Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Aktualności

Strona główna» Aktualności

Ogłoszenie o dotacjach na remont zabytków w 2016 r.

data wytworzenia: środa, 25 maja 2016,
data aktualizacji: środa, 25 maja 2016

Urząd Miasta Milanówka informuje, iż Rada Miasta Milanówka w dniu 19 maja 2016 r. podjęła Uchwałę nr 160/XXI/16 w sprawie wprowadzenia Regulaminu określającego zasady udzielania dotacji celowych na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku położonym w Milanówku, wpisanym do rejestru zabytków, która stanowić będzie podstawę do udzielania dotacji zabytkom wpisanym do rejestru w roku 2016 - pod warunkiem braku zakwestionowania jej przez Wojewodę Mazowieckiego.

Formalnie uchwała wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, w związku z czym szacuje się, iż możliwość składania wniosków o dotację będzie dostępna nie później niż od połowy lipca 2016 r. Szczegółowe informacje w sprawie zostaną niezwłocznie podane przez Urząd do publicznej wiadomości w odrębnym ogłoszeniu. Na dzień dzisiejszy wyżej wymieniona uchwała jeszcze nie obowiązuje, jednakże Urząd Miasta Milanówka zachęca do zapoznania się z nowym regulaminem dotowania zabytków, z uwagi na wniesione zmiany dotyczące możliwości ubiegania się o dofinansowanie, w stosunku do uchwały na podstawie której udzielano dotacji w latach ubiegłych.

Urząd informuje, iż zgodnie z ww. uchwałą udzielenie przez Gminę Milanówek dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku położonym w Milanówku może nastąpić nie wcześniej niż we wrześniu 2016 r. Wartym zaznaczenia jest fakt, iż podjęty przez Radę Miasta Milanówka regulamin dopuszcza finansowanie prac rozpoczętych i zakończonych w 2016 roku, pod warunkiem przedłożenia dokumentacji fotograficznej zabytku przedstawiającej stan techniczny elementów sprzed wykonania prac.

Treść uchwały wraz z załącznikami dostepna jest m.in. w zakładce Opieka nad zabytkami. Szczegółowych informacji i wyjaśnień uzyskać można kontaktując się w godzinach pracy z Urzędem Miasta Milanówka, Referatem Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego, ul. Spacerowa 4, 05-822 Milanówek, pod numerem telefonu 22 758 30 61 wew. 208 lub za pomocą poczty e-mail: planowanie.przestrzenne@milanowek.pl.

Zobacz również:

« Wróć do listy aktualności