Pytania do Burmistrza
Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.
Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:
- dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
- zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
- zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
- pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.
Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie uprzejmie informuję, że od 26.09.2017 r. trwają prace naprawcze w ramach bieżącego utrzymania dróg gruntowych. Ulica Brwinowska została wyrównana podczas pierwszego etapu prac konserwacyjnych. Pragnę zaznaczyć, że utwardzenie ul. Brwinowskiej jest dla Urzędu Miasta Milanówka jednym z priorytetowych działań w zakresie inwestycji drogowych. Na chwilę obecną jesteśmy na etapie projektowania ulicy. Przewidujemy, że w 2018 r. będziemy dysponować pełną dokumentacją projektową z pozwoleniem na budowę. Zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową modernizacja ul. Brwinowskiej ma nastąpić w 2019 r.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Dorota Niedzielska
Inspektor ds. transportu i utrzymania infrastruktury drogowej Referat Technicznej Obsługi Miasta
Ponieważ minęło już 14 dni od mojego pytania, a nie widzę od Państwa odpowiedzi, pozwolę sobie ponownie je zadać wklejając poniżej jego treść:
-------------
Szanowni Państwo,
Dziękujemy za przesłanie pytania do Burmistrza w dniu 07-06-2017 15:52:55 za pośrednictwem formularza, znajdującego się na stronie www.milanowek.pl.
Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.
Z poważaniem,
Sekretariat Burmistrza Miasta Milanówka
Prosimy nie odpowiadać na niniejszą korespondencję, która jest wyłącznie automatycznym potwierdzeniem otrzymania Państwa zapytania.
--
Kategoria pytania: Bezpieczeństwo i utrzymanie porządku
Treść pytania: Szanowni Państwo,
ponieważ nie mogę znaleźć informacji na stronie milanowek.pl orz w BIP chciałbym zapytać o wynik zamówienia publicznego z roku 2015 - ZP.271.54.2015 - dotyczącego wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej dróg Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów:
1. Czy powyższy przetarg został rozstrzygnięty?
2. Czy zamawiana dokumentacja projektowo-kosztorysowa dróg została wykonana? Jeśli tak dlaczego nie jest dostępna do wglądu?
3. Kiedy przewidujecie Państwo wykonanie prac wynikających z powyższej dokumentacji?
Chciałbym zapytać również o skrzyżowanie ulicy Brwinowskiej z DW 719. Na tym skrzyzowaniu bardzo często dochodzi do sytuacji niebezpiecznych czy wręcz kolizji, nie mówiąc już o tym że ruch pieszy nie jest w żaden sposób zabezpieczony. Oczywistą rzeczą jest, że to skrzyżowanie podlega pod Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich i to tylko MZDW jest władny wykonać jakiekolwiek inwestycje w tym miejscu. Ale czy Miasto Milanówek w jakikolwiek sposób informowało/monitowało/wnioskowało do tej pory MZDW o dokonanie inwestycji poprawiającej bezpieczeństwo w tym miejscu (np. sygnalizacja świetlna lub rondo)?
z poważaniem
Konrad
Szanowny Panie,
Odpowiadając na Pana zapytanie dotyczące zamówienia na realizację zadań pn. "Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dróg Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów" (w ramach którego opracowywana jest dokumentacja dotycząc przebudowy ul. Brwinowskiej w Milanówku) pragnę poinformować, że zadanie jest w trakcie realizacji. Jednocześnie, pragnę wyjaśnić, iż brak informacji na temat procedury przetargowej na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Milanówka wynika z faktu, iż postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego prowadzone było przez Gminę Brwinów - lidera projektu "Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów..." (szczegóły procedury można odnaleźć klikając w odnośnik: http://przetargi.brwinow.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2644:2015-07-24-08-33-20&catid=22:ogsoszone&Itemid=54).
Odnosząc się do poszczególnych pytań uprzejmie informuję, że:
Ad. 1) Zamówienie nie zostało zakończone - wobec przedłużających się procedur uzgodnieniowych (wynikających m. in. ze zmiany podejścia do możliwości uzyskiwania odstępstw od warunków technicznych dla dróg publicznych) opracowanie dokumentacji dla modernizacji ul. Brwinowskiej nie zostało zakończone. Wykonawca deklaruje, że odpowiednie wnioski o wydanie właściwych zezwoleń złoży w lipcu br.
