Aktualności
Zmiana Ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
data aktualizacji: piątek, 24 maja 2013
Uprzejmie informujemy, że wejście w życie ustawy z dn. 7.12.2012r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U.2012 poz. 1407) oraz niektórych innych ustaw wprowadza ułatwienia w realizacji obowiązku meldunkowego.
Od 1 stycznia 2013r. sprawy związane z obowiązkiem meldunkowym można załatwić podczas jednej wizyty w urzędzie. Nie trzeba już wymeldowywać się z poprzedniego miejsca pobytu, aby móc zameldować się w nowym miejscu. Te czynności można dokonać w jednym urzędzie z chwilą meldowania. Dotyczy to zameldowania na pobyt stały jak i pobyt czasowy ponad 3 miesiące. Termin na zgłaszanie meldunku został wydłużony z 4 do 30 dni od chwili przybycia do nowego miejsca.
Przy dokonywaniu meldunku nie jest wymagane podawanie informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładanie książeczki wojskowej.
Bardzo dużym ułatwieniem zapisanym w ustawie jest możliwość dopełniania formalności meldunkowych w urzędzie przez ustanowionego pełnomocnika.
Ponadto, od 1 stycznia 2013r. nie ma obowiązku meldowania obywateli polskich oraz obywateli Unii Europejskiej na pobyt czasowy nie przkraczający trzech miesięcy. Zrezygnowano także z obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.
Wszelkie dodatkowe informacje udzielane są w Referacie Spraw Obywatelskich i pod numerem telefonu: (22) 758 30 61 wew. 216 i 219.
« Wróć do listy aktualności