Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Aktualności

Strona główna» Aktualności

Absolutorium dla Burmistrza Milanówka

data wytworzenia: poniedziałek, 1 lipca 2013,
data aktualizacji: poniedziałek, 1 lipca 2013

W miniony czwartek Rada Miasta Milanówka podjęła uchwałę o przyznaniu absolutorium za 2012 Burmistrzowi Miasta Milanówka Jerzemu Wysockiemu.

Decyzja została podjęta 27 czerwca br. podczas XXVIII Sesji Rady Miasta Milanówka. Spośród 14 radnych obecnych podczas głosowania, za udzieleniem absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 r. głosowało 10,3 było przeciwnych, natomiast 1 radny wstrzymał się od głosu (1 radna była nieobecna).

Decyzję Rady traktuję jako wyraz zaufania oraz zobowiązanie na przyszłość. Chciałbym podziękować za to zaufanie oraz zadeklarować wolę jeszcze większej mobilizacji do dalszego działania. Dziękuję Radnym, którzy udzielili mi absolutorium i wszystkim pracownikom milanowskiego samorządu : pani Skarbnik, panu Wiceburmistrzowi, pani Sekretarz oraz  kierownikom i pracownikom jednostek i referatów za ich wytężoną pracę w 2012 r. – te słowa po głosowaniu skierował do obecnych na sesji Burmistrz Jerzy Wysocki.

Rok 2012 był rokiem szczególnym w historii Milanówka.

Miasto Milanówek osiągnęło najwyższe z dotychczasowych dochody. Do budżetu wpłynęło 64 406 520,56 zł, co oznacza wzrost w stosunku do 2011 roku o 26 %.

Miasto otrzymało w ubiegłym roku rekordowo wysokie środki na finansowanie projektów realizowanych z udziałem środków z UE w łącznej kwocie 10 572 899, 02 zł.

Wydatki wyniosły 63 125 822,46 zł. Wydatki majątkowe wyniosły 17 533 618,50 zł i były wyższe o 111,8% od poziomu wydatków majątkowych z 2011 roku.

Rok zamknął się nadwyżką (drugi rok z rzędu) w kwocie 1 280 698,10 zł.

Obniżono zadłużenie miasta  z kwoty na koniec 2011 roku 34 517 843,70 zł do kwoty 30 313 263,85 zł czyli o ok. 4,2 mln zł. Poziom zadłużenia stanowił 38,89 % wykonanych dochodów.

Udało się również spłacić 2 roczne raty wykupu wierzytelności z tytułu budowy przedszkola publicznego po 924 900 zł tj. 1 849 799,76 zł co miało wpływ na obniżenie zadłużenia.

      Referat Komunikacji Społecznej
 
   Dawid Puszcz
« Wróć do listy aktualności