Ad. 2) Wobec okoliczności przytoczonych powyżej publikacja dokumentacji nie została dokonana.
Ad. 3) Termin realizacji prac na podstawie opisywanej powyżej dokumentacji jest uzależniony przede wszystkim od terminu uzyskania ostatecznych zezwoleń na prowadzenie prac budowlanych oraz posiadanych środków budżetowych.
Odnosząc się natomiast do poruszanej przez Pana problematyki dotyczącej skrzyżowania ul. Brwinowskiej z DW719 pragnę poinformować, że Miasto Milanówek wystąpiło do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich z postulatem o rozpoczęcie działań zmierzających do udrożnienia wspomnianego skrzyżowania deklarując jednocześnie gotowość do współudziału w każdej niezbędnej formie. W odpowiedzi uzyskaliśmy informację, że Samorząd Województwa ma w chwili obecnej inne priorytety inwestycyjne jeśli chodzi kwestie związane z drogownictwem i nie jest zainteresowany podjęciem tego rodzaju działań.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM
chciałbym prosić o informację co dzieje się z zapowiadaną wiosną na ten rok inwestycją w ul Jesionowej (położenie nowej nawierzchni).
Z informacji jakie udało się nam, mieszkańcom domów przy tej ulicy, uzyskać wynika, że inwestycja nie ma szans nawet się rozpocząć. Podobno termin wyznaczony projektantowi na skończenie pracy to koniec września.
Kilka miesięcy temu Urząd Miasta informował mieszkańców że inwestycja ma się niebawem rozpocząć.
z poważaniem
rafał jankowski
Szanowny Panie,
Odpowiadając na Pana zapytanie o termin prac związanych z modernizacją ul. Jesionowej uprzejmie informuję, iż faktem jest zmiana początkowo zaplanowanego na ten rok terminu. Z uwagi na negatywne opinie organów uzgadniających opracowywaną dokumentację techniczną (Starosta Grodziski oraz Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków) pod dużym znakiem zapytania staje możliwość ukończenia procedury opracowywania dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę. W chwili obecnej trwa weryfikacja alternatywnych możliwości rozwiązania problemów skutkujących wspomnianymi negatywnymi opiniami (dotyczącymi m. in. nienormatywnych parametrów technicznych oraz kolizji z drzewem, na którego usunięcie nie wyraża zgody MWKZ). Termin rozpoczęcia robót budowlanych, na chwilę obecną jest zdeterminowany przez datę uzyskania zezwolenia na prace budowlane (zgłoszenie, pozwolenie na budowę bądź zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM
Szanowna Pani,
Niniejszym informuję, że wyrównanie ulicy Brwinowskiej i Grudowskiej zostało pisemnie zlecone podwykonawcy w dniu 05.06.2017 z terminem wykonania prac 07.06.2017. W razie jakichkolwiek uwag prosimy o ponowny kontakt z Pani strony.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM
z wielkim zaciekawieniem przeczytałam na stronie miasta o planowanym w dniach 03-14/06/2017 remoncie ulicy Nadarzyńskiej (od Owczarskiej do Królewskiej). W związku z tym chciałam zadać pytanie kto wpadł na pomysł aby prace drogowe na dwóch równoległych, asfaltowych (co rzadkie w naszym mieście) szosach naszego miasta toczyły się równolegle? Dla przypomnienia dodam, że obecnie toczą się prace drogowe związane z budową ronda na ul. Kazimierzowskiej więc przejazd ulicą Nadarzyńską stanowił jedną z niewielu sensownych alternatyw dla mieszkańców południowej części miasta.
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani pismo z dnia 2 czerwca br. uprzejmie informuję, że prace na ulicy Nadarzyńskiej były przez gminę planowane od 2016 roku i termin z wykonawcą tych prac był od dawna ustalony. Korekta terminu była niemożliwa z uwagi na zobowiązania Wykonawcy względem innych zleceniodawców. Ponadto, warto wskazać, że przebudowa skrzyżowania Brwinowska, Średnia, Kazimierzowska jest inwestycją powiatową.
