Zadania Urzędu Stanu Cywilnego
Zadania:
1. Urząd Stanu Cywilnego działa w celu realizacji zadań Burmistrza jako kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
2. Urząd realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z prowadzeniem aktów stanu cywilnego i obowiązków wynikających z przepisów rodzinnych i opiekuńczych, dotyczące w szczególności:
1) spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny:
2) ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorczych oraz skorowidza do ksiąg;
3) zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa obywatela polskiego za granicą;
4) transkrypcji aktów sporządzonych za granicą;
5) sporządzania aktów, gdy urodzenie, małżeństwo lub zgon nastąpił za granicą i nie został zarejestrowany w zagranicznych księgach stanu cywilnego;
6) współpracy z placówkami konsularnymi za granicą;
7) honorowania długoletniego pożycia małżeńskiego;
8) zaświadczeń o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego wyznaniowego;
9) decyzji w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego;
10) zmiany imion i nazwisk