Pani kontynuowała pomysł "Budżetu Obywatelskiego" w bieżącym roku?
Jeśli tak, to proponowałbym lepiej poinformować mieszkańców ile co kosztuje (w sumie nie tylko w ramach Budżetu Obywatelskiego). Uważam, że na stronie Wrocławia (http://www.wroclaw.pl/ile-kosztuje-plac-zabaw-i-dlaczego-tyle) są świetne inforgrafiki to prezentujące i można by to u nas w podobny sposób przedstawić.
Szanowny Panie,
Oczywiście Budżet Partycypacyjny będzie w tym roku kontynuowany i są na niego przewidziane środki w budżecie miasta.
Samo głosowanie pragniemy poprzedzić akcją promocyjno - informacyjną, której celem będzie podwyższenie świadomości i możliwości jakie daje czynny udział Mieszkańców w projekcie.
Bardzo dziękuję za sugestię i zaangażowanie w sprawy miasta.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Łukasz Stępień - Zastępca Burmistrza Miasta Milanówka
Szanowny Panie,
Prace na terenie amfiteatru rozpoczną się niezwłocznie po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego w formule „zaprojektuj i wybuduj”, które jest na etapie wszczęcia. Do dokumentacji ogłoszenia przetargowego zostanie załączony Program funkcjonalno – użytkowy, uwzględniający wymagania i oczekiwania Gminy Milanówek w zakresie zagospodarowania amfiteatru w tym opracowania dokumentacji, sposobu i przeznaczenia wykonywanych robót, wymagań technicznych, ekonomicznych, materiałowych, funkcjonalnych i architektonicznych. Zachęcam do zapoznania się z ww. opracowaniem. O postępie realizacji prac w ramach zagospodarowania amfiteatru, który jest częścią projektu dofinansowanego ze środków unijnych, na bieżąco będziemy informować w Biuletynie i na stronie miasta Milanówka.
Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka
wiem, że miasto planuje budowę odwodnienia w ulicy Ludnej, czy znany jest już termin realizacji tej inwestycji? Czy w związku z nią będzie także przebudowana ulica, chodniki, które są w słabej kondycji od wielu lat?
Szanowny Panie,
w chwili obecnej są na ukończeniu prace projektowe w zakresie odwodnienia na ulicy Ludnej. Zamierzamy wykonać tę inwestycję w połączeniu z remontem istniejącej jezdni oraz chodników.
W miarę posiadanych środków budżetowych planujemy wykonanie przedmiotowej inwestycji w latach 2016-2017.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - p.o. Kierownika Referatu TOM
Czy zostały, lub będą przygotowane wnioski na dofinansowanie z funduszy UE planowanych przez Panią inwestycji w Milanówku ,a jeżeli tak to na jakie inwestycje.Kto będzie pisał wnioski ?-czy są kompetentne osoby mogące skutecznie i merytorycznie takie wnioski przygotowywać?
Dotychczasowa praktyka z lat ubiegłychświadczy o małej skuteczności .
Pozdrawiam wacław
Szanowny Panie,
W bieżącym 2015 r. do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie zostały złożone 4 wnioski o dofinansowanie:
1.„Nasadzenia uzupełniające alei oraz skwerów na terenie Gminy Milanówek” - nasadzenie 130 drzew w alejach i na skwerach wraz z zakupem materiału roślinnego.
2.„Rewaloryzacja terenów zielonych na terenie Gminy Milanówek” – rewaloryzacja terenów zielonych wokół Zespołu Szkół Gminnych nr 3 oraz Przedszkola przy ul. Fiderkiewicza poprzez nasadzenia roślin wieloletnich.
3.„EKO-TEATR 2015” - organizacja konkursu ekologicznego dla kategorii wiekowej szkolno – przedszkolnej dzieci z placówek oświatowych z terenu Milanówka wraz z zakupem nagród dla laureatów.
4.„Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Milanówek” - odbiór i utylizacja ok. 8,4 ton wyrobów zawierających azbest od 14 właścicieli nieruchomości, demontaż, odbiór i utylizacja ok. 19,7 ton wyrobów zawierających azbest z 8 nieruchomości z terenu miasta Milanówka.
W przypadku pierwszych trzech uzyskaliśmy już decyzję o dofinansowaniu, czwarty wniosek jest w trakcie oceny merytorycznej.
W kwietniu planujemy złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na dofinansowanie projektu w zakresie melioracji, w tym odwodnienia dwóch ulic na terenie Milanówka.
W marcu została podpisana umowa o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, w zakresie którego zostanie zagospodarowany teren Amfiteatru przy ul. Fiderkiewicza oraz podjęte działania ukierunkowane na promocję naszego miasta pod względem turystycznym: przewodniki, mapy, platforma internetowa, foldery, aplikacje na telefon itp.
Podpisaliśmy także aneks do porozumienia w sprawie realizacji wspólnego projektu przez partnerów należących do Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów. Dzięki realizacji projektu zostaną przygotowane inwentaryzacje, strategie i dokumentacje projektowe niezbędne do aplikowania o środki zewnętrzne w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 m.in. dotyczące przebiegu tras rowerowych, odwodnienia, rozbudowy skate parku i toru do dirty jumpu przy ul. Turczynek.
Nadmieniam, iż stale prowadzone są działania związane z przystąpieniem Gminy Milanówek do instrumentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego, dzięki któremu w nowej perspektywie gminy należące do ZIT będą realizować wspólnie lub samodzielnie różne inwestycje, w zależności od przyjętych kryteriów oceny, które są aktualnie na etapie konsultacji, w tym np. e-usługi, trasy rowerowe, działania społeczne, ochrona środowiska i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.
Sukcesywnie przygotowywana jest dokumentacja niezbędna do aplikowania o środki zewnętrzne. Jesteśmy w trakcie opracowania „Planu gospodarki niskoemisyjnej Gminy Milanówek”, natomiast planujemy aktualizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Milanówka, Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami oraz wykonania Lokalnego Programu Rewitalizacji.
Aktualnie wiele programów, z których można finansować inwestycje, jest w trakcie wdrażania lub przygotowywania szczegółowych wytycznych pozwalających na późniejsze ogłoszenie konkursów. Pracownik Referatu Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych śledzi sukcesywnie wdrażane Programy i możliwości aplikowania o środki zewnętrzne. Dokładamy wszelkich starań, by przygotować się jak najlepiej do aplikowania o środki w nowej perspektywie finansowej i wykorzystać możliwości jakie stawia przez nami Unia Europejska.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Łukasz Stępień - Zastępca Burmistrza Miasta