Zdając sobie sprawę, że nałożenie się realizacji tych dwóch zadań mogło powodować komplikacje pragnę serdecznie przeprosić, za ewentualne niedogodności dla naszych Mieszkańców. Należy jednakże wskazać, że prace na ul. Nadarzyńskiej trwały względnie krótko (ok. tygodnia), a przejazd tą droga był możliwy praktycznie przez cały czas (za wyjątkiem sytuacji, gdy maszyny budowlane jak np. rozściełacz masy bitumicznej były w trakcie wykonywania robót).
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM
Mieszkam w okolicy ulicy Brwinowskiej i jestem użytkownikiem niskiej jakość dróg gruntowych w tej okolicy. Dopiero co naprawiane ulice Brwinowska i Owczarska (w kwietniu ) są dziurawe jak przysłowiowy "ser szwajcarski" i stanowią zagrożenie dla przejeżdżających pojazdów i rowerów. Nie wiem jaki jest sens rokrocznych napraw skoro mają efekt epizodyczny i w zasadzie są przykładem dosłownego wyrzucania pieniędzy w błoto. Może warto zrobić porządny remont 1 na 2 lata i wybrać solidnego podwykonawcę oraz formę napraw.To frustrujące patrzeć jak pieniądze podatników i miasta są tak marnowane....
Druga sprawa: skrzyżowanie ulicy Brwinowskiej z drogą 719. Co chwila dochodzi tam do wypadków, w godzinach szczytu niemal nie da się wyjechać z ulicy Brwinowskiej, nie mówiąc już o przejściu na piechotę. Jadący drogą 719 nagminnie omijają skręcających w lewo prawą stroną stwarzając niebezpieczne sytuacje. Czy światła, albo chociaż rondo to aż tak trudna sprawa? Rozumiem, że droga 719 jest zarządzana przez MZDW a nie miasto, ale nie wierzę, że miasto nie ma żadnej możliwości komunikacji z MZDW i wnioskowania pilnych i potrzebnych inwestycji.
Niekoniecznie rozwiązaniem muszą być pieniądze .Wystarczy zmniejszenie natężenia ruchu na tym odcinku. Progi zwalniające czy zmiana charakteru ulicy Brwinowskiej na jednokierunkową (przynajmniej częściowo, od skrzyżowania z Iwaszkiewicza do Królewskiej) na pewno częściowo załatwiłaby sprawę. Jest przecież alternatywny dojazd do Królewskiej obok stadionu i ogródków działkowych ulicą Turczynek . Czy nie można pomyśleć o takich opcjach? Są realizowane w Podkowie, wystarczy brać dobry przykład ...
dziękuję
Agata
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie uprzejmie informuję, że 26.09.2017 r. wznowiono prace naprawcze w ramach bieżącego utrzymania dróg gruntowych. Ulica Brwinowska została wyrównana jako jedna z pierwszych dróg w Milanówku. Pragnę zaznaczyć, że ul. Brwinowska znajduje się w końcowym etapie projektowania i na początku 2018 r. powinniśmy dysponować pełną dokumentacją projektową z pozwoleniem na budowę. Zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową przebudowa ul. Brwinowskiej planowana jest na rok 2019.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Dorota Niedzielska
Inspektor ds. transportu i utrzymania infrastruktury drogowej Referat Technicznej Obsługi Miasta
Z powodu remontu tunelu zwiększył się ruch pieszy na wiadukcie. W związku z tym zostało oddelegowanych dwóch strażników miejskich którzy karzą mandatami osoby chcące przejść na drugą stronę na wiadukcie. Pragnę zauważyć, że zejścia z wiaduktu (schody) są tylko po jednej stronie drogi, więc gdy jest się po niewłaściwej dla siebie stronie, to trzeba nadrobić znaczną odległość aby dotrzeć do jakiegoś przejścia dla pieszych.
Nie podoba mi się w całej sytuacji to, że władza wybiera rozwiązanie wygodne dla siebie, a nie dla mieszkańców. To najłatwiej ustanowić zakaz i czuć się zwolnionym od jakiegokolwiek działania które pomogłoby mieszkańcom.
Ja sugerowałbym raczej zbudowanie schodów po dwóch stronach wiaduktu (zarówno od ulicy Warszawskiej jak i Krakowskiej). Dzięki temu znacznie zwiększy się komfort dla mieszkańców i bezpieczeństwo, zarówno teraz jak i na wiele lat na przód.
Pozdrawiam,
Michał Kwiatkowski
Szanowny Panie
W odpowiedzi na pytanie z dnia 19.05.2017 r. informuję, że w związku z pracami wykonywanymi przez PKP oraz utrudnieniami w ruchu pieszych, które powstały w wyniku w/w prac, Urząd Miasta zapewnił naszym mieszkańcom darmową komunikację miejską pomiędzy przystankami usytuowanymi na ul. Warszawskiej/Przeskok – Krakowskiej. Autobus ten kursuje z częstotliwością co 15 min. Ponadto zgodnie z potrzebami mieszkańców zostaną dobudowane tymczasowe schody umożliwiające bezpieczne przemieszczanie się przechodniów. Schody te znacząco skrócą drogę oraz wyeliminują bardzo niebezpieczne i niezgodne z przepisami prawa przechodzenie przez jezdnie na wiadukcie.
Nadmieniam również, że Strażnicy Miejscy patrolujący wiadukt, wykonują czynności zgodnie ze swoimi kompetencjami a wszystkie podejmowane tam działania są skierowane na bezpieczeństwo mieszkańców, prewencję i edukację.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński
Komendant Straży Miejskiej
w Milanówku
Z wyrazami szacunku. Izabela.
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na pytanie z dnia 18.05.2017 r. informuję, że zgodnie z Uchwałą Nr 124/XIII/11 Rady Miasta Milanówka z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłaty dodatkowej oraz sposobu pobierania tych opłat, istnieje możliwość opłaty abonamentowej na obszarze obejmującym Strefę Płatnego Parkowania jedynie przez osobę zameldowaną na pobyt stały lub czasowy na obszarze miasta Milanówka.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku
uprzejma prośba o spowodowanie pilnego przeniesienie stojaków na rowery z okolicy dworca na ul Krakowskiej do przejścia na wiadukt (obok kortów tenisowych).
Usprawni to mieszkańcom dojeżdżającym rowerem dotarcie do dworca po drugiej stronie.
Ponadto konieczne jest wymalowanie tymczasowych pasów dla pieszych na wiadukcie i ustawienie znaków ostrzegawczych "uwaga piesi".
Ludzie się spieszą i mogą być wypadki.
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na zapytanie uprzejmie informuję, że stojaki na rowery zostały przeniesione na ulicę Warszawską. Nawiązując do możliwości namalowania tymczasowych pasów dla pieszych na wiadukcie, informuję, że zaproponowane przez Panią rozwiązanie zostało zakwestionowane przez Komendę Policji ze względu na zbyt duży ruch kołowy w tym rejonie – zastosowanie tego rodzaju rozwiązania mogłoby powodować znaczące obniżenie poziomu bezpieczeństwa na wiadukcie.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM
z tego co wiem Pani burmistrz mieszka niedaleko - zapraszam na spacer w eleganckich pantofelkach! niestety mnie nie jest dane w sposób kulturalny i przyzwoity dotarcie do pracy.
po raz kolejny proszę o konkretną naprawę drogi może jakiś tłuczeń rozwiązałby problem z dołami i koleinami. w końcu mieszkamy w mieście ogrodzie
Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani wiadomość dotyczącą ulicy Dolnej uprzejmie informuję, że naprawy dróg gruntowych są wykonywane na bieżąco w miarę pogarszania się nawierzchni. Z uwagi na fakt, iż w zarządzie Miasta pozostaje blisko 50km dróg o nawierzchni nieutwardzonej konserwacja ich wszystkich stanowi duże wyzwanie organizacyjne i finansowe. Niemniej jednak każda z dróg gruntowych każdego roku podlega bieżącej konserwacji w miarę występujących potrzeb. W przypadku ul. Dolnej także przewiduje się realizację tego rodzaju działań w zbliżającym się okresie.
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM